[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:35

Op kimwilliam o toch nog! Blij voor jou!! Gefeliciteerd!!!

Dais_ die latere scans zijn zo leuk e. Fijn dat alles gewoon nog gewoon goed is. :o

Hier mogen we nog eens gaan piepen op 19 september dan zit ze ong op 125 dagen. Ik kijk er enorm naar uit.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 06:12

AnsoDM, Fiore heeft ook voor het eerst van haar leven mok. Ze is 10 jaar en dit is haar zesde dracht. Dus ik denk niet dat het komt door de dracht. Wat dan wel? Geen idee… verminderde weerstand misschien?
Het gaat nu de goede kant op gelukkig. Ze heeft het aan beide achtervoeten.

Dit was 1,5 week geleden na de eerste keer wassen (daarvoor was het veel erger)
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:31

Ik heb jullie echt verwaarloosd. Ben nogal aan het worstelen met mijn eigen gezondheid, dus lees wel alles mee, maar reageren is lastig.

Sommige zijn al echt heel erg ver zeg! Hier zit de eerste merrie op dag 147. Intissima bleek helaas niet meer drachtig :( Wel een scan met hartslag gehad, maar ze deed laatst zo raar dat we haar voor de zekerheid nog een keer gescand hebben en was ze toch leeg. Ze was wel hengstig, dus we hebben haar gisteren toch nog maar een keer geinsemineerd. Lukt het niet dan is het jammer, dan beginnen we volgend jaar vroeg. Maar we hopen natuurlijk dat ze hier mooi drachtig van wordt.

Dus vooralsnog 4 veulens volgend jaar, hopelijk worden dat er 5.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:16

Ik meld me ook terug aan, 2 van de 3 merries zijn drachtig. Over 2 weken hebben we nog een echo ingepland voor de 3e merrie, omdat de DA zeker wil zijn dat ze leeg is. Mini zit ondertussen op 118 dagen dracht en Ollie op 84 dagen dracht. Mini is vorig jaar haar veulen verloren rond 180 dagen dracht, ik hoop dat het dit jaar allemaal goed verloopt.

Nacho (onze hengst)
Afbeelding

Mini
Afbeelding

Ollie met haar veulen van dit jaar

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:04

Cynthia82 schreef:
AnsoDM, Fiore heeft ook voor het eerst van haar leven mok. Ze is 10 jaar en dit is haar zesde dracht. Dus ik denk niet dat het komt door de dracht. Wat dan wel? Geen idee… verminderde weerstand misschien?
Het gaat nu de goede kant op gelukkig. Ze heeft het aan beide achtervoeten.

Dit was 1,5 week geleden na de eerste keer wassen (daarvoor was het veel erger)
[ [url=m/WGHevP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is zo vervelend he die mok. En als je er niet op tijd bij bent is het al niets. Blij dat het van Mira is het zo goed als weg nu :) heb wel iedere dag gewassen met ISO Betadine zeep en daarna zalfje van de DA. eerst gebruikt van een stal genoot en daarna zelf eentje gaan halen omdat ik het wel wat ambetant vond want dat is nu niet iets dat goedkoop is en ik toch ook bij de DA moest zijn voor eten voor de hond :p foto is van gisteren, je ziet nog een klein beetje. Ja die weerstand moet idd wat verminderd zijn en ik denk dat dit toch mss wel iets met de dracht te maken heeft :) .
Afbeelding

goldenarrow: balen dat ze niet meer drachtig is. Hopelijk slaat het wel nog aan voor jullie.

imani_abby: Leuk 2 drachtig. straks die 3de toch nog gewoon. :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:05

Jaydee_wp Hier dit jaar op Suzy die een hengstige merrie dekte. Ben Heel benieuwd of die idd een hengst veulen krijgt :+ . We hebben ook 1 merrie die zich gewoon als hengst gedraagt ( zonder dekken). Heel grappig om te zien wat hormonen met een paard doen.

Kiko Met een x scannen heb je wel zekerheid en een gerust gevoel.

Mpp Als je bij een Ardenner gaat kijken dan voel goed de benen af voor eventuele cpl. Voor de rest altijd handig om te vragen wanneer ze gedekt is, hoeveel cyclussen en of ze idd gescand is ook.

Kimwilliam welkom terug en gefeliciteerd *\o/* super leuk dat het toch gelukt is.

Dais Fijn dat alles inorde was op de scan.

AnsoDM ook binnenkort nog een x scannen dus. Snap dat je er naar uit kijkt. Sowieso als je die duidelijke scans ziet hier is dat extra leuk om dadelijk zelf te zien bij je eigen merrie.

Cynthia82 Bij jou ook mok is. Wat mij opvalt is dat het zowel bij jou als Ansodm om droge mok gaat. Hier heb ik natte mok bij Fleur. Echt irritant om onder controle te krijgen.

Goldenarrow veel beterschap met je gezondheid :(:) Balen dat Intimissi niet meer drachtig was. Hopelijk nu toch weer raak.

Imani_abby welkom weer en gefeliciteerd *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:41

Anso, wij wassen ook elke dag met Betadine. De eerste paar dagen betadine zalf er op en nu honingzalf. Dat lijkt ook goed te werken.
Misschien heeft het bij jou wel met de dracht te maken. Ik denk bij Fi van niet, vanwege 6e dracht en eerste keer mok in haar leven.

Iets waarvan ik vanmorgen wel dacht dat het misschien iets met de dracht te maken had, was zweten.
Fiore was de enige op de wei die om 9 uur vanmorgen al flink stond te zweten (ik weet zeker dat ze niet gerend heeft :+) van de hitte. Zou dat iets met de dracht/hormonen te maken kunnen hebben?

Nieky, wat doe jij aan de mok?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:49

Mijn Friese merrie heeft er altijd wel beetje last van, maar met betadine was je ook de goede bacteriën weg.

Gebruik nu sinds 1 dag hydrocortiderm, ben benieuwd wat dit gaat doen tegen de mok. Smeer het met handschoenen in.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:41

Ik lees wel mee, maar reageer eigenlijk te weinig.
Vervelend die mok, onze Friese merrie had voor het eerst rasp aan haar benen, tijdens de dracht, lijkt toch een weerstand probleem.
Kimwilliam gefeliciteerd, geweldig als het dan toch lukt
Goldenarrow beterschap, lastig als je gezondheid je in de steek laat.
Mirjam hopelijk gaat de ontsteking snel over.
Knolselder je bent er vroeg bij dit jaar.

Gisteren de drachtige merries laten scannen. Onze Friese merrie Sterre geen veulen meer te vinden, maar omdat hij baarmoeder wel drachtig aanvoelt gaat hij toch nog een keer kijken, hij moet ook terug komen voor Fardau, want die had zo’n gevulde blaas dat hij de baarmoeder niet in beeld kreeg.
Dus de spanning blijft nog even.
Sterre zou nu 85 dagen zijn, hij geeft ons weinig hoop dat het veulentje er nog zit, maar wilde voor de zeker nog een keer scannen, omdat haar baarmoeder heel diep ligt( ze is 18 jaa) en hij ook met de 35 dagen scan het heel moeilijk in beeld kreeg.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:26

moner schreef:
Ik lees wel mee, maar reageer eigenlijk te weinig.
Vervelend die mok, onze Friese merrie had voor het eerst rasp aan haar benen, tijdens de dracht, lijkt toch een weerstand probleem.
Kimwilliam gefeliciteerd, geweldig als het dan toch lukt
Goldenarrow beterschap, lastig als je gezondheid je in de steek laat.
Mirjam hopelijk gaat de ontsteking snel over.
Knolselder je bent er vroeg bij dit jaar.

Gisteren de drachtige merries laten scannen. Onze Friese merrie Sterre geen veulen meer te vinden, maar omdat hij baarmoeder wel drachtig aanvoelt gaat hij toch nog een keer kijken, hij moet ook terug komen voor Fardau, want die had zo’n gevulde blaas dat hij de baarmoeder niet in beeld kreeg.
Dus de spanning blijft nog even.
Sterre zou nu 85 dagen zijn, hij geeft ons weinig hoop dat het veulentje er nog zit, maar wilde voor de zeker nog een keer scannen, omdat haar baarmoeder heel diep ligt( ze is 18 jaa) en hij ook met de 35 dagen scan het heel moeilijk in beeld kreeg.

Is er bij sterre ook aan de buitenkant een echo gemaakt?
Bij ons was die namelijk via binnen ook niet te zien op 60dagen omdat die op een lastige plek lag en via de buitenkant wel!

Of is dat bij de 80dagen ook weer anders?
Hopelijk hebben jullie dit niet gedaan en vind je straks als nog een veulen :D

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:12

Hier net ook de laatste scan gehad.
Her is nog drachtig, nu 107 dagen.
Nu kan het echte wachten weer beginnen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:47

Ik heb mij hier maaanden geleden eens gemeld, maar omdat ik een beetje moedeloos werd van de teleurstelling steeds weer een beetje naar de achtergrond verdwenen, maar wel steeds mee blijven lezen en een hoop geleerd.

Maar eindelijk kan ik mij hier ook definitief melden *\o/* *\o/*

T had wat voeten in de aarde en bijna de hoop opgegeven, maar de laatste ronde toch drachtig. Vanmorgen op 49 dagen de laatste scan gehad en nog mooi drachtig, alles zag er goed uit.

Zo benieuwd naar deze combi, nu het lange wachten..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:29

Wat leuk dat er zo op de valreep toch nog een aantal merries drachtig zijn gebleken, gefeliciteerd!!

Bij ons is Veroons veulen afgelopen weekend naar zijn nieuwe eigenaresse verhuisd. Dit was voor Veronia de eerste keer dat haar veulen cold turkey werd gespeend en ik moet zeggen dat dat erg goed ging.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:33

Gefeliciteerd Magic-lover!

Fijn dat het coldturkey goed ging Muronia.

Daarnet zijn we Sanaa wezen scannen en zij is nog mooi drachtig. Erg leuk om het veulentje zo te zien bewegen <3 Overigens was dit wel een inwendige echo. Bijna 100 dagen, mijlpaal!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:00

Muronia: fijn dat het afspenen goed is gegaan!

LaDonna: heerlijk, nu het lange aftellen

magic lover: gefeliciteerd, top dat het toch gelukt is!

shadow: ook nog een positieve scan! Gefeliciteerd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:28

Een filmpje van gisteren:

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:39

Hier ook 100 dagen nu.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:50

Wat leuk om te zien die echo <3

Ik heb net ook even een afspraak gemaakt. Wij gaan woensdag de laatste scan doen. Veronia zit nu op 120 dagen dus dan op 126.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:25

Hier nu 151 dagen drachtig.

Je begint al een buik te zien bij haar.

Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:39

Vorige week nog scan laten maken en was mooi om te zien dat kloppende hartje en je zag de ribbenkast en de maag. Verder lag het te diep dus kon hij niet zien wat het geslacht is dus blijft dus een verrassing. Maar verder zag alles er goed uit dus hopen dat zo blijft. Inmiddels is ze 140 dagen drachtig.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:39

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 10:23

AM: Top resultaat voor jouw hengst bij nrps veulens!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:18

jennyk schreef:
AM: Top resultaat voor jouw hengst bij nrps veulens!

Dankjewel, heel trots :))
Vandaag ben ik met een eigen veulen naar de keuring geweest wat een mooie 1e premie kreeg. Ze kon niet worden geplaatst omdat ze voor juni geboren is.
Een halfzusje van haar wel. Deze werd gewoon kampioen van alle dressuur veulens *\o/* ik kan natuurlijk niet trotser zijn als eigenaar van de vader (White Dream dus <3)
Afbeelding
Afbeelding

Kiko. Mooie scan!

Hennos. Ook al mooi op weg :j

Muronia. Zo leuk dat ze tegelijk met Liezella is uitgerekend. Wie gaat als eerst.... :):)

LAdonna. Prachtig om te zien

Magic_lover. Wat goed gefeliciteerd!

Shadow. Fijn een positieve scan

Wild Thing is hard onderweg naar de helft van de dracht *\o/* 162 dagen ondertussen
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:56

Wat goed zeg! Van harte gefeliciteerd! Hoe gaat het trouwens met White dream? Loopt hij alweer onder het zadel?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:19

Gefeliciteerd met de mooie resultaten AM!