[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:11

goldenarrow: gefeliciteerd! Succes morgen met insemineren! Sperma van deze hengst is wel op zo'n korte termijn leverbaar?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:26

Ja, deze twee hengsten staan in België en Duitsland, op ongeveer een uurtje rijden. Dus dat is gelukkig dezelfde dag nog binnen :)

Wat betreft de dekking uit Italië, er komt diepvries deze kant op, maar nog geen idee wanneer het binnenkomt. We hebben nu de eigenaresse eigenlijk geadviseerd om het maar gewoon binnen te laten komen en dat we dan volgend jaar gewoon op tijd beginnen, in plaats van nu zo laat in het seizoen pas een eerste poging te doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:29

Gefeliciteerd goldenarrow! Hopelijk Anna er ook mooi in de eerste ronde achteraan :)

AM_Horses schreef:
Cp. Gefeliciteerd met de eerste drachtige dames.
Laat je de hengst dan aantal dagen bij de merries, komt hij daarna weer naar huis terug voor training
Dat wordt zeker druk als alles drachtig is. Spannend allemaal

Nee hij heeft er laatst een maand gestaan tot vorige week vrijdag. Ivm concours gisteren even een weekje naar huis gehaald. Nu blijft hij staan tot half augustus :j ruiter gaat op vakantie en als ze er weer is gaat ie hooguit alleen af en toe op buitenrit mee want er is bij de wei geen bak.
Serieus trainen komt als hij thuis is wel weer :j

Flash ga ik vanuit is ook drachtig alleen die is niet meegeweest met scannen.

Morgan en Lillie zijn beide nu hengstig dus over een weekje of 3 scannen. Er vanuitgaande dat ze dragend zijn zitten die dan op begin juni uitgerekend wat perfect is want anders heb ik ze allemaal te dicht op elkaar zitten (ik heb niet zoveel stallen :')).

En dan komt Charisma erachteraan, die zal eind volgende week hengstig worden en Roosje 2 weken daarna. Die is dan als laatste uitgerekend voor 2023 rond dezelfde datum als dat ze dit jaar geveulend heeft want ik sla de veulen hengstigheid over. Dus half juni :j.

Ik heb het liefst de veulens in mei en juni. Ik heb niet veel stallen dus ben afhankelijk van goed weer en vind het ook het prettigst als ze lekker het gras op kunnen. Daar groeien zowel moeders als kind toch het beste op.

Het is altijd weer een heel geplan :')

@Balko haha ja Bert en als we boos zijn js het BERTINUS! :')
Ze heet officieel Big Bertha. En doet die naam eer aan want het is echt een lompe koe :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:13

Gefeliciteerd GA! En succes met de andere merrie.

Tinniie oh wat balen, dat dan het hele jaar weg is ook :(

CP leuk al die roepnamen van jouw paarden, op de een of andere manier ook passend bij het paard un kwestie :j

Succes voor alle wachtenden, ik doe mee met wachten…
Laatst bijgewerkt door LaDonna75 op 26-06-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:17

Tinniiee wat balen zeg!

nowylover ook balen!

cp112 gefeliciteerd met de drachtige! Balen dat je Flash niet te pakken kreeg en dat Lillie niet drachtig is.

GA gefeliciteerd!

---
Dautzen dinsdag scannen maar heb er niet een goed gevoel bij. Dat laatste zegt niks want ik heb het bijna altijd mis dit jaar :7
Vanochtend voordat ik op concours ging zag ik Miana een heel klein plasje doen en knipperen, dus kreeg meteen paniek dat ze hengstig was. Hoop dat ik het mis heb en dat er nog gewoon wat in zit :o

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:35

Maar vaak passen namen sowieso bij paarden (en mensen) heb zelden dat je denkt, nee dit is het niet.

Ik laat morgen de merrie op 3 maand dracht ook nog x scannen om zeker te zijn dat het er nog inzit.

Mijn andere merrie staat heftig op knallen dus die hoop ik ook snel te kunnen opvolgen.
Vind het toch sneu, 6 dagen na n bevalling n arm weer naar binnen :').

Spannend Bamorka, ik vind het ook altijd spannend als ze drachtig zijn. Denk dat steeds dat ik wat zie :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:06

Hier met Cassio eindelijk op het bankje. Na 2 weken bij de hengstenhouder. Ze is omdat ze wat vocht had wel na behandeld. Dus afwachten maar.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:41

Ik zit nog iets te twijfelen tussen Yme en Ulbran. Dus daar ga ik nog even verder over brainstormen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 01:21

Nowylover. Success met de keuze maken tussen deze hengsten

Baudyh. Dat heeft wel even geduurd. Kwam ze niet op gang? Duimen dat ondanks vocht toch drachtig is

Balko. Spannend.
Success met waken. 6 dagen is ook wel heel snel. Hier was het met 8 dagen scannen

Bamorka. Het is te hopen dat je gevoel niet klopt. Duimen draaien

Cp. Wat heerlijk dat dit zo kan met Thor. Nu weer even dekvakantie, wat een leven :') ik ben altijd wel benieuwd hoe vaak hij een merrie dekt zo in de kudde. Zeker als er 2 tegelijk zijn. Je zou denken dat dit een hele work out is :+

Goldenarrow. Wat fijn dat Valletta drachtig is. *\o/* duimen dat deze dames ook gelijk mooi drachtig worden.
Jeetje waarom moet dat diepvries verzenden zo lang duren. Dan had ze wellicht nog één keer kunnen proberen. Maar met alle onzekerheid snap ik goed dat jullie hebben geadviseerd om volgend jaar optijd te beginnen.
De cystes van Wild Thing zaten er al. Kan er prima drachtig mee worden. Enkel wel fijn om te weten hoe het er precies uit ziet ivm de dracht scan.

Ik ben white dream ook weer rustig wat aan het oppakken. Hij had even een jas uitgetrokken door het dekken. Ondertussen is hij goed aan gekomen. Stiekem kost het best wat energie voor zo'n jonkie. Nu heb ik ook wel de indruk dat zijn groeien ook niet stilstaat.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 06:39

GA gefeliciteerd met de dracht!

Bamorka dan hoop ik dat je er nu ook naast zit en ze gewoon drachtig is.

Balko twijfel je erover omdat je tussendoor laat scannen?

Baudyh dat heeft even mogen duren!

Nowylover succes met je keuze.

AM logisch dat het hem veel energie kost, maar het begint wat rustiger te worden nu denk ik?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 07:44

Gefeliciteerd Goldenarrow met de dracht van Valetta *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 07:51

goldenarrow gefeliciteerd met Valetta *\o/* *\o/*
Hopelijk de andere 2 ook voorspoedig drachtig

Bamorka pfff die merries zijn niet goed voor ons hart. Hopelijk zit het er bij Miana nog gewoon in. Hopelijk Dautzen ook drachtig

Balko succes vandaag, hopelijk nog steeds drachtig.
Op naar een voorspoedige bevalling.

baudyh welkom op het wachtbankje. Hopelijk deze ronde drachtig

AM_Horses was ook een pittig seizoen zo voor hem als jonkie, maar je hebt hem al weer mooi op gewicht

Hier nog tot zaterdag geduld hebben dan weer scannen (36 dagen).

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:59

Silvia Vrijdag gescand.
Mooi ei en een klein ei baarmoeder maar zozo.
Zaterdag geïnsemineerd, vanmorgen gescand ei weg en een bloedei. Is kleine ei toch gesprongen.
Dus nu heel hard duimen dat ze de 18 dagen doorkomt.
Dit was de laatste x dekken.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:11

CP lastig als ze zich niet laten vangen. Ga je het met Flash nog een keer proberen om te scannen of zie je het vanzelf wel?
Je hebt zeker een drukke kraamstal volgend jaar! :))

Bamorka hopelijk klopt je gevoel nu ook niet en is ze mooi drachtig! Oef duimen dat Miana nog mooi drachtig is! Wanneer kan die gescand worden?

AM WD ziet er toch goed uit. Fijn dat hij de tijd krijgt. Hij heeft ook best wel wat gedekt van het jaar toch?

Astrea spannend!!

Balko ik heb de merrie verkocht omdat ik heel graag de sport weer in wil. Met onze combi ging dat niet lukken. Ze kan best wat spanning opbouwen en ondanks dat ze dan super braaf blijft, wordt ik dan ook gespannen en kunnen we het samen niet meer afvloeien. Daar worden we beide niet gelukkig van. En ze krijgt nu een top huisje!

AM voorlopig wordt het geen fokmerrie. Zeg nooit nooit, maar ik wil eerst gaan rijden. Wie weet dat het in de toekomst wel weer gaat kriebelen.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:48

Ik hoop inderdaad heel erg dat mijn gevoel ernaast zit!

Yvk schreef:
Bamorka hopelijk klopt je gevoel nu ook niet en is ze mooi drachtig! Oef duimen dat Miana nog mooi drachtig is! Wanneer kan die gescand worden?

Die is al lang en breed drachtig gescand, dus zou echt heel erg balen zijn als het er alsnog uit gegaan is ;(

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:56

Nou ik ga mezelf opsluiten in een donkere kamer…
WEER niet drachtig….
Dus nu nog 1 poging. Vind het alleen lastig; hier houden of wegbrengen.
Hier is de meeste rust voor haar. Daar het sperma nog het beste.
Kan het zaad ook ophalen maar sommige dagen lukt dat natuurlijk niet…
Ga dan iig voor een andere, jonge, hengst.

Fair nog mooi drachtig.

Am heb van meerdere gehoord dat ze m gemist hadden op 7 dagen dus dat risico wil ik niet, al genoeg ellende nu

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:09

Heb je al contact gehad met hengsten houder? Ik heb bijvoorbeeld wat rond gevraagd over kwaliteit van sperma en aan de hengsten houder gevraagd hoe is de kwaliteit? Want ik wou ook een hengst met betere kwaliteit.. en een bewezen hengst, dus ook weer net iets ouder. Vielen er best veel af..

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:11

Meld me ook graag weer!
Vorige week is Limited Edition (v. Elegant) drachtig gescand *\o/*
Hopelijk in mei 2023 een gezond veulen :o

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:55

Balko. oliebol zeg. Nu heb ik al meer gehoord dat merrie niet drachtig wordt van next level. Ik verwacht ook wel dat hij heel wat dekt. Ik zou dan toch even met hengstenhouder overleggen om een hengst te proberen die het niet zo druk heeft maar toch past. Waarschijnlijk een grote uitdaging. Merrie was al een keer nagespoeld?

Simondesteny. Welkom. Van welke hengst is ze drachtig?

Yvk. We mogen niet klagen met de aantallen.
Rijpaard ook heel leuk. Spannend hoor. Iets om naar uit te kijken

Astrea. Duimen ondanks het niet perfect lijkt. Toch drachtig is

Kiki. Spannend. Op naar een mooie hartslag zaterdag

Muronia. Ik dacht idd dat het wat rustiger werd. Maar het zou zomaar kunnen dat ik me vergis. Nog best wat nieuwe aanmeldingen gehad. Deze week moeten er ook nog een paar op dracht gescand. Afgelopen week was er één gust gescand. Had ik wel een beetje verwacht. Stond niet heel mooi hengstig. Merrie zet ook nog niet door met hengstig worden. Nu 21 dagen na laatste dekking. Werd vandaag weer gescand. Als alles niet helemaal mooi gaat, pakt het vaak gewoon niet. Op diezelfde stal was een andere merrie gelijk eerste keer drachtig, die merrie had normaal problemen met verdunning. Dachten ze, nu toch niet :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:55

He wat jammer Balko. Is de kwaliteit van het sperma wel goed zat? En de merrie is wel gewoon schoon vanbinnen?

Gefeliciteerd SimonDesteny!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:07

Bedankt!
Ze is drachtig van Havehoeve's Igo.

Jeetje wat balen Balko.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:33

Net hengstenhouder gesproken, die zegt dat de kwaliteit goed is. En dat hij nu ook minder dekt omdat de meeste gewoon direct pakken.
Ik zei een andere hengst te willen gebruiken, hij ziet daar de noodzaak niet zo van.
Gaan iig nu een swab laten nemen.
Al denk ik, wat kan er zijn, merrie is een maiden. Er is nog nooit iets gebeurt daar binnen dus zie geen reden waarom er iets in kan zitten.
Ik houd haar bij huis voor de minst mogelijke stress.
Spoelen vonden ze steeds niet nodig maar wil nu wel alles uit de kast halen voor dracht.

Wilde een andere merrie verkopen maar die ga ik nu zeker weer dekken en hopen dat die direct pakt en dan gewoon houden want ik wil veulies :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:00

Ook maidens kunnen wel wat hebben. Gedekt door een ruin bijvoorbeeld.

Ik heb meestal geen last met 3 jarige maidens

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:13

balko: wat balen zeg! Hengstenhouder lijkt ook niet echt mee te denken (nut niet zien van andere hengst, spoelen niet nodig vinden)

simondesteny: gefeliciteerd!

am: WD ziet er nog wel goed uit vind ik.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:19

Mijn maiden had een mega infectie in de baarmoeder, terwijl op echo het er gewoon goed uit zag. Swab liet echter wel wat anders zien. :=

Helaas 2 merries die helemaal niets doen... Morgenmiddag maar naar huis halen, woensdag doe ik ze zelf weer hengstig spuiten en dan hopelijk maandag eindelijk follikels groeien.