[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:59

Heel goed nadenken hoor. Verkocht is verkocht maar gelukkig tijd zat om over na te denken. Succes ermee!

Ik wacht de mijne nog maar af, hopelijk duurt dat niet te lang.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:26

Dddara, wit eromheen heeft ieder paard als ie het oog wat draait. Maar bij een appaloosa is de iris zo rond en klein als bij een mens waardoor je het witte altijd zoete n het witte ook aan beide kanten tegelijk als ze recht vooruit kijken.
Afbeelding

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:28

alicelover schreef:
Prachtige acties foto’s Cio!

Hier op de terugweg van Peter van de Sande. Alle hengsten even gezien en op de foto geweest met For Ferrero. Nu is dilemma gestart, veulenhengstigheid is geweest. Dus wat gaan we bij de veulenhengstigheid doen... Herdekken of Next Level? Of iets anders... Zo moeilijk!

Wij zitten ook aan Next Level te denken, hij is zo gaaf

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:34

Wij dekken ook terug met dezelfde hengst. Als je het veulen goed vind. Kan dat best nog een keer vind ik.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kira maakt t spannend!!!
Zoals misschien niet iedereen weet....voor mij allemaal nieuw dit, veulen is een verrassing

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:41

Als het veulen van Sarona goed is dek ik ook terug met dezelfde hengst. Was vorig jaar voor het laatst beschikbaar en zou de sport in gaan, maar nu toch weer beschikbaar, meeste kans dankzij de corona, is het toch nog ergens goed voor. :))
Bijkomend voordeel is dat het hengstenstation waar hij beschikbaar is in de buurt is en ze zelf komen insemineren. Nog niet eerder gehad, was altijd dat ik in de avond de DA kon laten komen voor te insemineren.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:00

Spannend Rianne!

Hier blijft het bij Bo voor 1 veulen. Dat was de bedoeling ook. Ik vind het hele proces ontzettend leuk en hij is goed gelukt, maar de veearts gaf aan dat de kans op herhaling van zo'n supervaste placenta behoorlijk groot is. 'In de natuur wordt dat er vanzelf uitgeselecteerd' volgens hem, oftewel, dan had ze het nooit overleefd.
Dus de eventuele 'zullen we niet stiekem toch nog een keer'- twijfel is daarmee wel weg.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:23

Eindelijk CP!

Ice, haha, die staat gewoon van de sneeuw te genieten!

Muronia, wat is ze mooi bruin nu! Ik denk wel dat ze gaat schimmelen. Je ziet een licht brilletje en ik vind haar benen te zwart voor eentje die bruin blijft :)

Evelinee_ schreef:
Ik heb een manier gevonden om beeldmateriaal in stal te krijgen zonder er al te grote uitgaven voor te doen (net geen wifi in stal) :( .
Met behulp van de Alfred app. Ik gebruik een oude telefoon en die leg ik dan naast mijn bed. Mijn telefoon met 4G blijft dan de nacht filmen. Ik ga het straks even neerzetten! Ben benieuwd!

Die app gebruik ik al jaren. Maar ik snap even niet waarom je een oude telefoon naast je bed legt en je eigen telefoon in de stal hangt. Is andersom niet handiger?

Sannahtris, bedoel je de mijne met palomino?
Mooie foto die laatste! <3

StalMelyn schreef:
Al, terug dekken vind ik altijd lastig. Bang voor een tegenvaller, vooral als je herdekt in de hoop op andere geslacht. En die van jou is ook nog eens perfect getekend. Daarnaast, als je deze wilt houden heb je al zo een van die combinatie. Persoonlijk vind ik het leuk te kijken wat een andere combi doet.

Maar als kleur en geslacht echt losstaat zou ik zeker doen want een prachtig veulen.

Ik voel me zó aangesproken _O-

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:30

Cynthia82 schreef:
Eindelijk CP!

Ice, haha, die staat gewoon van de sneeuw te genieten!

Muronia, wat is ze mooi bruin nu! Ik denk wel dat ze gaat schimmelen. Je ziet een licht brilletje en ik vind haar benen te zwart voor eentje die bruin blijft :)

Evelinee_ schreef:
Ik heb een manier gevonden om beeldmateriaal in stal te krijgen zonder er al te grote uitgaven voor te doen (net geen wifi in stal) :( .
Met behulp van de Alfred app. Ik gebruik een oude telefoon en die leg ik dan naast mijn bed. Mijn telefoon met 4G blijft dan de nacht filmen. Ik ga het straks even neerzetten! Ben benieuwd!

Die app gebruik ik al jaren. Maar ik snap even niet waarom je een oude telefoon naast je bed legt en je eigen telefoon in de stal hangt. Is andersom niet handiger?

Sannahtris, bedoel je de mijne met palomino?
Mooie foto die laatste! <3

StalMelyn schreef:
Al, terug dekken vind ik altijd lastig. Bang voor een tegenvaller, vooral als je herdekt in de hoop op andere geslacht. En die van jou is ook nog eens perfect getekend. Daarnaast, als je deze wilt houden heb je al zo een van die combinatie. Persoonlijk vind ik het leuk te kijken wat een andere combi doet.

Maar als kleur en geslacht echt losstaat zou ik zeker doen want een prachtig veulen.

Ik voel me zó aangesproken _O-

De oude telefoon heeft geen simkaart en geen internetbundel meer. In stal ontvang ik net geen wifi signaal. Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn goede telefoon met internet daarom daar geplaatst moest worden? Of is er een andere manier? Zou natuurlijk liever de oude in stal hebben en m'n goede telefoon naast me!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:36

Ik heb een simkaartje bij Youfone besteld: € 15,- per maand, dan heb je 10 GB en dan kan je ongeveer onbeperkt kijken en is maandelijks opzegbaar. Ideaal!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:42

Voor echt een goed beeld, zou je eigenlijk ook nog naar andere hengstenhouders moeten AL..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:43

Cynthia, dat was niet de bedoeling haha. Dit is hoe ik als heel kleine fokker er tegenaan kijk. Voor mij heeft '2 dezelfde' geen zin. Als je groter bent of paarden aan huis/eigen grond is zoiets al sneller wel een optie.
Maar goed, ik moet echt mijn mond houden want heb mijn eerst gefokte hengst, nu ruin, ook nog. Die zou ook vertrekken want daar kan je niet mee fokken maar dat heb ik toen omgebogen naar 'heb ik er een om altijd mee te rijden en de andere om mee te fokken' :)*

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:54

Cynthia82 schreef:
Ik heb een simkaartje bij Youfone besteld: € 15,- per maand, dan heb je 10 GB en dan kan je ongeveer onbeperkt kijken en is maandelijks opzegbaar. Ideaal!

Super tip! Ik ga er naar kijken!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:14

Cynthia82 schreef:

Hmm ik heb bijh youfone nu ook de 10gb, maar heb hem nu in 5 dagen al bijna op :+
wat doe ik fout?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:26

HAHAHAHAHAHA!!! kijk jij echt 24 uur per dag?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:31

Cynthia82 schreef:
HAHAHAHAHAHA!!! kijk jij echt 24 uur per dag?

Nee niet eens eigenlijk haha.
Dus ik ga morgen youfone maar bellen of ik een obeperkte databundel kan krijgen :+ :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:34

Ik heb ook onbeperkt databundel en camera staat heel de nacht aan naast mijn bed. Met een merrie die zomaar kan neerploffen moet ik wel. Alleen overdag als ze buiten staat kijk ik niet en dan maar hopen op birth alarm en mensen op stal mocht ze buiten overdag gaan bevallen. Ik kan niet 24/7 op stal verblijven haha.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:40

Ik heb ook de 10gb van youfone en het verbruik is bij mij ook niet echt heel hoog.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:50

Hier schoot het gebruik wel omhoog toen de camera weer actief werd bekeken. Maar wij hebben vaak een ipad oid liggen en staan met de camera aan. Zowel savonds jn de spanning als net geboren veulen.
Ik heb geen ipad fus vaak mn telefoon op de leuning liggen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:54

Ik heb nu sinds zondag sim only van lebara , 5 gb voor €11

En de maand daarvoor had ik prepaid 1gb voor €10 en daar had ik nog 672 mb van over terwijl ik meerdere keren per dag kijk

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:08

Dan is Youfone wel goedkoper tamaramt. Is die van Lebara ook maandelijks opzegbaar?

Kyrkelover, ik hoop voor je dat ze opnemen, want dat doen ze heel slecht. Maar je bundel verhogen kan ook via de account :)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:08

Als ik de plaats en het geld had ging ik zeker ook weer de zelfde combinaties nemen. Maar ja normaal word hij gecastreerd. Tenzij ze toch weer van gedacht veranderd maar denk ik niet. Ze is meer op zoek achter een homozygote hengst dus als Miracle homozygoot is is ze wel geïnterneerd in hem. Dus daar ga ik wel even op testen. Mijn gevoel zegt dat ik hem niet zal houden maar ik moet even kijken of ik hem nu verkoop of als 3/4 jaarse. Maar dan moet hij zoiezo ruin worden want bij ons op stal mogen er geen hengsten.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:26

Wauw wat een veulens, Gefeliciteerd!
Ze hebben er wel een weertje voor uitgekozen. Bah wat koud is het.

Ik heb terug gedekt en ik hoop ook zeker op een merrie, maar dat heb ik niet in de hand. In het geval van een hengst dek ik er misschien nog wel een keer mee terug :+ ik ben juist wel heel erg benieuwd naar een zelfde combinatie. Van mij mag het zeker lijken op het veulen van vorig jaar maar elk ander gezond veulen is mij al goed :j

Het begint een beetje op te schieten en met de andere merries hoop ik volgend jaar ook aanwezig te zijn. Hetzij op de achtergrond want er wordt dit jaar wel heel veel gepraat in dit topic.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:31

Mdw, vooral doen wat goed voelt natuurlijk! Maar volgens jaar 3 veulens dus? Leuk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:35

Dus jij dekt eventueel ook nog een keer terug met hem? Nu hij nog ter dekking staat van profiteren. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw veulen, die van vorig jaar is zo gaaf.