[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:32

Goed nieuws en minder goed nieuws weer hier!

Ben je mooi klaar mee fokfanaat;( wel de kosten maar dan slecht sperma, al snap ik de reactie van de hengstenhouder wel.. Balen! Kunnen ze hier nu nog iets mee, of ben je deze ronde ‘kwijt’?

Gefeliciteerd Woogy met de dracht! En wat een gek verhaal van die tweeling zeg, maar gelukkig in ieder geval wel één gezond veulentje.

Al_Zawraa jammer dat ze niets konden vinden.. zo blijft het nog even spannend natuurlijk! Maar als je geen vertrouwen hebt in de reserve DA, kun je dan niet beter wachten tot je eigen DA terug is??

Diertjec natuurlijk blijft dat vruchtje mooi zitten haha!

Gefeliciteerd Eef_bam!!

Fijn dat ze weer thuis is kabayo, nu weer wachten! :O

Jammer Eef, ook dat het nu de laatste keer was.. Zit je met weide seizoen? Ik was me namelijk ook al zorgen aan het maken dat het al zo laat in het seizoen werd en toen zei mijn DA wil je met het veulen naar de keuring of de veiling? Nee? Dan heb je, als het nu zou lukken, een veulen in Mei wat toch een prima tijd is!

Fijn stephanie dat alles er goed uitziet!

Jammer Barb.. snap dat je er dan nu een hard hoofd in hebt…Kan de DA niet aan huis komen? Mogelijk dat er toch nog een ei zit waar je op kan insemineren? Mijn merrie werd de eerste ronde (april) ook na een paar dagen terug hengstig, toen niet de DA laten komen en er heeft dus waarschijnlijk nog een ei gezeten.. na 18 dagen ook niet drachtig helaas..

Zullen we een ‘wachten op hengstigheid’-bankje aanmaken Juval? Mijn schatje is ook nog steeds niet hengstig (dag 30 sinds inseminatie) -.- En ik wil eigenlijk ook niet laten spuiten maar denk dat we er na het weekend toch aangaan als ze dan nog niet hengstig is.

Barb

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:40

Verleden keer zat er een ei van 4 cm terwijl er ook een geel lichaam zat, dat is wat mij betreft niet mogelijk. Maar de VA die ik toen had zei dat dat gewoon kon.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:23

is goed sparky, samen op het 'wachten-op-hengstigheid-bankje' gezellig! maar ik hoop dat we gauw mogen doorschuiven naar het volgende bankje!

kabayo, wat een geweldige foto's zeg van je blije merrie, maar ik hoop niet dat ze dat ook onder het zadel doet

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:28

Nou DA is net weg, durft met 95% zekerheid te zeggen dat ze leeg is. Ik ga me hier voor nu even afmelden, misschien dat ik als Aleeyah verder in haar dracht is me weer terug aanmeldt. Maar op dit moment ben ik even helemaal klaar met fokken..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:54

Dat meen je niet AZ -O- Het leek allemaal zo mooi, verdorie. Ik hoop zo voor je dat ze het voor die 5% gewoon helemaal fout had :(:)

Eef echt onzettend balen voor je. Ik zou ik jouw geval wel een kweek nemen van de baarmoeder. Stel dat ze toch een bacterie bij zich draagt, dan kun je haar nu alsnog behandelen en met het voorjaar (als je weer wilt dekken) schoon beginnen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:14

Jeetje AZ, wat ontzettend rot. Sterkte met verwerken! En hopen dat Aleeyah wel gewoon een mooie baby geeft volgend jaar.

Ook balen voor jou Eef, begrijpelijk dat je nu niet door gaat. Sterkte ook :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:21

Jeetje, dat zijn even geen berichten die ik wil lezen. Jammer dat het bij jullie niet is gelukt en jullie ermee stoppen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:10

wat balen AZ, veel geluk met je andere merrie!

Hier toch goed nieuws! sorry Sparky, ik ga weer van het bankje af :) ... Net met scannen bleek Smarti toch hengstig en een mooi ei, dus we zijn direct doorgereden naar de hengst. Ze was zeker meer geïnteresseerd in hem nu, veel beter dan vorige keer, dus wie weet. duimen maar weer. Ik schuif een bankje door, het wachten tot het dekken klaar is -bankje :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:37

Wat balen az!! Het was je zo gegund!

De andere pech hebbers natuurlijk ook net zo goed. Hopelijk volgend jaar meer succes! Ik zit ook nog met een merrie met die rare cyclus. Eerst 2 weken gedekt toen met 13 dagen hengstig toen 3 weken gedekt en had ze groot ei maar baarmoeder niet hengstig. Ei afgespoten en nog 5 dagen hengstig tonen. Toen 10 dagen later weer hengstig maar nu 7 dagen gedekt dus ik hoop heel hard dat ze nu een normale cyclus heeft en dit toch gepakt heeft.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:41

Dat is fijn Juval, bank verder. Ik duim voor je!

Jeetje, bijzondere cycli DL, hopelijk pakt het nu wel.

Merrie was weer helemaal zichzelf, ik ging er weer meer skiënd achteraan naar het gras dan dat ik kon wandelen. Sinds wanneer is ze zo sterk >;)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:42

Wat is dit nu weer juval, laat je me nu alweer alleen :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:03

Zo Rowan das ook een kandidaat voor de regumate dan?

Az nee he...wat ontzettend balen. :(:)
Ze zou misschien ook aan de regumate moeten tijdens dracht? Hoe oud is ze nu? Ik snap dat je er klaar mee bent. :(:)

Juval jij schuift door naar het volgende bankje. :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:13

Bedankt allemaal, ben er echt kapot van.. Dat was dan onze allerlaatste kans op een zusje van Rahnanah..
pretty, ze stond al op de Regumate.. DA zegt ook dat het kan dat het daardoor nu blijft zitten, ondanks dat er geen vruchtje meer is.
Aziza is inmiddels 21, en ik wilde haar sowieso niet laat in het jaar uitgerekend hebben. Ze vind het in de zomer met die hitte normaal al zo zo, dus dat wil ik haar hoogdrachtig absoluut niet aan doen. Volgend jaar wil ik haar niet meer dekken, dan vind ik haar echt te oud.
Dus helaas gewoon einde verhaal, een droom die ik 6 jaar na Rahnanah's dood toch los moet gaan laten.. Misschien dan toch haar broertje maar aanhouden?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:17

Ik snap je wel,en zeker de achterliggende reden waarom dit veulen extra belangrijk was. Zo zuur. Maar je zult het inderdaad moeten loslaten en jou richten op het andere. Maar nu heb je gewoon even het recht om heel triest te zijn en te balen. :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:21

Knuffels Roma, kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Wij willen ook echt rete graag een merrietje uit Pris hebben en stellen ons ook regelmatig de vraag...hoe ver ga je door.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:23

Pfff balen zeg voor degene waar het niet gelukt is die nu stoppen.

AZ ik snap je helemaal maar dat maakt het zeker niet minder zuur.

Hier komen ze morgen ochtend scannen om te zien of er een kloppend hart is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:27

Eef gefeliciteerd!!

Eef93, barb en AZ, wat vreselijk balen zeg ;( :(:)

Mijn merrie is vandaag afgeslagen. Vrijdag ga ik haar ophalen en ondertussen neem ik dus ook plaats op het wachtbankje in de hoop dat het dit keer wel raak is...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:37

:(:) jeetje AZ ik begrijp dat je enorm baalt nu en al zeker met voorgaande jaren.
Probeer het toch ergens een plaats te geven en nu vooral uit te kijkennaar het veulen van je jonge merrie.
Ooit fok je nog eentje zoals rahnanah maar dan op een andere manier. Een paard is gewoon een klik ook.
1 troost ik heb twee volle zussen staan en ze zijn echt zo totaal verschillend.

Aan diegenen die nog aan het proberen zijn, ik duim nog steeds mee.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:45

Kweek hebben we uiteraard al genomen. Kwam niks uit. Ik baal enorm. Hebben haar van mijn vader gehad die 2 jaar geleden plots is overleden. In dat jaar er ook achter gekomen dat dream een chronische peesblessure heeft. Gaat nu super goed maar we hebben de sport en veel in moeten leveren en zijn nu recreatief aan het rijden en dan nu ook dit....zijn er echt kapot van. Had zo graag een nakomeling van haar gewild.

Wil iedereen heel veel succes wensen en ik blijf gewoon volgen! Ben erg benieuwd naar jullie veulens volgend jaar

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:53

Hè Eef wat vervelend, ook al zon verdrietig verhaal :(:) Gaan jullie volgend jaar evt nog proberen, of is het nu helemaal klaar?

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes :)
Fotsy, ja dat klopt, kan ook enorm verschillen. Vooral bij de veulens van Mausi zie ik dat heel erg. Maar met alle veulens die ik tot nu toe van Aziza gehad heb, ligt het karakter me ontzettend goed. Dus dat vertrouwen had ik er wel in dat dat ook bij dit veulen goed zou zijn gekomen. Maar zoals gezegd, misschien moet ik Amir voorlopig dan eerst toch maar aanhouden.

En een veulen van Aleeyah, is natuurlijk ook wel heel bijzonder. En dat zal dan ook mijn laatste veulentje voor de komende jaren zijn, dat was iets wat al vast stond. Alleen nu moet dat veulentje helaas zonder veulen vriendje opgroeien.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:57

Al_Zawraa schreef:
Hè Eef wat vervelend, ook al zon verdrietig verhaal :(:) Gaan jullie volgend jaar evt nog proberen, of is het nu helemaal klaar?

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes :)
Fotsy, ja dat klopt, kan ook enorm verschillen. Vooral bij de veulens van Mausi zie ik dat heel erg. Maar met alle veulens die ik tot nu toe van Aziza gehad heb, ligt het karakter me ontzettend goed. Dus dat vertrouwen had ik er wel in dat dat ook bij dit veulen goed zou zijn gekomen. Maar zoals gezegd, misschien moet ik Amir voorlopig dan eerst toch maar aanhouden.

En een veulen van Aleeyah, is natuurlijk ook wel heel bijzonder. En dat zal dan ook mijn laatste veulentje voor de komende jaren zijn, dat was iets wat al vast stond. Alleen nu moet dat veulentje helaas zonder veulen vriendje opgroeien.

Ja jij ook een rot verhaal. Sterkte!

Ik weet nog niet of we volgend jaar weer gaan proberen. Heb geleerd dat er heel veel kan gebeuren in een jaar dus we zien het volgend jaar weer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:14

AZ nee... :( Wat vreselijk rot. Hopelijk toch die 5% en gewoon drachtig...

Eef93 jij ook al pech -O- Jammer zeg!

Angelpam succes vandaag

Sparky je bent nooit alleen op het wachtbankje :+ Je moet gewoon snel op het volgende bankje komen :j

Juval jeeej hengstig!! Dankje! Nee niet zo hoog. Soms wel wat explosief :')
Afbeelding
Afbeelding

Barb nee he -O- Maar hier in het dikke buiken topic was nog een merrie die hengstig toonde maar wel drachtig was. Ik hoop het voor je

Nog maar 13 dagen te gaan :O

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:32

Az balen maar misschien dat haar broertje in de toekomst nog een merrie wil geven?

Kabayo leuke foto!

Lin ook op de wachtbank :P

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:35

Ego post.

Da is net geweest en heeft een mooi kloppend hart kunnen zien op scan.
So far so good

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:50

Angelpam, wat fijn!

Hè bah, voor jullie allebei dus extra rot Eef en AZ :(:)

Merrie vandaag weer gescand, nog steeds 1 vruchtje en over 2 weken gaan we hartje scannen :D
Ik ben weer heel blij