[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:14

wow, geaa, wat een flinke bijleespost :D

ik heb even mijn site aangepast, Saphira moest er wel bij staan natuurlijk :D iemand zin om te kijken?

http://jostaminipaardjes.webs.com/

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:18

Angelpam, sterkte met dit nare bericht Y;(
Carla, welkom :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:48

Carla welkom!

Jolandje, mooie site heb je!
Vind ik altijd leuk om even te kijken ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:49

geea we hebben eentje van de website light in the box, cottier ofzo, 20 euro maar 25 euro invoerrechten, die kosten meer dan camera zelf. Hij geeft wel een heel mooi beeld vind ik zelf.

angelspam wat naar nieuws, hopelijk kan ze toch lekker van haar kind genieten als die er is, zal ook wat ontlasting geven

knapperd jolandje, kan je dekje ook een afdoen, ze lijkt me mega super perfect wow getekend :9

chexy is zoooo mooi Tinniie, en chrome nog niet verliefd nu ze jade met haar veulen ziet ;)

oh KBK er komt schot in die uier

welkom Carla, leuke pony voor de dochters en binnenkort nog een cadeautje erbij

linda begrijpelijk hoor van Star en als de band er niet is, ja dan is hij er niet
Heb er zo ook al paar weggedaan om die reden.

CL en mijnlieverd nog niks _/-\o_ ze houden ons in spanning die maidens

ook r en die veel letters :o jouw merrie was ook al bijna zover he

knolselder de jouwe maakt ook vaart ineens, hoe is het met jou en de dochter, aan het genieten thuis?

pretty grullo :~ :~ :~

zag ook marley met haar nog bescheiden buikje toch?

kiki die geen gênante foto's wil van haar tietjes.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:57

Welkom Carla. Knappe pony hebben jullie. Voor tips kunnen we vrij veel zien aan het uier van de merrie, een buik is maar een buik.

Geaa, mijn merries zijn gelukkig heel respectvol naar elkaar toe op een enkele schermutseling na dan. Ze zullen niet zomaar lelijk doen en hebben veel respect voor de baby.
In het verleden hebben de baby's van Pony ook met een heel dominante jaagruin gestaan, schuilen ze gewoon achter mama's haha.

Angelpam, wat een ellende. Pony liep met Tara aan de voet met een meniscus blessure, haar hebben we juist bij anderen gehad zodat die kunnen helpen met de verzorging zodat mama ook rust kon pakken.
Wat doe je normaal met de merrie?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:02

ja dekje is nu af, heb nog wel een snelle foto, was echt even voor de koude wind vandaag

Afbeelding

maar ik heb nog een vraag, komt ineens bij me op, ik heb dus een goedgekeurde hengst en zijn zoon van vorig jaar juni, nu is de hengst op trainingskamp en staat de jaarling bij de merries, die waren toch drachtig, maar nu is camille zo vroeg bevallen , waar moet ik nou met die jonge hengst heen? kan hij al dekken? en ook bevruchten? hij mag absoluut niet camille dekken :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:08

Vriend van mij heeft het gehad dat zijn jaarling hengst een merrie drachtig heeft gemaakt.

Marley is idd nog heel bescheiden fotsy. Heb daarom ook echt weinig te melden haha. Ze veranderd gewoon niets en zou het gezien moeten hebben als ze verworpen had. Ze is op 150 nog gescand geweest en hou haar heel goed in de gaten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:10

Woogy, de hengst die Bo als 2 jarige gedekt had was 9mnd

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:22

Jeetje gaan jullie hard!kan het niet bijhouden...

Da vanavond weer geweest...whis heeft last van flinke krampen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:28

Jakkes Whis blijft maar kwakkelen! :(

Hengsten kunnen vruchtbaar zijn vanaf 9 maand. Vanaf 11 maanden is het serieus oppassen... Merries zijn 10 dagen na de bevalling weer klaar om gedekt te worden, oppassen dus!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:46

pff, leuk als een veulen wat vroeger komt maar mijn hele planning loopt in de war nu -O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:53

Was ik nog vergeten in m'n vorige post, maar Crines ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En spannend inderdaad dat ze al zo ver is. Ben benieuwd!

Pretty, inderdaad mooi hoor die Grullo's! Vind het persoonlijk mooier dan verdunning, maar ik hou ook niet van te licht :o
En gelukkig een beetje bijgeslapen ja. Maar ik heb nu drie avonddiensten achter elkaar, eerste gelukkig achter de rug. Dus beetje uitslapen en verder maar een beetje het huis weer op orde brengen voor ik aan het werk moet... Chaos in huis helpt ook niet verder dan he.
Jij ook weer een beetje bijgekomen?

Caesar, heerlijk beeld zo van je dames samen. Kan niet wachten tot ik ze op stal ook stiekem kan bespieden!

Tinnie, spannend met Chrome hoor! En wat een stoer masker heeft Chexy! Ook nieuwsgierig of hij dat zo houdt.

Venthe, snap dat je het spannend vindt met die uier. Lies kreeg 1,5 maand terug geloof ik ook ineens al wat meer gevulde zakjes. Daarna stagneerde het wel weer of nam het zelfs weer wat af. Is nu alweer een hele tijd stabiel en nog steeds geen grote verandering weer. Hopelijk doet Venthe het ook nog even rustig aan.

Linda, wat een respectvolle beslissing om Star te verkopen. Hopelijk komt er een mooi 5-sterrenhuisje voor haar en anders toch nog maar weer een volgend veulen ;)

Moratoetje, die buik groeit nog bescheiden, maar wat een uier al inderdaad! Maar is niet haar eerste veulen toch?

Bij KBK ook wat meer gevulde zakjes! *\o/*

Jolandje, heerlijke foto's van je dametje hoor. Het is echt een plaatje! Hoop dat je veel updates blijft plaatsen! Super om te zien <3
En ook zonder voortekenen dus. Hoop dat hier ook snel alles hangt zodat we de dames in de gaten houden 's nachts. Een beetje vreemd/afwijkend gedrag kan ook een hoop zeggen inderdaad.
Naam vind ik ook erg mooi! Heb een keer een merrieveulen op een fokkerij waar ik vroeger liep Zaphira mogen noemen (moeder was Zilvia), goeie pony-naam dus! ;)

angelpam, wat een slecht nieuws van Fien! Snap dat je er van de kaart van bent :(:) :(:) Hopelijk komt ze de dracht nog een beetje comfortabel door!

CL, wat een zware Jill! Laat het nu maar snel komen :=

Knoselder, die begint mooi op gang te komen inderdaad. Ben je alweer klaar voor de volgende bevalling?

Kiki, leuke plaatjes van Bo ook! En leuke speeltjes he, die nieuwe camera's!
Ik wou dit jaar ook weer geld opzij leggen voor een nieuwe, maar dat is eerst in ip-camera's gegaan :')

Bellarose, Azia laat nog een mooi pasje zien zo hoor!

Carla, welkom! Spannend hoor als je ook niet weet wanneer ze moet. Lijkt een Welsh Cob(-achtig), kan dat kloppen?
Vind haar nog niet extreem zwaar. Maar dat verschilt ook gewoon gigantisch per merrie. Sommigen worden heel vroeg al ontzettend zwaar en anderen blijven bijna de hele dracht haast in sportconditie...

Geaa, de camera's hangen nog niet, maar hebben gisteren wel in het donker vast even geprobeerd te richten op stal en moet zeggen dat het beeld wel erg mooi/duidelijk was. En dat was met IR. Dus bij daglicht moet het helemaal haast wel haarscherp zijn. Ook kregen we bijna de hele schuur (met twee kraamstallen) in beeld met één camera, dus de beeldhoek is ook een stuk beter als wat ik eerst had.

Zo, m'n avond na het werk ook weer nuttig besteed :o Zal nog even kijken of er nog wat leuks tussen de buikfoto's zat die ik maandag heb gemaakt.
Verder heb ik alleen vanaf stal gehoord dat de dames hun eerste nacht in de kraamstal goed door zijn gekomen ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:14

Buikfoto's van maandag!!
Lies op 310 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Lies is met name heel breed :+ Vond het op deze foto ook wel duidelijk zichtbaar hoe de banden bij haar al wat slapper worden. Ze raakt steeds wat meer uit model :o

Roos op 299 dagen (ondertussen ook eindelijk die 300-dagen grenss voorbij *\o/* *\o/*)
Afbeelding
Afbeelding
En Roos is gelukkig helemaal weer een beetje bijgekomen. Weer wat meer vlees ook op de rug en op de kont en niet alleen maar buik. Nu in haar kraamstal heeft ze helemaal meer tijd om al haar eten op te krijgen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:41

Wat zijn die van jullie allemaal mooi slank voor dragende merries. Die van mij heeft gewoon een waterbuik zo zwaar is ze .

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:22

Ze mag gerust wat buik aan marley geven hoor :')
Ik kan uren naar die haar buik staren hopend op een schopje maar beeb verstopt zich goed. Dan is een zwangere buik wel een geruststelling. Maar ze heeft de genen van der moeder en die toont ook nooit iets. Gaat wel altijd vroeg dus hoop marley ook

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:39

Luna2006 schreef:
Ze mag gerust wat buik aan marley geven hoor :')
Ik kan uren naar die haar buik staren hopend op een schopje maar beeb verstopt zich goed. Dan is een zwangere buik wel een geruststelling. Maar ze heeft de genen van der moeder en die toont ook nooit iets. Gaat wel altijd vroeg dus hoop marley ook

Ik heb het vanmiddag opgemeten, ze heeft alleen al een plak van 6 cm aan zucht onder der hele buik, naast een megabuik.

Maar ja, de enige reden dat ik nog op ben is ook omdat ik aan het waken ben. Denk niet dat ze het doet vannacht, maar voor de zekerheid.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:49

Veel succes vannacht!

Hier was het een zwaar snurkende oma een kamer verder :+ enige nadeel aan veel bij de paardjes zijn hahah!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:50

Luna2006 schreef:
Veel succes vannacht!

Hier was het een zwaar snurkende oma een kamer verder :+ enige nadeel aan veel bij de paardjes zijn hahah!

Ik wil ook snurken :D Afgelopen nacht ook maar 2,5 uur geslapen..........

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:57

Zullen we ruilen? Denk dat je meer slaapt hebt als mij op een nacht momenteel haha. Moet zeggen dat ik overdag veel slaap nu daardoor

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 02:59

Luna2006 schreef:
Zullen we ruilen? Denk dat je meer slaapt hebt als mij op een nacht momenteel haha. Moet zeggen dat ik overdag veel slaap nu daardoor

Ik slaap overdag niet, dan werk ik :D Dus of je werkelijk wil ruilen :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 07:12

Aniek, ze zien er goed uit :j en nog gefeliciteerd met de 300-dagen-mijlpaal van Roos :D hihi!

Toch een hoop over de 300 dagen nu, leuk :):)

Sara, op hoe veel dagen zit marley? De baby van star begon zich pas na 280 dagen ofzo te laten zien, maar toen nam hij die taak ook wel gelijk heeeeel serieus en schopte mama elke avond buikpijn :')
Gelukkig is Star een hele relaxte mama!
Kan me voorstellen dat zo'n bescheiden buikje soms betwijfeld werkt, aan de andere kant is het wel fijn dat ze dan na de bevalling weer snel in vorm zijn ;)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 07:36

Leuke site Jolanda! Inderdaad opletten met Breeze, ze zijn soms al 'volwassener' dan je denkt..

AniekR, wat een mooie nette buikjes!

Luna2006, jammer dat je nog niet zoveel ziet. Hier zijn er twee veulens overactief in de buik, 1 heb ik een paar keer gezien maar van de andere zie ik ook nooit wat bewegen. Bij haar vorige dracht overigens ook niet. Misschien is Marley wel heel blij met zo'n rustig veulen :P

R12312, niks spannends gebeurd? Hier zet ik ook 2/3 keer per nacht al de wekker om de camera's te checken hoor. Verwacht het ook nog niet maar voor de zekerheid :j

Ik zal ook eens een buiken foto plaatsen van de dames :)
Silver Lady, uitgerekend 17 maart
Afbeelding

Isabella (dochter van Silver), uitgerekend 21 maart
Afbeelding

Violetta, uitgerekend 24 maart
Afbeelding

En Jenske, uitgerekend 30 maart. Vorige dracht was ze ook al zo gigantisch rond :')
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:03

Pandakaas, wat een tonnetjes!

Aniek je merrie zijn mooi drachtig, lies idd erg in de breedte, maar zijn ook maiden natuurlijk, die zie ik nooit heel erg in de diepte dragen.

Vanmiddag visite rijden in drenthe, passeer ik toevallig langs mn merrie haha, dus dat orde even stoppen als het kan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:06

Angelpam, wat een naar nieuws :(:)

Aniek, gefeliciteerd met je laatste 300 dagen!! *\o/*

Pandakaas, wat een mooie zonnige bolle buikjes! <3

Hier vandaag nog 59 dagen te gaan. Komt echt wat dichterbij nu :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:13

Jeetje wat balen dat Whis zo blijft tobben met krampen.

AniekR, ja leuk speeltje hihi.
Roos en Lies zien dr goed uit. Fijn dat het met Roos ook weer wat beter gaat en weer wat dikker word.
Gefeliciteerd met de mijlpaal *\o/*

Kijk dat is ideaal Cemlys, kan je gelijk mooi even spieken.

Bo vandaag ook op de 300 dagen *\o/*

R12312, geen veulen vannacht? Pfff wel slopend van die korte nachtjes en de andere morgen gewoon weer aan het werk.

Linda2008, soms moet je keuze's maken en er eentje verkopen.

Pindakaas wat hebben die van jouw van die mega buiken, wow. Wel druk zo, allemaal zo kort op elkaar.

Cynthia, ook bij jouw gaat het alweer opschieten.