Knappe merrie Emmy! Ze ziet er goed uit!
Eurforie jouw merrie ook! Ziet er relaxed uit nog.
Arianne wat een mooie merries heb je,zelfs hoogdrachtig nog een boel uitstraling,toppie!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joyceee86 schreef:Urielle jij zit toch ook in Brabant? ben je wel eens bij de dungense molen geweest? hebben ze paarden meel en komen ze er goed van aan
AnniekSlijk schreef:Zo! Dat zijn er echt veel die op knappen staan!
Mijn merrie zit vandaag op 338 dagen. En staat ook aardig op knappen. Uier is vol, banden zijn slap. Kling vind ik moeilijk om te zeggen. Op stal is ze onrustig, op de wei staat ze lekker te grazen. Ligt meer als normaal. Eet nog wel netjes der eten op. Al hoe wel ze wel eens een pauze neemt bij het eten van hooi. Ph licht net iets boven de 6,5. Maar kan dus snel zakken zoals ik het hier lees. Ze vind het wel een stuk minder leuk als ik aan der uier zit. Is waarschijnlijk gevoelig omdat ie vol zit. Ze mest en plast veel. Is dat voor jullie ook herkenbaar?
carola schreef:Wow, wat gaat het hier hard!
Neonlight: even terugkomend op mijn vorige bericht waarin ik zei dat ik in de avond 3 kg brok voer: daar staat ook bij dat de merrie's zeer langzaam eten. Over die 3 kg brok doen ze zowat de hele nacht (dmv camera te zien), en ze eten steeds hooi tussendoor. Dus dat kan die maag prima aan. Ze hebben het wel nodig, het zijn beide grote merrie's aan het eind van de dracht. Verder krijgen ze onbeperkt goed hooi van eigen land en overdag staan ze op het gras. Deze hoeveelheid brok hebben ze nodig om niet te schraal te worden of in te vallen in de bovenlijn / op de ribben.
Verder denk ik dat ik beroepsmatig heel wat meer veulens geboren heb zien worden dan iedereen in dit topic én vooral veel problemen heb gezien, dus ik denk dat ik wel weet waar ik mee bezig ben.
Door mijn beroep (d'arts) weten mijn collega's ook goed wat er speelt en kan ik ook gerust (langer) thuis blijven als dat nodig is voor merrie / veulen. Ik kan ook gemakkelijk een keer extra naar huis overdag om de paarden thuis te controleren. Ideaal! In mei ben ik ook nog eens 3 weken lekker vrij, dus dat is helemaal heerlijk.