[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:01

Dat zou misschien wel kunnen Nicole, maar de kans dat het fout gaat als ik haar na 18 dagen ophaal is naar mijn idee vrijwel net zo groot, want ook dan is het nog heel kwetsbaar.en ook de hengstenhouder was van mening dat het waarschijnlijk het minste risico oplevert als ik haar snel na de inseminatie ophaal.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:14

Het punt is voor mij ook een beetje dat ik Mausi vorige keer na een maand heb opgehaald en Aziza na ruim twee maanden, en bij allebei was het daarna alsnog niet goed, dus wat dat betreft voelt het voor mij ook alsof het weinig uitmaakt als ik ze nog langer laat staan.

En daarnaast is er helaas alleen dit weekend iemand die met me mee kan en daarna gaat het anderhalve maand niet lukken om ze op te halen, en dan ben ik minimaal 750 euro extra stalgeld kwijten dat heeft de hengstenhouder ook liever niet, omdat hun eigen paarden dan ook weer op stal moeten. Dus alles bij elkaar heb ik toch maar voor aankomend weekend gekozen, omdat je qua dracht nooit van te voren weet welke tijd het beste zou zijn om ze op te halen.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:33

We gaan met zen alle gewoon heel hard voor jou en aziza duimen AZ!! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:33

Binnen 18 dagen is het nog niet gesetteld voordeel daarvan kan zijn dat je dan misschien meer kans hebt dat het thuis goed nestelt.
Tenslotte voelen paarden zich thuis het beste.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:16

Kan je geen kleine sedatie geven tijdens het vervoer? Of is dat alleen maar meer stressvol. Ik hoop voor je dat alles blijft zitten, het is je gegund!

Maandag heb ik de scan van de tweede poging, 18 dagen na de laatste inseminatie. Als ze wel drachtig is geworden komt het veulen om en nabij 18 augustus, nog geen al te gekke datum dus. naja, wel laat maar kan er mee door.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:40

Vandaag met Chinoeck naar de Kozzack Stud geweest voor een scan omdat ik het gevoel had dat ze niet meer drachtig was. Maar gelukkig had ik het fout en was alles nog helemaal in orde, het hartje klopte enz. Dus opluchting.

AZ ik ga ook voor je duimen dat het goed blijft gaan.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:49

AZ wat spannend met Aziza!
Hopelijk is het raak. En dan zou ik idd ook kiezen voor nu ophalen en niet wachten tot na het scannen.
En Mausi nog drachtig dus dat is helemaal mooi!

set_elkol, spannend nog een paar dagen wachten dus tot de scan...

Thea, mooi dat ze nog drachtig is!

Hier beginnen de buikjes toch echt te groeien nu. De eerste zit bijna op de 200 dagen dus ik zit af en toe al te kijken of ik de buik zie of voel bewegen als ik m'n hand erop leg.
Door het mooie weer staan ze nog 24/7 buiten maar stiekem kijk ik al uit naar de periode dat ze 's nachts weer op stal komen en dan 's avonds nog lekker even tutten met de dames en kijken hoe de buiken bewegen :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:52

Hihi hier wordt er sowieso elke dag even getut. :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:08

Wat gaat dat hard bij jou alweer Marije! Maar zijn jou veulens zo vroeg omdat jij aan die afgespeende veulen klasses meedoet met ze? Zag Jack trouwens te koop staan.. Wat een plaatje!!!!

Mijn speciaaltje is bijna 150 dagen dus begint ook al iets vordering in te komen :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:26

Vanaf wanneer ongeveer ga je beweging zien/voelen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:43

DL, nee vroege veulens vind ik zelf voor het showen in de weanling classes (als veulen dus) juist een groot nadeel. Dan zijn ze in september al te veel uit elkaar aan het groeien terwijl de mei/juni veulens dan wel mooi zijn. Als jaarling hebben ze wel weer een voordeel met showen, meer ontwikkeld.
Maar ik moet mijn veulens voor april hebben ivm het showseizoen omdat ik dan lange weekenden van huis ben.
Jack staat te koop ja, moet eigenlijk nog wat advertenties maken, heb er nog een paar die te koop zijn. Al hoeft er niets weg, heb in principe ruimte zat en ook zin om ze zelf volgend jaar te showen. Maar ik kan ze later zelf voor de fokkerij niet gebruiken, zoals met Jack heb ik zijn vader, opa, moeder, oma, zussen lopen, die komt bij mij nooit aan het dekken. Dus dan is er misschien iemand anders die er een paar jaar mee wil showen en dan voor de fokkerij gebruiken. Of niet en dan show ik hem volgend jaar zelf :D
Of iets met show lease, ik sta voor veel open...

Meestal begin ik hier zo rond de 200 dagen wel wat te zien al duurt het bij sommige merries nog wel veel langer.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:54

hier meestal vanaf een maand of 6 - 6.5

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:17

Jij bent echt de eerste in 2014 marije voor je het weet is het al zo ver! Het scheelt wel per veulen of je ze ziet bewegen ons veulen van dit jaar heb ik echt bijna nou zeg maar niet zien schoppen. Het is wel altijd leuk dat eerste teken van leven al denken de dames daar anders over :D .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:21

Kijk weer wat uitleg :) ik wil heel erg graag gaan showen, maar moet eigenlijk iemand hebben waarbij ik kan meelopen met een paar shows en een beetje de skills kan zien :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:26

Onze merrie is vandaag 133 dagen, dus veulenbewegingen duren nog wel even. Gisteren is een vriendin langsgekomen en ze vond dat ze al een echt veulenbuikje had <3 <3
Hoelang rijden jullie jullie drachtige merries nog? Onze is dus uitgerekend eind april en had gedacht tot eind november te lessen en dan tot januari uit te bollen en ze dan op stapritjes te zetten... En ze zou dan ook merriebrok beginnen bijkrijgen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:34

Ik rij mijn merrie sowieso niet intensief, maar meestal geeft de merrie het zelf wel aan. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:45

We blijven de gehele dracht rijden.
Wel passen we het rijden aan.
Nu is ze nog volop in de sport actief.
En dat zal de rest van het jaar nog zo door gaan.
Die van mij is pas begin mei uitgerekend.
Mogelijk kunnen we januari en februari ook nog in de wedstrijden.
Maar dat ligt aan de groei van de buik.
Amazone rijdt M1 dan heb je wel lengte buiging nodig.
En dat gaat op een gegeven moment niet meer.
Dan stoppen we dus met de wedstrijden.
Maar zolang ze het zelf nog leuk vindt blijven we gewoon rijden.
Op een gegeven moment ga je merken dat ze minder zin hebben om actief te doen.
Dan gaan we dus wat meer tralala rijden.
Maar we kijken elke dag weer wat ze zelf aan geeft.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:16

Gaaf AZ dat Mausie nog mooi drachtig is en Azziza een perfecte hengstigheid heeft.
Was ook mijn Idee snel ophalen, dan heeft het vruchtje zich nog niet genesteld en de kans misschien wat groter.
Onderbouwen kann ik het niet tis gevoelsmatig.
Maar ik duim loeihard voor je.

Thea fijn dat ze gewoon nog drachtig is. Geruststelling he?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:20

Ben ik blij dat ik niet de enige ben met dat gevoel Tjinta.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:44

Ik zou idd ook zo snel mogelijk haar weer naar huis halen waarom idd ook gevoelsmatig. Misschien omdat thuis de bekendste omgeving is. Verder kan ik ook niet zeggen waarom.

Ik was er stiekem nog best heel zenuwachtig van, ze wilde niet zo makkelijk de trailer op als anders voelde het volgens mij bij mij. Was ook echt enorm opgelucht.

ik hoop zo dat alle dames het verder goed houden en mooi drachtig blijven en straks voorspoedig gaan bevallen. Wat ik ook nog een serieus spannende gebeurtenis vind haahha.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:50

Jazzy zit nu rond de 100 dagen. Straks om 5 uur naar de DA voor een laatste scan, om het echt zeker te weten. En ze heeft een ontstoken oog, dus daar laat ik ook even naar kijken.
Ik laat vanavond wel even weten wat de uitslag is!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:51

Ben benieuwd Setteli!
Hier Bo ook alweer bijna op 100 dagen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:07

Bij Pony merkte ik vanaf een maand of 4-5 al wel dat de kleine bewoog. Dan schudden haar buik ineens heen en weer tijdens het stappen waardoor mama dik uit balans raakte ;)

Pony is vandaag 134 dagen drachtig en alles zag er super uit, Arie drinkt duidelijk al een stuk minder gezien haar uier een stuk kleiner is en de spenen eveneens.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:13

Ik gooi er even een fotobom in hoor.
1 van mijn dames van afgelopen jaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En haar zusje
Afbeelding
Afbeelding