[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:04

laffayette schreef:
gefeliciteerd Iorr en cubalibre!!!! jippie!!!! Mooie veulens ook!

misschien een stomme vraag, maar vanaf wanneer kun je het beste beginnen met het veulen te lijden? en hoe pak je dat aan?
heb een veulen halster maaer die is veel te groot ;( Dus eet het even niet zo goed... enne gisteren zijn ze al een uurtje op de wei geweest. Vanavond mogen ze er ook weer op.

Vanaf dag 1 en al aan het halster leiden. Extra lang touw, om het veulen heen, anders loopt het niet. Een ander moet de merrie dan meenemen. Ik nam na een week de 'kleine' al mee aan het lange touw naast de moeder, dus ik neem ze nu alleen met zijn 2-en mee. Veulen dan rechts naast de moeder, touw voor de borst van ma langs en dan moeder mee nemen. Zodra zij gaat lopen, neemt ze het veulen automatisch mee.

Succes!

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:34

Cuba_Libre en Iorr, gefeliciteerd met jullie mannen!!

ook nog mooie merrie,s gezien verder die nog met een dikke buik lopen.

pepper is begonnen met uier vullen,stelt nog niet veel voor maar is in vergelijking met vorig jaar wel mooi op schema.
vandaag dag 315 dacht ik

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:36

hey laffayette mijn veulenhalster is ook veel te groot :) ik neem hem nu nog niet aan het halster
ik loop met Shamala aan het touw, veulen volgt haar en ik probeer hem bij te houden met mijn stem (hij reageert al heel goed op mijn stem) en Shamala helpt ook natuurlijk :) , enkele meters achter ons gedrieën loopt mijn moeder mee die een visuele barrière vormt door haar armen breed uit te steken... (een soort muur) zo heeft mijn moeder het ook gedaan met haar veulen en op den duur kon hij gewoon zo mee zonder dat iemand erachter liep (zo deden ze het op onze vorige manège ook waar ze heel veel veulens fokten...)
ik doe het zo tot zijn koppie erin past :D
het lang touw is goed om echt al zelf te leiden rond de poep dan zoals Diane zegt
maar wat ik ook heb gezien in een boek van Monty Roberts is een zacht touw met twee lussen (een 8) één lus rond borst van het veulen en andere rond de poep en bovenaan vast gemaakt met tape, aan de tape kan je hem dan vastnemen en leiden door zachtjes druk te geven...

goh ik las dat van die waterbak, en bij ons op de wei staan baden waarin het drinkwater komt. Heeft iemand ene tip om ervoor te zorgen dat Amal niet mee drinkt, want hij doet zijn mama al na met hooi smikkelen en water drinken gaat hij vast ook doen...

en nog enige tips voor de weide af te spannen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:39

nog een extra lint (wit valt goed op) beetje op hoogte van het veulen spannen.

ik heb mijn hele weide speciaal aangepast op veulens,die kunnen dus ook niet tussen of onder de draden door...

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:43

oh is dat voldoende, ok dan... Tja ik vond het zo raar dat die maar bleef frutselen aan de lint twerijl hij toch al een schok had gekregen... (dat zijn nu wel bruine linten op de manège)
maar op de wei zijn dat witte touwen met elektriciteit... denk je dat dat ook goed is?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:45

ik ben niet zo'n fan van touwen,heb veel liever breed lint....ooit eens een verzorgveulen verloren omdat die in het touw terecht kwam.
pezen van een beentje waren helemaal door dus moesten inslapen.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:48

oei da's niet zo goed... misschien nog extra lint ronddraaien, het is niet mijn eigen wei zal het eens bespreken met de eigenaar bedankt

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:57

KMD wat is ze moooooooooooi!

Vernon, welkom, leuke pony's en hopelijk net zo'n bonte inderdaad!

Cuba Gefeliciteerd, leuke naam!
Prachtig mannetje en zo te zien is Chennai er gek mee! Heerlijk om te lezen hoe je van de ervaring genoten hebt!

Iorr gefeliciteerd!!! ook zo'n mooie man, nog een reden voor zijn naam? of gewoon omdat ie leuk is?

Cynthia NEEEE niet nu het hengstentijdperk!!!

Marjolein gefeliciteerd met je verjaardag!

Muzefee mooie hengst! Heb je ook een standfoto?

JennyK jaaaaa je kan foto's plaatsen! Mooie buikjes hoor!

Arabs, ik vind je veulen echt een enorme knapperd, en mama mag er ook zijn!

Hier weinig nieuws helaas, uier gisteren weer ietsje gevulder en kling lijkt weer te rekken, maar als het nu hengstentijd gaat worden dan moet ze maar overdragen want ik wil een merrie :D nee hoor, hengst is ook welkom als het maar gezond is en de merrie ook.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:03

Magic_Ice er is inderdaad wel een reden... Het betekent vliegensvlug en zijn mama is zo razendsnel in alles (bij het vervelende af) en hij was zo actief in de buik dat we deze naam al vast hadden staan voordat hij zich uberhaupt aandiende ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:06

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:16

Mel vandaag op 335 dagen.. Maar helaas nog niks :+

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:17

arabs schreef:
wow die greased lightning is groot! proficiat iorr!
ook cuba gefeliciteerd! dazzle is dazzling

Kannie zou het kunnen dat een eerdere inseminatie toch gelukt was? Shamala stond ook hengstig na haar dekking en ze dachten dat het niet gelukt was, maar heb toch een hengstje nu :) dat gebeurt naar het schijnt weleens...
Misschien kan je uierfoto's plaatsen om eens te kijken?

ik had er normaal gesproken helemaal niet aan getwijfeld, het is puur omdat de uier zich nu begint te ontwikkelen (en dat ze dus nu al zo vreselijk dik is) en voor het feit dat ze nog 3 maanden zou moeten. uier is nog 3 keer niks hoor, dus nog niet interessant om op de foto te zetten, maar hij begint sinds gisteren dus wel te groeien..ben benieuwd hoe het vandaag is

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:18

Anike schreef:
Mel vandaag op 335 dagen.. Maar helaas nog niks :+

:(

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:20

laffayette schreef:
misschien een stomme vraag, maar vanaf wanneer kun je het beste beginnen met het veulen te lijden? en hoe pak je dat aan?
heb een veulen halster maaer die is veel te groot ;( Dus eet het even niet zo goed... enne gisteren zijn ze al een uurtje op de wei geweest. Vanavond mogen ze er ook weer op.

Ik heb sirana vanaf dag 1 halster omgedaan, dag 2 vastgezet en ze loopt ook vanaf dag 1 aan het touwtje....
sirana liet ik voor bo lopen omdat bo een btje paniekerig was in het begin als het erachter liep... ik heb ook allemaal veels te grote veulenhalsters hoor behalve die ene leren ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:23

Muzefee knap diertje :) ben benieuwd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:28

Zo, net terug van Neon, en warempel, er zit weer vooruitgang in! *\o/*

Gisteren, 337 dagen.
Afbeelding

Vandaag, 338 dagen.
Afbeelding

Muts gisteren, 337 dagen.
Afbeelding

En vandaag, 338 dagen.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:39

neon: jeeehh vooruitgang *\o/* zal ze dan toch vòòr 5 mei :?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:51

Cubalibre en Iorr gefeliciteerd met jullie prachtige kereltjes!.
Marjolein gefeliciteerd met je verjaardag.
Zag weer mooie dikke buiken voorbijkomen.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:55

Spannend neon, je ziet wel duidelijk verschil vind ik.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:03

neon ik ben mega benieuwd na je veulen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:05

Ik heb net gereden op de merrie, een rondje buiten! Voor de zekerheid wel iemand mee op de fiets en vast aan een touw, maar we zijn weggeweest zonder veulie!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:12

Hiboune Gefeliciteerd!

Fer wat heb je toch een prachtig meisje!

Muzefee Spannend!

KMD Prachtig veulen!

Cubalibre GEFELICTEERD!

Iorr Ook gefeliciteerd!

Marjolein Gefeliciteerd met je verjaardag

Alonna's uier was vanmorgen teruggelopen maar nu flinke zuchtbulten voor dr uier..
Rond de staart is al flink slap maar de rest nog niet en zij moet echt putten krijgen in dr billen..
Ze gaat hard maar er is nog wel werk aan de winkel. (En het mag pas over 12 dagen maar of Alonna daar ook zo over denkt)

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:15

Ufoline haar uier is flink gegroeid. Op het land staat ze niet veel te eten en ze weet ook niet echt hoe ze moet staan. Zal kijken of het hier lukt een foto te plaatsen..

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:31

Ufoline haar uier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:32

Over het halster gebeuren,

Ik heb gentle vanaf dag 2 een halster aan gedaan, en gewoon achter moeders aan laten lopen, maar wel alle hekken dicht zodat hij niet van het erf kon :+ toevallig heb ik hem vandaag een keer vastgezet aan een touwtje omdat meneer zonder pardon de stal uitliep, ik was dat zó beu dat ik hem heb vastgezet, en leuk dat ie het vond :+ overigens heeft hij vandaag ook aan het touwtje meegelopen, aan het begin wat moeilijk, maar met binnen zetten ging het wel, toen ie doorhad dat ie druk voelde als ie stil ging staan of achteruit lopen.