Jenny, masaike en dianalamboo van harte gefeliciteerd met de drachtige merries
Nada
Geplaatst: 10-06-09 18:53
parouscha schreef:
Ikke nog steeds geen nieuws wbt mij merrie *snik*
Ah Komt vast wel goed !
Caresse07
Geplaatst: 10-06-09 19:13
Super Heidie
Komt allemaal goed parouscha en marlinde
Imaginaerum
Geplaatst: 10-06-09 19:21
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige mama's!!
Ik heb zaterdag mijn laatste wedstrijd voor een tijdje, dan gaan we ons wat meer storten op het insemineren (wedstrijdstress zou dan beïnvloeden) en ook gewoon thuis lekker doortrainen. Maandag wordt ze voor de 2e keer hengstig gespoten, de eerste keer had dat geen effect.
Super, hoop ook bij de bevalling van mijne te zijn! Lijkt me zo'n gebeurtenis! Al denk ik wel dat ik een streskip ben of alles wel goed gaat en alles niet te lang duurt
Ik was niet bij de bevalling van de mijne helaas.. Maar goed, hij is wel gezond gelukkig
SophievdV
Geplaatst: 11-06-09 11:17
Hier ook een drachtige merrie!
Maar wel een punt van aandacht: twee vruchtjes. DA komt later vandaag weer om te kijken of er 1 weg geknepen kan worden. Merrie had twee eieren en dus was de kans groot op 2 vruchtjes. Hoop zo vreselijk dat het goed komt!!
Ze zitten nu nog heel dicht bij elkaar, maar kans is aanwezig dat het over 2 uur anders is en er makkelijk 1 gecrushed kan worden. We hebben dan 95% kans dat de eenling dracht goed verloopt. Als ze dan nog zo dicht bij elkaar zitten, dan is de kans groot dat ze allebei kapot gaan als er 1 gecrushed wordt. Dan laten we ze geloof ik zitten om op 30 dagen nog eens te scannen. De kans is dan namelijk vrij groot dat het ene vruchtje het andere verdrukt. En als dat niet gebeurt, dan moet ze hengstig gespoten worden en is alles weg...
Het is vandaag weer niet gelukt, is nu weer hengstig gespoten en maandag weer terug!
Caresse07
Geplaatst: 11-06-09 12:00
Ha ha, dat viel weer mee dus pletje, zeg maar nee dan krijg je er twee Nee hoop echt dat ze er eentje kunnen wegknijpen en dat de ander mooi blijft zitten en je volgend jaar een mooi beebje hebt lopen