[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:19

Hier ook weer een berichtje van mij..
Het is op dit moment zo vreselijk druk..

Gister zat Pauk op dag 125 en Alonna is ondertussen over de 80 dagen heen.. Schiet lekker op als je het niet doorheb.. Met beide merries gaat alles vlotjes..
Over een kleine 2,5 week gaat het veulen van dit jaar weg en hebben we onze laatste keuring. Daarna gaat Alonna een maand weg om een poging te doen tot beleren voor de wagen.

Gelukkig met de paarden dus alles oke.. Helaas met mij ook wat minder.. Loop al jaren met knieklachten maar is nu wel zodanig erg dat de huisarts er nu vaart achter zet in het ziekenhuis.. Zo zat ik gister bij de dokter en moet ik vandaag dus al naar het ziekenhuis.. Ik hoop echt dat ze het oplossen..

Verder alle mensen met nieuwe drachtige merries gefeliciteerd!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:35

jeetje wat een ziek en vooral zeer allemaal!
voor iedereen die zeer heeft sterkte! ijsklontje, cubalibre, pauk Ach gut
iedereen die nog wacht op een scan succes!! ik OK dan! voor jullie!

ik ben zo trots op mijn merrie! ik heb al een hele tijd in mijn hoofd om te gaan lessen (30 min hier vandaan met trailer)maar omdat ik bezig was om haar drachtig te krijgen maar even niet aan gedacht, omdat ravita(23) altijd erg lastig te laden was (ik zag het al voor me door alle stress omdat ik zo graag wil lessen verliest ze het vruchtje!)
nu is de risicoperiode voorbij en het vruchtje zit er nog, dus ik heb gisteravond mijn eerste les gehad!!! Go jij! Go jij!
ze liep zo de trailer op en was verder heel erg braaf.
ik voelde me net een kleuter die voor het eerst op een paard zit! haha het ging dus niet echt geweldig, er is ook gefilmd en wat is dat confronterend zeg!!haha (nog veel werk aan de winkel)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:38

Cindy: wat goed van je en wat een brave merrie dat ze toch zo makkelijk de trailer op liep.
Tja filmen van je rijkunst...dat heb ik liever ook niet hoor Bloos Is echt heel confronterend ja Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:49

Pauk; Dat gaat vlot, Pauk alweer 125 dagen drachtig! Ja (Zal zo eens berekenen hoe ver Meagan is.)

Cindy; Super hoor! Al geloof ik goed dat het filmen confronterend is. Ik heb daar ook niet veel behoefte aan. Nagelbijten / Gniffelen Al ben ik toch maar een boscrosser. Knipoog

Ik heb Spirit net weer geschouwd..

En ze is HENGSTIG Go jij! Go jij! Hyper!
Wat super zeg, ik durfde er niet eens meer op te hopen voor dit jaar!

Nu maar HEEL hard gaan duimen dat ze zich fatsoenlijk laat dekken. (Ja, dat wil ook nog wel eens wat problemen opleveren bij haar Rolleyes ) En dat ze ook echt drachtig wordt!

Edit: Meagan is alweer 159 dagend drachtig! Tijd vliegt. Ja

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:49

Hoooooi Doei! iedereen!

Laat ook weer even mijn gezicht zien hier! Met Gracy gaat alles goed! Gracy nu ook alweer 120dagen ofzo... Weet niet eens precies! Gaat best snel Ja en volgens mij beginnen we het nu stiekem te zien. Vooral met lopen zie je haar buik al wiegen aan de zijkanten, en van gras kan het niet zijn Nagelbijten / Gniffelen

Afgelopen zaterdag stond ze met wat kramp, er werd eerst aan koliek gedacht dus ik met spoed naar stal maar toen ik haar zag was ik al vrij snel zeekr dat het geen koliek was. Wel reageerde ze met haar buik, je zag hem op bepaalde plekken boller worden en spieren bewegen. Het veulen kan je nog niet zien, maar wellicht dat ze reageert op de bewegingen van het veulen ofzo? Je zag het precies op de plaatsen waar het veulen nu verstopt ligt volgens de plaatjes, heel apart om te zien! Gracy had er niet echt pijn aan, meer dat ze er gewoon op reageerde, ze voelde gewoon goed hoe of wat. toen het gras in zicht kwam was dat gauw over Vork

ijsklontje schreef:
Bedankt iedereen. Nu dankzij de pijnstillers voel ik eigenlijk niet veel meer. Zo naar de doc. dan weet ik meer. Want nu ik een tijdje zit ga ik het toch weer voelen

En nu? Ben ik heel benieuwd hoe het is...

Suelza schreef:
Sprak zojuist de DA. Kyra wordt maandag pas gescand. Zaterdag kwam niet uit en dat zou dag 17 zijn, dus zou ze vrijdag moeten. Maar de DA zei dat ze dan geen dracht kunnen ontkennen, hooguit bevestigen. Hij zei dat als ze niets zouden zien, dat niet kan betekenen dat er ook niets zit.

Omdat ik nu toch niet meer van plan ben om dit jaar nog te laten dekken hebben we nu besloten om haar op maandag te laten scannen. Dus nog even extra spannend...

Spannend... Maandag weten we meer!!!

Pauk schreef:
Gister zat Pauk op dag 125 en Alonna is ondertussen over de 80 dagen heen.. Schiet lekker op als je het niet doorheb.. Met beide merries gaat alles vlotjes..
Over een kleine 2,5 week gaat het veulen van dit jaar weg en hebben we onze laatste keuring. Daarna gaat Alonna een maand weg om een poging te doen tot beleren voor de wagen.

Gelukkig met de paarden dus alles oke.. Helaas met mij ook wat minder.. Loop al jaren met knieklachten maar is nu wel zodanig erg dat de huisarts er nu vaart achter zet in het ziekenhuis.. Zo zat ik gister bij de dokter en moet ik vandaag dus al naar het ziekenhuis.. Ik hoop echt dat ze het oplossen..

Verder alle mensen met nieuwe drachtige merries gefeliciteerd!

Gaat toch weer snel he die daagjes!! Beetje jammer dat met jou minder gaat!! Heel veel sterkte ook! Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen!

_Marlijn schreef:
Ik heb Spirit net weer geschouwd..

En ze is HENGSTIG Go jij! Go jij! Hyper!
Wat super zeg, ik durfde er niet eens meer op te hopen voor dit jaar!

Nu maar HEEL hard gaan duimen dat ze zich fatsoenlijk laat dekken. (Ja, dat wil ook nog wel eens wat problemen opleveren bij haar Rolleyes ) En dat ze ook echt drachtig wordt!

Edit: Meagan is alweer 159 dagend drachtig! Tijd vliegt. Ja

Oeeewww spannend!!! Hopelijk gaat het goed!! Ennuh, Meagen Tong uitsteken gaat hard!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:51

ik zal proberen dit weekend buikfoto's te maken Cool we zitten hier op 207 dagen, 194 dagen, 141 dagen en 46 dagen Haha! Over 4 maanden kunnen de eerste 2 veulens zich al aandienen... Ik merk al bij de langst drachtige dat ze meer gaat liggen Ach gut

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:06

Missy is DRACHTIG!! Go jij! Go jij! Hyper! Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:07

Gefeliciteerd Marlijn Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:29

Proficiat Marlijn Afbeelding

CynthiaVJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:37

Marlijn gefeliciteerd Go jij! Go jij!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:46

gefeliciteerd marlijn dat had je eigenlijk niet verwacht toch. Nou fijn dat ze toch drachtig is. Hoe is het met Spirit? Is ze al in de moood

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:50

Gefeliciteerd Marlijn!!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:55

@marlijn, gefeliciteerd Go jij! Go jij! nu spirit nog Haha!

@ShamalArabs, bij jou gaat het snel, over 4 maandjes al de eerste veulens, phoe, dan duurt het voor mij nog eens 4 maanden Knipoog

@Megan_, wat apart zeg, dat ze waarschijnlijk op het veulen in de buik reageert, kan me wel indenken dat je schrok.

De andere die nog in afwachting zijn, succes OK dan!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:57

@megan wat grappig dat ze zo reageert op het veulen in dr buik!

@shamalarabs fotos!! dat is altijd leuk!! jeetje over 4 maanden al... ravita zit net op 1,5 maand haha!

@ marlijn jaa!!!! gefeliciteerd!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:04

Ik wacht nog vol spanning af maar wil het toch nog even melden Haha! .
Vorige week Beauty éindelijk hengstig dus huppa, naar de hengst. Nu maar duimen dat het raak is, anders moet ze nog een keer. Maargoed, ik verwacht niks, bij Beauty is alles toch anders dus waarom zou dit wel in één keer lukken Haha! ?
Maar ik verheug me wel stiekem op een mogelijk klein monstertje volgend jaar..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:52

kom gauw even binnenvallen voor ik onder de douche ga om het vuil en het zweet van twee dagen trektocht te paard af te wassen Clown

gefeliciteerd marlijn!!!! Hyper!
nu alleen spirit nog!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:05

ShamalArabs, hoe komt het zo dat je al zo vroeg de eerste veulens verwacht?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:23

Marlijn: gefeliciteerd, boven verwachting dus toch drachtig! Super hoor OK dan! Idd nu Spirit nog, succes met laten dekken

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:51

snowdon schreef:
ShamalArabs, hoe komt het zo dat je al zo vroeg de eerste veulens verwacht?

omdat ze vroeg gedekt zijn? Clown Hallim gaat in de zomer 2 maanden naar belgie normaal, dus ik heb alleen het voorseizoen om te dekken met hem. En de dames stonden al een poosje leeg, en 1 dame moest al flink drachtig zijn in de zomermaanden omdat ze gevaarlijk dik is door onbekende oorzaak en dit is voor haar dus hopelijk een oplossing om zo iig niet dikker te worden. Het veulen "eet" haar dan een beetje op van binnen. Althans, dat hopen we dan maar. Maar eerlijk is eerlijk, na 5 weken droogte en hitte in februari en de vooruitzichten op meer klimaatverschuivingen en warme winters, ik ben er best gelukkig mee! Want nu steeds regen en storm en onweer is ook niet leuk voor een veullie. Het zou zomer moeten zijn maar

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:40

Vandaag is Twister gescand........en opgevoeld want de beeb was al te groot!!
Hardstikke drachtig, er komt een mooie hengstenbeeb uit Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:27

Go jij! Go jij! volgend weekend kan ik mijn mannetje weer ophalen. er moet nog 1 merrie gescand worden maar die voelde nu al wel drachtig. alle 4 in 1 keer drachtig dus. Lovers knap mannetje!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:30

Kitzbi zit nu op de 78 dagen wat gaat het toch snel.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:34

@shamalArabs, is dat die jonge hengst? heb je die een tijdje uitgeleend, is een vruchtbare hengst dan Haha!

@noetanchamon, hoever is Twister? en mooi dat ze nog drachtig is. Haha!

Edit:kitzbi, onze merries zijn even ver zie ik Knipoog huh maar jij hebt een andere uitgetelde datum, nog een keertje geteld, vanaf 30 mei insiminatie datum is 78 dagen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:41

Nee, mijn oudste, die is 2 maanden naar belgie geweest naar zijn vorige eigenaar om daar merrie's te dekken. Maar hij is heel vruchtbaar, altijd in 1 keer raak.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:44

@Noetanchamon dat van die hengst weet je zeker??? of is dat je bestelling