Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bacannie

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:19

Hollybollie, wat een geinige avatar heb jij! Ga je het veulen eigenlijk zelf houden?

Ik hou het veulen niet zelf ongeacht wat het wordt, ik hoop op een hengst omdat ik die (denk ik) makkelijker weg kan doen als een merrie (ben gek op merries) Bloos . Het veulen is in principe ook al vergeven.

Eigenlijk meteen weer een vraag aan iedereen. Houden jullie de veulens zelf? Of is dat afhankelijk van wat het wordt?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:25

@ Bacannie ja ik hou het veulen in mij bezit,ongeacht hengst of merrie.
Ik heb altyd gezegt en mijn man ook de eerste fok is speciaal dus deze blijft.
Als ik doorga met fokken Duivel ??? zullen die veulens wel de koop in gaan maar deze niet Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:26

Wat leuk al die aparte kleurtjes Hollybolly!

Djesseka, sterkte met Wild en de troubles er om heen Ach gut

Dreeke en Frenia, thanks voor de lijstjes!

Ik zal proberen dit weekend nieuwe foto's te maken.. Vriendje gaat zaterdag of zondag een nieuwe digi kopen, zodat ik niet alleen afhankelijk ben van mijn ouders die zo ongeveer digibeet zijn en dus geen foto's door weten te mailen Knipoog

Nog geen update vanaf hier, moet vanaaf ff langs dikje.. Maar als het echt spannend zou worden, zou ik wel gebeld zijn door de stalhouder..

Bacannie schreef:
Eigenlijk meteen weer een vraag aan iedereen. Houden jullie de veulens zelf? Of is dat afhankelijk van wat het wordt?

Helaas, veulen van Chub is voor de verkoop, al weet ik nu al dat ik het daar moeilijk mee ga krijgen.. Maar ik heb simpelweg geen tijd of geld om 2 paarden te kunnen bieden wat ik ze graag bied..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:34

hollybolly: leuk al die kleurtjes

djesseka: Ach gut

chubby: goed idee Haha!

marlijn: whiiiiii!!!! spannend Party!!
en ja, je kan niet vroeg genoeg met de naam beginnen leren Tong uitsteken bij Tinkerbells veulen durf ik alleen niet goed: stel dat ik het mis heb en het toch een hengst is, dan komt ie vast erg verwijfd ter wereld als ik hem met een verkeerde naam aanspreek Tong uitsteken

hier zijn beide veulens al verkocht, zo heb ik er het minste moeite mee dat ze weggaan Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:42

frenia schreef:
hier zijn beide veulens al verkocht, zo heb ik er het minste moeite mee dat ze weggaan Knipoog

Adverteer je er dan al mee voor de geboorte? Of gaan ze via via weg?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:49

toen ik me voorstelde op een frans forum kreeg ik vorig jaar meteen talloze mailtjes binnen om tinkerbells veulen te reserveren. Dat was Chenoa.

Ik heb het hele forum laten meegenieten van Chenoa's evolutie en toen ik dan vertelde dat Angel door Moes gedekt was en Tinkerbell door Bro, kreeg ik opnieuw een aantal aanvragen,waaronder meestal niet erg serieuze of mensen die denken dat ze de veulens dan voor een prikje kunnen kopen) Waarop ik het idee kreeg om gewoon even een davertentie op te zetten waar ik de mogelijkheid ook expliciet aanbood om ze te reserveren...en zodoende...
Angels veulen gaat eerst naar België (blijft hier maw) in Luik en vervolgens naar Bretagne in Frankrijk. Tinkerbells veulen gaat naar de grens met Spanje...
je moet er wel mee kunnen leven dat ze ver weg gaan natuurlijk...
(maar ooit maak ik eens een doorreis doorheen zuid-frankrijk/spanje/andorra om al mijn veulens te gaan bekijken Knipoog)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:53

Cool zeg, bij voorbaat al zoveel reacties krijgen!

Ik heb 1 geinteresseerde, een zakelijke relatie. Maar zij gaf aan dat ze wel met paarden 'freubelt' maar niet zo'n ruiter is.. En als zij het veulen koopt, heeft ze mij gevraagd haar te begeleiden en voor haar tzt in en door te rijden.. Veulen zou dan ook op onze manege blijven..

Klinkt heel cool, maar ik weet niet of ik iets dergelijks wel kan en daarbij zit ik dan nog steeds met 1 van de redenen waarom ik het veulen verkoop: tijdgebrek..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:56

Kijk, heb je meteen een mooie reden om op vakantie te gaan! Haha!
Hier is het nog niet duidelijk of ik het veulen aan houd, als het een effen is gaat ie er sowieso uit. Als het een spikkel is moet ik nog even zien......ligt een beetje aan hoe mijn jaarling uitgroeid, de planning is om hem voor de hengstenkeuring volgend jaar januari te doen. Is ie goed genoeg in mijn ogen, dan gaat het veulen eruit als het een hengst is. Is ie niet goed genoeg en het is een goed hengstveulen, dan blijft ie aan voor de opfok. Bij een merrie moet ik nog even zien hoe het met de ruimte zit, moeten er eerst nog een paar verkocht worden willen we ruimte hebben voor een merrie. Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:16

Is natuurlijk wel handig, de veulens verkopen voordat ze geboren zijn.. Maar Frenia, stel nou dat je een veulen wil houden??
Ik zou dus nooit (zeg nooit nooit Knipoog ) mijn veulens vantevoren verkopen Stel er komt mijn ideale merrietje uitrollen, zeker dat ze dan blijft! Ik heb ook zó'n spijt gekregen dat we Faye verkocht hebben 1.5 jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen Dit jaar wil ik zeker 1 merrieveulen houden.. Die van Missy gaat denk ik wel zeker weg, een merrie van Spirit houden we in principe, maar als Blossom een merrie krijgt gaat die waarschijnlijk voor (ligt ook wel aan de premies natuurlijk, maar blossom heeft erg goed bloed) Ach.. Ik zie wel wat er uit komt en dan maak ik pas beslissingen. 1 ding is zeker.. De hengstjes moeten weg. We hebben al Bryan, en dit jaar hebben we Milo ook al gehouden, dus nou moeten ze echt zeker weg allemaal Ja

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:30

Mijn veulen van dit jaar blijft waarschijnlijk wel..... Tenzij ik een heel goed bod krijg!
De andere veulens zijn voor de verkoop (mits een goed bod)
Maar ze lopen hier toch niet in de weg..... Hebben 140 ha totaal ( is wel inc. wat landbouw) dus ruimte zat!!!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:37

Ik houd het veulen ook zelf, ongeacht het geslacht. Het is Vinga's eerste veulen
en dat wil ik gewoon graag houden, ben ook niet echt van plan verder te fokken,
ik wilde gewoon een nakomeling van haar.
De stalbaas gaat ook voor het veulen speciaal een box bijbouwen zodat het daar
in kan als het afgespreend is Ja

@ Chubby: jaaaaa foto's Cheese!
Ben wel benieuwd hoe Chub er nu bij loopt tijdens de laatste loodjes *LOL*

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:38

Ik hou het veulen, de bedoeling van een veulen bij Siena fokken voor mij was om mijn perfecte paard te fokken. Siena's uiterlijk en kwaliteiten en die van Romantico. Lachen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 16:42

De fokker waar Wild van is houdt alle merrieveulens aan. deze laat hij uitgroeien tot ze drie zijn, dan inrijden en IBOP lopen. Daarna beslist hij wat gaat en blijft.

Hij heeft pas één hengstveulen gehouden en dat is Bozz, de zoon van Pakina van dit jaar. Bozz is de allereerste nakomeling van Voice en het is ook nog eens een prachtmannetje. Voor de helft is Bozz van Oldenhoff en voor de helft van de fokker.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:21

Ja Djesseka die is speciaal de eerste van Voice Lachen
Vraag mij af hoe hij er nu uit ziet(hint hint) fotooooo,s ???

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:22

zoo ben weer thuis na een weekje centerparcs!!

was toch nog een heel leuk geworden!

ga ff heeel wat paginas bijlezen en danv erslag doen van me vakantie!\

gr mel

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:09

Ik houd het veulen ook, ongeacht wat het wordt, idd ook omdat het voor cuba (en mij) de eerste is en ik straks toch ruimte genoeg heb Haha! ... Heb dan een eigen pensionstal dus kunnen er nog wel een paar extra erbij komen... Pling

Cuba was vandaag erg aanhankelijk, ze kroop onderhand in me, echt kei leuk zo'n drachtige muts Bloos (behalve als ze chaggie is) heb de beeb ook even gevoeld en cuba keek meteen kwaad naar haar buik of ze wilde zeggen heey herrieschopper ga gewoon Slapen .
Daarna was het weer goed. Ja

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:40

ik hou het veulen niet ongeacht wat het wordt..
We hebben ons eerste veulen wel gehouden.. Het veulen van dit jaar ook.. Maar het veulen wat we dit jaar verwachten is geen eigen hengstenkeuze geweest en ik vind de combinatie ook niet interessant genoeg.. Het is niet de ideale hengst voor deze merrie vandaar de verkoop.. Maar ook omdat we gewoon geen ruimte meer hebben

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:30

Ik houd het veulen wel. Het is de bedoeling dat mijn zoon van nu 11 er ovre een paar jaar op kan. Dan kan ie mooi van de pony over naar een paard.
Bovendien wilde ik ook graag een nakomeling van mijn merrie Bloos

Heb by the way de laatste tijd erg weinig tij om te reageren, sorry daarvoor Vriendjes zijn?

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:36

Ik ben bang dat wij geen afstand van het veulen kunnen doen, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. In principe willen we het houden en "in de opfok" doen. En daarna moeten we maar zien of de klik er is. Dit veulen is voorlopig een eenmalige aktie voor ons, en dit veulen fokken we in principe voor onszelf als eventuele toekomstige opvolger van mijn Hollebol (die overigens echt niet moet denken dat dat betekend dat ze over een jaar of 4 met pensioen kan gaan Haha! ).

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:13

Hollybollie: Aparte kleurtjes! Ik zou bij Holly toch ook echt palomino gedacht hebben, flaxen dus en dat komt dan van papa die het verstopt onder zijn palomino kleur?

Bacannie: De merries zijn van mijn buurman, dus ik bepaal niet of ze weggaan of blijven. Maar in principe blijven ze daar meestal tot ze drie zijn.

Djesseka: Sterkte met alles en hoop dat het wel goed gaat met Wild?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 08:10

Veulens worden hier ook verkocht. Ik kan er echt niet meer dan 2 houden, ik zit nu al in tijdnood Knipoog
Of ik zou Shak of Darlah moeten verkopen. Ik weet het allemaal nog niet. We zien het wel tegen die tijd Knipoog

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:21

Nicole288 schreef:
Hollybollie: Aparte kleurtjes! Ik zou bij Holly toch ook echt palomino gedacht hebben, flaxen dus en dat komt dan van papa die het verstopt onder zijn palomino kleur?

Ik heb geen idee hoe flaxen vererfd. Aan moeders kant zit ook palomino, wat misschien dan geen palomino is geweest. Als het nooit getest is, dan weet je het nooit zeker...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:51

marlijn: het is op zich niet de bedoeling er eentje aan te houden op dit moment wegens "geen plaats" en "geen tijd". Ik wil wel eens een merrieveulen houden Ja maar dat pas als Tinkerbell ergens rond de 16 ofzo cirkelt. Ze wordt komend jaar pas 12, dus ik heb nog tijd zat en ondertussen kan ik lekker uitvissen wat ik nu de beste combi vind Knipoog
Ik verwacht niet dat de markt zo goed blijft voor tinkers als hij nu is, dus dan kan ik beter nu verkopen en straks een aanhouden.
Ik heb nog geen spijt gehad van alle veulens die nu weg zijn. De enige waar ik zo af en toe met spijt aan terugdenk is Baileys, vandaar de keuze om volgend jaar Tinkerbell misschien weer door Mc Brynmore te laten dekken en te zien of het met dat veulen evenzo klikt als met Baileys.

en dan hier een foto-update.
angels tietjes groeien goed Ja maar helaas is het nog alleen maar te voelen (duidelijk!) en niet te zien Zij zijn groot en ik is klein!
Toch een poging tot vastleggen gedaan met camera Clown

Afbeelding

Langs de zijkant is de verdikking voor de uier iets duidelijker:
Afbeelding

Afbeelding

Buik rechts
Afbeelding

Buik links, uit 2 verschillende perspectieven Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

En dan Tinkerbell

Buik rechts:
Afbeelding

Buik links
Afbeelding

En tieten (die ook heel langzaamaan 's ochtends nét dàt tikkie meer zwelling hebben Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding

Afbeelding

Nou??? Schijnheilig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:59

Spannend he! Wat maak jij toch altijd duidelijke tietfoto's!

Bij Chub hangt er nu dus achter de uiers, richting de staart een hele zak onder... Om het maar even te beschrijven... Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:51

Mooie buikfoto's, en ook mooi het verschil in dragen tussen Angel en Tinkerbell. Tinkerbell draagt echt naar onderen. Haha!