Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar verder staat er heel veel in uitgelegd)
flettie schreef:ChristaMoor schreef:
Voor ons (=vriend Roy en ikke) en Fayette wordt het ook 'ons' eerste veulen. Dus alles is nieuw en onbekend.
Jammergenoeg maar 1 veulen volgend jaar, de stallen raken overbezet. Zo'n tafereeltje als dit jaar jammergenoeg niet, want het is echt geweldig leuk, zoveel jong spul!

dus heb daar geen "last" van! Hollybolly schreef:dat schiet al op hoor suepergirl!! de mijne is over 2 weken al op 2/3 van de dracht. week 32 dan
spannund! hahaha. jessje schreef:suepergirl, ik zou de ijzers er zeker afhalen tegen de tijd dat het veulen komt en zolang het veulen bij de merrie loopt. Ik heb altijd gehoord dat je dat moet doen om het risico dat de merrie op het veulen gaat staan te verminderen, omdat ze dat niet voelen als ze ijzers onder hebben...
jessje schreef:Ja ok, dat is een andere situatie natuurlijk...
Ik hoop dat je een goede oplossing vind! Ik denk trouwens dat als je merrie voorzichtig is en ze genoeg ruimte hebben het wel goed zou moeten gaan.
OMG dikke olifant 
en heb de dag ervoor, woensdag dus, schoolfeest!
Maar in de gevallen met hoefproblemen zoals jullie vertellen zou ik de ijzers laten zitten.