[Barncam] Mare stare in 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:33

Emmy ligt een beetje moeilijk....hm, zal het?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:35

ze gaat staan, liggen en weer staan..........

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:50

Spook ligt er lekker bij, die enorme buik eronder geplet......brrrrrrr, doet me aan m'n eigen zwangerschappen denken, is dit toch leuker...Knipoog
Niemand hier aanwezig ?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:11

Een beetje, maar er is nog niets veranderd sinds 5 uur, merk ik.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:30

Spook doet ook aan het spelletje " staan, liggen en weer staan " mee....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:53

Ik kreeg een High Alart voor Nifty...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:54

Update Nifty:
Not to sure what is holding that foal in there. Man don't look under that tail. Sure hope she foals soon then i have about 30 days off before the other 3 are due.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:55

Nifty is wel aan het draaikonten, ging net helemaal plat liggen, vandaar dat high alert.....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:56

Update Strohbehn:
Okay... here is the scoop....

Annie - not right wax yet - not laying down much, for my *I like to lay down a lot girl* this is not normal. She could go... or could not. Probably not tonight though.

If and when she does, so you all know, she is a little on the low pain tolerant side. If you thought Gigi rolled, that was nothing! I will be giving Annie a banamine shot the minute I walk in the door when she is foaling. This will not stop anything, but may relax her enough that we do not have the rolling afterwards, which can be dangerous to Annie, the foal & us in the stall.

Spook - had wet ends earlier when I was cleaning out stalls. Nothing now though. Not laying down alot either, but big belly change. Sometimes Spook gives warning, and have known her not to give a lot of warning. Anything can go, but probably not tonight.

Em - has some murky wax, not the right color, but that can all change fast. So I have her bedded back down now too and halter on. She is another mare that is low pain tolerant. She does not roll bad like Annie, but also requires banamine to help.

Those after pains can be tough, and like humans, all have our different pain tolerances. So we deal with each mare as it is needed.

Gigi, either really wore out from her labor and fighting it before foaling, or just off. Dr Doug will be out in the morning to check her, around 8:30. I have given her banamine today & bute tonight.

Bruce has picked up Rosa, and she is on her way back over here. Char maybe here too. SLUMBER PARTY!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:58

jacimatho schreef:
Nifty is wel aan het draaikonten, ging net helemaal plat liggen, vandaar dat high alert.....

Ik hoop niet dat ze daar vaak mee gaan klooien...
Vannacht om half 4 ook al een keer.
Terwijl er toch duidelijk steeds wordt gezegd dat een high alert alleen mag als een merrie echt bezig is (water gebroken/pootjes te zien) Rolleyes

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:06

Dit was mi ook geen reden tot een high alert, al komt het natuurlijk wel steeds dichterbij, maar de staartdracht is nog niet goed.

Marije wat is "banamine" trouwens, ik heb ze daar bij Strobehn al een paar x over gehoord. Is dit een pijnstiller oid?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:07

Ja dat geven ze vaak tegen de pijn van de naweeën.
Merries rollen dan minder na het veulenen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:07

ik vind Nifty wel erg onrustig de afgelopen twee uren....( werk via de pc en kan dus continu meeloeren..Knipoog )
staan, liggen, staart zwiepen, veel ronddrentelen.......ze zal het vast niet overdag doen,toch?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:08

Het is daar nu nacht, 3.08 in de ochtend.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:13

Morguhhh...Ik ben er ook weer....dus laat Nifty nu maar komen! *LOL*
Is overigens wel prachtig weer zeg, lekker net bij de paarden in het zonnetje gezeten... Cool

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:14

Slimme ikke.........dank je Marije......had ik ff niet bij stil gestaan...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:16

jacimatho schreef:
Slimme ikke.........dank je Marije......had ik ff niet bij stil gestaan...

Go jij! Go jij!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:19

Tegendeel, er is zo'n dikke 7 uur tijdsverschil met ons, dus het is daar midden in de nacht.
Juist het uur U, wat afveulenen betreft Haha! Haha! Haha! .

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:27

He, Marije heeft de buitencam weer aan!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:28

Hoi Stephany, wat heb je voor avatar? Ik zie een bles en een sneb?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:29

MarijeR schreef:
Ja dat geven ze vaak tegen de pijn van de naweeën.
Merries rollen dan minder na het veulenen.

Hm, ik gaf wel pijnstillers, maar niet tegen het rollen of de naweeen, want beiden zijn belangrijk voor het op tijd afkomen van de nageboorte en het uit de baarmoeder verwijderen van eventuele restanten vruchtwater.

Als het zover was, werd wel het veulen even in een hoek gelegd, zodat die bij een rolpartij buiten schot bleef.

De pijnstillers gebruik ik, indien nodig, pas daarna, meestal bij grote veulens, als de merrie last heeft van de grote leegte in haar buik (en daardoor wat kramperig is) of bij merrie's met een te vol uier, die daar erg gevoelig op zijn en dus het veulen niet willen laten drinken en zich dus ook niet willen laten melken.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:30

Ja, wat leuk die buitencam aan! Wat een mooi sfeervol plaatje geeft dat!
Wat ziet het er toch keurig uit Marije ...mijn complimenten hoor!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:35

Kitten schreef:
Hm, ik gaf wel pijnstillers, maar niet tegen het rollen of de naweeen, want beiden zijn belangrijk voor het op tijd afkomen van de nageboorte en het uit de baarmoeder verwijderen van eventuele restanten vruchtwater.

Als het zover was, werd wel het veulen even in een hoek gelegd, zodat die bij een rolpartij buiten schot bleef.

De pijnstillers gebruik ik, indien nodig, pas daarna, meestal bij grote veulens, als de merrie last heeft van de grote leegte in haar buik (en daardoor wat kramperig is) of bij merrie's met een te vol uier, die daar erg gevoelig op zijn en dus het veulen niet willen laten drinken en zich dus ook niet willen laten melken.

Het schijnt geen problemen te geven met het afkomen van de nageboorte maar het haalt net even de echte pijn weg blijkbaar want je ziet vaak na een paar minuten de merries al rustig worden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:42

Stephany schreef:
Ja, wat leuk die buitencam aan! Wat een mooi sfeervol plaatje geeft dat!
Wat ziet het er toch keurig uit Marije ...mijn complimenten hoor!

Leuk he?
Ik moet alleen toch nog een andere lens hebben voor straks op de veulenweide. Die is achter de bak en ik wil dat beeld nog iets dichterbij kunnen halen.
Dan kan Macy straks de laatste dagen voor het veulenen ook buiten op de cam.
Ze loopt nu op een andere weide, die is een klein stukje over de weg en ik heb daar vanuit huis geen zicht op en een cam kan ook niet.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:48

wie kijkt er even mee naar nifty ? ze ligt nu, maar niet echt rustig. dan weer plat, dan weer niet. ook vind ik dat ze haar staart wat vervan haar lichaam houdt.