Hier pas 74 dagen En de 4e weten we nog steeds niet of ze drachtig is
lonniejj
Geplaatst: 03-09-23 12:18
Whoa al op 200 dagen! Dat gaat inderdaad al opschieten.
Rosa zit vandaag op 89 dagen. Vanaf wanneer hebben jullie het idee dat je wat ziet aan de merrie? Rosa is altijd al een hele slanke dame geweest en tot nu toe zie ik vooral wat ik zelf wil zien maar geen idee vanaf wanneer ik daadwerkelijk kan verwachten dat de buik zichtbaar wordt?
Dierenartsen zeiden wel allemaal dat ze een hele kleine baarmoeder heeft. Aanname van mij dat het dan ook een bescheiden veulentje zal worden?
Jemig 200 dagen! En een mini, toch? Die al bij 300 veilig is?! Dus over 3 maanden kan het 1e veulen zich aandienen
Sanaa zit vandaag op 86 dagen en ik zie echt een buik, ze is behoorlijk rond. Ze krijgt nauwelijks krachtvoer, een handje, en vitaminebrokjes maar van gras en hooi is ze bol. Ondanks 4-5 keer per week trainen.
Ze is uitgerekend rond half januari. En 2 die er kort op volgen. 300 dagen veilig, maar deze merrie draagt gewoonlijk wel langer dan 330 dagen. Merrie kan niet goed tegen stof, dis was een bewuste keuze om vroeger te dekken zodat ze niet hoogdrachtig in een stoffige paddock zou staan. En het leek me fijn te proberen zeker 1 rond dezelfde tijd te hebben zodat ze samen kunnen staan en het veulen snel een speelmaatje zou hebben. Alleen had ik niet verwacht dat ze allemaal gelijk zouden lukken Maar geen probleem, de ruimte is er.
Guys... hoe zit het met opvullen uier met 75 dagen dracht. Het is maar 1 kant. Ik ken de merrie verder niet dus weet niet hoe ze normaal ontwikkeld. Wel volgens mij al altijd een ongelijke uier gehad. Dus weet nu niet of ik spoken zie. Ze is erg wantrouwend dus even voelen etc lukt niet zomaar.
Ga ik vanmiddag even kijken, moeten we met zij tween voor zijn. De dierenarts ook maar even gevraagd. Tempen, controle op pus/melk uit uier, eet, etc. Dus niet ziek oogt. Mogelijk uierontsteking, kan blijkbaar ook zonder veulen. Altijd fijn binnen 5min antwoord
Temp 37.2 Hele harde klont in uier en zeg maar in de uierader, hoe noem je dat. Gelige melk. Dus dat wordt komende tijd de ontsteking eruit melken.
AnsoDM
Geplaatst: 04-09-23 18:37
Wow de eerste al bijna 200 dagen! Gaat snel zeg.
Mirjama: onee hopelijk is ze er snel vanaf.
Ik zit op men telefoon dus op iedereen reageren gaat niet zo makkelijk! Hier 110 vandaag helaas heb ik vrijdag gezien dat ze mok heeft. In die 10 jaar heeft ze dit nog nooit gehad. Zal wel door de zwangerschap zijn. Gelukkig er mooi op tijd bij en is het al mooi aan het genezen.
Je merkt niets aan haar en ook met het uitmelken geeft ze geen krimp.
nieky1993
Geplaatst: 05-09-23 11:05
Happy_hippie Wat leuk om te zien zo tijdens die clinic..ze had er zin in
Ladonna75 mooie foto's op de heide..je ziet idd al een mooie bolling
Dais mariadistel mocht volgens mij als 1 van de enige wel tijdens de dracht maar moet het nog eens nakijken. Idd veel mag niet meer als ze drachtig zijn helaas
Kiko Deze maand wordt hier alles nog een x gescand.
Getty_maan welkom en gefeliciteerd met de dracht
JennyK Fijn dat het spenen zo goed ging.
Knolselder zo al 200 dagen, schiet lekker op haha.
Suffie gefeliciteerd
Lonniejj sommige merries hier zie ik al na 40-50 dagen een vollere buik. Bij andere pas nadat ze over de helft zitten
Mirjamalvaro toch een uier ontsteking dus . Gelukkig heeft ze er niet teveel last van.
AnsoDM Gelukkig optijd gezien. Bij jou dus wss ook door de dracht zoals bij onze Fleur. Bij Fleur begint het nu wat te verbeteren gelukkig.
Muronia veroon ziet er nog goed uit. Ben benieuwd hoe het spenen zal gaan.
Hier gaat het zijn gangetje. De eerste merrie zit achter bijna op de helft en de laatste zit rond 60 -70 dagen Deze maand alles nog eens scannen en dan is het weer aftellen.
Jaydee_WP
Geplaatst: 05-09-23 12:43
Mijn drachtige welsh A besprong vandaag meerdere keren haar hengstige Ijslandse bestie.... Ben benieuwd of het dan ook een hengstveulen gaat worden. Dit is de eerste keer dat ze dit doet. Vorig jaar een merrieveulen gehad en dit gedrag niet getoond..
Muronia: nog paar dagen wachten tot je iets begint te zien dan Hier zie je het al een beetje. Doet me er aan denken nog een 'maand' foto te trekken. Ben begonnen op de 5de dus dat moet ik zo nog maar even gaan doen dan.
mirjamalvaro: goed dat ze er niet te veel last van heeft.
nieky1993: spannend, duimen dat ze allemaal nog mooi drachtig zijn. En ja ben blij, Ik was 3 dagen niet op stal geweest met dat ik me niet helemaal fit voelde en met een druk weekend die er aankwam.
Jaydee_WP: ben daar ook benieuwd naar. Wie weet word het idd deze keer een hengstje
Dan ga ik denk ik toch nog maar een afspraak maken om te scannen voor eind vd maand. Inmiddels zitten we op 130 dagen. Heb wel het idee dat ze al wat is gegroeid. Maar is lastig want kan ook gewoon grasbuik zijn
Hallo allemaal Ik ben nieuw in dit topic, ik was me even aan het inlezen over drachtige merries en toen kwam ik in deze groep Ik heb een Shetland merrie drachtig staan, zij is in Mei gedekt door ons eigen hengstje en ik wil volgende week donderdag bij een drachtige Ardenner merrie gaan kijken, zij is 8 jaar. Hebben jullie nog extra tips waar ik op moet letten volgende week? Ben heel benieuwd naar de reacties
na een hele periode van proberen, spoelen, vocht en maar steeds op hetzelfde uit komen ben ik in overleg met van Olst overgestapt naar de dierenarts van hun en bij hun in de buurt. hier heeft ze ongeveer 1,5 week gestaan maar de aanpak en behandelingen waren anders en ik kreeg haar niet mee als ze nog vocht aan maakte. net voor dat wij weg gingen op vakantie ( 2 dagen ) hadden wij weer een scan om te kijken of het vruchtje er misschien nu wel zat .... en ja hoor! er zat een vruchtje. de dag nadat wij terug kwamen van vakantie stond de hartslag scan gepland en daar gingen we weer de dagreis maken, maar niet voor niets! we hebben een kloppend hartje en op de scan was wel grappig want je zag al een soort paardje. toen we het blad met alle data meekregen zag ik dat ze veilig is op de geboortedag van mijn huidige paard en ze is uitgerekend op de verjaardag van mijn overleden eerste pony.
dus hierbij deel ik met een beetje ongeloof en vol enthousiasme de combinatie.