[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:57

suffie schreef:
Tja, Aniek, dat heb je als je alles tegelijk wilt bijhouden en beide topics lopen enorm hard.....

Snap ik hoor. Gaat ook ontzettend hard! Ik kan helaas ook niet overal op reageren. Lees tussendoor wel alles. Maar dan reageer ik even op de laatste pagina's (en wat me nog bij staat).
Maar vond het wel grappig, dacht ineens van; huh? In ieder geval had je het wel opgeslagen :P

DIVA, grappig om te zien dan! Zag in het topic van MarijeR ook één van haar veulens toen op de foto met een kat geloof ik. Geniaal om te zien ook.
Die van mij zijn toch iets groter bij geboorte ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:59

Dyonne schreef:
Wow Aniek, die gaan best hard. Hier komt er nog niets uit denk ik.

Ja gaat heel hard. Eerst Roos al, maar Lies doet nu ook hard mee. Al heeft die ons vorig jaar een paar weken voor die tijd ook al voor de gek gehouden.
Moet het even nazoeken, maar Lies hebben we ook best een tijdje op ph kunnen testen. Bij Roos ging het érg snel toen er eenmaal melk te testen viel, maar die is gelukkig nu ook nog hoog bij haar. Maar wel even in de gaten houden bij haar.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:10

Rensju van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Alles goed gegaan, hoop ik? Geniet lekker van de kraamtijd, het gaat zo snel voorbij. Pfff, mijn zoon is onlangs alweer 10 jaar geworden.

Diva2 welkom. Inderdaad een leuke beestenboel. Dat toompje <3 om te smelten <3 Ik ben gek op varkens.

Suffie spam alsjeblieft door. Wat is Carlijn toch een plaatje.

Kaz de boef haha. Dat wordt nog wat als hij groter is.

Granoek dat is nog eens een leuke verrassing! En leuke bijkomstigheid is dat je nog maar kort hoeft te wachten op het veulentje.

Ik ben jaloers! ^) Ik heb een gewone tussenwoning met tuintje en mijn paard staat in pension. Maar wie weet wat de toekomst ooit nog brengt...Ik droom gewoon verder :z

Joan is inmiddels ook aan haar uier begonnen. Ze moet nog 51 dagen tot de uitgerekende datum maar ik heb een onderbuik gevoel dat het weleens eerder kon komen dit jaar, ze is echt al huge!
Afbeelding
Afbeelding
Zoonlief probeert het veulen te spotten. Was niet zo moeilijk want er werd weer even flink gesport daarbinnen :')
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:12

Liaan schreef:
Suffie, lekker hoor de hele dag buiten. Wat voor halster is dat?

Van de Welkoop :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:21

Wil ook wel meedoen met veulenfoto's, maar voorlopig zit de verpakking er nog om. ;)

326 dagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:24

Ooooh ja, Granoek vergeten! En dat terwijl ik steeds zo onder de indruk ben van jouw paarden. Wat een leuke verrassing!
Hihi Dyonne! Wij moeten nog even geduld hebben met showen. Wat heb jij voor merrie? Leuk is ze!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:29

Het is een Welsh Cob, maar hoe dikker ze wordt hoe korter de beentjes lijken, haha.
Laatst gemeten op 1.48m.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:35

Noisy, leuk dat ze ook begonnen is aan haar uier. Ben benieuwd hoelang ze jou nog laat wachten!
En hier ook een voetballertje hoor. Lies haar veulen heeft vanmiddag even uitgebreid tegen mijn hand aan liggen schoppen.
Stond hem/haar niet aan ofzo :P

Dyonne, ze wordt inderdaad wel erg bol, lijkt steeds meer pony-pony. Maar ze blijft knap!

Afbeelding
Hier moest ik ook nog wel om lachen :')
Verderop in de uitloop op een droog stuk, was blijkbaar een vast rolplek van de dames en daar kon aan haar wel 3 veulens liggen :+

Afbeelding
En terwijl ik Lies aan het poetsen was, had lazy-Roos een vaste hangplek voor haar hoofd :+:

Afbeelding
Afbeelding
Verschil in uitdrukking ook, Roos heeft het een beetje zwaar... :(:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:39

Aaarrgghhhh net als ik aan het werken ben!!!!!
Mijn vriend kreeg telefoon dat zijn merrie aan het bevallen was dus die is nu als een tierelier naar daar en ik zit hier mijn nagels op te vreten, het zal ook eens niet!

Maar goed, Auke heeft dus op dit moment een baby'tje en dat is alles wat ik op dit moment weet. Snel meer!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:41

:(:) Zul je altijd zien, maar het belangrijkste is dat alles goed gaat!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:46

Gefeliciteerd Granoek! Balen dat je nu net op het werk zit.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:48

Granoek, snap dat het nagelbijten is nu voor je! Tot hoe laat moet je werken? :=
Is waar ik ook een beetje bang voor ben als mijn merrie's gaan bevallen voordat mijn veulenvakantie begint. Ik heb ook avonddiensten tot 22u.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:51

Ik raak steeds verder achter met bijlezen en dan word de drempel ook steeds groter om een bijleespost te maken :=

Aniek, op mijn strips staat heel duidelijk dat je ze ONMIDDELIJK dient af te lezen.... niet laten intrekken dus, dan word het steeds donkerder. Nou weet ik niet of dat voor alle strips hetzelfde is, maar dat zal ik dus wel even nakijken....

Rensju, gefeliciteerd!!! Geniet van elkaar!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:00

Linda, ja dat vind ik dus zo lastig met die dingen. Nou is die eerste foto, wat praktisch direct is, ook nog 7.0, en de tweede is ong. binnen een minuut. Werd heel snel heel donker wel.
Terwijl die van Lies eigenlijk niet echt van kleur verschoot meer. Staat mij juist iets van bij dat je een halve minuut moest wachten ofzo, maar weet het niet meer precies.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:03

Zo, eerst even een tietupdate van Fi (de 10 maandenfoto's volgen morgen, want deze zeikerd was niet tevreden :o ) en dan ga ik zo bijlezen en reageren:

Dag 301 en 308, wat vinden jullie?
Afbeelding Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:16

Een gat in de lucht hier, alles waar we op hoopten!
Merrie - vos - gezond - drinkt al zelf
En wat is ze mooooooi!
Met trots stel ik voor: Fenna van het Hermeshof
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:18

Gefeliciteerd Granoek !

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:33

Gefeliciflappers Granoek !

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:34

Uurtje of wat na mijn laatste fotospam hier en alweer 2 pagina's erbij :P
Ach wel gezellig zo met zn allen! :j

Zag ook een paar prachtige huizen met land voorbij komen! Ik mag ook zeker niet klagen, heerlijk buitenaf met de paardjes aan huis. Mijn wens is nog wel eens om een binnenbak met nieuwe stallen hier te zetten en de oude stal dan als opfok/uitloopstal te gebruiken. Helaas ging de gemeente daar een aantal jaren terug niet mee akkoord. Is een heel gedoe geweest, want de gemeente was niet echt correct bezig... vind ik zo jammer.. Als ambtenaar zou je daar niet moeten zitten om burgertje te pesten. Maar goed, over 2 jaar gaan hier een stuk of 4 gemeentes samensmelten tot 1 grote gemeente. Daarin zie ik wel weer nieuwe kansen :j

De smid! Goed dat je het zegt Dyonne, ik moet hem eigenlijk komende week ook even bellen. Is wel fijn om ze inderdaad net van te voren weer even helemaal mooi erop te hebben. Dan zit je er niet mee als het veulen er net is en de merrie wellicht nog even geen 'vreemden' erbij accepteert.
8 april is wel precies over twee weken, zou grappig zijn als ze inderdaad precies op de uitgerekende datum dr veulen uitpoept!
Veulen nog met verpakking foto's zijn ook altijd mooi om te zien :D

@DaisyJazz, jaaa klinkt nog heel lang, maar voor mijn gevoel ben ik bij beide dames toch heel snel bij de 100 dagen grens gekomen, Rose zometeen ook al! Maar die laatste maand/weken duren het allerlangst!
Gelukkig heb ik het druk genoeg, zeker met de kleine pup erbij. Maar dat is ook gezellig druk! :D
Jullie hebben het daar ook mooi voor elkaar paardjes aan huis! Ziet er super netjes uit! Is allemaal nog niet zo oud of wel? Ik ben dan wel weer zo iemand die meteen die vijver dicht zou smijten :') meer gras voor de paarden :))

Siptje, tietjes vorderen ook mooi! :j Dag 323, dat zou niet lang meer duren zou je toch zeggen!

@Vulina, jullie wonen ook zeker heerlijk! Al die zeeën van ruimte voor de paarden, hemels! :D

Wauw Granoek, dat is nog eens een verrassing! :D
Ik heb zo ook ooit een merrie gekocht die juist verkocht werd omdat ze niet drachtig was gescand dat jaar. En toch op een gegeven moment begon ze uit te dijen, maar niet qua vet. We hebben toen de dierenarts maar eens gebeld om te scannen en er zat toen inmiddels zo'n groot veulen in wat niet meer helemaal in beeld te krijgen was :+
Wel machtig imposante paarden die van jullie! Die veulens zijn vast bijna net zo groot als mijn volwassen D-merrie :))
Oeh en een veulen lees ik net! Gefeliciteerd! *\o/*
Uiteraard zijn we heel benieuwd hoe het is gegaan en of alles goed is! En dan natuurlijk foto's!
Auke, wel grappige naam voor een merrie, hier in frl is het een jongensnaam :D

@Aniek, die foto's, ik moest bij die eerste inderdaad echt even kijken voor ik door had waar ik precies naar zat te kijken :)) Zonder al dat haar is het meteen duidelijk haha.
314 dagen schiet lekker op!
En omg dat haar :oo :D
Ik heb zo'n handige furminator waar ik ze al vrij vroeg regelmatig mee onder handen heb genomen. Er is uiteindelijk wel veel haar af gekomen (nog steeds) maar niet zoveel in 1 keer haha. Vind dat ding echt ideaal! En de dames vinden het heerlijk!

Och ja die mini-veulens inderdaad, die zijn amper groter dan een kat! Maar oh zo knuffelbaar :D
Wij hebben nu schapen voor in de tuin voor het grasmaaien, maar een of twee mini's zou nog veel mooier zijn. Wil natuurlijk wel een champie en een valkje of palomino'tje dan. Die laatste kleurtjes zijn redelijk te vinden maar champie mini's... iets lastiger!

Noisy, Joan is ook zo prachtig! Hou wel van de cream kleurtjes :D 51 dagen, komt ook snel dichterbij!

@Linda, begrijp je volkomen hoor! Deze bijleespost is vanaf mijn eigen laatste post, vanmiddag. Heb de rest wel allemaal gelezen, maar soms voelt het ook weer onzinnig om van 20 pagina's een bijleespost te maken, dan krijg je zo'n lang verhaal met vaak veel dingen wat de rest ook al heeft geantwoord en wat ook niet iedereen nog een keer gaat lezen :+

Cynthia, Fi gaat ook snel de goede kant op met de tietjes!
Nooit tevreden zijn met foto's ken ik haha, sowieso Rose vond het nodig om weer met de kont omhoog te schieten en van die foto's waar ze zo overbouwd op staat vind ik niet mooi. En neem vaak foto's in de paddocks, daar liggen hier en daar wel eens hoopjes poep, staat dat weer op de foto, ook niet mooi en zo blijf je bezig haha :+

Ennnn terwijl ik deze post maak zie ik foto's verschijnen van het veulen van Auke :D
Prachtig veulen en wat een mooie naam! Wat ziet die stal er ook heerlijk uit, lekker dik in het stro en zo te zien heerlijk ruim!
Laatst bijgewerkt door Faline op 25-03-17 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:35

Echt hè, Diaan, we worden echt oud. Maar ik vind dat je een 1 aprilveulen KikkerInJeBil moet noemen!

:~ Wat een bizar knap ding, DL!

Anoukk, op dag 329 mag je echt nog niet klagen in dit topic :P

Inowa en Sultan, vandaag is Fi dr mest gewoon weer normaal, dus was echt een reactie op de wormenkuur, gelukkig :)
En wat heb je toch een knap meisje! Super dat ze mag blijven!
Die jaarling die nu te koop staat, is dat dat vosje dat vorig jaar bij jou geboren is?
Ik vind haar echt mooier dan Eilinora :o

Nobje, die banden zien er al goed slap uit.

Sultan, Dais had vorig jaar een heel vol uier en ineens op zaterdag was dat ding compleet verdwenen, om zondag nog groter terug te komen en maandagmiddag hadden we een baby :)

Suffie, wat is Carlijn toch knap! <3 Maar geen gewoon valkje zo te zien.. Dunskin?

Kap allemaal eens met dat spammen van die huizen! Ik zit gewoon op een flatje, ja, met mijn paarden op 4km afstand -:(-

Gefeliciteerd, rensjuh!

Faline, je beestjes zijn nog steeds te knap!

Aniek, hoe lang duurt het nu al bij Roos?
Dat is een enorm verschil in een paar dagen tijd! :oo

Dyonne, jouw veulen is wel heel knap ingepakt!

Gefeliciteerd, Granouk! Toffe bles en witte benen!

Faline, Fi is ook overbouwd, verschrikkelijk! Helemaal als ze raar staat in de paddock inderdaad. Maar kijk, dit is waarom ik niet tevreden ben:

Afbeelding

Ik wil niet dat ze dwars voor die metalen 'lat' staat. Ze moet gewoon volledig hout als achtergrond hebben :+
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 25-03-17 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:36

Gefeliciteerd Granoek!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:39

Granoek, gefeliciteerd!!

Cynthia, die heeft ook al een mooie uier!
En het was donderdag een week geleden dat ze ineens zo'n ontplofte uier had. Dus inderdaad al twee keer zo lang als haar aanloop vorig jaar ;) Was nu een aantal dagen al wel behoorlijk stabiel, dus dat is fijn. Dat er nu wat melk uit komt is wel nieuw. Even kijken hoe lang ze het daar mee volhoudt ^_^

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:48

Rensju gefeliciteerd met je zoon!

Granoek gefeliciteerd!! Wat leuk alles waar jenop hoopte!

Fiore ook al flink bezig aan der uier!

Aniek ze zijn flink veranderd!

Spook is morgen uitgerekend op 335 dagen reken ik dan. Maar mevrouw heeft maar weinig uier en vordert eigenlijk ook niet. Behalve dan heel veel slapen

Afbeelding

Hopelijk vannacht niks want ik ga zo werken tot ongeveer half 7. Dus hopelijk weinig alarm want mijn internet bereik is ook slecht daar dus camera kijken valt dan niet mee.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:55

Hihi Cynthia, ja ik zie alleen een mooie dame met prachtige appeltjes, die achtergrond is stoort helemaal niet :D Sowieso beter dan een hoop str*nt :+ haha
Deze foto van Rose is opzich wel mooi, maar die kont dus en in de paddock daar achter poep :')
Afbeelding

@Rowan, spook ligt er wel bij of ze dan elk moment bezig kan gaan, zo lang uit!
Ben benieuwd wat ze allemaal nog af moet verven aan het veulen, want op het mooie weer hoeft ze iig niet meer te wachten!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:58

O, wat een knap veulen, Granoek!

Whaha, Cynthia, dat is wel heel precies. Kun je dat niet wegshoppen. :P
Ik heb het ook wel beetje met achtergronden hoor. Maar ik doe meestal maar graasfoto's. Dat is favoriet bij mijne.