[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:53

Ok, dankje amyz, dan vertrouw ik er maar op dat ze het wel laat blijken :)
Momenteel probeer ik 1x per dag te gaan kijken naar de merries, maar dat lukt me waarschijnlijk niet altijd... :x Ik heb kunnen regelen dat mijn verlof voor Imperiosa nu in 2 gesplitst wordt, maar omdat Sierra al zo snel moet bevallen en er een collega tegelijk verlof heeft, zal het een puzzel worden van werken/verlof.werken/verlof. En dan maar hopen dat ik niet midden in een pleidooi telefoon krijg dat Sierra gaat bevallen :=

Jolandje: wat een opvallende dish heeft Saphira :wow: is dat normaal bij een mini? Ik heb dergelijke dish enkel nog maar bij arabjes gezien. En die stelten die niet echt meewerken... _O-

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:59

Ze is prachtig jolanda!

Ja dish is normaal bij mini's geld een beetje hetzelfde als bij arabiertjes. Hoe groter hoe liever :P Als dat je smaak is natuurlijk :P
Maylinn had die ook heel erg als veulen, en hopelijk heeft ze later nog een mooie dish in der hoofd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:59

pretty schreef:
Jolandje gefeliciteerd hier ook nog eens!! *\o/* *\o/* ik vind ze prachtig,zwartbont met meer zwart dan wit,fijn en lange stelten,wat wil je meer! Je hebt er ook wel lang genoeg op gewacht!

Ik droomde vannacht van een grullo overo merrieveulen met meer grijs dan wit. Maar volgens mijn camera staat er nog geen. :')

Woogy ja die heb ik wel. In de zomer is ze donkerder van kleur.
[ [url=m/CCjR6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je beide grullos. De donkerste is Karin.

Ik vind grullo echt leuk, waarom hebben we geen grullo bij het welsh :x

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:00

KoudbloedKim schreef:
Het schiet nu lekker op allemaal!
Mooie buikjes, volle(re) uiertjes!

Lastig besluit, Linda.
Lijkt me erg moeilijk.

Hier ook verandering!
8 Maart:
[ Afbeelding ]

10 Maart:
[ Afbeelding ]

De theezakjes vullen langszaam

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:01

Tinniie schreef:
Ooh ze beginnen allemaal toch flink te uieren, en veel merries die nu rond de 300 dagen-grens zitten. Dan wordt het echt spannend vind ik :)

Hier begint het ook stilaan terug spannend te worden voor Crome, we hebben ze vandaag maar van stal gewisseld zodat ik haar snachts kan in het oog houden met de camera.

En verder zijn Jade & Chexy superschattig :D <3

[ [url=m/IZcoO6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M4wjuu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Houdt ze dat masker denk je? Gaaf diertje hoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:02

jolandje schreef:
allemaal bedankt voor de felicitaties :D ikzit nog steeds op een roze wolk, wat een droomveulentje <3 <3 hier dan ook de eerste droogfoto's , wél met jas aan want ze had het echt koud :j

[ [url=m/5FzGan.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DhXhky.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d1vuto.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4SeRGH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZN26Q2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knap kind

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:06

Ow bah, angelpam... das geen leuk nieuws!

Oew, Saphire is leuk! <3

Hier dag 327 ingegaan en n maffe Jill nr 3 *zucht*

Vanmiddag heb ik d'r wel even lekker buiten gehad dus even foto spam en n filmpje want ze kan nog steeds omrollen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:13

Nogmaals gefeliciteerd Jolanda! Het ziet er een knap dametje uit. Eindelijk je lang gewilde merrietje :D

Hier is Charlie ook in gang geschoten.
Dag 304
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij Fre ben ik nog niet langsgeweest, maar die is toch pas voor mei :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:19

Nou CL, ze is toch nog pittig lenig met dat rollen :')

Hoe is het met de merrie van Nicole, hopelijk nog geen veulen ernaast..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:52

Angelpam, jeetje wat een rot nieuws zeg |(

Jolandje, mooie naam! Wat is het toch een lekker ding.

CL, tjoh ze rolt nog gemakkelijk over haar rug zeg. Opstaan gaat ook nog rap.

Knolselder, Gaat bij Charlie ook al aardig vullen.

Vanmiddag even heerlijk op stal geweest. Was weer heerlijk weer dus deken maar weer ff af. Wat was ze daar weer blij mee.
Daarna nog even met m'n nieuwe camera aan het proberen geweest. Oke moet nog een hoop leren ermee maar was niet ontevreden met het resultaat zo voor de eerste keer.

Afbeelding
Afbeelding

Uier weer een ietje pietsje verandering. Maar kreeg het niet goed op de foto aangezien madam geen zin had om stil te staan ervoor haha.
Kroelen was belangrijker :=

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:23

Ook hier nogmaals gefeliciteerd jolanda.

Angelspam dat klinkt niet zo mooi. Hopelijk knapt ze snel weer wat op.

Er schieten er al mooi een paar op. Zal het weer nu de poorten los hebben gezet?? Kom maar op dames het is super weer de aankomende dagen...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:23

Ik zie leuke vorderingen hier!

Ik lees braaf mee maar heb weinig te melden. Marley groeit bijna niet.
Qua afvallen is de oorzaak ook bekend. Ze is tanden aan het wisselen. Maar toch gaat alles nog altijd richting luna. Ze doet het echt super maar zit nog steeds met die addison testen die veel kosten en wil de rest even veel blijven geven.

Afbeelding

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:47

Jolandje; Van harte gefeliciteerd!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:58

Crines gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Wat ontzettend spannend en lastig tegelijk idd, een merrie die je compleet niet kent en al zo snel moet bevallen, succes hoor!

Jolandje wat een geweldig leuk veulen, prachtig met die hoge witte sokken!

Tinnie jouw veulen is ook geweldige dat kleine snebje maakt het helemaal af. Jup, doe mij er ook maar zo 1 in welsh proporties haha.

Angelpam he wat een naar nieuws! Niet leuk, en als ze drachtig is ook niet lekker met al dat extra gewicht erop...

KBK krijgt tietn! Althans, Kim dan he haha. Schiet lekker op al! Gaan er toch vanuit dat die de grootste cup van t topic gaat krijgen toch :D

Jill staat echt op knappen! Dat die nog om kan rollen idd, wat een gebouw haha :=

Knolselder schiet ook lekker op! Wat een lief snuitje heeft ze zeg <3

Leuke foto's Kiki! Mooie merrie!

Luna als ze aan t wisselen is kun je toch Speedybeet of slobber voor haar aanmaken?

Azia ging vanmiddag even 'los' in de bak. Dikke tut kan nog aardig sjouwen <3

Afbeelding

En even tittie foto's gemaakt om straks te vergelijken. De zucht van een paar weken geleden is weg getrokken, dus t stelt weinig voor nog :')

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:02

Ja gaan we nu doen :) ze is vandaag haar tand kwijt geraakt maar zal dus wel al even gevoelig zijn geweest.

Ze is heel knap bellarose. Mooi showen kan ze wel

CarlavdD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:13

Goedenavond allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier! Ik heb als tip gekregen om hier veel te lezen aangezien de super lieve pony die ik eind december heb gekocht (sowieso mijn eerste) drachtig blijkt te zijn. Ik weet het nu anderhalve week en ben nu een beetje bijgekomen van de schok, Haha.
Mijn dochtertjes (9 en 11) vinden het nu wel erg leuk. Al hebben we alle plannen even aan moeten passen.

De dierenarts dacht nog zo'n 3 maanden maar meldde heel duidelijk dat het een soort gok is. Kortom ik tast een beetje in het duister. Navragen waar ik hem gekocht heb heeft geen zin want daar is ze ook maar een week geweest ...

Ik heb dus nog heel veel te leren en hoop dat het nog wel een week of 8 duurt voor de kleine komt. Al wordt ons meisje wel heel snel zwaar.

De ene foto is van 1 januari en de andere van deze week.

Ik ga met jullie meelezen en hoop veel te leren !
Groetjes Carla

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:21

Ooooh Jolandje, wat is ze toch leuk. Lig je nog steeds in katzwijm? :D En heerlijk gevoel dat je je pony's dusdanig kent dat je tóch vermoedt dat er wat aankomt hè, zonder de bekende tekens.
Och Pretty, dat is heftig. Gaat het nu een beetje met je oma? Mooi omschreven wat ze voor je betekend; bijzonder en echt iets om te koesteren. Fijn dat je er nu voor haar kunt zijn. Denk je ook een beetje aan jezelf?
Fijn dat het zo goed gaat Crines! Eh, een tentje? Brrrr, bikkel!
Angelpam, wat een naar nieuws. Hoelang moet ze nog tot het veulenen? Succes ermee.
Knolselder, dat gaat de goede kant op. Hoe gaat het met je kleine meisje?
Carla, welkom! Dat was dan een mooie verrassing. Hopelijk zelf ook snel aan gewend, net als je meiden.

CarlavdD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:21

Afbeelding
Alsnog de fotos

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:26

arianne bedankt , ja heerlijk is dat he? ik merk het meestal vrij snel als ze anders dan anders doen :)

welkom carla, wat een leuke merrie

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:28

Angelpam; sterkte!!

Sara; het klopt niet helemaal wat je zegt. Bij "mini's" is een dish niet raskenmerkend. Misschien voor het amha wel, daar ken ik de reglementen niet van. Maar nmprs schrijft een "recht profiel" voor.

Annelies, oooohh charlie aan de melkbar begonnen :):) knap dier!!

Bellarose, wat een plaaaaatje is jouw merrie <3

CL, haha lenig zat :')

CarlavdD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:30

Ik moet het wiel nog even uitvinden om foto's toe te voegen, krijg steeds een foutmelding...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:45

Welkom Carla, dat lijkt me even flink schrikken zo'n onverwacht veulentje. Misschien kunnen de mensen van wie je haar hebt gekocht je helpen contact te vinden met de eigenaren daarvoor? Zij kunnen je dan misschien meer vertellen over wanneer ze gedekt is en wie de vader is.

CarlavdD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:46

]... Volgens mij is het gelukt

Afbeelding

Afbeelding

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:59

Zo hele bijleespost :=

AniekR schreef:
Tinnie, fijn dat alles met moeders en dochter zo goed gaat! En helemaal dat de merrie er ook weinig onder geleden heeft dus.

Geaa, ik krijg net bericht dat mijn gisteren bestelde Foscam's bij postnl klaarliggen. Zal ze na het werk ophalen.
Hoe het beeld is kan ik hopelijk maandag vertellen...

Ik ben benieuwd... :)

Fotsy schreef:
wat fijn Tinniie dat ze het zo goed doen en wat zijn ze toch vlug hersteld van de bevalling.

over de camera's, hier hangt hij tegen 1 muur (de kortste (op 2m hoogte) en geeft een vrij groot beeld maar de hoeken die verdwijnen en juist er onder zie je ook niks. ik laat het licht zeker aan want anders zie ik toch niet of het een witte of rode pootjesblaas is maar das ook meer door mijn eigen slecht zicht.
Nu moet ik hem nog verhangen naar Elsa haar stal, zal er ook eens werk moeten van maken. Wifi gaf niet voldoende scherp beeld dus zit er een kabel in die rechtstreeks op de router zit en stroom uiteraard, ik kan kijken op PC, tel en ipad, maar zie alleen beeld als ik op eigen wifi zit, dus twee versterkers gezet, extern hebben we nog niet geprobeerd.

hoop dat je ze vlug aan de praat krijgt Aniekr

Welke camera heb jij? :)

Caesar schreef:
[ [url=m/mAydtl.png]Afbeelding[/url] ]

Hier hangt de camera ook! Ik zou niet meer zonder willen. Deze camera kan ik ook zoomen als ik het niet goed kan zien en bewegen en meedraaien. Maar heb een goede kijkhoek.

Welke camera gebruik je?
Ik zie wel enorm veel prijsverschil tussen camera's.. :=

mariellev89 schreef:
Pffff wat een klote week nr 2 vanmorgen 1,5 maand te vroeg Heeft een half uur geleefd en daarna overleden. DA heeft sectie gedaan tot de uitslag is de merriestal geïsoleerd. Wij verwachten niks ernstigs als Rhino maar botte en zure pech toch voor de zekerheid beter het zekere voor het onzekere

Phoe...
Sterkte :(:). Zo oneerlijk..

Luna2006 schreef:
Pfff hier ook een dood veulen bij een vriend....

Sterkte... :(:)
Zo besef je elke keer dat het zo'n groot wonder is dat het niet vanzelfsprekend is allemaal..

Tinniie schreef:
[ [url=m/KLOqaZ.jp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/leg5MB.jp]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met dit prachtige veulentje.
Hele bijzondere rondingen om de ogen!

21052008 schreef:
Ik kom me hier ook eens melden! Mijn fjordenmerrie Edel is officieel drachtig en nu ongeveer 194 dagen :)

Welkom! Dat schiet al mooi op!

Venthe gefeliciteerd met jullie resultaat! Prachtig hengst!

AZ: Gave foto! Iets van... wie niet horen wil moet maar voelen?

Woogy schreef:
Merries kunnen het prima aan om op latere leeftijd nog baby's te krijgen, zelfs eerste baby's. Vriendin had haar merrie met 17 laten dekken en heeft dus vorig jaar haar eerst baby gehad. Of was ze nou 16 en met 17 haar eerste baby? Anyway, ook wat 'ouder' en heeft nergens last van gehad :)

Gisteren Masje voor het eerst een halstertje om gedaan, kanonnen...was alsof ik met een oktopus aan het worstelen was haha. Vandaag maar in de rijbaan gezet voor het eerst...Mas is dwars en oersterk! Maar uiteindelijk met at overtuiging lukte dat ook weer. Maatje kan draven als een jekko in die grote ruimte. <3
Daarna tante Pony en nichtje Tara erbij gezet en dat ging helemaal prachtig. Alle drie de dames waren top samen en kleine Mas voelde zich prima tussen al die wijven haha.
Hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn, dan kan hij heel binnenkort zijn eerste eigen topic krijgen

Mijn merrie is ook 14, eerste keer ook voor haar!
Vind je dat niet spannend om ze samen te zetten?

Mijn paard staat tussen 3 friezen ( 2 merries, 1 ruin) waarvan de ruin enorm dominant is en ook echt achteraan jaagt.
Toen zij er nieuw binnen kwam in de groep heb ik vaak genoeg mijn hart vast gehouden en het is echt rustig opgebouwd. Eerst met merrie, daarna met andere merrie.. En daarna pas weer samen als groep.
Maar ook nu is het nog niet rustig, ze heeft laatst trap tegen haar hoofd gekregen ..

Twijfel dus erg wat ik straks met veulen wil als die er is..

Pandakaas schreef:
Butox werkt inderdaad goed, hier ook wel eens gebruikt.

Vandaag wel een leuke dikke buiken foto gemaakt, moeder en dochter :) Uitgerekend met 4 dagen verschil er tussen.
[img=494x360]http://myalbum.com/photo/mgcyyy7uomHN_mNcZ4R/360.jpg[/ig]

Lekkere kontjes!

mijnlieverd schreef:
Bibi vandaag 327 dagen drachtig, baby zit nog steeds lekker warm bij mama in dr buik :P. Ook niet echt veranderingen.

Zometeen komt de dierenarts, want Renza mijn TinkerXMerens is ziek, ze eet bijna niks en haar poep is waterdun, ook heeft ze haar buik continu opgetrokken,en trekt dr lip omhoog elke keer, dacht zelf miss door hat zand, maar Madame wil dus niet echt eten, dus krijg er geen sandclear in :(. Ze is verder niet super koliekerig (iig niet zweten of continu liggen en willen rollen). Ze heeft ook geen koorts. Ben benieuwd naar de dierenarts zometeen, arm paard :(.

Hoe is het nu met je Renza?

Team_Sublime schreef:
R12312 schreef:
Wat voor ras is dat Team sublime?

Ze is een draver :)

Wat leuk, de mijne ook!
Hopelijk is ze snel van de luis af!

Pandakaas schreef:
Inderdaad Linda, net als vorig jaar :P Wel leuk om een beetje met elkaar te kunnen vergelijken.

It's alive and kicking :D
[ Video ]

Super gaaf filmpje! :oo

pretty schreef:
Nikita beviel hier vorig jaar met een zo goed als leeg uier de avond voordien en zodoende heb ik het gemist en dat is me zuur bekomen (veulen lag dood 's morgens,red bag delivery) dus hier ga ik ook zeker waakzaam moeten zijn want het is extra spannend dit jaar nu natuurlijk..

Phoe wat heftig! :oo
Snap dat dit jaar helemaal spannend voor je moet zijn.

Nicole schreef:
Tralalaalaaa.. Dit mooie weer is niet goed voor mijn merrie... Test 6.5

[ Afbeelding ]

Spannend.. Hopelijk houdt ze het nog even binnen!
Hoe werkt die melk test precies?

Vulina schreef:
Wij hebben er één in de opfok staan, die kwam 7 weken te laat :wow:

Phoe.. Dat is erg lang wachten! :oo

Mopjemop schreef:
WoW Caesar das echt een mega buik OMG :oo

Nou inderdaad!

KoudbloedKim schreef:
<3

Wij hadden vroeger ook lammetjes bij verzorgpaarden, echt schattig.

Denk dat wij straks op stal ook weer lammetjes hebben! Zo leuk

Iwona wat bijzonder een drieling!

Crines gefeliciteerd met je aanwinst!

Mopjemop schreef:
Ik moet nog even geduld hebben. Vanaf zaterdag kan ik stoppen met de AB en Metacam. Het weekend ook nog steeds boxrust en dan kijken hoe hij loopt. Dat worden spannende dagen.

Maandag moet ik de VA weer bellen om verslag uit te brengen en hoe we vanuit daar weer verder gaan.

Ik duim zo voor je....

lindamusters schreef:
Helaas geeft die lieve blik haar echte karakter niet weer, het is een lopend kreng, kan af en toe lief zijn, als je eten hebt.. Ze is inderdaad wat schraal, komt door haar gebit. Ze wordt zo vaak mogelijk nagekeken maar we kunnen nu het risico niet nemen. Ze heeft altijd heel erg veel stress door de tandarts. Verder heeft ze onbeperkt hooi, niet eens in een slowfeeder ofzo. En winters vallen haar zwaar. Maar heb liever dat ze lekker 24/7 kan dan moeilijk met dekens. Ook krijgt ze flink brok en om de dag slobber, heb al veel geprobeerd in overleg met dierenarts maar dit lijkt voor nu het maximaal haalbare. Zodra het veulen er is komt de tandarts weer en is het zomer! Elke zomer leeft ze weer flink op maar ze haat binnen staan. Breekt de hele tent af vandaar 24/7 buiten

Het gebit wordt vaak nog wel onderschat!
Mijn merrie heeft precies hetzelfde.
J.ulis Peters heeft haar onder behandeling en sindsdien gaat het super!
Geef haar s winters wel meer en kost haar altijd meer energie.

Heb nog wel foto van haar in de winter... Zo mager met onbeperkt eten...

jolandje schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* jaaaaaaa, een merrieveulen, details en foto's volgen snel,alles lijkt goed ,zwart bont lijkt het wel *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteeeerd!!!
Volgens mij is iemand heel blij en opgelucht :D!

jolandje schreef:
dank je wel allemaal, ik zit nog steeds met mijn big smile op mijn roze wolkje hoor, en kijk naar de monitor,ik hou ze de eerste nacht nog mooi in de gaten :D

Lekker op blijven zitten dan :D!

Caesar schreef:
Ik vind die grullo donkere kleur ook erg mooi, apart!!

Ik doe het even zo; goedemorgen allen! [ [url=m/5sxr9n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij Cuba Libre nog niks??

Wat lief!

KoudbloedKim schreef:
Ja, eindelijk! :))

Volgens mij gebeurt dat ook weleens met andere rassen inderdaad. :j

Ze veranderd nu wel he.. spannend!
Volgens mij kijken jullie er zo naar uit...

Tinniie schreef:
O
[ [url=m/IZcoO6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[img]m/M4wjuu.jpg[img]

Lekker chillen met mams. Heerlijke foto!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:08

angelpam schreef:
Prognose nu is niet best. Ze heeft aan beide achterbenen een peesblessure. Vraag me niet hoe het komt want dat weet ik niet. Fien heeft al meer dan een half jaar controleerde beweging. Nu mag ze stappen aan de hand en maak ik het haar zo comfortabel mogelijk tot aan de bevalling.

Jeetje wat een rotnieuws....
Hopelijk wordt de prognose wat beter....

CL: je merrie weet de spanning er wel in te houden he!

Carla : wat is wel heel verrassend nieuwtje!