[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:58

wat jammer ubimone, maar er komen nog kansen :(:)

ice wordt nu toch wel echt spannend :=

Al durf ik niks meer zeggen, hier toont merrie hengstig en geen ei, dan toont ze niet hengstig en groot ei maar baarmoeder niet klaar, was is dit toch zeg, werk eens beetje mee ~~}> Kom het goeie hoop op de volgende hengstigheid met het mooie weer in aantocht {:}
Wat is eigenlijk nu pas besef is dat mijn beide merrie's Flo en Elsa samen lopen qua henstigheid, dat zou leuk zijn als ze samen zouden drachtig zijn. ;)

Vulina das knap, hier is het 3 jaar geleden dat ik nog gereden heb maar ik kan zo genieten van er enkel naar te kijken ook :o

Pretty hoop dat je ze toch kan houden, zo een leuk kleurke :P boeren _-:(

oh DL Bo toch gedekt, moeilijk zo als ze niets tonen, duimen draaien, en ja kans op palo maar ook valk en smokey Black want Marcel is AaEeCRCR, zou alleen Elsa willen testen op Agouti want stel dat ze AA is, heb ik enkel kans op Palo en Valk en dan nog eens bont natuurlijk *\o/*

Manda die eigenaar is helderziend :)) , neehoor als je je merrie goed kent dan kan dit, had ik de laatste keer ook ofwel zat het er nog net ofwel was het net weg, en ja net weg

Joyce begrijpelijk, de klik met een paard is het allerbelangrijkste en ze zijn allemaal zo verschillend

Pauk zes grote, pfff das een hoop <<) maar zoveel te meer plezier natuurlijk

Luna al nieuws wanneer mag je ze gaan halen, scannen jullie die kleintjes ook?

Cynthia zie je het al voor je :)) zo achter lopen met potje en dan eigenlijk nog hopen dat het geen spuitdiarree is want in plaats van in het potje zou het wel ergens op je hoofd kunnen landen _O-

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:05

Het gaat allemaal nog niet zo makkelijk in het topic zo te horen.
Ik ga straks scannen met de ouwe van 21, veulen is nu 3 weken. Zondag is de merrie hengstig gespoten maar was gister al heel hengstig, durf niette lamg te wachten, dus vanavond maar eens kijken hoe het rrvoor staat.

Morgen zou ik ook met haar dochter mogen scannen, die zit dan op 17 of 18 dagen. Maar zit een beetje mel hulp, dus misschien dat het donderdag of vrijdag wordt, ze staan nu bij 2 ruintjes dus kan het wel een beetje in de gaten houden.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:06

Baal wel weer van dit rotweer, is alweer spannend genoeg eerste x de dam af voor de kleine

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:08

Dan zou ik toch nog eens laten scannen Ice, een cyclus van 37 dagen zou wel extreem lang zijn...

Gaan rond een uur of 5-6 scannen, als het eitje af is komt ze naar huis en tellen we 15 - 18 dagen tot dracht te scannen. :D

ivy_power89

Berichten: 5879
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:15

Ik ga straks alles even terug lezen, jullie kunnen zoveel kletsen haha!

Afgelopen zondag merrie geschouwd bij mijn hengst, die was zeker hengstig (zoals verwacht) maar mepte hem weer weg.
Gisteren avond maar even een praam op gedaan, ze dekt gewoon wat moeilijker hebben we het idee en dat was echt een verademing!
Hengstiger dan wat ze nu was, kon volgens mij niet en ze liet zich nu goed dekken zonder weer met de hengst aan de wandel te gaan. En mijn hengst had nu meer tijd om te doen wat hij moest doen en had nu dan wel het idee dat hij eindelijk een lozing had (wat een verhaal zo haha) vorige keer ging ze aan de wandel en kon hij het niet goed afmaken.

Vanavond doen we nog een poging, ondanks dat ze pis hengstig was was de urine nog erg helder..... dus twijfel of ze al op haar hoogte punt zat.
Donderdag gescand, al een aardig groot ei, dus het zou in theorie wel kunnen dat het nu wel al optijd was. Maar even zien wat er vanavond gebeurd

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:19

Luna2006 schreef:
Dan zou ik toch nog eens laten scannen Ice, een cyclus van 37 dagen zou wel extreem lang zijn...

Gaan rond een uur of 5-6 scannen, als het eitje af is komt ze naar huis en tellen we 15 - 18 dagen tot dracht te scannen. :D


Ze wordt vrijdag middag opnieuw gescand!

ivy_power89

Berichten: 5879
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:30

Laten we dan maar even duimen dat die merries nu allemaal eens een keer drachtig gaan worden, het mooie weer komt er aan!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:43

spannend ice, succes alvast

ivy wil niet ambetant doen maar ben je dan net niet te laat, heldere urine? donderdag al groot ei?, een eitje groeit 0.3cm per dag en als ze al bijvoorbeeld 3.9 of 4.2 had dan zou ze vandaag op 5.1 of 5.4 zitten, het kan maar lijkt me toch heel veel

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:54

Klinkt mij ook wat veel, mijn merrie had toen 's ochtend een ei van 4,5 cm en is de volgende avond geinsemineerd op ruim 5 cm. Voor mijn merrie was 2 dagen later wel echt al te laat geweest. Na de eisprong is ze overigens nog 2 a 3 dagen hengstig geweest, pishengstig.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:18

Bo liet zich vorig jaar idd ook gewoon nog dekken, terwijl je aan de hengst heel goed kon merken dat het ei weg was. Blijkbaar rook ze minder lekker wat hij was nou niet echt enthousiast te noemen. Maar uiteindelijk dekte hij haar nog wel.


Ik lees hier best wel veel van hengstig spuiten, maar mijn da was daar helemaal niet zo voor. Misschien omdat ze al wat eitjes (oke wel nog klein, 2cm) had zitten.
Maar lees hier dat het wel vaker gedaan word.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:39

bij mijn merrie is het de laatste keer hoor dat ik hengstig laat spuiten, heeft geen enkele zin, ze krijgt een mooi groot ei maar de baarmoeder gaat nooit mee dus heeft het bij haar dan toch geen zin. Ik wacht wel _/-\o_

ivy_power89

Berichten: 5879
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:13

Fotsy schreef:
spannend ice, succes alvast

ivy wil niet ambetant doen maar ben je dan net niet te laat, heldere urine? donderdag al groot ei?, een eitje groeit 0.3cm per dag en als ze al bijvoorbeeld 3.9 of 4.2 had dan zou ze vandaag op 5.1 of 5.4 zitten, het kan maar lijkt me toch heel veel


Donderdag redelijk groot ei, vorige keer heeft ze vanaf dag 1 heldere urine gehad tot het ei weg was...
Vrijdag schouwen was er nog niets te merken en te zien aan de merrie. 3 dagen later is ze gedekt.
Ze is donderdag op 16 dagen na het dekken gescand, dus ik vermoed niet dat we te laat zijn geweest. Zeker omdat ze gisteren veel meer toonde dan zondag.
DA was ook nog niet onder de indruk van de grootte van het ei, het is namelijk een fries en die hebben snel een groot ei maar springen later

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:17

Mijn merrie is niet drachtig ;(

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:18

@ice mijn DA zei zeker te weten dat er echt geen veulen zat. Hij zag wel weer een ei. Dus we gaan even afwachten of ze zelf hengstig word. Vorige keer had ze ook een langere cyclus voor ze hengstig toonde. Ze was een week later dan ik uitgerekend had. Dus misschien fopt ze me nu weer.... Zucht.... T valt nog niet mee dit jaar.

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:22

Even kort, want ik zit weer op mijn foon.

De jouwe ook al niet xApple, wat een €÷/#^#gevoel hè? :(:)

En nu?

Bedankt, Fotsy :') Ik zie je dus nu lopen inclusief regenpak en zo'n parapluutje op je hoofd :')

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:32

Wat balen xApple. E
motioneel kan het toch best zwaar zijn hé, dat fokken.. :(

Ubimone; Hmm.. dan maar weer afwachten :7

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:12

Balen Ubimone, dan maar weer wachten.

jammer xApple!!

liz is nog niet weer hengstig :o

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:21

Icecrystal schreef:
Wat balen xApple. E
motioneel kan het toch best zwaar zijn hé, dat fokken.. :(

Ubimone; Hmm.. dan maar weer afwachten :7

Ja dat heb ik pittig onderschat :j

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:54

Balen apple!

Mijn merrie mag morgen gedekt, die mag mooi blijven, was een heel gedoe om ze te laden, pffft wat een sterk veulen.

Morgenochtend 9 uur met dr dochter scannen. Dan wordt echt met samengeknepen billen.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:04

Pff balen Xapple! Ga je nog eens proberen?

*\o/* 1 eitje zat er nog, en eentje zat in de baarmoeder. Dus normaal zouden we achter 16 een vruchtje moeten zien!

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:23

Een ei in de baarmoeder? Een vruchtje dan? Hoeveel dagen geleden is ze gedekt?

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:30

Ze is van vorige week tot zondag gedekt. Dus zou een vruchtje moeten zijn idd. Sinds vandaag ook niet meer hengstig. Achter 16 dagen 100% zeker

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:22

Ik kom hier ook maar eens heel voorzichtig kijken! Al wel vaker in een resultaat van Dikke Buiken Topic gezeten, maar... sinds vorige week heb ik voor het eerst twee drachtige merries! :):)

Mijn beide Welsh NWR merries hebben vanaf begin mei even in België (vanuit Groningen toch wel een heel eind ;) ) gestaan om gedekt te worden met Nia Domo's Bolero.
6-jarige merrie Lies is de avond van aankomst (2 mei) nog één keer geïnsemineerd en was direct drachtig.
5-jarige merrie Roos is op 11 en 13 mei geïnsemineerd en afgelopen week dus ook drachtig gescand.
Oftewel afgelopen vrijdag zijn ze allebei weer naar huis gekomen, na een kleine vier weken weg te zijn geweest. Lekker vlug allemaal gelukkig! En volgend jaar april zijn ze allebei uitgerekend en hebben we hopelijk twee gezonde veulens in het land huppelen! :):)

Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:45

Zo spijtig al die niet drachtige merries :( Volgende keer meer geluk!



Hoi AniekR, welkom en proficiat! Jij hebt meer geluk :)

Hier zondag nog eens op controle geweest met onze merries en ze zijn alledrie nog mooi drachtig.
Ze zitten nu op 49-46-44 dagen dracht. Je zag ook echt het verschil op de scan op die paar dagen, leuk om te zien :)

Hier gaat het eigenlijk tot nu toe heel vlot. Alles wat we al gedekt hebben dit jaar van de eerste keer drachtig, ook vriendin van ons die met hetzelfde dekstation werkt alles in 1 keer dragend. :)

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:03

Oh jee, ik loop achter..... :(
Ik heb mijn pony's verhuisd en dat heeft nogal veel tijd in beslag genomen.
Maar we staan nu op de nieuwe stek en ik ben weer helemaal klaar voor bijlezen en bijblijven :D

Vulina gefeliciteerd *\o/*

Cynthia heeft haar lintjes weer tevoorschijn getoverd :D

Cubralibre op reis, en toch meelezen haha respect!!

Kiki gefeliciteerd, dat moet wel een heeeeel speciaal veulen worden.
Dikke duimen draaien dat alles goed blijft gaan. Dat doen we natuurlijk voor iedereen, maar deze heeft al als vruchtje van een paar dagen een bijzonder verhaal...

Vesceron, wow wat een bericht, pfoeh knap! Ik ga je niet evenaren hoor :')

R.X. Bijna op de scan dagen, spannend!! Hopelijk dragend en lekker weer naar huis.

Inowa, sorry ik ben het even kwijt :o maar jouw dames waren al drachtig toch?

Chrissy, gefeliciteerd!! Gave combi!!

Fotsy, leuk nieuw projectje :j en leuke date, word vast een knap veulen!!

Robynn, uiteraard mag je weer melden, leuk dat je weer mee doet. Opnieuw voor Pjotr kiezen kan ik wel begrijpen!! Hij is zo machtig mooi en heeft onwijs knappe veulens geschonken dit jaar. Echter blijf ik je beredenering heel vreemd vinden... Je veulen is perfect, behalve de kleur :? Een goed paard heeft geen kleur... Ik haal de discussie maar niet aan, maarja ik hoop maar dat je crème of stippen krijgt zodat het aan je wensen voldoet...

Hobbyboerin, welkom :) na jaren weer dekken, hihi het is toch een soort verslaving ;)

Joyce, jammer niet drachtig, en toch van hengst gewisseld. Met een reden? Of?? Edit; lees iets verderop al hoe en waarom...

Manda, moeilijke keuze hoor Pjotr of nimroos... Ze zijn beide zo onwijs knap!!
Ik had al vernomen dat nimroos bij Lotte staat, tja dan is het wel zo handig om dit jaar zelf Pjotr te gebruiken toch... Echt een straf is dat in ieder geval niet ;) haha

Ubimone, jammer -O- maar we hoeven allemaal de moed niet op te geven, het is nog vroeg in het seizoen :)

Pauk, ik ga ook maar weer dagelijks bijhouden :') haha

Pretty en Pauk, man man wat een werk haha dan val ik om als ik er zo veel moest verzorgen haha.

Rowan, hopelijk pakt het, ik zal voor je duimen...

Fokfanaat, ice, het gaat inderdaad alle aal niet vanzelf zo te lezen... Jemig! Hopelijk zorgt het komende mooie weer voor wat extra vruchtbaarheid :j

Apple, balen -O- maar seizoen is nog vroeg toch?

Aniek, welkom!! Jij dacht vast; als je het doet, moet je het goed doen. Dus maar gelijk 2 ;) hihi

Tinniie, gefeliciteerd!!

En mijn eigen nieuws..... Merrie is drachtig gescand *\o/* en volgens de scan zou het de eerste dekking raak moeten zijn geweest. Dat houd in dat ze vandaag op 26 dagen zit en dus uitgerekend zal zijn op 11 april 2016. De verjaardag van Pico (veulen van dit jaar, voor wie dat niet weet). Dat zou natuurlijk wel heeeeel vet zijn :o :D
Nu hopen dat alles goed blijft gaan en dat we hopelijk in 2016 een gezond veulentje mogen verwelkomen :)