De merries krijgen hier ook geen deken op, werken doen ze niet dus dan is een deken ook niet nodig. Denk dat zelfs Misty wel zonder deken kan ondanks dat ze 2 weken geleden pas vanuit 40 graden en zon hierheen is gekomen. Ze past zich al goed aan, wollige oortjes heeft ze inmiddels al en ik denk dat de rest van de vacht ook wel dik genoeg gaat worden
Ik heb er bij Rosa over getwijfeld, tis natuurlijk een welsh A, zou het zelf moeten kunnen, maar ze loopt sinds kort voor het karretje en dat willen we doorzetten zolang het gaat met de buik, dus ben nu 's nachts begonnen met een zomerdeken en ik wil dat uitbouwen. Bevalling maak ik me niet druk om, das pas eind april en dan zijn ze al van de dekens af, staan onze paarden zelfs hopelijk al op de wei. Zonder dekens.
Mijn bolle buikje gaat morgen verhuizen naar het mooie Drenthe! Ga zelf binnenkort ook verhuizen maar dan kan mijn paard vast wennen en gaan genieten van de mooie natuur en luxe daar
Haar zit er hier ook al aardig op... dekens liggen helaas nog bij de wasserette. Dan maar weer scheren van de winter als het echt een te dik pak haar wordt.
Neuh, wij doen geen dekens!! Krijgen een dikke vacht!! Tenzij ze toch aan het werk gaan (dan scheren en onder dekentje) Moeten alleen een klein iemand vinden die het aankan een kleine pony in te rijden
Ja das lastig he? Ik heb Rosa gekocht als ex-manegepony, dus was wel onder het zadel, maar doet echt geen stap in een bak. Wel buiten, das opstappen en wegrijden. Nu dus bezig met beleren. Zou je niet op de plaatselijke manege kunnen informeren? Das wel een voordeel van je paarden op een manege, als instructrice kun je de goeien er zo uitplukken, voor jezelf of voor pensionklanten.
hier ook geen dekens maar wel een klein stukje in de hals scheren om het zweet kwijt te kunnen raken want winoa loopt nog tot december wedstrijden en dan zien we wel verder of het nog gaat.
hier winoa vorige week zaterdag op wedstrijd,het ging echt niet zo best haha
Hier gaan ze wel onder de dekens. Nu regendeken als het raar weer is, verder nog zonder. Straks als het koud word krijgen ze een winterdeken want anders worden ze best wel fluffy.
hier allemaal geen dekens. Alleen mijn oudje. Die staat nu ook met slechter weer met een regendeken op, anders staat ze gelijk te rillen. De rest geen deken. Ik heb vandaag eindelijk de stamboek papieren van wilma terug. Met een kroontje
@ Diane, Donna is ook wel al licht beleerd!! Zadel er op, je stapt op en je rijd zo weg!! Echt een toppertje!! Denk dat dat bij Izzie ook zo gaat (heeft wel al iemand op gezeten, maar nog niet bereden) Ze is zoooo cool in het koppie Dus op die 2 kan je bij wijze van spreken iedereen zetten. Guillia moet ook nog, en dat is een draakje.... (1e keren iemand op haar rug wierp ze er gelijk af) En vind maar een klein iemand die daar lef voor heeft We zijn iig al aan het rondvragen/zoeken...
Het gaat hier weer snel seg! Hera wordt niet geschoren, eigenaresse heeft wel een regendeken indien nodig, omdat ze nuu 2maanden de wei opgaat, ze krijgt ook niet zoveel wintervacht, dus ze wil niet dat ze ziek wordt Hier vandaag op 138dagen.
Dit wordt haar 3de veulen, (de 2de bij mij) Zodra ze nog maar 2 maanden drachtig is begint madam al mega uit te dijen...nu eet ze ook flink veel hooi dus daar komt ook wel wat buik van weg maar dit zal weer een olifant worden straks!
Mijn merrie heeft ook een buikje... Velen zeggen te kunnen zien dat ze drachtig is, maar niets is minder waar. Het is echt een grasbuikje. Zal de komende tijd wel wat afzakken, dus zal binnenkort eens gaan bijhouden met buikfoto's.
De eigenaresse van hera heeft nu eindelijk ook door dat hera een buikje begint te krijgen mede door het feit dat haar vliegendeken niet meer zo makkelijk toegaat ik zie het vooral dat het een teutbuikje begint te worden, ze is vooral van model veranderd. Ze is nu gisterenavond naar de wei vertrokken, dus ik zie ze niet meer terug voor november ergens... vind het wel beetje spijtig, had haar graag de hele dracht goed gevolgd, maar het is beter voor haar dat ze even kan uitblazen op een rustige plaats. Ben benieuwd hoe ze er gaat uitzien als ze terugkomt, met een lekkere gras - baby - buik
Al_Zawraa
Geplaatst: 19-09-11 12:03
Wat een mooie buikjes allemaal.
Wij hebben ook weer goed nieuws, Hala is nog steeds mooi drachtig! Zal binnenkort eens foto's van beide dames maken. Heb mijn ene jaarlinghengst verkocht naar Kuwait, en voor mijn andere jaarlinghengst is gister iemand geweest, ze was helemaal verliefd op hem, maar niet zeker of hij breed genoeg zou worden voor haar om later op te rijden, ze ging dus nog even nadenken. Als beide mannen naar een nieuw huis gaan, hebben we in ieder geval weer zat ruimte voor de 2 kleintjes van volgend jaar.
Ook ben ik heel blij dat ik een nieuwe baan heb gevonden, deze winter nog naast mijn andere baan en vanaf volgend voorjaar bijna fulltime. Ik ga bij goede kennissen van me in de paarden werken, heb daar een aantal jaar geleden ook een paar jaar gereden, maar toen nog gewoon voor de lol als extra hulp, nu wordt het dus echt mijn baan. Heb er erg veel zin in! Maar eerst nog even doorbijten, mijn baas van mijn huidige werk is onverwachts op vakantie vertrokken, en nu moet ik de zaak draaiende houden en ze is vergeten hulp te regelen Ach nog een weekje dan is ze weer terug.
Leuk he die groeiende buikjes? Rosa is morgen 4 maanden drachtig en haar grasbuik is aan het veranderen in een babybuik, twee 'hoeken' aan de zijkant. Vorige dracht (eerste veulen) zag je het pas op 5à6 maanden, nu al een paar weken. Maar als ik hier kijk zie ik dus meer merries waarbij je het vroeg in de dracht al kunt zien. Nog een verschil met de vorige dracht; die hormonen en moodswings, pffff. Tis elke dag even peilen of de hormonen de goede kant op staan, haha. Maar ze is wel lief hoor..