Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyRainbow

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:45

Ik ga even stallen mesten, tot later Doei, doei

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:48

Wat een mooi beestje..schandalig zulke mensen..die mogen ze van mij kielhalen!!Ik ga ook nog maar eens even bij lucky kijken.Misschien heeft ze al wat meer zin om mama te worden! Geduld is een schone zaak zeggen ze..laat ik daar nou net niet veel van hebben! Nagelbijten / Gniffelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:54

SunnyRainbow, wat een aparte kleur zeg van je veulen. Zie je die jonge veulens ook al tolten en telgangen?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:24

pvd: nou pino is weer heel Go jij! Go jij! ik vrees alleen dat het niet de laatste domme streek van je hondje is Blauw oog

sr: mooi paardje al zeg! Gaat het meelopen nu beter?

monique: ow ik denk dat ik het dan verkeerd heb uitgelegt, beide veulens stonden nog in het goede weiland, de moeders niet. Ik denk dat sun is terug geveerd met het rekkende schriklint Ach gut zij en ilana zijn zo bang voor stroom dat ze zelfs niet over het tikkende lint gingen toen het op de grond lag (de moeders springen er wel over Vork )

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:48

ja goed he Jennyk!! zo is ie stuk, zo doet ie het weer Haha!
al is het wel op 3 poten...

Jack mijn andere hond staat steeds bij Pino te piepen, die vind haar zoooooooooo zielig..

Maareh Jennyk, ik vind het al heel wat dat ze over het stroomdraadje heen springen dan! De mijne krijg je er echt niet langs dan hoor!!

SR@ prachtige hond!!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:30

germie schreef:
SunnyRainbow, wat een aparte kleur zeg van je veulen. Zie je die jonge veulens ook al tolten en telgangen?

Ja, eigenlijk toont hij al lateraal vanaf zijn geboorte, eerst laterale stap en een tolt, daar kwam al snel galop bij.
Ik heb hem 1 keer in rentelgang zien starten en dat enkele tientallen meters zien volhouden.
Maar zijn voorkeur is tolt en galop, draf heb ik nog maar enkele pasjes gezien.

Sommige gangenpaardenveulens laten vanaf het begin alle gangen zien, anderen tonen de eerste jaren alleen maar laterale gangen en geen draf, weer anderen tonen veel draf en weinig laterale gangen.

jennyk schreef:
sr: mooi paardje al zeg! Gaat het meelopen nu beter?

Ja het meelopen gaat beter, ik heb hem toen hij zo vervelend ging doen terwijl hij het meelopen al kende, aan mama vastgeknupt(singeltje) zodat mijn armen er niet aan gingen en hij wel MOEST lopen.
Vanaf dat moment gaat het super en ook aan een touw meenemen gaat nu 80 % van de tijd goed, maar hij begint wat te puberen nu dus af en toe laat ik het mama nog oplossen dmv vastknuppen aan singeltje.
potverdikkie schreef:
SR@ prachtige hond!!

Dat was het zeker...zo mooi als ze eruit zag zo lief en slim en gehoorzaam was ze ook!!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:32

honden Lachen zit voor het eerst in mijn leven zonder maar we overwegen een nieuwe te nemen, welke weten we nog niet maar de kans zit erin dus me daar eens in verdiepen

eerst een veulen Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:19

Ik heb wel een tip hoor Silketje Knipoog Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:03

Adhira: En als je hem op zijn eigen tempo laat gaan? Mama eruit en hij moet maar volgen? Zal hij zich dan niet na een tijdje overwinnen?

Richtje: Oh jee, wat waart er nu weer rond op bokt? Niks van aantrekken joh! Succes met alle drukte

PVD: Wat een moppie!
He bah wat naar van de hond Ach gut Hopelijk leert die van jou het wel af.

Toen we nog op de manege stonden was er een hond van daar die altijd in een staart hing als de paarden binnen en buiten gingen. Hij had ook gewoon geen voortanden meer van alle keren dat het niet op prijs werd gesteld, maar hij bleef het gewoon doen..

SR: Hij wordt idd groot, kijk dat nou toch lopen, naast zijn moeder kun je het goed zien
Jee wat een naar verhaal, zo’n mooie jonge hond. Reactie van die mensen echt waardeloos Boos!

Hiboune: leuk dat internet op je telefoon, de groetjes terug Haha!

Silketje: Daar hoef je toch niet lang over na te denken na het zien van dat ontzettend leuke nestje van amandake? Lachen

Onze jongste poes (1 jr) had vanmiddag een beetje bloed bij de ontlasting. DA gebeld en het kon een gesprongen adertje zijn, als het morgen nog was moesten we langskomen. Maar hopen dat het dan over is (net zag ik ook nog een beetje)

Pff, net nog 2 grote zakken JKK uit de wei gehaald, wanneer is dat rotspul nou eens op (ze zeggen dat het tot 3 jaar later nog kan uitkomen, dit is het vierde jaar dus volgend jaar zou het heel wat minder moeten zijn

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:08

Amandake jij denkt ook haha
Ik heb expres de foto's van je pups aan mijn mama laten zijn maar helaas ze trapte er wéér niet in haha

Nicole echt ideaal!zou niet meer zonder kunnen lig nu ook lekker in bed..zal haar morgen nog een extra knuffel van jou geven haha

Tot nog toe heb ik ook nog steeds geluk bij een ongeluk gehad ff afkloppen hoor..

Mini update over mijn pink. Auw! Èr zit een gevoel in alsof ie slaapt..heel raar denk maar even naar de huisarts morgen..zal iè wel denken daar is ze weer..
En alles door de knollen hè ! Knipoog

Ik ga slapen!

Wakers ook al zijn het er denk niet zoveel succes..

Oh ja bij mij zijn een aantal documenten van de computer verdwenen zo ook mijn geweldige grote lijstje nog haha
Dus mensen nog 1x
Wie heeft er nog een drachtige merrie voor dit jaar?
Geef mij via pb door hoe je merrie heet en op hoeveel dagen ze zit dan hou ik netjes iedere dag een lijstje bij!

Thank you!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:14

hihi ja hiboune ,vorig jaar heeft Silketje er eens èèntje met het flesje mogen bijvoeren hier....dacht dat ze toen al zou bezwijken Knipoog...trouwens uit dit nestje zijn er nog maar 3 beschikbaar ( maar binnen 2 maandjes alweer nieuwe Knipoog )

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:15

btw ,heb 3 teven hè Knipoog en mag 2 nestjes per jaar kweken....dus ieder krijgt een jaar of anderhalf jaar rust.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:39

Nicole288,hij volgt zijn moeder niet,is erg zelfstandig.
Kan gelukkig in andere stal waar de wei makkelijker te bereiken is.
Deze week wil ik Azharu aan het halster leren meelopen,hij is nu 18 dagen,dat kan toch wel,halster omdoen heb ik al een stuk of wat keer gedaan.
Hij vind het niet leuk en probeert hem af te schuren aan zijn moeder of aan mij of aan een weidepaal.
Bestaan er geen halsters van zachter materiaal,die nylon dingen zijn zo stug.
Hier een actiefoto,niet helemaal scherp maar ja.
Azharu houdt van voetbal.
Afbeelding

groetjes Debby

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:40

Debby als ik jou was geweest had ik toch echt eerder hiermee begonnen..
Nu is hij bijna 3 weken oud en een stuk sterker en groter
Nu zal je een veel zwaarder gevecht moeten leveren om dit te leren..
Gewoon hup een dag oud en beginnen?

Niet vijandig bedoelt maar nu heb je het jezelf een stuk moeilijker gemaakt..

Amandake zal mama nog eens aankijken haha...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:59

jeminee wat een stilte..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:01

goedemorgen allemaal!!!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:08

goedemorgen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:16

goede morgen! Nog iemand nieuws? Ik zit weer te wachten op de da, voor scan van sjanty of ze nou wel of niet drachtig is en dan dus hengstig gaat worden (of misschien al wel is)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:17

nee hier geen nieuws!
jennyk, spannend! hoe laat komt de DA?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:24

cindy: geen idee hoelaat, ergens tussen 9 uur 's ochtends en 9uur 's avonds. En het is nu al bijna half 11 dus de eerste anderhalf uur wachten heb ik gehad Ach gut Ik krijg nooit een tijd eigenlijk maar bel altijd dan begin van de avond of ie me niet vergeet Bloos Hij weet de schooltijden van de kids, dus die tijden komt ie niet (behalve vrijdag dan Koe kwam ie om 12 uur, ja dan ben ik er niet, toen beldde zijn vrouw dat ie geweest was, doen samen de praktijk, en kwam zij)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:26

ok, handig is het niet maar als je verder niet van huis weg ga..
wat denk je zelf, drachtig?

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:30

spannend jennyk.ben benieuwd

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:31

nou ja ik hoop het natuurlijk wel, en andere jaren was ze ook gelijk drachtig! En het zou super zijn zo vlakbij elkaar!
En ik blijf gewoon lekker thuis Haha! alleen zo even kindjes halen, eten en weer op school dumpen Duivel

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:38

wat een leven he!heerlijk

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:39

morgen allemaal Clown
ga door mn dak Gestoord kijk deze foto's eens!!! en nu?? Gestoord probeer kalm te blijven maar... de kast is af, ga dadelijk de tuin omspitten denk ik

foto's van net, s nachts ligt ze niet meer veel, ze staat er maar wat bij, gister was ik enorm boos op der, echt enorm, een uit de kluiten gewassen wc borstel had ze van der staart gemaakt, echt niet normaal!!! ze houd niks errond, echt niks!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

billen weg
Afbeelding

flanken uitgezakt
Afbeelding

en kling
Afbeelding

en ja hoor, de pups van amandake zijn o zo cute en zit serieus in de knoop welk ras het gaat worden (eventueel) maar die lange haren... wij hebben garage thuis en ik zie het al voor me, jullie ook? zo mooie witte lange haren langs een olievat om een bal te vangen, onder de werkbank (vol vet) kruipen Haha! en s avonds lekker binnen Haha! geweldig als ik daaraan denk

spannend jennyk!

waar is het lijstje Tong uitsteken kwil er ook opstaan voor ze veulent Tong uitsteken