Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:49

Chubby schreef:
Zolang het dit weer blijft.. Mijnes staat zonder deken al goed te zweten op stal.. Ik zou zo snel mogelijk teruggaan naar 1 dunne deken en dan kijken of ze het niet koud krijgt.. Ik verwacht dat de winter nog wel streng gaat worden, maar pas laat op gang komt..

Pretty, zijn gezonde zenuwen denk ik.. Haha!

ik vrees er ook voor Nagelbijten / Gniffelen de winter moet nog beginnen en het gaat lannnnnnnnnng duren volgens mij... had ik mss toch maar beter een laat veulen genomen Clown moet ze juist bevallen vlak in de winter

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:53

Hé regine met jou kan ik praten! Ik voel ook steeds tevergeefs!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:54

Ik heb hetzelfde idee, volgens mij moet de winter nog komen en zullen we in april misschien nog kou afzien. Brrr, ik heb het liever nu koud tijdens de kerst als dan! Maar ja,...wat is nog normaal aan dit weer.

Wel goed om te lezen, dat ik niet de enige ben, die dagelijks aan de buiken voelt, vol hoop om een bewegingske te voelen. En dan denk ik altijd, was dat niet een schopje maar waarschijnlijk is het gewoon de merrie zelf. Bloos

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:04

Vanneke;ik word hier ook al bang voor een veulen bij vriestemperaturen straks..20 april..moest kunnen,maar wat zal het geven dit jaar he?

Hihi..ik controleer ook elke dag die buik..kijk ook even naar de uier en poep in de hoop dat alles nog een maandje of twee normaal blijft! Ik ben gewoon veel alerter dan de vorige dracht,omdat ik nu een beetje symptomen kan vergelijken.

Heb toen een "buik"dagboek bijgehouden,met elke dag mijn ondervindingen,en ook na de bevalling.
Ga ik nu weer doen,je weet nooit dat er na dit veulen nog ooit eens één komt Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:06

ik blijf positief en hoopvol denken dat er geen winter meer van komt dit jaar Haha!
anders zit ik daar met mn veulen half maart Boos!
en ik heb dan weer slecht nieuws gekregen daarnet. Onze buurman is gestorven. Onze schapen liepen altijd op zijn wei, maar nu hebben we geen schapen meer en de geiten vond hij niet leuk, dus hadden we hem uiteindelijk zover dat mijn beide dames met hun veulens bij hem op de wei mochten deze zomer Haha!
Nu is het nog maar afwachten of zijn vrouw nog lang blijft leven of daar blijft wonen Verdrietig denk verder net dat ze er problemen van maakt, maar wil graag alles geregeld hebben...is toch een hele lap gras meer voor mijn paardjes...
*en voor jullie mij erg cru vinden Tong uitsteken ik vind het natuurlijk erg voor die man en zijn vrouw, ze zijn echt heel lief en het is nu zo plots gebeurd*

gewoon blijven proberen Knipoog

chubby: kan het best geloven dat je gaat stressen. Als ze de stal echt niet leuk vind, is het misschien alsnog beter haar te verzetten...
ik ben alvast blij dat ik geen maiden merrie heb: lijkt me zo erg dat je niet goed weet wat en hoe!
(bedoel: angel maakt zich nu al netjes klaar en de jouwe doet alsof er nog niks aan de hand is Gestoord )

pretty: ik hou ook zo'n dagboek bij! is idd erg handig om te kunnen vergelijken!!! Ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:11

Nouw.. Niks aan de hand Haha!

*nee baas ik wil niet wandelen*
*nee baas ik wil niet van het erf*
*nee baas je mag niet op m'n rug*
*nee baas ik wil hier niet staan*
*nee baas ik wil niet op de wasplaats*
*nee baas je mag niet aan m'n uier voelen*
*heb je niks lekkers baas?*
*in die hand ook niet baas?*
*en buiten dan?*

Haha!

Terugverhuizen is geen optie, te kleine stal voor merrie met veulen. Plus kan ze de draai uit de stal niet meer goed maken en in de huidige stal kan ze rechtdoor eruit.

Mede door het weer gaat mijn voorkeur er ook naar uit dat het veulen nu komt, wie weet wat een weer het is over 3 weken..

En aan iedereen die beebje graag wilt voelen, u bent welkom! Die van Chub schopt je haast een blauw oog Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:23

Hihi ben ook zo benieuwd naar haar veulen!
Hebben je ouders die fotos nu nog niet doorgemaild? Duivel

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:13

Miirthe schreef:
viewtopic.php?f=59&t=696466
Triest bericht, ik meld me af hier.. Verdrietig
Ik hoop dat jullie merries van prachtige veuli's zullen bevallen en volgend jaar kom ik zeker weer een keer spieken & ik hou jullie op de hoogte........

heel erg veel sterkte meis... Huilen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:17

ik hoop toch echt niet dat het erg gaat vriezen hoor Nagelbijten / Gniffelen

mijn merrie gaat op stal altijd schuren, dus dat werkt niet meer... ben bang dat ze het dus met een schuilstalletje moeten gaan doen om het nog een beetje warm te houden Nagelbijten / Gniffelen (schuilstal kan ze niet schuren, staat onder stroom)

ow, ik krijg de kriebels alweer! heb zo'n zin in april/mei Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:52

Bacannie schreef:

Edit: @ Dreeke, dus geen werk meer dit jaar.... dat zal Vinga wel niet zo heel erg vinden Knipoog

Wel werken hoor, maar alleen recreatief zoals we al deden Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:25

hoi iedereen, iedereen weer bedankt voor de berichtjes....
@Pretty: Cuba houdt zowiezo niet van regen en dr grote vriend ook niet...
Hier gaat alles rustig aan verder, en ik vindt ook niet dat die buik TE is... groeit gewoon lekker door en ik vindt t gewoon leuk om telkens n iets grotere buik te zien...
Cuba is over de 200 dagen heen (zou even precies de dagen na moeten kijken) en ze mag nu een beetje van zwangerschapsverlof gaan genieten.
Schrijf straks nog wel meer (als ik tijd heb) want helaas gaat school ook gewoon door.

Groetjes

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:11

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:19

Kom ik dus vanavond op stal en tref een merrie aan met een behoorlijk ontwikkelde uier ineens Nagelbijten / Gniffelen Staart is ook een stuk losser dan de laatste maanden, kan 'm zonder weerstand van links naar rechts bewegen, alleen naar boven nog niet helemaal.. Van achteraf gezien is ze nu net een hengst met ballen Haha!

Chub was ook vrij onrustig en opdringerig, maar we hebben wel lekker gekeuteld en geborsteld.. Ze was ook erg druk met haar buik, steeds achterom kijken en oren lekker saai en chaggy opzij..

Maar ze eet nog volop en ik ga me niet onrustiger maken dan ik al ben nu. Het zal nog wel een weekje minimaal duren.. Alhoewel ik al wel een paar dagen het gevoel heb dat ik elk moment gebeld kan worden door de stalhouder.. Maar misschien is de wens nog altijd de vader van de gedachte..

Hyper!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:26

Dat schiet al op zo met Chubby zeg, spannend, misschien toch nog een kerstveulie? Nagelbijten / Gniffelen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:46

beeb is misschien aan het proefdraaien Schijnheilig

gaaf joh dat er eindelijk schot in de zaak komt Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:46

Werd overigens gisteren even herinnerd aan het feit dat ik dus nog niks heb klaarstaan voor de bevalling.. Wat hebben jullie allemaal aan 'zooi' (handdoeken, waterkoker, betadine, ..?)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:20

Ik heb nog even de tijd om dat allemaal te verzamelen Haha!

Maar ik heb wel een mooi lijstje:
- staartbandage
- grote schone badhanddoek
- desinfecterende zeep + handdoek
- touwtje (om nageboorte op te binden)
- vuilniszak (om nageboorte in te doen)
- evt. navelklemmetje
- ontsmettingsspul voor de navelstreng
- evt. trektouwtjes
- en niet te vergeten champangne Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:03

Ik begin op pag 90 met bijlezen, sommige dingen zijn jullie mss alweer vergeten inmiddels Lachen

Marlijn: Dan kun je je lol op ja, ‘vanaf april’ is wel heel ruim genomen.. En maidens houden zich niet altijd (altijd niet?) aan al die mooie voortekenen..

Faniek: 9 jongen? Wow! Gebeurt zeker ook niet vaak? Gaat het goed? Kun je ze anders zelf voeren?
De paardenbaby’s worden lekker geschommeld zo Lachen Wat kunnen jouw dames toch lekker lopen!
Ah, daar zijn de nijntjes, wat schattig zo, een heel hoopje grut Lovers

Chubby: Wat een heerlijke post, verliefd op je drachtige dame. De beschrijving is echt heerlijk, een uur lang staan tutten samen, wat zijn ze soms schattig dan he?

Djesseka: Gelukkig, het gaat goed met Umeda! Top hoor, dat ze zich er zo goed onder houdt OK dan!

Pauk: Over de 200 dagen, gefeliciteerd!

Vanneke: Wat een aparte kleurtjes allemaal! Ik vind het er allemaal best wel drachtig uitzien hoor. En wollig Haha! Leuk!

Maseike: Misschien was het veulen even aan het gymnastieken? Dat ze daar last van had?

Regina: Gefeliciteerd met de mijlpaal!

September: Dat moet de stalhouder weten, het is toch jouw paard, als jij haar merriebrok wilt voeren, gewoon doen hoor!

Miirthe: Wat zonde. Hoop dat Katie snel weer de oude is. Sterkte.

Dreeke: Alleen wandelen dus met Vinga, maar over een maand of twee zal ze dat ook wel meer dan genoeg vinden denk ik Knipoog

Amandakè: Ook bij jou twee mijlpalen, gefeliciteerd Ja

Hollybollie: Geen palomino?? Waar komen die lichte manen dan vandaan?

Mazzelmeid: Wat een schattig veulen! Als de ouders onbekend zijn, hoe weten ze dan dat het nergens mee gekruisd is?

Chubby: Ik schrik me rot! Ik ga hier niet meer komen zegt ze dan… denk er is wat gebeurd daar! Pfff, grapjas Lachen
Enne.. de winter mag wel laat op gang komen, maar dan mag hij maar kort duren hoor, eind maart komt hier het eerste veulen en dat moet wel naar buiten kunnen!

En even verderop wordt het ineens spannender bij Chubby!

Frenia: Stuur eens een pb naar Nathalie02 hier op bokt, haar merrie vertoonde hetzelfde gedrag, ook onder het zadel had ze daar last van. Zij geeft/gaf er toen ook hormonen voor en dat hielp goed.

De foto’s van de drachtige merries liggen al een paar dagen te wachten om opgehaald te worden, heb nog geen tijd gehad. Zodra ik ze heb komen ze hier te staan Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:05

even aanvullen:

*gsm
* nummers van verschillende veeartsen
* fototoestel

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:07

Nicole288 schreef:
Frenia: Stuur eens een pb naar Nathalie02 hier op bokt, haar merrie vertoonde hetzelfde gedrag, ook onder het zadel had ze daar last van. Zij geeft/gaf er toen ook hormonen voor en dat hielp goed.

Ik heb gezocht, maar vind helaas geen bokt-lid met die naam Verdrietig weet je zeker dat het niet nathalie01 is :/

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:10

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:23

Ik lees alles mee, maar heb momenteel erg veel problemen op stal en om Wild, dus heb even niet de moed te reageren. Sorry.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:40

Miirthe; Heel veel sterkte Ach gut Ik weet hoe het voelt..

Amandake; Gefeliciteerd met je mijlpalen Haha!

Hollybollie; Geen polomino dus. Leuk dat je dat hebt laten controleren, kan je weer wat kleurtjes uitsluiten Knipoog Wel appart dat ze dan zo'n lichte manen en staart heeft!

Dreeke; Leuk compliment van je DA! Altijd leuk om te horen dat je merrie er zo goed uit ziet Haha! Ik was ook zo trots toen de Da tegen mij zei dat mn veulen in perfecte conditie was toen hij +- een maand oud was! Haha!

Frenia is haar veulen vast de naam in aan het prenten Vork

Quirinake; Ik zou gewoon vanaf nu beginnen met de dekens afbouwen, het is nog niet zo koud dus ik denk dat ze nu nog wel genoeg vacht aan zal maken.

Chubby; Hahahahaha! Dat lijstje klinkt heel bekend Haha! (Nu nog niet, maar op het eind zijn ze altijd zo gezellig Nagelbijten / Gniffelen )
En ze ontwikkeld uier Go jij! Go jij! Ik hoop dat ze snel gaat bevallen! Leuk zo'n vroeg veulen in dit topic dit jaar! Haha!

Nicole; De foto's liggen klaar! Ik ben benieuwd Lachen

Hier gaat verder gewoon alles zijn gangetje, is maar goed ook, de merries zijn nog veel te kort drachtig om het al spannend te maken Knipoog

Blossom (de nieuwe merrie) komt aanstaande woensdag! Go jij! Go jij! We moeten haar wel zelf ergens bij een tinkerstal in Nederland ophalen, maar dat hebben we er wel voor over Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:46

Ik lees wel regelmatig bij... Alhoewel als ik weinig tijd heb, kijk ik ff snel....
Hier ook nog niets te merken....
Maar ja, ben er nu ook niet zo mee bezig :p

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:11

Nicole288 schreef:
Hollybollie: Geen palomino?? Waar komen die lichte manen dan vandaan?

Ze is waarschijnlijk een chestnut met flaxen manen en staart. Daar is nog geen DNA test voor maar er is geen andere mogelijkheid volgens "de kenners". Ik had toch echt gedacht dat ze een palomino zou zijn (paps is ook een palomino en in de familie komt ook veel palomino voor). Maar als je kijkt naar haar volle broertjes en zusjes hieronder, dan zie je dat paps en mams erg kleurrijk fokken.

http://www.peppydocoholly.com/Sweety.jpg
http://www.peppydocoholly.com/docpeppysug2.jpg
http://www.peppydocoholly.com/Peppy%20S ... 0Holly.jpg
http://www.peppydocoholly.com/SazzyBroo ... 205-03.jpg

En dit zijn paps en mams:
http://www.peppydocoholly.com/Brooks%20 ... versie.jpg
http://www.peppydocoholly.com/Sazzy%2020%20year.bmp

@Marlijn: Spannend!!!