Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:Ja dat is wel zo en het is natuurlijk heel goed dat je vragen stelt, maar imo krijg je hier tig verschillende antwoorden (soms niet juist, soms wel) terwijl ze dat boek objectief uitgelegd staan met voorbeelden en fotos.
dutske schreef:als de merrie kegelt, zal het veulen binnen een paar dagen geboren worden
maar uit persoonlijke ervaringen hoor je dan dat de merrie zelfs binnen een uur kan veulenen, of dat het zelfs langer dan een week kan duren.
zulke dingen zijn misschien klein, maar o zo belangrijk
Sammie schreef:dutske schreef:als de merrie kegelt, zal het veulen binnen een paar dagen geboren worden
maar uit persoonlijke ervaringen hoor je dan dat de merrie zelfs binnen een uur kan veulenen, of dat het zelfs langer dan een week kan duren.
zulke dingen zijn misschien klein, maar o zo belangrijk
Dit staat ook in het boek
Dana01 schreef:hai djuuntje, heb je je weer gemeld?
er is idd niets mis met vragen, doe ik na 7 veulens ook nog steeds, ook omdat het die 7 keer nog geen keer gelijk is gegaan......
en idd, als het moment er is kun je alleen maar hopen dat je er A: bij bent en B: dat je je hoofd koel kunt houden..........
ChristaMoor schreef:Moor is bijna 6 maanden drachtig is op 8 mei uitgerekend. Heeft al een aardig buikje en bij haar past de staldeken nog maar net. De banden kunnen niet langer en ik moet ze dus binnen kort gaan verlengen.
Pinky_girl schreef:Spuit 11 geeft gas; Over welk boek gaat het? Heb 3 pagina's terug gelezen maar besloten dat even vragen vast sneller is..Heb al wel enkele bevallingen mee gemaakt maar nooit van een eigen pony dus ik zal ook behoorlijk stressie zijn en dan kan nog wat extra theoretische info geen kwaad. Leuk kerst/verjaardags kadootje tevens..
Jonneke zit vandaag op 26 weken, Fleur morgen op 27. Schiet al op
Citaat:En dan vraag ik me gelijk af: hoe doe je dat?! Die kruissingels van een deken verlengen?
Fayette heeft nu namelijk ook een deken op (voor mijn gemoedsrust want geen schuilmogelijkheden op de bak/wei en omdat mevrouw een koukleum is) maar de kruissingels zitten toch al aardig op het eind en ze is nog maar 6+ maand
dutske schreef:het was een voorbeeld he
Citaat:Heb me daarnet vreselijk boos gemaakt
Ik ging Def eten geven en ik zie dat er 2 mensen aan het slot van de weide staan te prutsen. Ik haast mij naar daar, zijn het 2 meisjes (ik gok 15 a 16 jaar) die mij vragen of ik weet van wie dat paard is want dat het zo zielig is dat dat in de sneeuw staat. Ik zeg dat dat mijn paard is en ze beginnen tegen me dat ik m'n paard niet verzorg en blablabla.
Hallo?!? Ik haar niet goed verzorgen?!? ze krijgt 2x per dag korrels bij, heeft een schuilstal waar hooi ligt etc.
Hun antwoord: ja maar in die modder dat is niet goed voor een paard en ze heeft zelfs een gat in het ijs moeten maken om te kunnen drinken
Ik: ja zo gaat dat in de natuur ook, ze gaat echt niet dood van wat modder en koud water, ze is sinds mei niet meer in een stal geweest dus is wel wat gewoon ook
Zij: sinds mei niet meer in een stal, da's gewoon verwaarlozing
Dan heb ik gewoon gezegd dat ze duidelijk nog nooit een paard van dichtbij hadden gezien (jawel id manege was hun antwoord) en dat mijn paard niets tekort komt, ze staat helemaal niet te mager en zit goed in haar vel en dat als ze de dierenbescherming wouden bellen ze dat maar moesten doen maar dat als ze nog 1x aan mijn slot of aan de omheining durfden komen ik de politie ging bellen.
Toen zijn ze maar weggegaan.
Ondertussen stond Def natuurlijk al te drammen om haar eten, hoor ik ze tegen elkaar zeggen: Zie je wel dat dat paard honger heeft
Achja, die meisjes weten van niet beter, dus echt kwaad was ik niet op ze, maar niemand moet me zeggen dat ik mijn drachtige muts verwaarloos (Gelukkig weten ze niet dat ze drachtig is, anders daar wss nog gezaag over )