Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:13

Famosa is pleeborstel af. Ik heb haar staart wortel ala de voorkeur van de P.R.E. fokkers afgeschoren. Ze loopt nu wel met een kale kont, maar ze schuurt niet.

Famosa haar buikkkk groeit goed. Ze heeft alleen wat vel over bij haar schouders. Ze staat nog steeds op 1/2 kg onderhoud Havens, wortels, hooi, stro en 1 schepje Vit. E met selenium per dag. Morgen de DA maar eens bellen of ze zo genoeg binnen krijgt. Haar ribben kan ik nog steeds niet voelen. Kan je na gaan hoe dik ze was. Ze is jollig en kijkt met een frisse blik de wereld in. Ze loopt nu een paar uur per dag in de bak.

@ Polly, fijn dat het goed gaat met Nancy.
@ MissHIS nog 40 dagen dat schiet lekker op.
@ Marije, Famosa wil haar lidmaatschap van de pleeborstelclub opzeggen per direct. Tong uitsteken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:55

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic, maar vind het toch zo´n leuk en gezellig topic, dat ik me er in wil mengen. Ik heb een Irish Cob/Tinker, die uitgerekend is op 23 maart... Dus ze moet nog 49 dagen! Ze is vandaag dus negen maanden drachtig.

Dat ze drachtig is, is haar goed aan te zien. Ze heeft echt een dikke buik, en ik hoop dat ze voor de bevalling nog niet ontploft is Haha!
De hengst waardoor ik haar had laten dekken is Royal Cash.

Ik zet hier dadelijk foto´s neer van Kieltje.

Groetjes Wendy

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:21

Ik heb moeder vandaag van achter gefotograveerd. Dat lukt bijna niet omdat haar dochter van 3 jaar voortdurend mee wil kijken (zie linksboven Haha! ) Ze had weer aardig met haar staart geschuurd, ik moet een ander middel dan babypoeder zoeken.

Afbeelding

En een fotovan Uck die ook al een buikje krijgt

Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:26

Staartwortel scheren Haha! Tong uitsteken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:48

Hier de foto´s die ik belooft had:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(sorry dat het een beetje veel zijn, maar zo krijg je een goed beeld.. Bloos )

En nou wou ik jullie graag vragen als dikke buiken kenners, is dit een normale dikte voor 9 maanden dracht? Zelf vind ik haar namelijk erg dik...

Alvast bedankt!
Groetjes Wendy

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:53

Sorry dat ze zo vies is trouwens, maar een vies paard is toch een gelukkig paard Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:30

Welkom in het topic Wendy! Ze krijgt al een mooie buik!
@iedereen met een pleeborstel: (nu met uitzondering van Phiabink Knipoog die heeft er zelf een nagelborsteltje van gemaakt Haha! ) balen!! Ik klop het af, maar Sim heeft tot nu toe niet geschuurd!! Vorige keer dat ik me herinner ook maar heel weinig, gelukkig!

Sim is verder heel "normaal" ik heb nu ook 2 nachten snachts zitten kijken bij haar en ze is rustig, slaapt goed, kijkt niet eens naarhaar buik, niks! Ik hoef (nog) geen medelijden met haar te hebben wat ik wel fijn vind!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:52

Wat leuk Wendy, zij is dezelfde dag als Macy uitgerekend Lachen

Dit is een foto van Macy van vandaag.
Het regende te hard om buiten foto's te maken dus dan maar op stal...
Afbeelding
Op deze foto valt haar buik nog niets eens erg op, van boven lijkt het veel erger Haha!

Afbeelding

Jeddah, nagelborsteltje Haha! Haha!
Ik hoop dat Macy dit jaar niet zo schuurt maar bij de laatste 3 drachten deed ze het dus ik vrees dat dat nu niet verandert...

Sarabande, wat worden ze mooi!
Ook bij Uck kan je het nu wel zien

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:01

Misschien niet eens zo gek idee van die Spanjaarden om die staarten te scheren. Ik vind het geen porrum, maar ze schuurt al ruim een week niet. Een nagelborsteltje is in het paardenvak niet weg te denken. Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:46

@jeddah: Ze wordt al aardig rond ja. De twee tinkers van mijn zus zijn ook drachtig, en rond dezelfde tijd uitgerekend, maar Kila wint het qua dikte van de buik echt!!

@MarijeR: Leuk dat ze op dezelfde dag uitgerekent zijn! Nu is de kans dat de veulens gelijk geboren worden natuurlijk wel nihil, maar toch spannend!! Ik heb geen idee hoe Kila wordt, als de bevalling nadert, aangezien dit haar eerste veulen wordt. Vind het wel spannend!!

En over dat schuren waar jullie het over hebben, heb het nog nooit mee gemaakt. (Bij de andere paarden die ik drachtig meegemaakt heb dan..) Die van mij kan niet schuren, aangezien ze op de wie staat. Heel apart dat ze dat doen. Weten jullie ook de reden erachter?

Groetjes Wendy

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:50

Regen Marije, hier knalde de zon de hele dag.
En het zou toch gaan sneeuwen.

En Wendy dat is ook een imposante buik OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:01

Wendy_Kila schreef:
k heb een Irish Cob/Tinker, die uitgerekend is op 23 maart... Dus ze moet nog 49 dagen! Ze is vandaag dus negen maanden drachtig.

Hier is het over 58 dagen pas 23 maart Verward

Sarabande, vanmorgen hadden we hier wel wat sneeuw, vanmiddag tijdens buien alleen regen. Ook wel zon tussendoor maar toen had ik buiten geen camera bij me Clown

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:02

Dank je sarabande! En dan te bedenken dat ze nog 2 maanden moet. Die ploft nog uit elkaar!! Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:04

MarijeR schreef:
Hier is het over 58 dagen pas 23 maart Verward

Sarabande, vanmorgen hadden we hier wel wat sneeuw, vanmiddag tijdens buien alleen regen. Ook wel zon tussendoor maar toen had ik buiten geen camera bij me Clown

Bloos! Bloos Maar als ik het precies natel is het 59 dagen.. Had een foutje gemaakt met het tiental... Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:07

Volgens het klokje op mijn website nog 58 dagen, 5 uren en 52 minuten Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:10

Okee dan, dan geloof ik dat maar, want denk dat een voorgeprogrameerd klokje betrouwbaarder is dan ik Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:12

Nu nog hopen dat de merries dat klokje ook goed in de gaten houden Clown

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:16

Ik hoop het zeker!! Mijn zus (Mariska_28 hier op bokt) heeft drie weken langer moeten wachten op Dipsy...

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:09

Ik ben twee dagen niet op bokt geweest. Moest weer drie pagina's bijlezen Rolleyes

Mooie ronde merrie heb je wendy! Ik vraag me af hoe ze eruit ziet over twee maanden... Knipoog

Ik moest en zou vandaag digi foto's van mijn paardjes maken. Natuurlijk in het bijzonder van Floortjes buik en uier. Nu ben ik niet zo'n held met dat ding dus bij vriendlief uitleg gevraagd.
Ik dus vol goede moed naar stal. Floortje en Jelle losgegooid in de bak en ik zat startklaar met mijn camera. Die gekke beesten waren flink aan het dollen dus bij de meeste foto's kreeg ik net een kont of een neus in beeld. Toen ze eindelijk stilstonden wilde ik een mooie foto maken. Gaat dat ding opeens piepen. BATTERIJ OP.GRRRRRRRRRRR Boos!

van de week ga ik het weer proberen. Gewapend met reserve batterij! Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:38

Zo, ik ben ook weer bijgelezen Tong uitsteken

Maar waarom zouden drachtige merries eigenlijk schuren? Vind dat wel zo typisch!
En dan snap ik ook weer niet waarom Famosa dan niet meer schuurt als ze helemaal kaal is, want in mijn theorie kwam het door de hormonen, maar nu schuurt zij niet meer..
Hmm..
Lastige kwestie Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:46

Zo he. Moest ook even bijlezen Lachen.
@ over (babypoederproof Scheve mond ) pleeborstels ... Pepsi heeft nog maar een junior pleeborstel en hopelijk blijft het daarbij. Ze heeft een prachtige volle staart! Lee schuurt niet, maar heeft ook een deken op met staartflap, dus dat wordt pas problematisch als die er straks af gaat.
@ over nagelschuiertjes ... NEEEEEE Phia, heeft ze nu weer zo'n rattenstaartje??? Zonde. Maar wel lekker dat ze dan van de jeuk verlost is. Dat kan zo'n zwaardrachtige dame er natuurlijk niet bij hebben.
@ .... en een nieuwe buik!! Leuk Wendy, ze is echt al enorm!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:47

Tinne schreef:
Maar waarom zouden drachtige merries eigenlijk schuren? Vind dat wel zo typisch!

Ik denk dat hun ahum ... zaakje ... "werkt" en dat dat gaat irriteren. De spieren worden slapper en hun kling zet wat op. Misschien dat dat aanzet tot schuren? Of zou het echt puur door de hormonen komen?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:02

Ik zou het niet weten, zal wel door beiden komen denk ik zo.
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom Famosa dan niet meer schuurt als haar staart kaal is Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:13

Tinne schreef:
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom Famosa dan niet meer schuurt als haar staart kaal is Clown

In haar geval lijkt het me dat ze jeuk had door de aangroeiende haren ...
En dan nog: we hebben het hier natuurlijk over Hare Majesteit Koningin Famosa. Dames op stand hullen zich graag in mystiek Haha! .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:17

Owh ja, dat is waar ook.. Ik was even dat detail vergeten Haha!