stal_HD schreef:Het fijnste is dat je ze kunt vasthouden aan het halster zonder dat ze bang zijn. Meer hoef je niet te doen.
Dat gaat voor zover ik kan zien/merken bij Gimli gelukkig al goed.
Fijn te weten dat ik weinig hoef voor te bereiden voor het chippen! Waarschijnlijk maak ik mij ook druk om niks haha, maar de laatste keer voor mij was wat ik al zei ruim 10 jaar geleden.
Heel waarschijnlijk moet zijn moeder binnenkort wel naar de tandarts (eigenaar van Thorin is ook eigenaar van Eowyn) gaat er achteraan ivm ze elke keer een prop gras in haar wang heeft die ik ook weer weg haal en dat wil ik nagekeken hebben. Voor elektriciteit voor de tandarts moet ik dan even met haar naar de stal aan de overkant van de weg en dat ga ik wel even oefenen zodat Gimli rustig blijft wanneer zijn moeder behandeld word aan de overkant. Gimli heeft dan steun en support van de kudde. Evt dat ik iemand regel die in de kudde blijft bij Gimli, maar als ik het nu al oefen is het hopelijk niet nodig.
Anders had Eowyn vermoed ik verplaatst moeten worden naar haar eigenaar met trailer en dat wil ik ze besparen.
Gimli durf ik echt niet mee te nemen naar die stal ivm een druk gebruikt fietspad en een 60km weg die we over moeten steken. Dat durf ik niet aan met een veulen. Kan die beter in zijn vertrouwde kudde blijven. Met een volwassen pony wacht ik net zolang tot er echt geen auto's voorbij komen. Weg is buiten spits om redelijk rustig waardoor dat kan.
Kiki: Geweldig haha! Gimli is niet de enige dus die zo knuffelt. Wanneer ze hem echt zat zijn dan geven ze ook wel echt grenzen aan. Dan kan die een snauw krijgen of een waarschuwende trap in zijn richting. Hij krijgt zijn vader wel veel mee in zijn spel. Tilda ook. Dus vriendjes genoeg om mee te spelen!
Fijn dat Bo haar hoef vooruit gaat!
Hier word niks bijgevoerd. Eowyn trekt het prima zo. En gezien ik dit jaar 3 pony's heb gehad die een reactie op een balancer hadden durf ik het ook niet meer aan bij ze om ze op een brok/balancers te zetten.
Mijn eigen pony staat er om bekend dat die sowieso niet op brokken/balancers kan. Wilde alleen nog 1 merk proberen om zeker te zijn. Nu had ik er nog 2 extra bij. Zolang Eowyn het zo goed blijft doen zonder brokken is het helemaal prima!