[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:48

Day is balen evelien.. Weet je ook waardoor?

Ik heb alles drachtig. Maar ik wou er maar 2 drachtig salatiga.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:08

Bij jou ook al Evelien. Balen hé.
Ik mag vanavond weer scannen op hengstigheid voor hopelijk een nieuwe ronde. Maandag weer hengstig gespoten, nu extra vroeg scannen voor het geval ze weer zo snel gaat ovuleren.
Zag dat ze maandag niet ging zweten van de spuit, DA zegt dat dat niks uitmaakt. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:09

O, wat balen Evelien :(:)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:10

Ohnee Evelien, balen seg -O-

Hier vrijdag scannen bij Kyo of het eitje weg is.

En volgende week donderdag Missy op dracht.. gisteren was ze ineens heel knuffelig, dus wie weet :P

Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:21

Ja, het is heel raar allemaal. de HH denkt dat het vruchtje zich alsnog op een cyste vastgezet heeft. Omdat het er op de eerste scan quasi tegenaan lag. We zullen wel zien de volgende keer. Ook is de hengst nu verkocht, maar blijft tot het einde van het dekseizoen nog daar. Dus we hopen écht dat het dit jaar nog lukt.
Ik weet het zo onderhand allemaal niet echt meer...

Succes vanavond BusyMissy!
Mooie combi Tinniie! Zo'n knappe merrie <3

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:25

Chicolatto.  Gefeliciteerd! 

Evelien  wat zuur van prisca

Bussy missy succes vanavond

Dolce zal morgen gescand worden op een kloppend hartje....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:35

BusyMissy schreef:
Bij jou ook al Evelien. Balen hé.
Ik mag vanavond weer scannen op hengstigheid voor hopelijk een nieuwe ronde. Maandag weer hengstig gespoten, nu extra vroeg scannen voor het geval ze weer zo snel gaat ovuleren.
Zag dat ze maandag niet ging zweten van de spuit, DA zegt dat dat niks uitmaakt. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Hoe meer ze zweten hoe beter het werkt zegt mijn da altijd.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:41

He Evelien wat een pech zeg!

Tinne ik vind het zn gave merrie!! Hier volgende week scannen .... ik reken er niet op ze heeft geen duidelijke tekenen als de vorige keren

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:59

Evelien even een dikke knuffel :(:)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:14

Niet leuk Evelien wat een pech

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:28

gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries, ik reageer niet heel veel, want het gaat hier wel veel over grote paarden en daar heb ik niet zoveel verstand van, ik heb alleen Amerikaantjes :) , waarom scannen jullie zo vaak? bij een groot paard gaat dat ook heel makkelijk natuurlijk, bij die ukkies is dat veel lastiger, dus wij scannen meestal tussen de 18 en 20 dagen en daarna niet meer, het is dan meer een "op hoop van zegen" maar later in de dracht als er twijfel is kan er van buitenaf nog gescand worden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:34

Ik scan eigenlijk ook alleen maar op 18 dagen. Als een volgend paard dan gescand moet worden en de DA is er toch, laat ik de andere(n) meteen even doen, maar de laatste gaat dus sowieso maar één keer. En dan zie ik het wel. Heb nog nooit een paard leeg gehad nadat er op 18 dagen een vruchtje zat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:43

Ik zit nu vooral even in de mee lees stand. Gaat hier ook erg snel :wow:

Evelien balen zeg... :(
Ik ga trouwens zondag scannen. Heb het morgen en zaterdag erg druk. Zondag is ze 18 dagen. Ze had maar 1 ei dus kan geen tweeling hebben

Spannend marije!!

Hier word 2x gescand. 18 dagen en rond de 35 dagen

Spannend tinniie. Nieuwe merrie?

Hopelijk weer hengstig busymissy

Super cioccolato!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:08

Hier gave ze aan mochten ze leeg zijn, kun je in juli nog een keer proberen. Dus eigenlijk gewon een extra check.
Heb ook nog zo'n stomme eikenboom met nog stommer rupsen dus vind het wel prettig.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:06

Jeetje dat is echt balen Evelien :(

Ik heb gescand met 18 en 35 dagen. Zat eerder nog te twijfelen om nog eens te scannen maar ik geloof wel dat het goed zit gezien die buik :')

Hoe is het met Mo Tinne? Ik ben zeer benieuwd naar zijn volgende veulens. Nog 2 weken toch?

Busymissy, spannend voor je. Ik hoop dat ze een mooi ei heeft zitten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:11

Wij scannen ook maar 1x. Verliezen ze het vruchtje oid dan merk ik dan zie ik ze vanzelf weer hengstig (heb de hengsten er naast lopen) en is het dan te laat in 't seizoen nouja so be it. Op naar het jaar erop.

Maargoed, dat is natuurlijk wel wat makkelijker als je eigen hengsten hebt.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:22

Ah nee wat vreselijk zuur Evelien! :(:)

Hier ook gescand op 18 dagen en 39 dagen, niet van plan om nog een keer te scannen.. Heb haar niet meer hengstig gezien dus hoop gewoon dat het goed gaat, dat is wel het voordeel van meerdere drachtig hebben Ibbel! En hengsten ernaast zou al helemaal handig zijn :+
Ach we doen het hier maar mee..

Ahhh gewoon ponypesten bij jou Cynthia! :') heb dat helaas ook niet geprobeerd...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:56

Ponypesten is hilarisch _O-

Vorige keer heb ik Fi alleen op 18 dagen laten scannen. Als ze het daarna nog verloren zou hebben, vind ik het toch te laat in het seizoen.

Nu laat ik haar denk ik wel een extra keer scannen vanwege de pijn/stress/medicijnen van de afgelopen twee weken. Daarna laat ik het voor wat het is, maar dan heb ik nu wel even wat meer zekerheid, omdat de afgelopen twee weken wel een risicofactor is geweest.
Vandaag zit ze op 34 dagen, dus ergens de komende week, denk ik.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:00

Ik laat in september nog een keer scannen, voor gustregeling en omdat Kees ook zonder dracht snel rond en buikig is. Weet ik of ik anders moet voeren, heb liever geen obese fopmerrie.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:54

Net gescand, wel alle tekenen van aankomende hengstigheid maar nog geen ei te bekennen.
Ik heb haar maar op de kliniek laten staan. Dit weekend geen mogelijkheid om nog een keer op en neer te gaan. Kan ze nu goed opgevolgd worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:19

Balen Evelien en bussymissy.

Ik scan wel vaker, tis leuk, stelt gerust, merrie is er rustig onder en kost me 17 euro. Om te herdekken zou het idd toch te laat zijn maar ze zien ook andere dingen op een scan. En wil wel weten of ze nog drachtig is. Vorig jaar blijkbaar verloren rond 3 maand.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:25

Ja hier de merries er ook braaf onder. Tussendoor ook nog leuke dingen met de trailer dus dat scheelt ook.
Ik zou het nog 1 keer proberen als ze in juli leeg zijn. Vind een juni veulen nog prima.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:43

Ik kom weer even tevoorschijn vanachter mijn meeleesplekje, nog een maandje en dan heb ik meer tijd.

Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd nog, en degene die nog druk bezig zijn succes!

Ik weet nog niet hoe vaak ik ga scannen, eerst maar eens drachtig krijgen :+ Sowieso de 18 dagen scan en waarschijnlijk daarna ook nog wel een keer.
Camara las ik ook over, ik heb nog geen. Ben van plan om op zoek te gaan als ze drachtig is, dan nog wel even de tijd om een goede te vinden :) Vorige keer (jaren geleden) zonder camera gedaan, maar lijkt me nu wel prettig. Zijn er hier ook mensen die een camera buiten/op de wei hebben?

Gistermiddag telefoontje gehad van de hengstenhouder dat mijn merrie weer naar huis mocht, dus gisteravond meteen opgehaald. Heb er niet heel veel vertrouwen in deze keer, ze is weer hengstig gespoten omdat dat niet echt wilde vlotten... Maar wie weet is ze wel gewoon drachtig.
Voor nu in ieder geval blij dat ze weer lekker thuis op de wei staat :j

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:21

Nee Murosch, klopt. Gaat het de ene keer zo uit het niks in 1x vol en geen problemen, zijn we nu al 3 maanden met 2 merries aan het dutsen om ze vol te krijgen.

Succes vandaag met Kyo Tinniie!

Jij ook succes vandaag met Dolce Marije!

Succes zondag Kabayo! Ik duim!

Dank jullie wel voor de steun. Doet deugd om te lezen.

Goed dat je haar op de kliniek laat BusyMissy. Kunnen ze daar toch net iets makkelijker opvolgen denk ik.

Ja, Fotsy, ik vind iets vaker scannen ook prettig, merries vinden het allemaal prima. Als er wat in zit natuurlijk.

Leuk Zonnetje! Hopelijk direct prijs!

Wij scannen morgen. Ben benieuwd. Ik krijg er geen hoogte van. We zien het wel. Prisca wordt volgende week hengstig gespoten. En van daar zien we dan weer verder.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:39

Zilver toch vandaag gescand. Niet hengstig niet drachtig :( Balen..