[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jael89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:04

Maram is nog steeds drachtig! *\o/* *\o/* *\o/*

Suffie jeetje wat een pech heb je gehad zeg Y;(
Juval, enig idee waardoor het komt dat je merrie 'niets' doet?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:24

Woogy, dat is apart. Het zou dan haast wel moeten dat ie verworpen is. Ben benieuwd naar wat de Da zegt.

Wat fijn jael!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:30

Fijn Jael!

Hier hadden we laatst uitgezocht. Geloof van de 20 veulens, maar 5 merries ofzo.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:56

Woogy, tussen de tweeling die Luna heeft verworpen op 5 maanden zag ook bijna 12 uur. Het eerste veulen vonden we 's avonds in stal, het 2e veulen kwam toen ze de volgende dag naar buiten ging. Het kan dus wel, al waren deze veulens een stuk verder. Wel fijn dat er tenminste 1 gezond veulen bij loopt!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:25

Woogy wat ontzettend apart! Nog nooit gehoord zo.
Was dat iemand die ook niet aan waken deed? Dat het allemaal maar zo gebeurde?

Suffie jij bent wel het toonbeeld van pech.. ;(
Wij hebben hier ook al heel wat dode veulentjes gehad helaas. Soms te vroeg door een complicatie,soms gewoon complicaties tijdens de bevallingen. Altijd spijtig om mee te maken en altijd die vraag naar jezelf,wat kon ik nog meer doen?

Fijn Jael dat ze nog steeds drachtig is!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:27

Dat verwacht je toch ook niet zeg, Woogy! Hopelijk gaat het met veulie twee helemaal goed.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:59

Dat is nog eens een bijzonder verhaal Woogy!

Wat fijn Jael!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:08

Jawel is een ervaren fokker maar niets wees erop dat ze al zo ver was. Zeker achteraf gezien het een tweeling is, is het denk ik nog moeilijker te voorspellen

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:19

Nou, DA net weer komen scannen maar de binnenkant is nog steeds niet veranderd.. kleine follikels en een beginnend hengstige baarmoeder -.- Daar kunnen we dus nog helemaal niks mee

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:33

Heel bijzonder verhaal idd, helemaal omdat je niks aan de merrie zag.

Hier zit het niet mee.
Donderdag geïnsemineerd, vrijdag scannen of ei eraf is, verteld mijn HH dat hij het sperma na insemineren nog even getest had en dat het vreselijk slecht was, hier kunnen ze bijna niet drachtig van worden waren zijn woorden. Mooi sjit dus, klein voordeel was dat hij ei er nog niet af was tegen mijn verwachting in. Maar ja nog een keer slootwater erin wordt het ook niet beter van, dus eerst maar contact met van uytert opgenomen. Die geeft aan dat sperma bij vertrek prima is, en dat hij baalt van zulke roddels want "waar komen al die In-Style veulens dan vandaan?"
Ik mocht wel zelf sperma komen halen en kon ik zien dat het prima is. Maar ja uitgerekend afgelopen weekend ging ik met vrienden naar de Ardennen.

Besloten om merrie vrijdag daar nog maar geen te brengen, aangegeven dat ze daarna direct dichtgezet moest worden. Terug nog uur in de file gestaan....
Vandaag maar vrij van het werk genomen en vanmorgen direct gebeld of ik d'r op kon halen. Dat konden ze op kantoor niet zeggen want ze hadden daar geen merriekaarten.maar als ik niet gebeld was kon ze nog niet gehaald. Ik daar nog effe over nagedacht, maar als ze donderdag gedekt is, moest ze zaterdag weer, dan zou ze maandag toch echt wel klaar moeten zijn, dus maar weer gebeld, ze waren nu druk maar zouden me terugbellen. Rond 12 uur kreeg ik eindelijk telefoon dat ze idd toch opgehaald kon worden.
Dus daarheen gereden, is merrie niet dichtgezet en ze konden ook niet vertellen of ze wat vocht had of nog nagespeeld is wat ze hadden bij de stallen ook geen merriekaart????

Dus gelukkig kon ik direct (na 1,5 uur terugrijden) bij mijn eigen dat terecht die de dichtgezet heeft...

Eindelijk lopen ze weer fijn in de wei, maar wat een gedoe, en dan merk je toch hoe fijn het is als je bij een kleine HH zit die precies weet hoe het zit met je merrie.
Heb er weinig vertrouwen in dat ze drachtig is,en hoe gek ik ook met de combi met deze hengst ben, denk dat ik me een andere ga uitzoeken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:35

Nou hier een beetje dubbel..
Aleeyah is in ieder geval een kleine fopmerrie :x Die is mooi drachtig, met hartslag, maar doet net alsof ze hengstig is :+ Moet zeggen dat ik wel al dit gevoel had omdat het toch niet helemaal een normale hengstigheid leek naar mijn idee (maar goed, daar heeft ze er ook pas twee van gehad in haar leven :') )

Bij Aziza minder goed nieuws helaas -O- Ze zou nu rond de 80 dagen drachtig moeten zijn, en hij zag ook een drachtige baarmoeder, met veel vliezen etc, maar hij kon geen vruchtje vinden :\ Meer mensen hier ervaring mee?
Hij komt sowieso over 1,5 week nog een keer scannen met het andere apparaat (schijnen verschillend te zijn, dus hij hoopt daarmee dan wel iets te zien).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:06

Gefeliciteerd met de dracht.

Tweede klinkt spannend, duim hard mee dat hij het gemist heeft.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:07

Hier positief nieuws, na 3 rondes is mijn merrie dragend. Van 1 vruchtje voor wat we nu zagen. Woensdag komen ze nog een keer voor de zekerheid scannen
Afbeelding
Ik ben zooooo blij *\%/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:13

Gefeliciteerd!

Hier nog 3 dagen afwachten maar nog steeds n goed gevoel al zag ik vandaag wel dat mijn dame wat bloed aan haar kling had zitten en ze draagt haar staart af (en dat is n nieuwe voor mij) dus helemaal gerust erop ben ik niet...

Gefeliciteerd en ik duim me dat Aziza alsnog gewoon mooi dragend is!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:14

Jeetje FF; wat een gedoe. Dan ben je er ook niet gerust onder. Ik snap dat wel. Nu maar hopen dat het toch gelukt is met deze combi!

Gefeliciteerd DiertjeC

AlZ; ik heb er zo een staan naast een hengst. Die maakt hem helemaal gek door steeds aan te halen en te neuzen maar vervolgens slaat ze hem weg. Sneu voor hem ;)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:35

Jeetje Fokfanaat, wat een gedoe. Irritant als je dan je merrie achterlaat met een boodschap en dat ze die dan naast zich neerleggen. Gelukkig kon je bij je eigen DA terecht.

Gefeliciteerd Diertje!

Hopelijk is Aziza nog gewoon drachtig!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:51

Diertjec gefeliciteerd!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:43

Even weer afwezig geweest. Gelukkig heb ik al mij examen behaald en moet ik morgen afwachten voor de definitieve uitslag of ik geslaagd ben. Maar heb alles voldoende en ben dus gewoon geslaagd. :)

Ego post: Vandaag de 32 dagen scan gehad en er was een mooi kloppend hartje te zien. Het vruchtje lag volgens de DA ook op een hele mooie plek.

Vanavond of morgen reageer ik op derest, als ik met m'n beentjes achter de computer zit ipv telefoon. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:57

Fokfanaat wat een stomme situatie...Als ze nou voor het insemineren de boel onder de loep leggen...

Roma: Laten we hopen dat baby Aziza gewoon achter ene plooitje verstopt is. Aleeyah is ook nog zo'n lekkere puber he, die wil gewoon nog een rondje met de hengst spelen :D

Diertje: gefeliciteerd!

Warmbloed van de merrie eeft dus mooi een Jesse in de maak <3 Nummer 2 is dus ook in een keer drachtig.
GastMerrie met veulentje is vandaag ook klaar met hengstig zijn en de laatste begint vandaag. De timing is perfect

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:02

Ik heb het even nageken. Maar door de jaren heen was 60% hengst en 40% merrieveulen bij ons.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:24

Diertjec gefeliciteerd!

Penny, een kloppend hartje, fijn!

Nou de hengst had ze geen interesse in Lisa, alleen mijn ruin (die zich dan weer wel nog als hengst gedraagt) :D

Ik zat nog eens even te denken. Aziza is op 62 dagen gescand, en toen zag alles er goed uit, en had het vruchtje ook de juiste grootte. Nu is ze op 82 dagen weer gescand, en kon de DA dus niks vinden. Een vruchtje van bijna 10 cm kan toch niet in 20 dagen helemaal verdwenen zijn? Terwijl de vruchtvliezen er nog zitten? Het lichaam kan toch niet het vruchtje resorberen, maar de vliezen etc niet?

Ze heeft ooit eerder eens een vruchtje verloren op 90 dagen (maar hier was een aanwijsbare reden voor). Hier stond ik bij en ik heb het toen dus ook gezien, was waarschijnlijk al weken dood, want het was helemaal vergaan, eigenlijk alleen nog botjes en was ook veel te klein. Toen was ze 2 dagen ervoor, op 88 dagen gescand (door dezelfde DA), die toen het hele veulen nog liet zien, ribbetjes, beentjes, etc. Maar het vruchtje was op dat moment dus allang overleden. Dag na het verliezen de DA gebeld, en toen zei hij, ja ik vond het er toch ook niet helemaal goed uit zien van de week, wat aan de kleine kant en het bewoog eigenlijk niet. Terwijl hij op de dag zelf niks gezegd had over dat het evt niet goed zou kunnen zijn. Het zou dus niet de eerste blunder zijn...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:35

Kak is dat Roma, je zou blind moeten kunnen vertrouwen op je veearts.
Hopelijk is er helemaal niets aan de hand met Aziza. Ga je haar over een week pas weer laten doen of gauw door een andere??

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:38

Nou dat doe ik hier wel vaker niet.. De DA die ik normaal heb is deze week op vakantie. En de DA die ik nu had, doet normaal de gebitten van mijn paarden. Volgende week komt hij voor Amjad, dus dan wil hij meteen Aziza nog een keer scannen met het andere apparaat. Ik weet wel dat het hemzelf ook niet lekker zit. Hij boodt zelf ook direct aan om haar over 1,5 á 2 weken nog een keer te komen scannen.
Weet zelf eigenlijk ook niet goed of het zinvol zou zijn om al eerder weer te scannen? Weet ook eigenlijk niet of het bij een oudere merrie zo kan zijn dat het sneller al wat dieper ligt?

Baal er wel van, had het liever andersom gehad, Aziza een goede scan en Aleeyah niet. Aleeyah heeft nog 100 kansen en voor Aziza is dit echt de aller allerlaatste..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:51

Vervelend AZ!

Fokfanaat, zou je toch niet verwachten van zo'n grote hengstenhouder, wat een gedoe zeg.

Diertjec, gefeliciteerd! *\o/*

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:08

Jeetje wat vervelend AZ, hopelijk een verstopte baby.

Wat een gedoe fokfanaat, ook bijzonder dat ze je merrie ook niet dicht gezet hebben nadat je dat nadrukkelijk had gezegd.

En thanks! Ben echt zo blij, was ook de laatste kans. Nu duimen dat er woensdag nog steeds 1 is en het netjes blijft zitten :D