Ja zou wel heel leuk zijn, kunnen we ze vergelijken hihi!
Kimsel94 schreef:
Wat een gedoe zeg hagelkruis! Jij moet ook volgend jaar een knappe In Styler krijgen! Hoop dat je merrie een beetje op gaat schieten!
Fotsy
Geplaatst: 30-06-17 16:28
gefeliciteerd linda, wat goed zeg, en spannend weerom
xlaraaj duimen draaien, kom op frosty dan
norman das echt moeilijk te zeggen, sommige merrie's hebben standaard een kortere dracht dan andere merrie's Flo gemiddeld 345dagen Elsa gemiddeld 325 dagen moeilijk te zeggen dus, zit maar liefst 20 dagen verschil op
Ik reken altijd met 11 maanden na de dekdatum. Voor de merrielijn waar Kees uit komt trek ik daar nog 2 weken af omdat die merries bijna standaard 2 tot 3 weken eerder bevallen. De overgrootmoeder gaf ze gezond op 4 weken te vroeg.
Tineke, wat vervelend, ik had tot dit topic nog niet eerder van een bloedei gehoord, maar daar kun je dus niks mee. Succes volgende week!
Linda gefeliciteerd! Wat mooi, drie drachtig. Komt het toch nog goed met dit dekseizoen voor een heleboel!
Qua uitgerekende datum.. ik vind het lastig hoor. Mijn merrie is maiden en mini, dus ja waar reken je dan op. Ik wil graag 2 a 3 weken vrij nemen rondom de uitgerekende datum en moet dat al tijdig doorgeven, want ik wil het echt niet mislopen, maar ja, welke datum ga je dan vanuit? 18 april is 340 dagen 13 april is 11 maanden 9 maart is 320 dagen en ik geloof zelfs dat het bij een mini al vanaf 300 dagen zou kunnen komen, dat is dan 17 februari al. Ik kan echt geen 2 maanden vrij nemen van mijn werk
Een bloed ei is een soort tussenfase tussen een follikel waar het ei uit gesprongen is en een geellichaam waar naar het follikel zich moet ontwikkelen om hormonen af te geven die de beginnende dracht instandhouden. Bij Kees heeft dat bloedei zich(nog) niet doorontwikkeld en daarmee staat haar cyclus een soort van stil.
De hoop is nu dat er volgende week wel een geellichaam is en het bloedei dus weg, dan kunnen we hengstig gaan spuiten. Nu is dat zinloos. Als het bloedei volgende week niet weg is dan gaan we behandelen met progesteron maar dat duurt langer dus daarom de keuze om nog even te wachten of het zichzelf oplost.
Zijn er nog meer die bezig zijn met insemineren? Of die wachten op de 18 dagen scan?
elfje72
Geplaatst: 30-06-17 18:29
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries. Hier nummer 3 drachtig gescand! De 4de wordt volgende week gecheckt, ik denk niet dat ze drachtig is maar we zullen het zien.
Hier is het afwachten, ze staat nu nog bij het dek station! Morgen ochtend gaan ze scannen om te kijken of het ei weg is en dan mag ze morgen ochtend opgehaald worden!
Vanochtend telefoontje gehad, het ei was weg Dus we hebben ze weer lekker naar huis gebracht! Ze was echt beetje anders als anders, erg mak! Zou dit al met een eventuele dracht te Maken kunnen hebben?
Er worden nu nog geen hormonen afgegeven voor een dracht, dus eigenlijk niet
normann_love
Geplaatst: 01-07-17 12:13
Vulina schreef:
Er worden nu nog geen hormonen afgegeven voor een dracht, dus eigenlijk niet
Ah Okee! Dan was ze misschien erg moe!
Nu worden het 18 lange dagen wachten, echt zo spannend!
AniekR
Geplaatst: 01-07-17 16:25
Ik ben nog steeds een beetje veel afwezig. Zo te zien toch ook meer drachtige merrie's ondertussen bij mensen. Maar ook nog steeds mensen die aan het proberen zijn Ik kom toch even binnen vallen met goed nieuws: Lies is gisteren drachtig gescand op 18 dagen!
De combinatie nog even voor de compleetheid: Uitgerekend op 20 mei.
Ik ga trouwens uit van 342 dagen, volgens mij meer een Amerikaanse telling. Afgelopen 2 jaar zijn we met 5 bevallingen ook precies op 342 dagen gemiddeld uitgekomen. En Lies is daar wel de meest stabiele factor in geweest met 345 en 342 dagen
AZ weer heel veel pech met het insemineren gehad dus Is er uiteindelijk nog ergens mee geïnsemineerd, of overgeslagen?
Linda, moet eerlijk toegeven dat ik juni ook wel laat vind hoor Wij hebben de merrie's ook buiten staan, en wil de veulens er graag minimaal 5 maanden bij hebben lopen. Maar oktober/november kan het toch ook wel snel erg nat worden en koud, dus het liefst de veulens tegen die tijd wel gespeend.
Alle andere mensen ook gefeliciteerd met de drachtige merrie's! Hier moet ook nog één merrie van goeroe gescand worden, die zit nu op 10 dagen. Haar andere merrie hebben we opgehaald bij de hengstenhouder i.v.m. de voorbereiding voor de keuring en is helaas niet drachtig gescand en blijft leeg dit jaar (sorry Linda )
Al_Zawraa
Geplaatst: 01-07-17 16:45
Allemaal weer gefeliciteerd met de drachtige merries!
Ik heb uiteindelijk nog een noodoptie gebruikt, maar aangezien ik de kans dat dit pakt nihil acht, wil ik er verder nog niks over kwijt Mocht het toch gelukt zijn, horen jullie het vanzelf en anders gaan we over 2,5 week zien of het verzenden van het sperma dan wel goed gaat. Ik neem aan dat alle problemen nu opgelost zijn.
Het resultaat van de swap van Mausi was ook binnen, er was 1 bacterie gevonden, maar die zou in principe geen problemen op moeten leveren. Toch voor de zekerheid 1x gespoeld, zodat we 100% zeker weten dat deze bacterie echt niet voor problemen zorgt, aangezien ze toch al 3x niet gepakt heeft. Nu weer hengstig gespoten, hopelijk aankomende week dan weer insemineren.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 01-07-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd met de drachtigen! En succes met de spannende dagen aftellen tot de eerste scan na inseminatie of dekking!
Mijn merrie zou nu bijna 2 maanden drachtig moeten zijn, staat nu lekker 24/7 op de wei met 2 andere drachtige merries. Scannen haar rond 3 maanden nog eens en dan nog eens voor de gustregeling, eind van het seizoen.
Blijft toch alsnog wel spannend, al is het meest kritieke deel van de dracht voorbij wanneer het op 35 dagen allemaal goed zit, toch?
DL ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Ik las het bericht in het dbt2017, wat erg! Hopelijk blijft de rest dit gespaard.
Normann_love nu afwachten, spannende dagen! Hopelijk is het gelukt.
AniekR gefeliciteerd!!
AZ we wachten in spanning af!
Fotsy succes met scannen (vandaag toch??) En hopelijk goed nieuws!
Kimsel in principe is de 35 (of 40) dagen scan inderdaad om de veilige periode in te luiden. Ik denk vergelijkbaar met 12 weken bij de mens?
Suzie heeft vandaag ook haar eerste mini mijlpaaltje, ze is nu 50 dagen drachtig! Op naar de volgende 50
Kimsel94
Geplaatst: 02-07-17 09:54
Ja dat vroeg ik me inderdaad al af Murosch, het vergelijkbare punt van 12 weken bij de mens.. Dat is in principe al een derde van de hele zwangerschap, zou dat bij paarden dan niet juist vergelijkbaar moeten zijn en dus rond 3.5 maand moeten liggen? Dus 100 dagen ofzo?
En gefeliciteerd met Suzie! Hopen op een knappe mini volgend jaar!