[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:34

Jeetje, dat is inderdaad al heel lang.
Ga heel hard voor je duimen dat het nu sneller gaat!

mooney, Dank je wel :o ik doe mijn best

mooney

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:58

Memere ik weet hoe het voelt, die van mij is nu bijna een maand weg (in voorgaande 8 jaar heb ik haar nooit zo lang niet gezien, maar ik ga stiekem wel soms even op bezoek om te knuffelen). Hoop voor je dat het deze keer wel pakt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:01

Altijd lastig dat missen he?!

Ik hoop het ook, 2e keer is goede keer ipv 3e keer..zolang wil ik ze niet missen :+

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:13

Seven, wat balen dat ze niet drachtig is,

Marije, balen dat Lizzy hengstig is. Wat doe je dat je weekenden op concours moet?

Kimmysan, welkom! Watvoor merrie heb je?

Neon, wat een leuke combi!

Memere, ik zou mijn merrie ook niet zolang kunnen missen.

Silly, beterschap!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:14

1 voordeel, die van jou laat zich in ieder geval dekken :') Die van mij staat alleen maar mooi te zijn haha. Aan de andere kant heb je er ook weinig aan als het niet pakt, dus echt meer geluk heb je niet. We wachten geduldig verder dan maar he ;)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:15

juval schreef:
hoi kimmysan, spannend hoor. heb je ook foto's van je merrie en de hengst?

Natuurlijk :) Foto's uploaden lukt niet en m'n pc skills zijn niet zo goed, dus even in linkjes.
M'n merrie is een Letse schimmel. Deze foto is toen ik haar net had, was ze een jaar of 5/6. De toekomstige papa is In Style, net goedgekeurd bij het KWPN.

Memere, jee dat heeft even geduurd toen dan. Hopen dat het nu sneller gaat.
Nog edit: Ik zou m'n paardje ook niet zolang kunnen missen. Ik zou ook bang zijn dat er iets daar gebeurd. Maar ik ben ook maar een leek op dit gebied :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:44

Mooney,
Vorig jaar ben.ik haar voor het eerst beginnen dekken. En we hebben haar dus niet drachtig gekregen.
Begin dit jaar heeft ze een klein.vruchtje gehad, maar al vroeg verloren (was op scann ook te klein voor de tijd dat ze al drachtig moest zijn)
Ze heeft al wel een veulen gehad ooit bij de vorige eigenaar.
En.toen ik haar vorig jaar net had zat ze niet 100% in.haar vel.

Bedankt Marije, ik ga eens aan DA vragen hoe zij het deze keer wil aanpakken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:31

Vulina schreef:
MarijeR, welke tak van de sport beoefenen jullie?

Met de mini's naar AMHA en AMHR shows. Dat zijn zeg maar halter shows (exterieur keuringen) van Amerikaanse stamboeken voor mini's. Ook zijn er veel performance rubrieken, bv aangespannen.
Er worden dan juryleden vanuit Amerika ingevlogen en vaak deelnemers uit wel 7 tot 12 verschillende landen.
Naast het wedstrijd element ook heel veel gezelligheid tijdens de weekends, ik noem het altijd ponykamp voor volwassenen :')
Eerder was ik heel fanatiek en nam ik wel tot 8 paardjes mee naar de shows. Nu lukt dat niet meer met mijn gezondheid en zijn het er maar 1 of 2 en niet meer zo fanatiek getraind maar de gezelligheid blijft ;)
Show inmiddels wel de 3e generatie en dat maakt voor mij het fokken zo mooi.

Mooney, er is idd wel een verschil met NL stamboekkeuringen en de amerikaanse shows.
Mij trekt het NL stamboek totaal niet en de Amerikaanse stamboeken wel. En het ligt er aan waar de paardjes geregistreerd zijn natuurlijk. Veel mini's zijn bij meerdere stamboeken geregistreerd en kunnen dan ook met verschillende shows/keuringen mee doen.

Memere, jammer dat ze weer hengstig geworden is. Hopelijk deze ronde raak!
Zo lang moeten missen is niet leuk :n

kimmysan, dat zal oxytocine zijn. Daardoor trekt de baarmoeder samen wat er voor zorgt dat het vocht en eventueel vuil/restjes sperma eruit gaat.
Maakt niets uit voor het drachtig worden want de bevruchting is toch in de eileider en niet in de baarmoeder ;)
Maar de bevruchte eicel moet straks wel in een schone baarmoeder terecht komen natuurlijk. Daar heb je na de eisprong nog ruim de tijd voor gelukkig.

Knolselder, hopelijk lukt het nu wel. Ga je op de eisprong dekken? Hoe minder dekkingen hoe minder kans op vuil in de baarmoeder.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:42

Kimmysan mooie combinatie. Je merrie spreekt me aan terwijl ik normaal niet van de warmbloed sportpaarden ben.

Knolselder oef dan ben je inderdaad al even bezig. Ik hoop met je mee dat de volgende poging helemaal goed gaat.

Marije bedankt voor de heldere uitleg. Klinkt als een intensief maar leuk weekend zo'n show!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:54

Mooney en memere: ik weet hoe jullie je voelen. Mijn merrie is nu al dik 1,5 maand weg. Mis haar onwijs! Het heeft ook een tijdje geduurd voordat ze voor de 2e keer hengstig werd na dat ze niet drachtig was gescand. Inmiddels weer geïnsemineerd en wachten we op eind volgende week voor de dracht scan. Hopelijk kan ik haar dan drachtig en wel ophalen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:43

ff ego.. de dierenarts is net weer weg. Er is een vochtblaasje te zien, maar die ligt heel dicht op de eileider, dus de kans dat het afbreekt is aanwezig. Ze is natuurlijk nog heel pril, net 16 dagen.. de da adviseert dus volgende week nog een keer te scannen. voorzichtig positief dus :) ...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:55

Marije, ze staat nu bij de DA. Die gaat haar opvolgen op ei enz. Ik neem aan dat ze dan ook controleren of alles schoon is. Van zodra het ei mooi is bellen ze mij en rij ik er met de hengst naartoe. Inderdaad zo weinig mogelijk dekken.

Een voorzichtige proficiat Juval :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:21

voorzichtig gefeli dan juval en duimen dat het mooi blijft zitten

DL hoe was de scan?

mooney pff nog steeds niet gedekt, wat jammer he, al nieuws waar het probleem zou liggen
en memere ook al zo een langwegblijvende merrie, nooit leuk

anniekslijk ik duim voor je, deze keer moet het toch wel gepakt hebben he

Fleem ook niks -O- , soms worden ze zo moeilijk drachtig, niet te geloven

kimmysan welkom

hier ook, merrie is af maar wordt morgenvroeg nog eens gescand op vocht dat wat bleef zitten, ik denk dat ze ze iets gegeven hebben en dan kunnen we haar gaan halen *\o/* en is het spannend afwachten of het gepakt heeft. ach als je voor een eerste veulen drie jaar hebt moeten over doen dan is het enthousiasme niet meer zo groot, we zitten inmiddels ook alweer aan het tweede jaar :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:31

Nog even spannend dus Juval. Maar het klinkt wel positief.

Knolselder, dan heb je er iig alles aan gedaan op die manier!

Fotsy, hopelijk is het vocht morgen weg en kan je haar ophalen.

Hier was Lizzy nog erg hengstig vanmorgen. Plus nog 2 twee jarige merries die ook vreselijk hengstig zijn en bij gebrek aan een hengst elkaar maar gingen dekken _O-
Hengsten die ernaast staan overstuur natuurlijk en ook al omdat ik vanmorgen nog een 1 en een 2 jarige hengst naar huis heb gehaald.
Beetje veel hormonen op het erf nu :')

DL succes vanmiddag met scannen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:35

AniekSlijk kan ook al bij het wij-missen-onze-merrie groepje, hopelijk deze keer een positieve uitkomst voor de scan.

Nog een beetje spannend bij juval, die moet gewoon blijven zitten!

Fotsy, ja leuk is anders maarja er is weinig aan te doen. Volgende week woensdag wordt ze gescand, mocht er intern iets mis zijn weet ik het dan ook, maar dat zou wel raar zijn. Maarja zekerheid voor alles. Ik ben vorig weekend weer even wezen knuffelen en toen was ze niet helemaal zichzelf. Dus ik denk een beetje dat ze ondanks de super goede zorgen toch intern te onrustig is om een mooie cyclus te tonen, ze is nogal stress gevoelig en dat kan ze erg goed opkroppen. Dus als de scan niet laat zien dat ze binnen enkele dagen hengstig zou moeten worden, dan gaan we haar ophalen en hoop ik dat ze thuis wel weer hengstig wordt als ze weer rust in de kop heeft. En dan willen ze gelukkig langs komen om haar thuis te laten dekken, daar ben ik echt ontzettend blij mee. Maar de planning voor een relatief vroeg veulen loopt even in de soep := . (Dat wordt leuk volgend jaar, stressen om merrie op knappen + afstudeerstress + stress voor eventuele operatie die ik weiger tot Kirs geveulend heeft :+ ).
Ik hoop echt heel erg voor je dat het heeft gepakt trouwens! Flow maakt het je ook niet makkelijk.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:53

Vanochtend weer gescand hier, Upona morgen dekken.. wusiena had ei van 2.5 cm en word maandag weer gescand

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:01

mooney, Memere en AnniekSlijk ik hoop van harte dat jullie dames gauw naar huis kunnen!
Fijn dat ze eventueel met de hengst naar jullie willen komen mocht het nodig zijn mooney

Knolselder, Hopelijk gaat het op deze manier wel lukken.

juval, Spannend.....

Marije, Dat klinkt behoorlijk intensief maar wel heel erg leuk. Ik kan mij goed voorstellen hoe trots je op je 3de generatie bent. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent? Het moet bij jullie met hengstige merrie's en hengstjes wel een enorme hormonen toestand zijn :=

Fotsy , Spannend.....

Joyceee86, Succes met dekken morgen!

Morgen wordt er hier weer geschouwd.
Trees zit dan op 22 dagen na de 1ste dekking.
En ook Gipsy mag er aan geloven, 18 dagen na de 1ste dekking.
Spannend.......

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:11

Wat gaan jullie snel allemaal zeg! Ik lees alles mee, maar soms lukt het niet om overal op te reageren sorry. Ik vind dit zo'n spannende tijd nu zeg. Nog 10 dagen wachten om te scannen. Ik verbeeld me van alles aan het gedrag van Helga, ik vind haar veel knuffeliger en om aandacht verlegen dan voor het dekken. Zou het...??? Gelukkig loopt ze weer prima, het was echt even een soort stijfheid of verrekt spiertje denk ik.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:31

Hier word er volgende week vrijdag gescand :) kijken of het is blijven plakken :)

Ga vanavond even bijlezen, heb wel gelezen in vogelvlucht

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:59

Welkom kimmysan!

Beterschap Silly!

Echt heel lang Memere! Ik ben wel eens 3 weken op vakantie geweest maar tijdens een vakantie doe je veel en een vakantie week gaat toch sneller dan als thuis bent! :(

Voorzichtig gefeliciteerd Juval! Nog even een weekje afwachten

Hopelijk kun je haar morgen ophalen Fosty!

Fijn dat ze eventueel thuis willen komen scannen mooney!

Succes morgen Joyce!

Spannend hinte!

Fijn dat ze weer goed loopt Murosch!

---
Ook hier begint de spanning een beetje te komen, over precies een week weet ik of Starwien en Unique drachtig zijn.. Aan Starwien haar gedrag merk ik dat ze weer heel knuffelig en rustig is, iets wat ze vorig jaar ook had toen ze drachtig was. Unique is natuurlijk niet mijn eigen paard dus daar kan ik niet zoveel over zeggen qua gedrag haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:03

Murosch schreef:
Helga is ook op leeftijd (23), maar is in principe nog zo in goede conditie en heeft veel veulens gehad dus ik zag er weinig kwaad in, rugpijn heb ik ook nooit eerder bij haar gezien. Weet je ook wat het is geweest bij Daisy? Ik hoop niet dat het maanden gaat duren zeg.

Nee, ik heb de fysio een aantal keer laten komen, ze heeft zelfs Metacam ervoor gekregen, maar het werd niet echt beter. Heel de zomer rust gehad en na de zomer kreeg ze net iets ander beslag achter en ben ik haar MSM en Glucosamine bij gaan geven en toen ging ze weer als een speer.
De fysio dacht dat het ook een soort bekkeninstabiliteit kon zijn.
Hoe is het nu met Helga? Ik las dat ze van de week al wat minder stijf liep. Da's mooi!

Joyce en Nicole, wat rot dat alles verkocht wordt :(:)

Fotsy, ik hoop dat het in één keer lukt bij Flo! Ik duim mee!

Dyonne, ik scan op 18 en 42 dagen. Daarna niet meer. Mocht ze daarna alsnog het vruchtje verliezen, vind ik het toch te laat in het seizoen.

Knappe Revi!! Toch valk zo te zien, he? <3

Nog gefeliciteerd met Dotan, Setteli!

Vulina, wat fijn dat je bijna van je gips af bent!

Welkom, Neon! Ik ben heel erg benieuwd naar je eerste veulen uit je nieuwe combi!

Fotsy schreef:
welkom Maaike, ik duim voor een gezonde merrie en veulen volgend jaar,
zo eentje met heel veel spikkels en zonder slurfje ;)

En palomino! :D

O, Seven, wat balen :(:) Ik hoop mee dat poging 2 gaat lukken!

Welkom, Celine!
Draagt de hengst sabino?

Linda, ik hoop dat Bucks snel hengstig is!

Hoe is het vandaag gegaan met scannen, DL?

Zonde van Fleem, Knolselder ;(

Wat zonde, Memere :(:)
Ik snap wat je bedoelt.. Fiore is ook al sinds 1 mei weg. Ik ben zo blij als ik aankomende woensdag het verlossende woord krijg dat ze drachtig is. Dan gaan we haar vrijdag weer ophalen!
Gelukkig heb ik het druk genoeg met Daisy en LaVie, dus zit ik niet zonder.

Mooney, die van jou nog steeds niets hengstig??

Spannend, Juval! Ik ga duimen voor je!!

Is het al woensdag?? :):)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:06

Ik wil me hier ook graag voorzichtig melden...

Mijn merrie Angels Ditch Yumming Li mag namelijk zodra ze nu hengstig wordt op date met Nimroos! :D

Voor mij de eerste keer dat ik het hele proces ga mee maken als alles lukt. Ik kijk er erg naar uit.

Dit is mijn merrie:

Afbeelding

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:00

Leuk Michelle! Welkom!

Nou hier echt mega goed nieuws! 7 gescsant en 7 drachtig!!! Word druk boeltje volgend jaar en dan te bedenken dat er nog 3 gedekt worden.. 1 veulen eind maart en de rest allemaal in april!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:03

Jeeetje beter kan niet! Gefeliciteerd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:04

Zo dan.. dat is nog eens goed nieuws zeg!!!
Dat wordt een drukke maand zo.. ;)