[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:59

pretty schreef:
Omdat je dat zegt Mijnlieverd,Jolandje,echt tekenen heeft Camille toch ook niet gehad hé?
De uier was behoorlijk maar zeker niet bomvol,geen harsjes ook niet toch hé?
Ze is prachtig! Mooi getekend. <3

nee helemaal niks, geen bomvol uier, geen slappe banden, geen harsjes , het enige wat mij dus waakzaam maakte was haar afwijkende gedrag 's middags, toen dacht ik, goed in de gaten houden :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:12

Dat had je inderdaad goed gezien!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:13

+:)+ goed gezien!
super knap meisje!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:32

Whaa dat staartje Jolandje! Hoe heet ze eigenlijk?
Echt een dotje <3

En tinnie die slaapfoto is echt helemaal GEWELDIG! <3 Ze is zooo mooi. Zou me niet verwonderen dat ze bokt merrieveulen 2016 wordt ;)
Of er zou hier nog een merrie wat beters in petto moeten hebben :P

Linda: wat een moeilijke beslissing. Hopelijk dienen er zich geweldige nieuwe baasjes aan voor star. Dan is het toch minder zuur. En natuurlijk hopen op een merrieveulen ! :)

Venthe: super dat er al zoveel geïnteresseerden zijn voor dekkingen van je hengst +:)+
Is toch ook extra spannend hé een veulen van je eigen merrie + je eigen hengst. Ik denk dat ik voor de 2017 veulen(s) van Quiero misschien zelfs nog nerveuzer ga zijn dan ik nu al ben.

Ik kijk hier smachtend uit naar het weekend. Ik wil zoooo graag wat tijd doorbrengen met mijnn paarden.

Daarpas ben ik heel snel even gestopt bij de dames en ze stonden mooi naast elkaar in de weide <3 Ze waren ook super rustig. Ik denk dat de rust van Sierra overslaat op Imperiosa +:)+
Ik vind het wel super spannend met Sierra die maar 18 dagen meer moet tot de uitgerekende datum :):) Ik ken haar ook totaal niet dus ik heb schrik dat ik misschien te laat opmerk dat haar gedrag verandert.
Ze heeft in 2009 wel al een veulen gehad, dus ze is gelukkig geen maiden meer.
Ze krijgt wel echt al wat uier en haar banden zijn ook al wat aan het verslappen... Ik waak nog niet dus ik vond het echt heel lastig om te beslissen wanneer ik mijn tentje opzet en in de kou ga slapen :o

Intussen voelt Quiero zich een beetje tekort gedaan: "ik heb mss geen dikke buik maar ik wil ook aandacht". :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:34

Aahw, wat een schatjes. <3
Ik hou van veulentjes. :))

Lisanne, jaaa, beetje hetzelfde tempo als Kim! :))

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:44

Oh wat een lieve veulenfoto's weer <3 Maarre dames spam maar door hier hoor :D

Zag ook alweer wat gevulde tietjes voorbij komen *\o/*

Fijn dat de rust er is Crines, ah de arme man voelt zich achter gesteld :(:) :+

Ik heb eindelijk mijn nieuwe foto camera op kunnen halen vanmorgen. Kon nog niet naar stal om uit te proberen omdat er iemand nog spullen kwam halen.
Dus straks als de jongste uit school is op naar stal en de camera mee.
Hond en katten vinden het niet grappig meer, steeds die camera voor hun snufferd :=

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:54

jolandje schreef:
pretty schreef:
Omdat je dat zegt Mijnlieverd,Jolandje,echt tekenen heeft Camille toch ook niet gehad hé?
De uier was behoorlijk maar zeker niet bomvol,geen harsjes ook niet toch hé?
Ze is prachtig! Mooi getekend. <3

nee helemaal niks, geen bomvol uier, geen slappe banden, geen harsjes , het enige wat mij dus waakzaam maakte was haar afwijkende gedrag 's middags, toen dacht ik, goed in de gaten houden :j

Kijk daarom hou ik Bibi toch ook wel zo in de gaten voor de zekerheid, ook al heb ik nog geen afwijkend gedrag gezien, enige wat mevrouw de hele dag doet is eten, liggen, poepen en plassen en af en toe een rondje lopen in de paddock :D , niks afwijkends aan nog helaas haha :P .
Zo ff de poep uit de paddock scheppen, kijken of ze dan miss wat afwijkends doet, maar dat zal wel niet :').

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:56

haha, de naam nog niet gezegd hier? ze heet Josta Eragon's Blue Saphira, roepnaam Saphira <3 <3 <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:10

KBK inderdaad nu is er écht verschil te merken op je uierfoto's (herinner me nu pas dat je die geplaatst had en ik er nog niet op gereageerd had :+ ). Nu gaat ze toch zeker per 5 mm ipv millimeter per millimeter :P

mijnlieverd: haha, bibi heeft nog geen haast _/-\o_ _O-

Jolandje: super mooie naam! Past ook echt wel bij haar vind ik :) En Saphira en Eragon in één naam. Geen toeval veronderstel ik? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:11

Haha, ja, het schiet op nu. _O-

Wat een prachtige naam, Jolandje! <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:12

Crines schreef:
KBK inderdaad nu is er écht verschil te merken op je uierfoto's (herinner me nu pas dat je die geplaatst had en ik er nog niet op gereageerd had :+ ). Nu gaat ze toch zeker per 5 mm ipv millimeter per millimeter :P

mijnlieverd: haha, bibi heeft nog geen haast _/-\o_ _O-

Jolandje: super mooie naam! Past ook echt wel bij haar vind ik :) En Saphira en Eragon in één naam. Geen toeval veronderstel ik? :D

nee geen toeval, josta is mijn stalnaam, eragon is de naam van haar vader en om in de sprookjessfeer te blijven de naam van de draak, blue saphira, forever friends <3

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:18

Owh en drinken doet ze natuurlijk ook :D . Was ik ff vergeten :') .

Mooie naam Jolandje!!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:32

Wat een prachtige foto's van nog prachtiger veulens komen voorbij zeg. <3 <3

En een paar foto's van tietjes. Laat ze maar groeien dames. Kom maar op met de veulens.

Helaas gisteren slecht nieuws gehad over fien. Met dr veulen is alles tip top in orde alleen helaas met haar achterbenen niet. :n

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:26

Wat is er mis met haar achterbenen dan angelpam? Kan het nog goedkomen?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:31

Oh das niet fijn angelpam, toch niet iets te ernstigs?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:41

Prognose nu is niet best. Ze heeft aan beide achterbenen een peesblessure. Vraag me niet hoe het komt want dat weet ik niet. Fien heeft al meer dan een half jaar controleerde beweging. Nu mag ze stappen aan de hand en maak ik het haar zo comfortabel mogelijk tot aan de bevalling.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:46

Ah wat een rotnieuws angelpalm :(
Is het een ontsteking of scheurtjes of nog wat anders? Of weten ze het nog niet?
Ik hoop dat de rust met haar moederschapsverlof haar goed doet en dat ze die stomme prognose een lesje leert :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:51

Oef, peesblessures zijn altijd lastig! Zeker aan twee achterbenen. Wings zijn we al meer dan een jaar aan het opbouwen en nu lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan met voldoende rust.
Ik hoop dat haar zwangerschapsverlof gaat helpen, kan ook zeker door de hormonen ontstaan zijn, de weefsels verweken immers. Sterkte ermee!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:53

Ik ben er ook echt kapot van. Het zijn kleine gaatjes in de pezen. Ene been binnenkant kogel andere been onderkant sprong. We kunnen nu niet behandelen ivm het veulen dus stappen wat ze aan kan is nu het beste.

Omdat ze steeds zwaarder word worden de pezen meer belast dus genezen zal het niet. Tis te hopen dat het alleen niet erger word. Zeker richting het bevallen gaan ze een hormoon aanmaken wat er voor zorgt dat de banden slap komen te hangen. Omdat de banden bindweefsel is en de pezen ook worden die nog slapper daardoor dus het is echt niet goed.

De da en ik hopen nadat het veulen er is het beter gaat met dr omdat ze dan dat hormoon en gewicht kwijt is zodat ze nog enigszins haar veulen zonder te veel pijn groot kan brengen

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:57

angelpam, he bah wat vervelend.. Hopelijk blijft het allemaal een beetje goed gaan zonder dat ze er al te veel pijn aan heeft. Lijkt me ook lastig straks met veulen, want mag ze dan wel gewoon in de wei?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:09

Pff een 'gewoon' paard met blessures is al zo rot, als di dan ook nog eens mama wordt... :(
Ik duim ervoor dat ze alles zonder pijn doorstaat :(:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:17

Dank jullie wel allemaal.

Ze gaat gewoon de wei op met veulen alleen dan wel alleen en niet bij de rest. Eventueel met pijnstillers de eerste dagen zodat ze gewoon goed voor haar baby kan zorgen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:42

Gefeliciteerd jolandje *\o/* wat een prachtig meisje en hele mooie naam ook!

Chexy vind ik zo gaaf, apart ook met die zwarte plekken om haar ogen!

Angelpam wat ontzettend waardeloos zeg zulk nieuws -O- dracht helpt dan inderdaad ook allemaal niet. Getver, hoop dat t er allemaal toch wat rooskleuriger uit gaat zien :(:)

Pretty kan me indenken dat je dan even in de put zit.

Crines gefeliciteerd! Wel enorm spannend idd met een merrie die je nauwelijks kent. Maar; ik mocht vorig jaar bij de bevalling van de merrie van vrienden zijn. Kende ik wel maar ook weer niet zo goed dat ik haar gedrag echt door had. Maar toen ik in m'n eentje zat te waken terwijl de rest even uurtje ging liggen (God wat had ik daar een stress om :oo := ) viel het me wel heel duidelijk op toen ze zich anders ging gedragen en nog geen uur later was t veulen er! Komt vast goed :)

Ehhhh.....en nu ben ik verder dus alweer de draad kwijt :')

Venthe leuk dat er al geïnteresseerden zijn voor je hengst! Dat maakt het allemaal toch nog veel leuker :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:43

nog maar een keer Saphira spam :) voor het eerst buiten in de paddock <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:50

@ angelpam, oh he bah dat is wel heel lastig. Hopen dat het idd niet erger wordt zodat je na de bevalling aan herstel kunt gaan werken...

@jolandje, wat een schatje zo met dat dekentje. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ze zulke kleine maten dekens hadden :')