[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lizze12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:10

Over nog niet volle uiers: ik hoorde dat een merrie ook met 'aardige zakjes' kan bevallen en dat het vol schiet als het veulen er is.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:10

Waah wat spannend nu zeg! *\%/*

Over het stukje van laura en sara, dat is hier ook zo. :j red bag bevallingen "bestaan niet" en de natuur red zich wel.. Ik moet me maar niet zo druk maken want in de natuur red het zich ook wel.. Ik heb me er ook maar bij neergelegd. Mijn ip camera is net aangekomen in nederland dus ik hoop dat hij morgen of overmorgen bezorgd word. Laat mij maar lekker overbezorgd zijn. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:11

Lisa beviel vorig jaar toen ik om 22u nog een PH gemeten had van 7.3 ongeveer.. O:)
Tegen de vroege ochtend is het veulen dan geboren. Ik had tussendoor niet meer gemeten maar dat moet dus pijlsnel de hoogte ingeschoten zijn.
Kwestie van jou nog wat zenuwachtiger te maken. ;)
De andere vorig jaar zakten wel erg netjes maar ook wel in één dag tijd van niet spannend naar spannend en bevallen.

Buenootje hopelijk voel je je snel weer wat beter :(:) Ik vind haar niet schraal tonen hoor,gewoon goed.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:16

haha dat is nu het derde verhaal die ik hoor over hoge PH savonds nog die dan blijkbaar reuze snel zakt en dan toch sochtends een veulentje :=
Die strips zijn geloof ik alleen betrouwbaar als je iedere 2 uur kunt testen ofzo :?

Stukje van Laura en Sara over red bag bevallingen "bestaan niet" :? ik geloof dat ik dit even gemist heb.... Weet iemand de pagina waar ik dit terug kan lezen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:20

Ze bedoelen dat hun omgeving/ouders ook zeggen of tenminste doen alsof die complicaties gewoon niet bestaan,maar dat zij wel beter weten en bezorgder zijn. :)

Goh bij de één is het al betrouwbaarder dan bij de ander. Ik vind het een goeie indicatie voor als ik nog twijfel om echt te waken maar kijk,vorig jaar bij Lisa is dat dus misgegaan :')
Nu heb ik niet meer getest bij Lisa,door dat bloed,maar 't zag er toch goed uit vanmorgen. :)

Cemlys

Haha dat geeft ons geen geruster gevoel met die ph. Die van mij vind dat geluk aan die spenen niets. Doe het zo min mogelijk. Als ik de stal binnen kom en kijk haar kant op dan gaan de oren plat haha. Maar ze heeft dan ook haar hoogtepunt chagrijnigheid bereikt geloof ik.

Stal_Wiza

Het gaat hard zeg! Spannende dagen voor een hoop mensen. Het DBT gaat ontzettend snel. Ik probeer mee te lezen, maar soms is het echt niet bij te houden. In ieder geval gefeliciteerd voor degenen die afgelopen week veulentjes gekregen hebben!

Hier nog even geduld. Inmiddels zitten we op 292 dagen. Ik verwacht dat er de eerste 6 weken nog niets gaat gebeuren. Vorige dracht zat ze op 344 dagen. Daar ga ik nu ook maar een beetje van uit.

De camera hangt in ieder geval. Sinds twee dagen laat ik haar weer rustig wennen op de wei. Dat bevalt haar wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:25

wat een knappe merrie zeg :j

edit Cemlys, daarom ben ik ook maar gewoon vast gaan waken en niet alleen maar op de PH strips af gegaan. Je weet het immers nooit.

Pretty, ahh op die manier, ik dacht al dat ik een heel apart verhaal gemist had :')
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 09-04-15 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:29

Heerlijk weertje ook te zien op de foto's :D

Nee Linda, was idd de omgeving die zegt dat red bag bevallingen niet voorkomen, of dat het echt heeel bijzonder is.. Dat wordt mij ook gezegd namelijk. Ik knik gewoon braaf en weet zelf wel beter. :j het hele waken word hier ook overdreven gevonden maar reken maar dat ik dat wel ga doen. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:31

oh ja dat ken ik wel... testen, waken, camera's enz. wordt door sommige mensen erg vreemd gevonden. Ik vind het vooral handig en modern ;) en naast alle mogelijke complicaties, vind ik het ook gewoon iets schitterends waar ik bij hoop te kunnen zijn :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:37

jeetje, het word hier spannend, moeten die allemaal nog voor zaterdag bevallen? hihi, het weer werkt wél mee, dat scheelt :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:37

Haha, ik denk dat het ook echt iets is van de afgelopen jaren idd. Toen ik begon over een camera werd er hier heel hard gelachen maar het is gewoon ontzettend handig. Nu bezinkt het wat en zien ze toch wel in dat het heel handig is. :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:43

het is heel handig,als ie werkt tenminste grmbl.. :')

Knappe merrie Stal WIZA!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:44

mijn man vond eerst de camera ook maar flauwekul, maar nu een paar jaar verder, snapt hij heel goed waarom het nodig is, we hebben al een paar keer een bevalling gehad waar we echt bij moesten helpen, anders was het slecht afgelopen
dit jaar voor het eerst ook een halsteralarm erbij :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:49

Nou, wat denken jullie? Ik hoop toch wel binnen 24 uur nu hoor :o

Afbeelding

Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:50

Komt steeds meer vorm aan Murosch! Ik hoop het voor je. :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:51

dat kan niet lang meer duren murosch :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:52

Komt steeds meer vorm in Murosch! dat ze maar eens vaart maakt

Wat is een goed middel tegen exczeemmuggen wat niet schadelijk is voor een veulen? Luna wordt zowat plat gestoken rondom haar uier

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:10

Urielle schreef:
Twee keer twee scheppen fokkerijmuesli krijgt ze nu. Ribben heeft ze altijd wel, is een heel rondgeribt paard dus als je die in het vlees zet is ze echt moddervet. Misschien idd door de buik dat het nog eens extra toont. :j

Urielle mijn merries krijgen speedibeet , zetten ze goed van aan en laag in suiker en energie. Je kunt er moeilijk 10 kilo brok in stoppen. Misschien dat dit een optie is om er weer wat meer vlees op te krijgen.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:11

Succes allemaal met de merries en slapeloze nachten :z wij hebben op stal alle 3 de veulens gekregen gezond en wel. :D

Kaliber Maverick S vannacht geboren

Afbeelding

Kylian Maverick S 31-03-2015 geboren
Afbeelding

Indian Summer van onze pension klant 30-03-2015 geboren
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:15

linda2008 schreef:
Jeniej, 362 dagen?! jemig... ga jij ook maar eerst dan ;) :D

Vanavond 15 veulentjes :j :') :D :D haha

Vitaquilla (2x)
Pretty
Murosch
Lauraa
Linda2008
LadyLisa
Scooby007
L0esje21
Tinniie
R.X.
Jeniej
Lizze12
Bluenootje
Fokfanaat

Mist nog steeds de mijne :P 16 dus.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:15

__Lauraa schreef:
Als ze allemaal vandaag gaan dan zijn er ineens heeeuuuuul veel veulies! :D

Ik kom vandaag ook om de hoek zetten laura! *\o/* passie is de 26ste uitgerekend maar test vandaag 6.4 ph , groot uier en melkresten op de benen.

Valt me wel op dat er dit jaar meer merries vroeg zijn of ligt dat aan mij?

Passie vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie? Moet ik al gaan waken?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:16

Er staan echt veel merries op knappen! :))
Super spannend!

Vandaag is Khaleesi 320 dagen drachtig.
Ik hoop zo op een merrie veulen met een apart kleurtje met of zonder stippels of wanneer het geen bijzonder kleurtje is dan met stippels :+
Ik heb al een paar Pjotr kids gezien van dit jaar en die hebben het allebei!

De melktest was vanochtend 7.0 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:16

Zo! Dat zijn er echt veel die op knappen staan!

Mijn merrie zit vandaag op 338 dagen. En staat ook aardig op knappen. Uier is vol, banden zijn slap. Kling vind ik moeilijk om te zeggen. Op stal is ze onrustig, op de wei staat ze lekker te grazen. Ligt meer als normaal. Eet nog wel netjes der eten op. Al hoe wel ze wel eens een pauze neemt bij het eten van hooi. Ph licht net iets boven de 6,5. Maar kan dus snel zakken zoals ik het hier lees. Ze vind het wel een stuk minder leuk als ik aan der uier zit. Is waarschijnlijk gevoelig omdat ie vol zit. Ze mest en plast veel. Is dat voor jullie ook herkenbaar?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:17

gefeliciteerd marielle

Luna ik zou er weinig opsmeren gezien het veulen er straks moet van drinken en veel met de mond aanzit en dan slecht zou smaken, mijn merrie heeft er ook best veel gehad juist voor het veulen, nu minder.

go noontje go *\o/*

we krijgen weldra een veulenboom

robyn wow die ph zit al laag
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 09-04-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt