[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:53

Bijleespost vanaf pagina 82

@ Ubimone.. Jammer dat ze leeg was!

@ Vulina.. Wat balen zeg!

@ Manda.. Leuke combi
Ik heb voor het eerst thuis gedekt.
Scannen begon bij mij op moment van hengstigheid en daarna hebben we een dekdag gekozen.
Toen zaad besteld voor de dag (Zat bij mij dus een dag tussen, za hengstig ma gedekt) en toen het binnen was weer gescand, ei zat er nog. Vervolgens gedekt en ervoor gekozen om het te laten spuiten. 2 dagen later scannen of ei weg was en die was weg.
Na 18 dagen drachtig

Bij de andere liep het anders. Die hoorde drachtig te zijn voor dit jaar maar toonde hengstig.
Bleek leeg en gelijk de andere dag gedekt, ei was namelijk al zacht.
Wij denken zelf te laat te zijn geweest op dat moment maar dat zullen we woensdag horen.
Een andere DA heeft haar toen ook gedekt maar die heeft niet eerst gescand of het ei al weg was dus dat was minder duidelijkheid.

Bij ons is het zo dat dekgeld hetzelfde is maar je per keer de transportkosten wel betaald.

@ Woogy.. Balen zeg!

@xApple.. Bij sommige wel.. Bij sommige niet.. Heel verschillend

@ Pretty Palend _O- := Wij Nederlanders he.. :D

@ Woogy Gefeliciteerd!

@ Starwien.. Welkom en gefeliciteerd!

@ MarijeR Gefeliciteerd mooi aantal drachtig, hopelijk de laatste 2 ook nog

@Ivy Jammer!

De vraag waarvoor ik fok.. Mijn stallen staan vol dus tenzij er een superveulen komt moet ik een volwassen merrie verkopen, maar tot nu toe heb ik de laatste paar jaar steeds de veulens verkocht.

@BellaRose.. Sterkte met je oma! Wat zul jij geschrokken zijn

@ Vulina.. Gefeliciteerd!!

@ Kiki.. Hopelijk is ze drachtig want dat zou nu toch zeker wel heel mooi zijn

En vervolgens lees ik je berichtje, Gefeliciteerd!!

@ Chrissy.. Leuke combi!

@ Robynn Welkom, hopelijk dit keer een stippel :)

@ Joycee.. Jammer dat ze niet drachtig is!

Woensdag gaan we Aura scannen maar ik denk dat ze leeg is..
Orion word weer haar knuffelige zelf sinds ze drachtig is, heerlijk!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:16

Hobbyboerin welkom

Joyce oh wat jammer zeg, het gaat moeilijker dan verwacht dit jaar, andere hengst nieuwere kansen natuurlijk, oh en Bacardi haar dochter, zal wel speciaal zijn voor je :(:)

Pauk hoeveel hebben jullie er misschien? :o Stallen vol, raar soms ene da tegen de andere

Ben wel blij mijn begeleiding in de kliniek kennen mijn merrie al goed na drie jaar
Dit kreeg ik deze middag op mail:
'We hebben lady flo deze ochtend bekeken en dit zag ze hetzelfde uit als gisteren: een grote follikel maar niet hengstig op de baarmoeder. We hebben dus geen sperma besteld en we bekijken ze morgen opnieuw. -O-

Het veulentje heeft inderdaad slappe mest. Ze krijgt voorlopig die pilletjes om haar darmflora te helpen. Een meststaal heb ik nog niet kunnen nemen aangezien ze niet wou mesten als ik er met mijn potje achteraan liep :P :D

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:48

Joyce, wat jammer..

Fotsy, gek zeg, dat ze niet wilde mesten terwijl jij er met je opvangbakje achteraan huppelt :+

Ondanks dat Dais en Sublime gisteren niet veel zin hadden, is ze vandaag nog erg hengstig. Dus waarschijnlijk morgen de 4e dekking.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:53

Hobbyboerin welkom!

Pauk, dat klinkt heel simpel gegaan bij je eerste merrie :D, scan je dan dagelijks? En dus wel met het ei afspuiten erbij.
En dekgeld het zelfde en enkel transportkosten vind ik nog te doen, maar de hengsten die ik telkens uitzoek komen er ook nog behoorlijk extra kosten per zaad zending bij naast dekgeld.

Woogy en Vulina gefeliciteerd!

Joyceee86: Wat jammer.... Lukt het al een tijdje niet met de uitgekozen hengst dat jullie nu voor een andere gaan?

Robynn: leuk dat Khaleesie weer voor Pjotr komt!!! Hoop echt dat hij deze keer crème of stippel meegeeft aan het veulen!

Hier is de eerste die Pjotr dit jaar heeft gedekt vandaag drachtig gescand *\o/*. Hij heeft er nog 3 gedekt dus dat is even afwachten, hoop dat die ook drachtig zijn! Twee daarvan heeft hij maar 1x gedekt aan huis want de eigenaar dacht dat dat precies op het ei was, hopen dat die gelijk had :D

Ik ga mijn hengstkeuze waarschijnlijk ook wijzingen, als Mellow niet drachtig blijkt van Nimroos vrijdag bij de scan ga ik over naar Pjotr. Nimroos staat nu in Friesland bij een vriendin en heeft daar nog twee merrie's te dekken komende weken. Vorige cyclus heb ik 440 km gereden om Nimroos op te halen, Mellow te dekken en hem weer terug te brengen, daar begin ik echt niet nog een tweede keer aan heb ik besloten.... dan maar Mellow volgend jaar met Nimroos.
Ik wil Mellow met veulen ook niet weg hebben en daarheen brengen (heb ook nog een show volgende week met ze...) en Pjotr heb ik thuis staan, dus het komt nou eenmaal beter uit met Pjotr en hij is ook een hele mooie combinatie met haar.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:16

Upona is pas voor de eerste x gedekt geweest.. hermantico is vorige week pas goedgekeurd dus vandaar nu misschien toch de overstap..
bij buurman weet je het nooit haha
gicardi is een leuk paard, maar nooit echt een klik met haar gehad (maar ik kocht Barcardi toen ze drachtig was van haar, maar het veulen kocht ik niet) Natuurlijk is het leuk, maar niet extra extra speciaal

BonnyDione

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:48

Hallo allemaal gefeliciteerd allemaal met jullie drachtige merrie ..
mijn merrie heb ik laten dekken Door kunar-t en afgelopen zaterdag laaste echo gehad ze is nu ruim negen weken drachtig ..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:19

Hey BonnyDione gefeliciteerd, mag ik vragen wat je motivatie is om met Kunar te dekken?

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:20

Help ik slaag er echt niet in beide DBT's bij te houden :')

BonnyDione gefeliciteerd!

Joyce lijkt ook niet zo te lukken daar. :(:)

Robynn leuk dat je er weer bijkomt en weer met Pjotr gaat dekken!

Manda ja dat is begrijpelijk dat je zou overstappen als dat zo een gedoe is. En inderdaad dat veulen was toch ook prachtig dus het is een tweede poging waard.

Cynthia Kees neemt het er dus nog van.

Fotsy jeetje zegt waar wacht Flo op!! Misschien met het warmere weer wat er aan zou moeten komen.
Leer dat veulen nou eens op commando mesten zeg. :')
En dat wordt echt een hele mooie combi je nieuwe ,dat zul je wel zien!

Ubimone vandaag is het zover? Spannend!

Vulina gefeliciteerd! Goed nieuws!!

Chrissy welkom en leuke merrie hoor!


Icecrystal wordt steeds vreemder met je merrie! Ik zou bijna niet kunnen wachten met scannen. :o



Spannend Pauk,hoop voor je dat ze alsnog gepakt heeft!

Welkom hobbyboerin!

Kiki1976 geweldig nieuws!!! Proficiat!!

Inowa fijn dat alles weer thuis is,en een nieuwe baan,het valt allemaal weer op zijn plooi.

Luna Marley vind het wel leuk zo te horen.

Het lijkt hier dat Clio (merrie schoonvader) weer hengstig aan het worden is. Op dus naar ronde 3.
Ik ga ze nu toch een kuurtje AB bijgeven voor moest ze vuil zijn.
Hoop dat ze drachtig raakt want anders ziet het er niet goed uit voor haar,schoonvader is boer en van het principe,niet drachtig = niet goed/verlies. ;(
Maar goed,gelukkig moet de lente nog echt gaan beginnen!

Onze twee merries worden toch niet meer hengstig tot nog toe.
Vera is gisteren nog gedekt,die pakt het er voorlopig nog graag van.

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:21

Mijn tinkermerrie is leeg....
Nu hopen dat mijn KWPNer wel drachtig is de 15e....

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:34

Het is duidelijk beter bij te houden als ik dagelijks kijk :+

@ Fotsy.. We hebben er nu 6 staan. Mogen eventueel nog 2 stallen bij maar dat is ook weer 2 extra werk en dat zie ik niet zitten.

@ Cynthia.. Ze neemt het er lekker van!

@ Manda.. Het was bij haar ook eigenlijk heel simpel.
We hebben gescand op zaterdag en daarop een keuze gemaakt en dat was maandag.
Toen weer gescand, ei zat er nog en dus gedekt en 2 dagen later gescand of ei weg was en toen na 18 dagen op dracht.
Ze vertelde me wel dat het scheelt of het diepvries of vers sperma is want bij diepvries moeten ze heel veel scannen maar dat kennen wij eigenlijk niet bij de haflingers.
Ei afspuiten vond ik wel een beetje eng want dat had ik dus ook nog nooit gedaan maar ze is er wel netjes drachtig van geworden.

@ Pretty.. Beetje doorlezen :D
Hopelijk raakt Clio gewoon drachtig

@ Ubimone.. Balen joh!

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:37

Pauk 6 al op stal,best veel werk inderdaad! Naja wij hebben 9 kleintjes en 1 grote,dat komt bijna op hetzelfde neer :+ Voor de hobby :+

Ubimone wat jammer. Gaat echt niet lekker met de drachten hier. :(:)

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:01

Daisy maakt het wel spannend voor je cynthia!!

@manda: beide combi's zijn heel erg leuk. Heb je eigenlijk wat meer info over nimroos? DA vond het hier verstandiger een paardje met welsh bloed te gebruiken inplaats van een mini bij mijn partbred.

*\o/* *\o/* Vandaag scannen of Marley der eitje af is. Is een week geleden sinds de eerste dek. Omdat het een maiden is en ze 2 drachtige heeft die ook nog hengstig staan gaan we bij haar ook kijken.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:52

@ Pretty Pfoe dat is ook niet te weinig zeg! Doe je dat allemaal alleen?
Ik heb wel meiden lopen hier hoor. 6 paarden beweging geven en een kindje van 2 thuis en dan ook m'n werk nog vind ik toch een beetje teveel

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:56

Zo ben ik weer mensen.. Vrijdag vriendin gehad die een ongeluk had gehad samen met een pony van mij dus hele middag/avond mee in het ziekenhuis geweest. Gelukkig goed afgelopen.

Ik heb dus wel alles bijgelezen, maar ben ook een beetje een vergiet.

Ice, hopelijk is ze dan toch dragend!

Inowa, wat zien Pepper en haar vriendin er goed uit en lekker in het gras!

Fotsy, Dat word dus een palomino baby :)

Pretty en manda, ja zolang hengstig staan daar word je zo moe van!!

Cynthia, ik duim heel hard, het moet gewoon :)

Robynn, Ben benieuwd naar het volgende veulentje!

Pauk, hopelijk is ze gewoon drachtig!

Joyce, is die ziek geworden, een dressuurhengst? :P

Luna, ben benieuwd :)



Nou mijn merries met veulens staan niet echt hengstig, ja pas als de hengst springt dan zijn ze hengstig dus heel erg lastig... Bo wilde hij niet meer dekken dus die zal wel niet meer hengstig genoeg zijn geweest.. Hopelijk pakt het allemaal..

Vulina

Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:43

Ubimone, wat balen zeg... :( Wel alweer hengstig?

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:45

Nee juist niet hengstig. Daarom stond ik er ook van te kijken dat ze leeg bleek.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:00

Rowan wilt ook nog niet zo vlotten dan met de dekkingen of wel?

Pauk ik doe dat een soort van alleen,maar deel de passie met mijn man. Hij gaat ze wel 'smorgens op de wei steken en een uurtje later doe ik dan mijn controleronde alvorens ik mijn zoontje naar school breng en naar mijn werk ga. Ik werk ook gewoon fulltime en ja soms is het pittig,en toch wil ik niet anders meer. Rijden doe ik wel niet,dat ging ook gewoon niet meer met een klein kind.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:48

Balen Ubimone!

Hopen dat alle andere merrie's snel drachtig zullen zijn

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:11

robyn; Welkom, leuk dat je de combi nogmaals gaat proberen. Nu hopen op een wat kleur rijker veulen dan dit jaar :j !

Hobbyboerin; Spannend!

Joyce; Jammer dat ze niet drachtig is..

Pauk: Grappig dat je merrie zo veranderd tijdens de dracht. Ik ben benieuwd of die van mij dit ook laat zien.

Fotsy; Hopen op beter nieuws vandaag! :)

Manda; Ook vrijdag scannen, spannend!

Pretty; Hopelijk voor Clio wordt ze snel drachtig .. Wat zou er anders met haar gebeuren?

Luna2006; Spannend, hopelijk is haar eitje er vandaag af!

Rowan; Ook voor jou blijft het spannend. Wel ontzettend leuk dat je grote merrie alsnog drachtig is!

Ubimone; Misschien heeft ze het toch verkeerd gezien?

Ice nog steeds niet hengstig.. Vrijdag wordt ze opnieuw gescand. Ik kan haast niet wachten.
Maar wat als ze nou volgende de DA weer leeg lijkt? Ik durf dan ook niet echt hengstig te spuiten, mocht er wel wat zitten spuit ze het alsnog weg.. :P

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:13

Mij lijkt het dat ze het vrijdag echt wel zouden moeten kunnen zien als er wat zit Icecrystal?

Mocht ze niet drachtig zijn is de kans groot dat ze moet verkocht worden,maar het is al een oudere merrie,dus ja waar komt ze dan terecht? Kan wel zijn dat mijn man ze gaat willen overnemen dan,ze is hier al zoveel jaren,zo makkelijk gaan we ze ook niet laten vertrekken. Maar vooralsnog heb ik er vertrouwen in dat het wel gaat lukken dit seizoen.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:18

Ja dat lijkt mij ook.. Maar ik ben zo bang dat er dan toch niks zit en ze ook niet hengstig is/wordt, dan kan ik echt niks.

Je ziet zoveel paarden leeg inderdaad.. Gelukkig komt er volgende week mooi weer aan, dan vast meer kans dat de merries drachtig raken.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:22

Het is ook zulk rotweer, daar word je ook niet lekker makkelijk drachtig van helaas.

Pretty Scheelt ook wel denk ik dat je niet rijdt.
"vroeger" deed ik ook alles zelf maar toen hoefde ik er maar 2 beweging te geven, de rest was nog te jong. Nu verschilt het tussen 3 en 21 jaar en moeten ze alle 6 beweging hebben en dat is gewoon niet te doen voor me. Maar ben heel erg blij met m'n meiden hoor! Ze verzorgen ze goed en brengen een hoop gezelligheid met zich mee!

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:24

@ice wat heeft ze misschien verkeerd gezien??

Vulina

Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:26

Ik rijd wel gewoon hoor, met 2 jonge kindertjes! En een paar paarden ;)

Ik ga morgen weer een beetje het percentage omhoog schroeven voor de wél drachtige merries :D *duimduim*

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:26

Ubimone; Dat ze toch drachtig is, omdat ze niet hengstig is.
Mijn merrie is ook leeg gescand en nu al 37 dagen niet hengstig.