[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:58

Ziet er goed uit allemaal dames! Ik kan niet wachten tot mijn merrie zo ver is!

Ik vind het nog mee vallen shaartje met de buik! Misschien bij een foto van de achterkant dat ze wel breder wordt. Zag laatst dat pas bij 6 maanden de baarmoeder onderin de buik komt van de merrie, daarvoor vrij hoog nog..

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:44

Afbeelding

Iris gisteren 120 dagen drachtig.

(sorry als de foto heel groot is -O- )

Het is een hele achtbaan zo'n eerste keer dat je merrie drachtig is. Je wilt dat alles goed verloopt en dat je de beste zorg geeft aan je drachtige merrie. Samen rijden is wel heel anders geworden.. de flow van het rijden, het samen 1 zijn is er een beetje uit dat mis ik wel. Dan heb ik haar goed aan het lopen en dan heeft ze enorme schijt aan me. IK ga me dan schuldig voelen en denken dat ik van alles fout doe.. heel frustrerend. :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:52

irischcob schreef:
[ Afbeelding ]

Iris gisteren 120 dagen drachtig.

(sorry als de foto heel groot is -O- )

Het is een hele achtbaan zo'n eerste keer dat je merrie drachtig is. Je wilt dat alles goed verloopt en dat je de beste zorg geeft aan je drachtige merrie. Samen rijden is wel heel anders geworden.. de flow van het rijden, het samen 1 zijn is er een beetje uit dat mis ik wel. Dan heb ik haar goed aan het lopen en dan heeft ze enorme schijt aan me. IK ga me dan schuldig voelen en denken dat ik van alles fout doe.. heel frustrerend. :')

Dat gevoel herken ik heel erg!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:20

Die van mij zit over 3 weken pas op de 100 dagen maar haar flanken beginnen nu al lichtjes boller te worden. Ik denk dat ik zo'n nog net niet ontploffende merrie ga krijgen.

Die van mij is ook heel wispelturig. Werk nu 3 dagen in de week met haar en de rest heeft ze vrij, zodat ze wat meer zin heeft om iets te doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:32

Zou ik mij hier mogen melden? Ik heb in het 2014-topic ook een tijdje mee gekletst, niet gedacht dit jaar weer een drachtige merrie te hebben, sommige kansen moet je gewoon grijpen, en dan krijg je dit :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:21

Nou bij mijn dame begin ik het nu ook echt te zien.. ze is van box verhuisd en staat nu in een merrie veulen box waar het rustig is.vorige week had ze een slokdarm verstopping helaas.. en was hierdoor wat terug gevallen in conditie.
gelykkig is weer alles oke met haar.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:12

Myrthee_ schreef:
Die van mij zit over 3 weken pas op de 100 dagen maar haar flanken beginnen nu al lichtjes boller te worden. Ik denk dat ik zo'n nog net niet ontploffende merrie ga krijgen.

Die van mij is ook heel wispelturig. Werk nu 3 dagen in de week met haar en de rest heeft ze vrij, zodat ze wat meer zin heeft om iets te doen.

Dat is inderdaad wel een goed idee! ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen.. spelen ( vrijheidsdressuur en grondwerk ) recreatief ( bos in ) en een goede training.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:13

Mag ik vragen waarom jullie al zo vroeg in de dracht zo weinig doen?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:21

Ik rij ook nog volop. Zelfs gewoon wedstrijden.
Dus ik ben idee wel benieuwd waarom jullie deze keuze maken

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:32

Mijn merrie zit nu op 72 dagen en loopt met veulen, ik probeer toch zeker drie keer per week iets te doen. Weliswaar geen wedstrijden, maar buitenritje, keer sprongetje of western in de bak, longeren of aangespannen doen we allemaal gewoon. Afgelopen jaar heb ik buiten gereden tot minder dan een week voor de bevalling, twee maanden daarvoor nog weekend op vakantie geweest naar het strand. Ze gaf zelf duidelijk aan wat ze allemaal wel en niet kon/wilde :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:47

ponyparadijs schreef:
Mag ik vragen waarom jullie al zo vroeg in de dracht zo weinig doen?

ik lees steeds stil mee, bij mij kwam de keuze echt door het gedrag van mijn merrie, ze had er duidelijk minder zin in en ik heb haar gewoon 'haar zin gegeven' en met rust gelaten. Ze is een hele duidelijke en ik kon duidelijk merken dat wat ze normaal geweldig vond haar nu echt tegen stond.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:20

en bij ons zijn het gewoon echt fokmerries, die in principe ook niets hoeven te doen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:30

Hier ook een merrie die weinig doet normaal, ze is als 3jarige flink getraind voor de keuring, daarna wekelijks menritje. Nu heb ik ook een keer id week een rondje a 5km mennen, af en toe een beetje longeren, ze heeft nog zat zin, aan de longe racete ze dit weekend nog flink id rondte.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:30

mijn merrie in het begin, zit nu op 51 dagen had ook echt geen zin om iets te doen in de bak dus veel buiten gereden.. Daar had ze energie voor 10 terwijl ze in de bak met een paar rondjes deed alsof ze een marathon had gelopen.

Vandaag weer keer in de bak, dan kan ze wat meer galoperen, en ik denk dat de hormonen meer in balans komen want ze had zowaar zin om wat te doen :) Gaan we morgen weer naar buiten, woensdag longeren, en dan weer rijden.. Zo steeds wisselen.. Blijf haar zo lang mogelijk rijden, alleen de 1e 3 maanden de stress niet opzoeken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:35

Luna gaat af en toe nog eens met het koetsje weg, vind dat wel fijn om te doen met haar. Zelf vind ze dit ook nog helemaal geweldig.
Voor de rest zijn haar hormonen terug normaal denk ik, of voor vandaag deed ze toch haar altijd even koppige, ontsnappende ik

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:45

Ik heb nog een merrie staan die doorgereden word vandaar dat mijn merrie niks hoeft te doen.. zo af toe pak ik haar voor een uitrit met barebackpad omdat ze zo fijn zit.
bij haar vorige veulen heeft ze vol in training gestaan wat ze ook zonder moeite deed.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:01

Nou die van mij staat met popelende voetjes te wachten dat ze onder zadel mag die heeft energie voor 10 en wil zoooo graag werken.. Word nu rustig aan doorgereden ze is 3 maar vind het prachtig. Ik hoop toch wel beetje tot laatst door te kunnen hobbelen tot ze zelf niet meer wil

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:30

Pepper doet zowiezo bijna geen flikker haha

130 dagen drachtig nu!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:46

De mijne doen eigenlijk ook weinig. Behalve Vetje die word zo'n 4x in de week gereden.

Ik ben op de valreep nog bezig met 1 merrie te dekken :) 1 keertje maar en anders volgend jaar maar :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:59

Met die van mij wordt er ook al jaren niet meer intensief mee gereden en nu met de verbouwingswerken heb ik geen tijd en zin. Zou wel na dracht terug willen starten met buitenritten ofzo.

DL vetje _O- hoop dat ze na het verlies van de overtollige kilo's een mooiere naam krijgt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:24

Ik probeer mijn pony inderdaad ook gewoon door te blijven rijden zolang al het kan. Tot nu toe gaat het nog gewoon. Al wordt ze al wel echt dikker.

Hier is het volgtopic van mijn merrie.

[KS-MK] BentexBenjamin | Een droom komt uit..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:48

Mijn merrie is inmiddels 20. Ze mag van mij dus sowieso iets rustiger aan doen. Vier á vijf dagen in de week rijden/longeren was altijd normaal voor ons.
Maar nu ik weer ben begonnen met mijn opleiding heb ik de tijd niet om elke dag te gaan rijden oid. Daarbij is het enige waar mevrouw plezier uit haalt buitenritten, wat qua tijd voor mij niet helemaal mogelijk is.
Ik probeer ook naar mijn paard te luisteren, wat zij niet leuk vind, dat doen we dan gewoon zo min mogelijk. Ze geeft heel duidelijk aan wanneer ze ergens geen zin in heeft. Ik wil met haar gewoon een nieuw begin maken, en het plezier in rijden voor haar terug vinden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:53

Hier staat mijn merrie momenteel met veulen, dus doe zo'n 3x per week wat. Ze is nog jong ook, dus wil het lichaam niet teveel overbelasten, én een veulen, én drachtig, én aan de arbeid, én zelf nog moeten groeien is wat veel van het goede, maar ja, huidige dracht was niet mijn keuze. Als het veulen er straks niet meer bij loopt, zal ik het werk wel wat opschroeven, om haar iig soepel en in conditie te houden naar de bevalling toe.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:21

iris is van mijn zus en mij maar mijn zus is hoogzwanger dus die doet niks meer met haar.. ik ben 3 a 4 keer in week bij iris en zet haar dan aan het 'werk' ze doet nog wel alles maar ze krijgt het al wel zwaarder want ze heeft van zichzelf al dat ze niet altijd genoeg lucht binnen krijgt. :-)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:22

Wainonia wordt nu nog zo'n 4x per week gereden. Meestal dressuurmatige training, soms een buitenritje of aan de longe. Ik ga in oktober en november ook nog een paar keer starten met haar. Daarna kijken we wel wat ze nog wil en kan. Ik wil wel zo lang mogelijk beweging blijven geven.