Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:04

@ Miirthe ik wil je veel sterkte toewensen en dikke knuf voor je merrie!

@ CubaLibre jammer dat de foto,s zo wazig zijn op de laaste foto zie ik iemand met 1 been neem aan dat het niet zo is hihi Lachen

@ Pauk ook nog gefellie wat gaat de tyd allemaal snel...

Verder ik geen veel nieuws alleen dat ik gisteren gereden heb en mon heeft 4 x onder het rijden naar haar buik getrapt en ze werd ook boos maar buiten dat is ze netjes gebleven en mij niet in gevaar gebracht.
Na het rijden trapte ze ook naar der buik nou ze dreigde om tetrappen maar deed dat niet,verder was ze sjaggie!!!

@ dreeke ik kijk altyd onder de staart en uijers en de stal kijkt mijn man altyd na...
Alleen aan de uijers zitten laat dat ze niet meer toe dan zie ik dat achterbeen vrolijk naar mij toekomen dus laat maar zitten Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:13

Iris vandaag op 2/3 van haar dracht Haha!
Amanda dag 210 Tong uitsteken ,dus 2 mijlpaaltjes !

@cubalibre : mooie bonte Knipoog
@chubby : nog even geduld Cool
@miirthe :wat vreselijk ,hèèl veel sterkte Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:36

@ miirthe.. Sterkte!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:38

@ frenia
Nog vergeten op te reageren bedacht vanmorgen op me te slanke haf. Ik zie ze liever ook met een buikje, maar ja voor de keuring wil je wat he? En met resultaat Knipoog

Ook Misty heeft als veulen krijgt en zoogt heel veel brok nodig... die geeft ook zoveel weg. Dus ik begrijp wat je bedoeld.

@ Chubby
Ik heb vannacht gedroomd dat ze al bijna aan het einde was en een behoorlijke uier we zaten allemaal in spanning te wachten, maar helaas het veulentje heb ik niet geboren zien worden, want toen werd ik wakker Haha!

@ Miirthe
Bah wat naar... heel veel sterkte Ach gut

@ Dreeke
Ik snap de angst ik heb het ook, maar ik bedenk ook als het gebeurd zal er inderdaad wel iets niet goed zijn..
Ik hoop dat de blessure weer over is en dat ze weer helemaal APK goedgekeurd is Haha!

@ amandakè
Gefeliciteerd met de mijlpaaltjes Haha!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:59

Hoi,

Aangezien ik heel benieuwd ben wat voor kleur veulen we kunnen verwachten, en omdat ik nu weleens wilde weten welke kleur mijn merrie nu echt is heb ik haar DNA laten testen op het cremefactor. Vaak kreeg ik te horen: "goh, wat een donkere palomino heb jij".

Vandaag heb ik de resultaten binnengekregen waaruit blijkt dat ze niet de cremefactoren draagt en dus geen palomino is. Dit sluit dan ook uit dat het perlino of cremello veulen zal worden. Ik ben er wel blij mee aangezien ik beide kleuren niet zo mooi vind (smaken verschillen). Maar als ik dan de verhalen lees, en de foto's zie, van de te vroeg geboren veulentjes dan vraag ik me af waar ik me druk om maak. Als het maar gezond is!!!

Groetjes,

Bianca

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:02

ach... ik krijg ook de kriebels van die berichten, maar je moet toch ook uitkijken naar geslacht en kleur,... als je je alleen moet zorgen maken om de gezondheid, kan je beter niet beginnen met fokken Ach gut
waar heb je het dna laten onderzoeken en wat koste het? ben ik wel benieuwd naar Ja

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:08

@miirthe, sterkte

@Saffier: nee, nog geen hengst op het oog Haha! misschien bedenk ik me nog wel 100x Bloos

Cheyenne kreeg geen merriebrok
en deed het gedurende de hele dracht met maximaal een kilo biks per dag, en veel hooi.
toen De veulens er waren, kon ze al snel het land in en kreeg ze helemaal geen voer meer

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:19

Zo Dana.. Zo'n merrie had ik ook wel gewild.. nNze merries krijgen behoorlijk wat te eten.. Zowel merriebrok als hooi.. Zodra de veulens er zijn des te meer.. Vooral Pauk laat zich behoorlijk leeg zuigen.. Alonna is nog maar aan te zien..

Verder wat ik even las.. Ik hoef me geen zorgen te maken om de kleur.. Het wordt toch een vos met witte manen en staart. Wel hoop ik natuurlijk altijd op een merrie.
Ik denk ook dat het bij Alonna een merrie wordt en bij Pauk (Mocht die drachtig zijn) denk ik haar eerst hengstje

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:21

Chey liet haar veulens alleen functioneel drinken, dus die liet zich niet leegzuigen
en goed gras doet ook veel, bij de laatste dracht reed ik ook praktisch niet, dan kan ik wel voeren, maar daar werd ze alleen maar moddervet van Ja

haha kleurtjes, tjah ......de eerste die bij ons mag bevallen, krijgt een zwart veulen Haha! en dat duurt nog 2 jaar Nagelbijten / Gniffelen

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:22

frenia schreef:
ach... ik krijg ook de kriebels van die berichten, maar je moet toch ook uitkijken naar geslacht en kleur,... als je je alleen moet zorgen maken om de gezondheid, kan je beter niet beginnen met fokken Ach gut
waar heb je het dna laten onderzoeken en wat koste het? ben ik wel benieuwd naar Ja

@Frenia: daar heb je misschien wel gelijk in, maar toch...
Ik heb het laten testen bij http://www.petdnaservicesaz.com/Equine.html . Was een tip van een kennis. Het testen van "de creamdillution" koste 25 (USA) dollar.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:25

Vandaag met Vinga naar de DA geweest, ze moest voor haar jaarlijkse
inentingen en een kleine APK keuring Haha!.

3 maanden terug had ze een schouderblessure waar ik van wilde
weten hoe het er nu mee staat.
Het is nog niet helemaal over, op de volte zie je het nog licht dat ze
daar gevoelig is, dus advies van mijn DA: rustig aan blijven doen,
geen bak werk en nog niet longeren tot de kleine er is, zo heeft
ze nog tijd zat om volledig te herstellen van haar blessure.
Overigens zei mn DA dat ze Vinga er geweldig uit vond zien voor een
7 maanden drachtige merrie, niet te vet gewoon mooi in conditie *LOL*
Is natuurlijk altijd leuk om te horen dat je het goed doet Haha!

Ze heeft ook gelijk wat tips gegeven voor bij de bevalling als er iets fout
mocht gaan. Dus wij hobbelen nog rustig door, als het niet onder het zadel
is dan gaan we gewoon lekker wandelen Ja

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:33

My my... Wow! wat gaan jullie snel zeg! Stelletje bepmutsen Tong uitsteken

Voor iedereen die het nodig heeft een Ach gut

Hier gaat alles zijn gangetje. Viola is erg sjaggie met optuigen, borstelen en deken verwisselen Rolleyes maar ja dat hoort er bij. Gisteren heb ik trouwens het veulen gevoeld Go jij! Go jij! ik wreef over haar buik en omdat ze dat irritant vindt trok ze hem iets in waardoor het veulen begon te bewegen Lovers . Heel apart... het voelt (vind ik) hetzelfde als geschop van een baby in je buik. Heel herkenbaar.

Edit: @ Dreeke, dus geen werk meer dit jaar.... dat zal Vinga wel niet zo heel erg vinden Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:35

Ik doe even in het algemeen, wat een lekkere buiken komen er langs zeg!! Nu begint het volgens mij allemaal extra te groeien en komen er echt 'tonnetjesfoto's'! Ik wordt er echt ongeduldig van bijna! Van mij mag ze wel lekker dik worden en straks... is het natuurlijk helemaal leuk!!

Weet iemand trouwens die site waar op staat hoegroot het veulen is, van maatje beagle of maatje duitse herder enzo?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:49

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:51

hihi Nagelbijten / Gniffelen hier nog zo'n ongduldige Schijnheilig

gisteren waren de beebs hier ook erg aan het dansen Haha!
Heb wel een kwartier met m'n hoofd op angels rug gelegen en m'n hand oder de buik voor de uier terwijl kleine D...... aan het schoppen en wiebelen was. Heb hem ook alvast aan zijn naam laten wennen Tong uitsteken
Ik kijk ZO uit naar die kleine! Tis echt véél véél erger dan met enig ander veulen tot nu toe en ik heb echt geen idee hoe het komt, maar het liefst zou ik hem er gauw even uithalen en dan weer terugstoppen. Ik ben echt ràzendbenieuwd bij deze!
*ga je zien: staat hij er plots naast en is het een lélijk scharminkel Scheve mond *
Het ergste is nog dat ik normaal pas een maand voor datum begin te stressen, nu ben ik al helemaal op van de zenuwen en dat terwijl ik me van de dokter net moet ontspannen Clown Boos!
Kon gisterenavond niet slapen van zo veel aan het veulie en de geboorte te liggen denken Hamer

Tinkerbells veulen was gisteren ook eens actief, die lag alleen niet zo te wiebelen en te dansen, die gaf meer wat ritmische boksjes...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:55

Hihi, frenia, dat heb ik ook.
Ben ook zó benieuwd naar beide beebs. Vooral of Shak's beebje op Kaylen lijkt Lovers
Zag gisteren een Tinkermerrieveulen op de belgische Kapaza te koop staan. Echt nét Kaylen.
Echt hebbuh Haha! alleen m'n papa werkt niet mee Boos!

edit; http://www.kapaza.be/detail/3851384/Moo ... inker.html
Kwijl

*even bijlezen verder hoor Bloos *

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:03

ik had haar ook al gespot Haha!
vind alleen raar: ouders onbekend, maar toch zéker een raszuivere IC Verward
ouders he Rolleyes Schijnheilig

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:06

Allereerst Miirthe: héél veel sterkte..verschrikkelijk altijd maar weer..en ja,je ziet het gelijk aan de merrie hé als je ze wat kent..
Hoe gaat het nu met haar overigens?

Cubalibre: Ze ziet er goed uit,helemaal niet overdreven dik hoor! Hier ook een drachtige merrie die niet van regen houdt,met of zonder veulen in de buik overigens Duivel

September: gewoon voeren wat jij het beste vind! Ik weet het nog niet echt van die merriebrok,ik ga gewoon kijken naar mijn merrie denk ik..ik denk bijna niet dat ze er nodig gaat hebben,in tegenstelling tot 3 jaar terug,dan was het echt cruciaal!

Frenia: Leuk menu krijgen jouw tinkers! Ik weet nog dat ik ze "sober" noemde,maar jij meteen de uitzonderingen staan had,die de regel bevestigden Clown

Chubby: Ben benieuwd wanneer die uier zal komen,ze is ook nog maiden natuurlijk! Als ze terugwil naar haar oude stal,rest haar maar één ding.. Tong uitsteken

Maseike: Mon weet echt van haar hormoontjes blijkbaar,zo heb je er nog wel meer hé!

Hollybollie: Een fijne uitslag dus voor jou,en idd;gezondheid is nog steeds het belangrijkste voorop alles..

Dreeke: Fijn compliment van je DA,maar ook wel juist hoor! Knipoog Nog even rustig aan dus,is nu ook wel het ideale moment daarvoor!

Bacannie: Fijn dat je het veulen voelde schoppen!

Mazzel-meid: Leuke tinker idd!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:20

Ik ga hier niet meer komen.....

Grapje......

Maar jullie maken dat mijn zenuwen zo tekeer gaan Nagelbijten / Gniffelen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:21

heejj ik ben er ook weer even! ik kom en ga verschrikkelijk snel vind ik maar kan er niet veel aan doen Tong uitsteken

Maar ik heb gauw even een vraagje.. Quirina is uitgerekend voor eind februari begin maart.. Quirina heeft nu een deken op omdat ze er toch een beetje deftig moet uit blijven zien e Tong uitsteken Maar ehmm ze kan niet bevallen met dekens natuurlijk.. En het is een periode waarin ze moet bevallen wanneer ze eigenlijk nog dekens nodig heeft.. Hoe zouden jullie dat doen, wat raden jullie me aan?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:25

Ik heb daarom dus geen dekens gebruikt dit jaar.. Niet geschoren ook.. En inderdaad, paard ziet er niet uit Zij zijn groot en ik is klein! Maar je kunt niet alles hebben huh..

Misschien kun je nog snel dekens afbouwen voor het gaat vriezen? Zodat ze januari/ februari/ maart geen deken nodig heeft?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:29

ik weet het, ik had er ook niet aan moeten beginnen maar ja, tword wat frisser en je denkt: oh ik leg ff een deken op, en voor je het weet... blijven ze met dekens op Tong uitsteken ik kan mss idd gaan afbouwen, het is nog niet zo extreem koud.. maar ik denk niet dat ik veel zal kunnen afbouwen, veel dekens heeft ze niet op, twee katoenen dus ze zal wel snel zonder kunnen staan zeker?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:34

Quirinake: Zit niet veel anders op dan afbouwen nu éh,als je geen dekens op wil met de bevalling..met het weer van nu,kan het in februari/maart opeens veel kouder zijn dan het nu is.. Koe

Chubby: Blijf maar hier jij..we zitten hier denk ik allemaal te wachten op Chubby's veulen,kwestie dat zij het veulenseizoen aankondigt hé!! Cool
Als haar veulenbeeb er is,gaan wij ook pas écht nerveus beginnen worden denk ik... Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:36

Zolang het dit weer blijft.. Mijnes staat zonder deken al goed te zweten op stal.. Ik zou zo snel mogelijk teruggaan naar 1 dunne deken en dan kijken of ze het niet koud krijgt.. Ik verwacht dat de winter nog wel streng gaat worden, maar pas laat op gang komt..

Pretty, zijn gezonde zenuwen denk ik.. Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:38

Oooohw ik wil ook het veulen voelen bewegen... zucht... voel dagelijk maar tevergeefs...