Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:24

Bij zwangere vrouwen is het toch ook zo dat wanneer mams druk in beweging is, de baby als het ware in slaap gewiegd wordt. En als mams rustig zit/ligt, dan de baby dan wakker wordt?
Misschien is dat bij paarden ook zo? (Of moet ik mens-paard niet zoveel vergelijken? Clown )

En idd Marije, bijna op de helft! Eindelijk!

Ik heb vandaag overlegd met mijn oom over de stal van Ivanka, hij heeft een bouwbedrijf en kan altijd wel ergens goedkoop aan goed hout komen Knipoog. Maar hij zou alvast eens rond gaan kijken en uit gaan zoeken of ik er een vergunning voor nodig heb.
En ik moest de stal nog maar een keer tekenen, zoals ik die wilde hebben en dan zou het wel goedkomen. Yeah, Vank krijgt een stal à Sanne's creatie Cool.

Marije, zou het wel sneu voor je vinden als Macy dit jaar weer vroeg gaat kegelen hoor.. Ach gut
Tong uitsteken

Oh, ik had van de week trouwens nog een mijlpaal! Moest de singels van haar dekens verstellen, ze moesten langer.. uiteraard Tong uitsteken! Whoehoe!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:42

@Mac, waar blijven die FOTOOOOOOS??? Schijnheilig

Nou Marije volgens mij gaat Macy dit jaar dan hard op weg om haar persoonlijke record te breken. Tong uitsteken

Ik ben gisteren nog eens gaan "rijden" met Van, er lag wat veel modder en ik vond het zo sneu voor der om ze daar in te laten ploegen met die dikke buik ... We zijn dus zonder zadel de straat een paar keer op en af gaan wandelen want het zadel past al een poos niet meer zo goed. Ze is nu officieel zonder-zadelmak. Haha! (was de eerste keer en ze deed net zo braaf als het met-zadelmak-maken. New Foresters zijn super kinderponies. OK dan! )
Ze was wel een beetje pittig, vooral op de terugweg zette ze er vaart achter (doet ze altijd). Ik weet nu ook dat ze heerlijk draaft zonder zadel, net een zetel, zaaaaalig. Cool

Trouwens 2 fotootjes van vandaag. Ze groeit echt met de dag nu!

Afbeelding Afbeelding

Even ter vergelijk, deze is een maand geleden ... Clown

Afbeelding

De uier was nog hetzelfde, ik ben trouwens wel het aanraken van de uier een beetje aan het trainen. Als ze dan straks voor de eerste keer met een veulen zit dan is ze toch een beetje "voorbereid" op dingen die daarbij komen kijken. Ik heb wel enkele keren een achterbeen moeten ontwijken, maar na enig aandringen mocht ik er voorzichtig aankomen. Pling Dus dat komt wel goed medio maart-april of wanneer zij/hij ook besluit om te komen. Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:45

Die is zeker gegroeid! Wat een lekkere buik!
Nog maar 44 dagen... poehee... !

Wat eten ze trouwens netjes uit die kuipen Haha!, weet zeker dat Vank die allang zou hebben omgegooid Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:47

Die groot zeker hard!

Tinne schreef:
Wat eten ze trouwens netjes uit die kuipen Haha!, weet zeker dat Vank die allang zou hebben omgegooid Clown

Dat viel mij ook al op.
Denk dat ik de tonnen na een kwartiertje binnenstebuiten terug had kunnen vinden Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:54

Tinne schreef:
Die is zeker gegroeid! Wat een lekkere buik!
Nog maar 44 dagen... poehee... !

Dat doen ze eigenlijk helemaal niet ... ik heb die dingen 4 keer terug recht moeten zetten en inladen. *LOL*
's Avonds moet ik ze altijd in de verst mogelijke uithoeken gaan zoeken, ze voetballen ermee denk ik.
Het is wel de bedoeling dat ze er netjes uit leren eten Tong uitsteken , maar om 1 of andere reden is het hooi onderin de ton altijd lekkerder ... en dat er bovenop ligt moet er dan natuurlijk uit, OF je doet het makkelijk en gooit de hele boel gewoon om (heeft Vanta een handje van)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:03

*LOL*
Ik dacht al: die zijn netjes Schijnheilig
Het hooi dat onderop ligt schijnt idd lekkerder te zijn, als ik zo eens kijk wat Ivanka altijd met haar hooi doet in haar stal >;) . Ik leg altijd een hoop mooi in de hoek, dan kom ik weer terug met brok en dan ligt de hoop hooi helemaal verspreid langs 1 wand Clown Ach ja, ze doet maar, de volgende ochtend is het allemaal iig netjes op Tong uitsteken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:01

Zo, Vanta krijgt echt al een "uit-steek-buik"!!! Fijn adt ze nu ook zonder-zadel-mak is!
@ Tinne laat je ons wel zien wat voor stal je getekend hebt? Ik ben benieuwd!

@ Mac, waar blijven die foto's nou??

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:06

vanta is echt heel erg gegroeid in 1 maand! Wow!
Je ziet het nu echt uitsteken
Ik ben benieuwd hoe het er volgende maand uitziet! *LOL*

Loolapelooza schreef:
maar om 1 of andere reden is het hooi onderin de ton altijd lekkerder ... en dat er bovenop ligt moet er dan natuurlijk uit, OF je doet het makkelijk en gooit de hele boel gewoon om (heeft Vanta een handje van)

en dat van anderen is ook altijd lekkerder natuurlijk Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:48

Zo mijn camera, ouderwets op de TV angesloten, hangt ook. Rijkelijk vroeg maar ik kan nu ook haar gedragingen bekijken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:23

@jeddah; het komt hier eigenlijk op neer:
Afbeelding
Daar heb ik het een beetje van af gekeken, maar die van mij wordt natuurlijk veel mooier Tong uitsteken (en groter Knipoog )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:47

Boktterreur >;) Haha!

@Lolapelooza: verbaast me niks dat er geen zadel meer op Van past! Het veulen ligt volgens mij wel heel mooi in het midden!

@Tinne: zo hé! Ivanka krijgt een hele blokhut voor zichzelf! Pas maar op dat ze niet gaat jodelen Knipoog . Hang je wel een bak geraniums aan haar deur Tong uitsteken ?? Effe zonder gekheid: ziet er super uit! Je boft als je dit op bestelling geleverd krijgt!

Ik ga vandaag geen foto's meer maken . Heb de hele dag al buiten gespeeld. Flink gewandeld met Shane, die vindt dat altijd gezellig. Gewandeld met Pepsi, die maakt zich een beetje ongerust, maar verder braaf. Blokje om op Lee's rug ... daar hebben we het verder maar niet over ... ze had een vreselijke "nergens zin in" bui ... zucht ... zwangere vrouwen ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:52

Mac schreef:
@Tinne: zo hé! Ivanka krijgt een hele blokhut voor zichzelf! Pas maar op dat ze niet gaat jodelen Knipoog . Hang je wel een bak geraniums aan haar deur Tong uitsteken ?? Effe zonder gekheid: ziet er super uit! Je boft als je dit op bestelling geleverd krijgt!

Dit krijg ik niet op bestelling geleverd hoor, ik moet even een paar mannen lief aankijken of ze me willen helpen Tong uitsteken. Ik ben zelf niet zo goed qua timmerwerk namelijk Schijnheilig.
Papa heeft Ivanka's oude stal ook gemaakt, die staat nog steeds na 2.5 jaar, dus die mag deze stal ook gaan bouwen Haha!. Is hij vast blij mee... (totally not Schijnheilig ). En mijn oom die het hout gaat leveren helpt ook mee met bouwen en met de vergunning rondkrijgen Lachen.
Vank krijgt een blokhut à la 3.5mx7m.. die zal wel weer moeten wennen als het tussenschot er tussen komt. WEG jodelruimte Tong uitsteken.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:13

@ tinne: mooi zeg! Kwijl Groot ook! die deur die half open kan staat altijd zo mooi! Haha! Kunnen ze mooi naar buiten kijken en mollen ze de stal niet Schijnheilig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:44

Mollen ze de stal niet? Clown
Zeg dat even nog een keer tegen Ivanka, die heeft bij de stal die ze nu heeft, de deur een keer door midden getrapt Clown
Dus die heeft nu geen bovenluik meer, bovenluik is nu deur Tong uitsteken Dus slopen kan nog steeds..
Ze wilde naar buiten geloof ik Verward

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:59

Zoooo da's nog eens een gave stal Kwijl
Ivanka wil d'r straks vast nooit meer uit Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:17

Tinne schreef:
Mollen ze de stal niet? Clown
Zeg dat even nog een keer tegen Ivanka, die heeft bij de stal die ze nu heeft, de deur een keer door midden getrapt Clown
Dus die heeft nu geen bovenluik meer, bovenluik is nu deur Tong uitsteken Dus slopen kan nog steeds..
Ze wilde naar buiten geloof ik Verward

haha, dan wordt het nu nog verleidelijker voor dr als ze naar buiten kan kijken Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:31

@ Tinne 3,5 bij 7 wat een kasteel! *LOL* Wel een mooie stal zeg, doe mij er ook zo 1'tje. Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:16

Rilexta en ik zijn nog even naar het bos geweest vanmiddag! Oh ik moet toch altijd zo om haar lachen! Ze probeerde het vandaar alweer... flink bokken tijdens de galop. Maar het lukt niet meer echt Haha! Hoofdje gaat wel mooi naar beneden maar het kontje komt niet meer omhoog haha!

Ze moet nog een dag of 40! Ik breng haar volgende week naar een vriend van mij toe, aan de andere kant van het dorp. Hij heeft daar een merrieveulenbox met camera en een héle grote wei. Bovendien zijn daar al diverse internationale springpaarden geboren, dus wie weet brengt het geluk! Schijnheilig

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:12

Zou vanmiddag ook even een rondje om met Nancy maar helaas, mevrouw had na haar gebruikelijke rondje geen zin meer. Uiteindelijk heb ik haar om kunnen praten en is ze mee gegaan maar niet met veel zin
Ze begint echt "zwanger" te zijn..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:47

Polly schreef:
Zou vanmiddag ook even een rondje om met Nancy maar helaas, mevrouw had na haar gebruikelijke rondje geen zin meer. Uiteindelijk heb ik haar om kunnen praten en is ze mee gegaan maar niet met veel zin

Ja, die fase ga ik met Lee ook in. De ene dag vindt ze alles geweldig, de volgende dag wil ze helemaal niks Frusty . Ze kan zo mopperen ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:00

Mac schreef:
Ja, die fase ga ik met Lee ook in. De ene dag vindt ze alles geweldig, de volgende dag wil ze helemaal niks Frusty . Ze kan zo mopperen ...

Hier ook zo zwangere theemuts met de dagelijkse stemmings veranderingen. Vandaag stond ze lekker rustig hooitje te knabbelen en tegenwoordig soppen Verward Gisteren waren er overal verschrikkelijke enge polderspoken, dan 's morgens spoken zien en s'middags niks te zien Verward Longeren vind madam al een week of 2 niet leuk meer. Das veel te vermoeiend van zo zware pens.

Ik heb nog een vraagje Bloos Schijnheilig Als mensen veel afvallen, dan kunnen ze toch de overtollige stukken huid laten verwijderen door een cosmetische operatie . Hoe zit dat met zwaar afgevallen drachtige merries Verward Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:03

hihihi dat zou ik ook wel willen weten Phia, Nancy is echt HUGE.
Ben net even op stal wezen kijken, werdt gebeld door mijn verzorgster (voor iets anders) dus ik erheen. Meteen maar weer even uiertjes gekeken, *glim* het is weer ietsje meer als gisteren (toen had ze ook gelopen maar dat vergeten we oke?).
Toen ik even met mijn verzorgster stond te praten zag ik ineens iets bewegen *slik* de allereerste keer sinds alle ellende van het mogelijke verwerpen, dus ik meteen mijn hand erbij en heeeeeel in de verte voelde ik wat *zucht* Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:11

Macy heeft vannacht voor het eerst weer geprobeerd om haar staart te veranderen in 'coupe pleeborstel'... Boos!
Was het eindelijk weer een beetje bijgegroeid na het veulenen van vorig jaar Frusty
Blijkbaar haar manier om te laten merken dat ze vandaag op 9 maanden zit.

Ach we tellen maar weer af... Als ik kijk naar haar vorige drachten zou het nog 47-65 dagen kunnen duren.
Macy, ik heb lichte voorkeur voor die 47 dagen Schijnheilig

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:29

MissHIS schreef:
Ze moet nog een dag of 40! Ik breng haar volgende week naar een vriend van mij toe, aan de andere kant van het dorp. Hij heeft daar een merrieveulenbox met camera en een héle grote wei. Bovendien zijn daar al diverse internationale springpaarden geboren, dus wie weet brengt het geluk! Schijnheilig

zo he, klinkt super! Haha! En hopen dat het inderdaad geluk brengt! Lachen
Vreya's kont kan trouwens nog wel heel goed de lucht in Schijnheilig maar die is ook nog niet zo ver als die van jou Lachen

@ polly: wat leuk dat je het hebt zien bewegen!! Haha!
Nu heb je wat meer zekerheid, het veulentje leeft Lachen (en blijft vast ook leven Lachen ) Party!!

Vreya is ook al aan het schuren Verward En ze moet nog aardig lang! er blijft vast geen staart meer over Verdrietig Tong uitsteken Ze staat vaak lekker met haar kont tegen het schuurtje aan.. maarjah.. je moet het er maar voor over hebben he Schijnheilig

Vreya zit nu al op 8 maand! Haha! Go jij! Go jij!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:49

Nancy was gisteren precies 8 maanden...