[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:19

Wij moeten ook de 15e scannen ongeveer (17 dagen, maar dan ben ik vrij dus hopelijk kan de DA dan ook), hopelijk een dagje vol drachtige merries!!!

Vervelend muronia dat het niet wil vlotten met je merrie... Extra fijn dat je andere merrie wel snel drachtig werd!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:33

Kabayo ik wil er wel alles aan gedaan hebben voordat ik haar de komende jaren als dure grasmaaier inzet, dat kost ook een boel ;)

Ze staat nu op een hele goede plek, waar ze er echt verstand van hebben en waar het regelmatig met moeilijke merries ook nog lukt, dus ik geef het de kans zo lang zij er vertrouwen in hebben. Als het hier niet lukt, dan houdt het op.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:38

Ben benieuwd met Olivia.
Met het schouwen deed ze nog helemaal niks.
Nu schouwen we wel met een Friese hengst, die zijn natuurlijk lang niet zo knap als de blondjes. :')

Nu nog even wachten op het scannen.
Wie weet zaterdag ochtend nog een keer scannen, dat zou wel top uitkomen.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:46

Spannend Renske! Hoelaat ga je scannen?

Balen dat het nog niet wil vlotten Muronia, snap dat je er nu nog alles aan wilt doen en als de stal er nog vertrouwen in heeft is het nog geen afgeschreven zaak
Duimen dat het hengstig spuiten helpt :j

Hier gisteren geïnsemineerd, morgen scannen of het ei weg is... Dan mag ik haar ophalen! Ben benieuwd hoeveel Leila wel niet veranderd is in die 1,5 week dat ze daar waren..

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:50

Ik snap je wel hoor Muronia. Wie weet dat het nu met super begeleiding wel lukt. Dan zou het zonde zijn om niet door te gaan.

Hier even wat mindere dagen gehad na de teleurstelling van maandag. Ik zal vanavond alles even bijlezen en reageren op iedereen :j

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:14

Ik kan van het wachtbankje af. Kaela is vanmorgen drachtig gescand. Nu op 35 dagen kijken of het mooi doorontwikkeld.
Muronia, ik hoop voor jou dat ze mooi drachtig wordt.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:29

Oeps, had dit topic per ongeluk ontstipt |o

Voor allen met de drachtige merries gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* hopelijk blijven ze allemaal mooi zitten.

Voor degene die nog scannen moeten heel veel succes

Jeetje Cynthia het is een gigantisch lastige keuze, maar voor haar beter. Heel veel sterkte toegewenst Y;(

Wauw AM, als ik nou zo'n veulen in een lekkere dikke met gigantisch behang, Tinker versie zou kunnen fokken hè <3 <3 <3 echt een heel gaaf veulen <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtigen!
Afbeelding

Hopelijk lukt het bij iedereen.

Muronia, knap van je doorzettingsvermogen. Denken ze aan iets specifieks en gaan ze haar verder onderzoeken?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:15

Ik hoop maar dat Olivia er rekening mee houd dat ik zaterdag naar mijn familie wil en ze daarom nog niet echt hengstig is. :')

Zit nog steeds een mooi eitje, maar baarmoeder is nog niet hengstig genoeg.
Dus zaterdag ochtend weer scannen. :+

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:00

Proficiat fleuribelle!! *\o/*

Renske , jou merrie stelt jou geduld ook
Op de proef precies

Deze ronde heb ik precies minder geduld, de dagen gaan zo traag voorbij :') 8)7
Nog wachten tot de 17de !
Mijn merrie apprecieert het nu niet meer als de shet aan haar buik komt knabbelen, en gisteren stond ze op alles en iedereen te hinniken. Hopelijk goede tekens.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:25

Ik hoop dat ze zaterdag zo ver is dat we zondag kunnen insemineren.
Dan kan Ariel ook mee, die is dan hopelijk 16 dagen drachtig. O:)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:59

Agh nee wat erg Cynthia.. Heel veel sterkte Y;(

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:18

Even een dikke ego post maar heb even advies nodig..

Alles zo kort mogelijk op een rijtje:

Vorig jaar na 3 pogingen, merrie weggebracht naar de hengsten houder, daar is het toen wel gelukt haar drachtig te krijgen met 18 dagen mooie vrucht te zien, maar 3 weken later niet drachtig meer.

Nu dit jaar alweer 2 pogingen verder (eerste keer bloedei, 2e keer alles volgens het boekje) niet drachtig.

Progesteron test is goed, dus aan de regumate als er op 18 dagen een vrucht zou zitten is niet nodig?

Uitslag van de swab ook goed, geen bacteriën aanwezig.

Dierenarts denkt misschien dat het nu aan de verdunning van het sperma ligt dat ze daar niet tegen kan of dat ze luchtzuigt en dichtgezet moet worden.

Wat zouden jullie nu gedaan hebben?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:28

Na 18 dagen verwerpen lijkt me eerder idd luchtzuigen dan issue met de verdunning.

Ik zou voor de zekerheid dichtzetten, vaak kunnen ze met insemineren wel voelen of het nodig kan zijn.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:37

fokfanaat schreef:
Na 18 dagen verwerpen lijkt me eerder idd luchtzuigen dan issue met de verdunning.

Ik zou voor de zekerheid dichtzetten, vaak kunnen ze met insemineren wel voelen of het nodig kan zijn.

Oja, die keer dat ze wel drachtig geworden is is wel van onverdund

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:53

Ik kan je zo geen advies geven Brigitte. Wat zegt je DA ervan?

Wij zijn vanmorgen weer met April op pad geweest om te scannen. Ze was gisteren hengstig geworden, maar op de scan nog niet helemaal zover. Dus morgen insemineren.
Ze is nu super hengstig en mijn oude merrie Jazzy ook. Dus ze staan daar een beetje bij elkaar verliefd te doen. Alleen onze shetlander is een een ruin, dus die heeft het er maar druk mee :=

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:03

Volgens ons dekstation is het ‘niet tegen verdunning kunnen’ een beetje een fabeltje. Veel veeartsen grijpen dat aan om zichzelf wat in te dekken als het niet meteen lukt.

De wetenschap staat ook niet stil, tegenwoordig is die verdunning puur voeding en een boost voor het zaad.. ook wordt alle viezigheid en vocht weggefilterd van de zaadcellen, die dan bij de verdunning gaan en reageert slechts een verwaarloosbaar klein percentage merries daar op.

Vorig jaar is niet echt een betrouwbaar jaar om conclusies uit te trekken, er hebben heel veel merries verworpen met die hitte. En dit jaar heb je dan nog maar 1 goede poging gehad eigenlijk? Bloedei is dikwijls wel miserie voor de rest van het seizoen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:14

ik heb er ook een gehad die altijd reactie gaf op sommige verdunning (vocht in de baarmoeder)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:34

Ik heb ooit 1 met een bloedei gehad en dat jaar was om zeep.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:43

Oké, het bloedei is wel redelijk vlot 'af' gegaan en ze is daarna uit zichzelf hengstig geworden, en ook dat ei is uitzichzelf gesprongen een dag na insimineren, dat leek volgens het boekje te gaan, ook nu is ze weer beginnend hengstig, dus de cyclus lijkt ook goed

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:59

Neon gefeliciteerd! Leuk dat je er weer bent.

Iedereen met ook drachtige merrie gefeliciteerd!

Welkom aan de nieuwelingen!

Cynthia heel veel sterkte.. Arme dais... Wat zul je haar missen.

Ik heb niet zoveel te melden, nog steeds op wachtbankje en andere merrie ook mee op het wachtbankje.. Dus we wachten gewoon weer verder :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:16

Gefeliciteerd fleuribelle

Brigitte dan zit er maar 1 ding op vers onverdund en dichtzetten of nieten is ook optie en niet zo drastisch en die vallen er na paar maanden vanzelf uit. Als het dan nog niet lukt dan zou ik direct overgaan naar volgend jaar. Bloedei is idd wel miserie en vaak einde seizoen.

Muronia goh zou dichtzetten ook geen optie zijn voor haar? Er komt toch niet direct een oorzaak boven.

Nou ja de wetenschap dat maar 1 op de 3 eicellen ok is, zegt ook al veel. Hoe jonger de merries hoe meer de goeie eerst komen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:46

Hier vorig jaar 1 met een bloedei. Hele dekseizoen vergooid. Nu goed kijken wanneer ze hengstig wordt. Ik heb nog geen duidelijke tekenen gezien..

Vanmorgen chakira voor het eerst gedekt. Kijken wanneer ze afslaat. Dan kan ik ook op het bankje, las dat er weer wat ruimte op kwam hihihi

Gefeliciteerd voor degene die een drachtige merrie hebben.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:38

Nou.. klinkt hoopvol voor mijn merrie -O-
Hopelijk kan ik zaterdag melden dat er wel wat in gang komt ondanks bloedei eerder :')

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:32

Ik heb alles meegelezen maar ben er niet aan toe gekomen om ook te reageren, het gaat zo ontzettend hard dit topic. Voor iedereen met een drachtige merrie, gefeliciteerd! En voor de mensen waarbij het nog niet zo ver is heel veel succes.

Nog een update van mijn merrie; de allereerste poging gelijk raak *\o/* . Gisteren gescand op 45 dagen en alles zag er goed uit. Dus als het mee zit volgend jaar eind maart een veulentje van Glock's Taminiau uit mijn Scandic x Flemmingh merrie.