Er wordt lekker gekletst hier zeg. 
Wat ellendig dat de paarden van de boer verkocht worden Joyce en Nicole.
Dyonne schreef:Goeroe, jij hebt ook de Welsh B toch?
Klopt, misschien dat die volgend jaar aan de beurt komt, of anders waarschijnlijk het jaar daarop. Daarnaast heb ik nog een NRPS-merrie.
Gefeliciteerd Myrthe, Esther en Linda!
Murosch schreef:Mijn Helga loopt niet goed sinds ze terug is van de hengst. Ze lijkt heel erg stijf / rugpijn te hebben. Ik kan haar niet kreupel vinden, maar ze loopt moeizaam. Ik vermoed dat ze iets verrekt heeft in haar rug bij het dekken ofzo. We zien het nog even aan en als het niet beter wordt, dan moet de DA maar even komen kijken. Dit is niet echt leuk zo hoor pff. Herkent iemand dit na natuurlijk dekken? Kunnen ze daar last van krijgen?
Een paar jaar geleden heb ik geprobeerd mijn NRPS-merrie drachtig te krijgen en die kreeg ik na een lang seizoen bij een hengstenhouder ook ontzettend stijf (en mager en helaas ook leeg) terug. Die is niet eens natuurlijk gedekt (ga ik maar vanuit tenminste). Een paar behandelingen van een osteopaat hebben goed geholpen. Hopelijk is jouw Helga gauw weer de oude.
Dyonne schreef:Een vraag trouwens. Welke momenten scannen jullie het liefst?
Toen met mijn vorige veulen heb ik 18, 28 en 42 Ofzo gedaan. Maar dat was vanwege tweelingdracht.
'Liefst' zou ik helemaal niet scannen. Mijn merrie vindt het verschrikkelijk. Gelukkig ondergaat ze het steeds iets gemakkelijker, maar onze opvoelbox heeft zijn nut al wel bewezen.
Op 17 dagen is ze gescand op dracht en eind volgende week scannen we nog een keer om te zien of het hartje klopt en of het er verder goed uitziet. Volgens onze dierenarts is scannen tussen de 4 en 5 weken dracht ideaal. Als het er dan goed uitziet is de kans klein dat het alsnog misgaat en als het er niet goed uitziet ben je nog op tijd om er iets aan te doen. Wacht je te lang dan gaat de boel 'op slot' en is het seizoen waarschijnlijk verloren. Als het er volgende week goed uitziet denk ik dat ik het hierbij laat. Als ze onverhoopt toch hengstig wordt merk ik dat wel.
Wat balen dat jullie merrie niet drachtig is Seven. Hopelijk meer geluk in de volgende ronde!
Mooie combinatie Celine. En nog iemand die graag een schimmel wil. 
Jammer dat Lizzy toch weer hengstig geworden is Marije. Hopelijk nu snel weer drachtig.
Balen dat Fleem niet drachtig is Knolselder. Verstandig denk ik om haar bij de dierenarts te laten staan.
Succes voor iedereen die nog gaat scannen!