[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DustinloverJarig

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:48

Morgen om 4 uur worden er hier stuk of 6 a 7 gescant :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:05

Vulina schreef:
Zo laat is het niet toch? Heb je volgend jaar eind april/ begin mei een veulen. Prefect wat mij betreft!

Niet als je vanaf april regelmatig met andere paarden van vrijdag ochtend t/m zondag avond(nacht) op wedstrijd bent en de oppas niet blij is met hoogdrachtige merries ;)
Vandaar dat ik altijd probeer om de veulens zoveel mogelijk in feb/mrt te hebben. Dan scheelt het een hoop stress.
Wij hebben altijd meerdaagse wedstrijden een eind van huis. Niet een wedstrijd in de buurt waar je na 2,5 uur weer thuis bent.

Neon, mooie merrie heb je gekocht!
Fijn dat je toch er weer bij bent in het DBT.

Linda toch ook al 1 drachtig *\o/*

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:15

MarijeR, ja dat klinkt heel logisch en dan ook veel handiger als in april mei!
Waar moet je helemaal heen op wedstrijd?

Dustinlover spannend!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:47

Jammer van Lizzy Marije, hopelijk pakt het meteen weer!

Daarom durf ik mijn prille combinaties ook nog niet van de daken te schreeuwen.

Fleem niet drachtig. Beetje vocht op baarmoeder. Staat nu voor opvolging bij de DA.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:52

spannend Rowan!!

Marije, tja dan is het inderdaad wel praktischer om feb/mrt te pakken.

Ik vind het bekend maken van prille combi's ook eng, maarja iedereen heeft hier met hetzelfde te maken dus hier durf ik het wel hihi.

Annelies, Fleem weer niet? ;( jemig wat balen!! nu dus op kliniek voor opvolging, verstandige keuze. Als dit ooit mag lukken word dit toch wel een veulentje met een gouden randje :=

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:01

Ja ik zei ook van Bo is dragend en 2 dagen later stond ze hengstig.. nu dus expres over de 20 dagen gewacht met alles dan is er iets meer zekerheid. Spook zelfs al over de 30.
Annelies balen hopelijk krijg je der wel dragend!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:16

Wat balen annelies! weten ze al waarom het niet lukt?

Das een hele hoop rowan!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:01

Diane_Basje, Leuk beestje!

Memere, Ster merrie, dat is een leuke verrassing!

MonDos, aftellen maar weer.....

Icecrystal, 100 dagen al weer, leuk!

Murosch, Fijn dat het met Helga beter gaat!

sultan15, Ook al een dikke maand onder weg

Setteli, 60 dagen, wordt tijd voor een 'dikke' buik foto
Dotan is zeker een knapperd!

Vulina, Gaaf, 3 veulens in je wei. Dat is mijn droom over 2 jaar
Jammer dat ze nu geen van 3en hengstig zijn

mijnlieverd , Biscuit en Belle ook al even onder weg!
Spannend voor Hope en Bibi

Evelien__, Je bent niet de enigste die zich een echte penny voel hoor :o
Alles duurt lang, het dekken, afslaan, schouwen, scannen......

Neonlight, Leuke date :=

mooney, Wat vervelend dat het niet zo soepeltjes gaat

Seven, Wat jammer!

Casarell, Aftellen naar de 18 dagen, spannend

celine14, Succes volgende week met het scannen

Knolselder, Wat jammer dat Fleem niet drachtig is

Dustinlover, Dat is de moeite 6 of 7om te laten scannen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:09

Dat klein beetje vocht kan natuurlijk wel een dracht in de weg zitten.

Dat wordt dan echt een gouden veulen ja. Ook letterlijk want dat wordt met deze combi vos of palomino (met mss nog zilver :P)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:22

hahaha ja dat is zo, maar voornamelijk een gouden veulen vanwege alle centjes die er al ingestopt zijn ;)

Rowan, kunnen ze dan nog wel iets doen aan eventuele tweelingdrachten op 30 dagen? Of stel ik nu een domme vraag? :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:51

Er wordt lekker gekletst hier zeg. :oo

Wat ellendig dat de paarden van de boer verkocht worden Joyce en Nicole.

Dyonne schreef:
Goeroe, jij hebt ook de Welsh B toch?

Klopt, misschien dat die volgend jaar aan de beurt komt, of anders waarschijnlijk het jaar daarop. Daarnaast heb ik nog een NRPS-merrie.

Gefeliciteerd Myrthe, Esther en Linda!

Murosch schreef:
Mijn Helga loopt niet goed sinds ze terug is van de hengst. Ze lijkt heel erg stijf / rugpijn te hebben. Ik kan haar niet kreupel vinden, maar ze loopt moeizaam. Ik vermoed dat ze iets verrekt heeft in haar rug bij het dekken ofzo. We zien het nog even aan en als het niet beter wordt, dan moet de DA maar even komen kijken. Dit is niet echt leuk zo hoor pff. Herkent iemand dit na natuurlijk dekken? Kunnen ze daar last van krijgen?

Een paar jaar geleden heb ik geprobeerd mijn NRPS-merrie drachtig te krijgen en die kreeg ik na een lang seizoen bij een hengstenhouder ook ontzettend stijf (en mager en helaas ook leeg) terug. Die is niet eens natuurlijk gedekt (ga ik maar vanuit tenminste). Een paar behandelingen van een osteopaat hebben goed geholpen. Hopelijk is jouw Helga gauw weer de oude.

Dyonne schreef:
Een vraag trouwens. Welke momenten scannen jullie het liefst?
Toen met mijn vorige veulen heb ik 18, 28 en 42 Ofzo gedaan. Maar dat was vanwege tweelingdracht.

'Liefst' zou ik helemaal niet scannen. Mijn merrie vindt het verschrikkelijk. Gelukkig ondergaat ze het steeds iets gemakkelijker, maar onze opvoelbox heeft zijn nut al wel bewezen. :o Op 17 dagen is ze gescand op dracht en eind volgende week scannen we nog een keer om te zien of het hartje klopt en of het er verder goed uitziet. Volgens onze dierenarts is scannen tussen de 4 en 5 weken dracht ideaal. Als het er dan goed uitziet is de kans klein dat het alsnog misgaat en als het er niet goed uitziet ben je nog op tijd om er iets aan te doen. Wacht je te lang dan gaat de boel 'op slot' en is het seizoen waarschijnlijk verloren. Als het er volgende week goed uitziet denk ik dat ik het hierbij laat. Als ze onverhoopt toch hengstig wordt merk ik dat wel.

Wat balen dat jullie merrie niet drachtig is Seven. Hopelijk meer geluk in de volgende ronde!

Mooie combinatie Celine. En nog iemand die graag een schimmel wil. :D

Jammer dat Lizzy toch weer hengstig geworden is Marije. Hopelijk nu snel weer drachtig.

Balen dat Fleem niet drachtig is Knolselder. Verstandig denk ik om haar bij de dierenarts te laten staan.

Succes voor iedereen die nog gaat scannen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:21

DL, dat wordt spannend morgen middag!
Heb het dit jaar met Snazzy al 2 keer gehad dat ze op de 23e dag na de laatste dekking ineens weer hengstig stond. Dan denk je ook het zit wel goed en is het best een teleurstelling.
Nu op 29 dagen en niets te zien terwijl ze naast 2 jonge hengsten staat.

Celine, onze dichtstbijzijnde wedstrijd dit jaar is 275km van huis. Dan rij je niet even snel heen en weer aangezien de paarden daar zowel vrijdag, zaterdag als zondag moeten zijn.
Dit jaar hebben we mazzel en zijn ze vooral in NL en België. Eerder ook wel naar Denemarken, Duitsland en Frankrijk geweest maar dan moet je eigenlijk langer van huis en dat is weer lastig met oppas regelen.

Knolselder, wat zonde van Fleem :(:)
Misschien spoelen en na het dekken wat oxytocine spuiten?
Zag wel mooie scans van de andere dames +:)+

Dacht ff snel bij te lezen vanaf maandag maar jeetje wat wordt er veel gepost :oo
Dat wordt straks deel 2 voordat er een 2017 veulen is :')

Dyonne leuk dat je er ook weer bij bent!

Aniek, mooie combi's.
Zie nog wel bekende namen maar volgens mij mis ik toch al 1 of 2 generaties sinds ik uit de welshjes ben ;)

Goeroe, ook een mooie combinatie.

Joyce en Nicole wat een triest bericht over de eigenaar van de paarden. Alles moeten verkopen...
En voor jullie ook want jullie zijn altijd zo met de merries en veulens bezig :(:)

Juval, hier ook merries die drachtig lijken maar het niet zijn. 1 van de hengsten ook trouwens :o

Vulina, spannend om te dekken, zeker als je nog niet uit de hengstenkeuze bent :D

Myrthee_ gefeliciteerd!

Esther28 ook gefeliciteerd en mooie combi!

Murosch, ik heb hier nog nooit een merrie stijf of pijnlijk gezien na een natuurlijke dekking :n
Moet wel zeggen dat de hengsten hier rustig springen en als ze lomp doen dan trek ik ze eraf en laat ik ze opnieuw springen.
Maar ook in de kudde nooit problemen gehad ermee.
Hopelijk is Helga snel weer ok.

Icecrystal, dat schiet al op!

Staartbijtende veulens... Hier ook hertshoornspray en bij echte fanatiekelingen die daar doorheen vreten een klein beetje sambal. Werkt prima en na een dag weer uitspoelen en ze komen er nooit weer aan.

Seven wat jammer dat ze niet drachtig is :(:)

Hinte, spannend. Mooi dat ze hem niet zag zitten en hopelijk blijft dat zo.

celine14, mooie spring combinatie!

Zo, volgens mij ben ik bijgelezen _O-

DaisyDonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:58

Ik heb een dringende vraag.
Mijn merrie die net ong 2 weken geleden gedekt is vanacht uigebroken en bij de voer bak snoepjes enz. lekkere dingen gezeten .
Maar opeens ontdek ik een plas met slijmerig wit gelig slijm (ontlasting) en ze voelt zich ook niet zo lekker. Voordat ik de DA bel wou ik gaag weten of dit bij de dracht hoort of dat het wat anders kan zijn . ze heeft ook last van hormonen.
Ik wil het voor morgen even aan kijken . zij heeft ook ander voer gekregen en daar heel veel kan hebben gegeten . Graag geen commentaar van dat je niks afsluit zij weet alle sloten open te krijgen en haar nieuwe slot blijkbaar ook . :n Graag antwoorden ..... +:)+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:21

Bedankt iedereen voor de reacties echt leuk als we allemaal duimen kont het vast goed deze volgende poging.

2 week gedekt denk niet dat je dan al iets van drachtigheid ziet maar wat de ontlasting/uitscheiding is, is het geen urine.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:35

Ik vind je verhaal nogal onduidelijk DaisyDonder. :o Waar heb je de plas met slijm gevonden? Is het echt ontlasting (poep dus) of iets anders? Hoe merk je dat ze last heeft van haar hormonen? Is ze niet gewoon weer hengstig aan het worden? Los van een eventuele dracht zou ik haar maar goed in de gaten houden als ik jou was, want van het plunderen van de voerplek kunnen ze behoorlijk ziek worden!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:40

Joy is dus hengstig :(

Vanavond weer dekken..en hopen dat ze snel afslaat. Ik mis haar enorm en even gaan bezoeken kan niet omdat ik afhankelijk ben van vervoer en niemand die het ziet zitten om 'even' 6 uur te rijden (zonder fille) op een dag. Zo meteen staat ze daar langer dan dat ze hier gestaan heeft (heb haar van eind februari).

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:54

Welkom Neon! Ben heel benieuwd naar jou combinatie!

Wat jammer dat ze niet drachtig is Seven :(

Spannend Casarell!

Welkom Celine! Mooie combi

Spannend Fosty of het ei weg is!

Ik zou ook al scannen juval!

Leuk Marije! Snap dat het makkelijk is als de veulens vroeg komen

Dustinlover succes met scannen morgen!

Pff wat jammer Knolselder dat ze niet drachtig is!

He wat balen Memere, snap dat je haar mist

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:49

Hi allemaal!

Ik meld me ook hier. M'n merrie is gisteren geinsemineerd met de hengst In Style. Voor ons allebei de eerste keer, dus ik vind het erg spannend :D
DA kwam vanochtend scannen en ze had geovuleerd, maar wel wat vocht in de baarmoeder. Toen kreeg ze een injectie en straks geef ik er nog eentje, zodat de baarmoedermond meer ontspant oid. Heeft dat nog gevolgen voor het drachtig worden?

DaisyDonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:08

Veel reactues en bedakt daarvoor ik ga even een tijdje offeline

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:27

hoi kimmysan, spannend hoor. heb je ook foto's van je merrie en de hengst?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:00

MarijeR, welke tak van de sport beoefenen jullie?

Daisy, je veearts kan je misschien telefonisch gerust stellen?

Memere, ik duim mee :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:19

Sorry meiden ik lees alles wel,maar lig ziek op bed, dus alles onthouden en op reageren is wat lastig ;)
Maar ik lees alles.
Ik hoop echt dat alle merries drachtig raken.
En dat alle drachtigen, drachtig blijven :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:25

Ik zag weer een gigantisch goede bijleespost van hinte, goed dat je dat voor elkaar krijgt.

Ik ga weer even uit mijn hoofd reageren, mensen vergeten doe ik dus niet expres.

Knolselder is dit de eerste keer dat Fleem drachtig moet worden? Of is het al vaker lastig gegaan (of juist niet?). Wel balen zeg, ik hoop dat het de volgende keer raak is.
Seven heeft ook pech, ook voor jou draaien de duimen.

Marije had nog een nakomertje, snap dat dat lastig is met het showseizoen. Heb jij je paardjes in een ander stamboek dan de andere minifokkers dat jij wel die shows in het buitenland hebt of ben je zoveel fanatieker qua shows?

Kimmysan welkom!

Silly beterschap!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:30

Memere, Wat jammer, hoe lang is ze nu al weg?

kimmysan, Welkom, spannend hoor

Silly1972, Beterschap!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:32

Ze is al van 30 april weg en had zich van 30 april tot 14 mei laten dekken..dus zat er wat aan te komen. Ik hoop dat ze nu véél sneller afslaat.