silly_silas schreef:indigo blue :
7 dagen oud
verder iedereen gefeliciteerd met veulentjes
en mijlpalen !!
ook leuke veulen fotows

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
silly_silas schreef:indigo blue :
7 dagen oud
verder iedereen gefeliciteerd met veulentjes
en mijlpalen !!
ook leuke veulen fotows
Mausje900 schreef:Hier is ook nog steeds niets te bekennen. Had het vannacht ook niet verwacht bij Wendely. Mijn zusje moest de hele nacht elk uur tien minuten wandelen met haar shetje, die had zandkoliek. Al dat gewandel voor de stal langs geeft natuurlijk wat onrust en afleiding.Volgens mij gaat het met de shet nu wel goed, ik heb er in ieder geval niets meer van weergehoord, maar ik ga zo even kijken.
Diablo schreef:Ik waak nog niet. Hoewel Gypsi van de week wel erg verdacht deed....maar nu is ze weer vrij rustig. Mira is er volgens mij nog niet echt aan toe. Maarja, ze is een maiden, dus je weet het nooit.
Ze krijgt al redelijk uier en ik zag gisteren zelfs dat ze duidelijker spenen begint te krijgen, dus ja....wel lastig, want ze staat dag en nacht buiten en dat vertrouw ik niet zo meer. Als ik haar binnen ga zetten, moet er een ander naar buiten. Dat is nog niet zo erg, maar Mira is een beetje erg lastig met stallen in en uit gaan, daar heeft ze het niet zo op. Ze dendert dan echt dwars door je heen, dan is ze niet meer te houden. Mijn man doet dat dus, maar aangezien hij ook gewoon moet werken, kan hij bijv. in zijn vroege dienst niet buiten zetten en in zijn late dienst niet meer binnen....dat zou betekenen dat ze constant op stal moet blijven totdat het veulen er is. Lastig dus.....
toeka schreef:jaaaah vandaag weer een mijlpaal 350 dagen![]()
![]()
![]()
vannacht hadden ze allebei weliswaar 1 druppel eraan hangenzonder er met de vinger langsheen te zijn gegaan. heb hem vol enthousiasme eraf gehaald en bij beide zijn ze nog niet terug gekomen. ze zijn zo chagerijnig, dat je er zelf haast chaggie van word is ook niet zo moeilijk als je al 5 weken waakt 1 was zelfs zo blij dat ze een kusje met tandjes gafde uier op uierfoto is nog steeds hetzelfde, behoorlijk vol dus.
dus het word tijd dat ze eruit komen![]()
iedereen weer gefeliciteerd met zijn mijlpalen en veulens! en veel succes weer voor de wakers vannacht
Iorrr schreef:Hier pom's beloofde foto... Hier lijkt ze niet eens zo mega... Maar geloof me ze is echt abnormaal!![]()
De laatste is van afgelopen zaterdag...
ShamalArabs schreef:Gefeliciteerd met de veullies en mijlpalen!
Xenah is vandaag 280 dagen drachtig, nog 20 en 40 dagen tot de volgende mijlpalen.
Vandaag zijn er 4 dames gescand, hiervan 3 stuks voor de 2e keer, de 4e voor de 1e keer.
Njadien op 41 dagen dracht, nog steeds netjes drachtig.
Ramaylla op 35 dagen dracht, nog steeds netjes drachtig.
bovenstaande hoeven nu in principe niet meer gescand te worden.
Shanaya op 17 dagen na laatste dekdatum, vrucht op 21+ iig nog geen 24 dagen (gerekend vanaf 1e dag dat ze gedekt is), zo tussen 22 en 23 dagen in, we houden het op 22 dagen; er was dus al een hartslag. Ze word over 3 tot 4 weken opnieuw gescand.
Passia... ik maakte laatst al melding dat ze hengstig leek toen ze voor de eerste maal gescand moest worden, ze bleek toen wel drachtig maar de vrucht lag tegen een cycste aan.
Ze werd nu dus op 27 dagen gescand, toen ik haar met het achterwerk tegen de deur aan plantte en de DA naar haar achterwerk toeliep, dacht zij wrs dat hij kwam insemineren oid want ze gooide haar staart omhoog, begon te knipogen en liet kleine beetjes urine lopen...
De DA ging vervolgens scannen, ze is, niet schrikken, nog steeds drachtig!! Maar: het vruchtje groeit op dit moment op/om/naast/tegen de cyste aan, dus de overlevingskans blijft klein. Over 3 tot 4 weken (samen met shanaya) word ze opnieuw gescand. Zit het er dan nog, dan stijgt de overlevingskans van het veulentje-in-wording gelijk naar 80%
Schouwen is dus geen optie omdat ze hengstig toont/doet. meer dan afwachten kunnen we dus niet doen...
*Jolanda* schreef:Hallo allemaal,
Kom ook gezellig meekletsen, mijn merrie staat op springen, is deze week uitgerekend en heeft inmiddels een mooi dik uiertje. Ik heb met haar afgesproken dat ze dit weekend gaat veulenen want nu heb ik nog vakantieBen benieuwd of ze zich aan de afspraak houdt
![]()
Ze is trouwens drachtig van Dramatic (KWPN), las daar ergens een vraag over.
Groetjes Jolanda
starlet schreef:Iedereen gefeliciteerd met de veulens?? Wat zitten er plaatjes tussen zeg, echt prachtig! ..
Het veulen van Pick Me Up (roepnaam Puck) zit er gelukkig nog gewoon (2 weken geleden heeft de dierenarts haar gecontroleerd omdat ze een hele vieze achterkant had, toen leek gelukkig niets op een naderende bevalling). Alles gaat verder prima. Ze is nu 317 dagen drachtig. Ze heeft nog geen uier of iets wat er moet lijken... Het wordt wel duidelijk zwaarder voor haar en zijzelf ookIk heb tot gisteren elke week nog wel wat gereden (2 keer per week een beetje stappen en draven), maar ik ben er nu mee gestopt. Ik zat er gisteren op en het voelde niet meer goed. Ze had ook al flink getrapt naar haar buik met aansingelen (doet ze anders echt nooit). Ze wil gewoon niet meer, dus ben ik er na een paar poseerfoto's en 3 rondjes stappen afgestapt. Nu heeft ze officieel zwangerschapsverlof. Ik ga alleen nog maar een beetje tutten en wandelen enzo. De foto hieronder is van gisteren.....
hiboune schreef:jij hebt vast de advertentie op marktplaats gelezen?
hiboune schreef:haha ik had hem ook zien staan
400 euro he?