Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:34

amandake: ik vraag bewust geen mails van dit topic Tong uitsteken tis hier veel te druk

regina: gefeliciteerd!

dana: leuk dat je ook even komt kijken! jaartje afwachten voor jou dus nu...
pretty ziet er overigens leuk uit Ja

whiii! ik heb een superslanke haf voorbij zien komen Wow!
zo zie ik ze eerlijk gezegd niet graag Bloos maar das ieders smaak he Knipoog

Angel haar "voor"uier (zo zal ik het maar beginnen noemen Knipoog) groeit gestaag Ja elke ochtend weer wat meer zwelling Haha!
Normaal gezien wou ik pas vanaf volgende maand met merrievoer beginnen voor angel, maar ben dan toch vandaag twee zakken gaan kopen (had nog een kortingsbon) en vanaf morgen begin ik heel zachtjes aan wat gewoon voer te vervangen.
Ze krijgt momenteel per dag iets meer dan 3kg per dag denk ik Verward (moet nog ns wegen) en ik wil daarvan 0,5kg gaan vervangen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:42

waw Dana,wat is ze knap! Vingers aflikken

Een grote meid al aan het worden!! Prachti! Ik snap waarom ze een blijvertje is! Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:45

Bloos thanks......ze is ook de enige die ik nu nog heb, dus wel prettig dat ze mooi uitgroeit Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:05

Regina; Gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij!

frenia schreef:
Angel haar "voor"uier (zo zal ik het maar beginnen noemen Knipoog) groeit gestaag Ja elke ochtend weer wat meer zwelling Haha!
Normaal gezien wou ik pas vanaf volgende maand met merrievoer beginnen voor angel, maar ben dan toch vandaag twee zakken gaan kopen (had nog een kortingsbon) en vanaf morgen begin ik heel zachtjes aan wat gewoon voer te vervangen.
Ze krijgt momenteel per dag iets meer dan 3kg per dag denk ik Verward (moet nog ns wegen) en ik wil daarvan 0,5kg gaan vervangen.

Mag ik vragen waarom je haar 3kg per dag brok geeft? Die van mij krijgen op het moment geen brok! Alleen wat biet+maismeel en vitamine poeder, geef ik ze brokken krijgen ze spontaan overal jeuk enzo.. En als ik ze brok geef echt niet meer dan 0.5 kg per paard. Ze doen ook niks, dus hebben het niet nodig. (Vanaf maand 8 krijgen ze wel brokken hoor! En als het veulen erbij loopt, zo'n 2kg per paard)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:29

bedankt allemaal Haha!

@dana: wow, dat wordt al een hele dame zeg! ze wordt echt groot!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:45

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd!!!!
@ Dana: Ze ziet er echt goed uit!!!!
Heb je al een hengst op het oog voor 2008??

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:01

meld me ook weer even... vandaag is de veearts even komen kijken naar cuba omdat ze wat slecht aan het eten was (en ik het niet echt vertrouwde). maar er is niets aan de hand gelukkig. Haha!
Heb weer wat foto's gemaakt en mevrouw was weer lekker chagrijnig (ach ja alles went).
Sommige foto's zijn wat wazig maar het begon te regenen en cuba heeft daar dus echt een hekel aan. . .

foto van de zijkant
Afbeelding

buikje rechts
Afbeelding

buikje links
Afbeelding

chagrijnige cuba Duivel
Afbeelding

en toen zag ze wortels!!!! Vingers aflikken
Afbeelding

Merkte gister dat haar spieren op de achterhand minder worden en dat ze na driekwartier rijden echt moe is. Ach gut Ga dus na a.s weekend maar lekker in het bos rijden en dan gaat ze maar meer op de wei en aan de longe...
Krijg nu ook allemaal reacties van: Tjee wat is die dik, die mag wel op dieet. Als ik dan zeg dat ze drachtig is het zo van: oow dat wisten we niet. . . Verward
Ach ja vage mensen allemaal. . .Hamer

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:40

@cubalibre : hoelang is ze al drachtig dan,het is wel een mooie merrie.
hier hebben we er een die in maart al moet en die is al mega dik,echt abnormaal

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:41

@CubaLibre: Mooie buik! En wat rijden betreft, dat heeft mijn merrie ook met vlagen. De ene dag is ze zo fit als een hoentje en de andere dag is ze zo moe. Ik rij haar dan ook niet meer zo fanatiek meer. Komt wel weer. Ik moet wel zeggen dat ik het mis. Ik rij nu om de dag ook de merrie van mijn man zodat ik nog wat uitdaging heb wat rijden aangaat.

@Regina: Gefeliciteerd met je mijlpaal!!! Nu is het echt aftellen.

@Faniek: Schattig die wormpjes.

@Maseike: Waarschijnlijk is het veulen gewoon irritant.

@Inowa: Wat vervelend, moet echt een domper zijn Ach gut , sterkte!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:51

@ regina
Gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ Dana
Woooow wat ziet River er goed uit! Wat is ze groooooooooot!

@ frenia
Spannend het komt wel erg dichtbij zo he Haha!

@ CubaLibre
Ik blijf d'r leuk vinden he Haha! Ze doet me denken aan een pony die bij ons op manege stond waar ik toen reed.
Zelfs al was ze niet drachtig vind ik voor de winter dit een prima buikje Haha!

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Alle babynijns leven nog.. de ander lijkt geen te krijgen en gaat van weekend weer onder de ram of deze week ergens. Nijnen uit Duitsland beginnen te wennen en er zijn al steelplannen (oftewel de meiden van het konijnenforum willen ze hebben.. krijg ze niet *LOL*)

Paardjes gaat ook gewoon door. Ik ga ze morgen als ik weer vroeg bij ben eens aan een borstelbeurt onderwerpen.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:00

Hmm, mijn stalhouder vind het niet nodig merriebrokken te voeren? Maarja, het is een ex-koeienboer, beetje banketstaaf.. Hij zegt dat zijn ouders ook nooit van die brokken gaven (zal iets van 30 jaar geleden zijn ofzo) dus heeft mijn paard het ook niet nodig Verward ?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:02

als het jouw paard is moet je het gewoon gaan voeren als je het nodig vind

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:07

September; Er zijn bij oa de paarden drogist ook poeders te koop met de benodigde vitamine voor drachtige en zogende merries. Die zou je ook kunnen geven als brokken geven niet lukt. Al vind ik wel, dat als het jouw paard is, je haar gewoon moet kunnen voeren wat je zelf wil. Lachen

Cubalibre; Mooi buikje heeft ze al hoor! Haha!

Faniek; Fijn dat alle konijntjes nog leven! Jammer dat het andere konijn toch niet drachtig is.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:20

Ja dat is het hem, ik weet dus ook niet of het nodig is. Mijn DA zei met 8 maanden zéker.. Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:36

nou die kijkt echt wel niet gelukkig met regen Nagelbijten / Gniffelen

marlijn: voor tinkerbell is het zo dat die anders mager wordt Verward tinkers zijn dan een sober ras, hier bij ons is de volbloed het soberste Clown
Nu in de winter lopen ze een hele dag op een modderwei, 's avonds krijgen ze elk een emmer van 10l vol met wortels (penen) en twee dikke plakken voordroog. (volbloed 1 plak)
Ik zou liever overdag ook voordroog kunnen voeren, maar als ze gezamenlijk eten krijgen, wordt er teveel gevochten helaas en beland teveel goed voer door de modder gemixt Verdrietig
Dus 's ochtends krijgen ze (tinkers) iets meer dan 1,5kg voer (gedeeltelijk gewoon, gedeeltelijk geplette gerst, gedeeltelijk eiwitarm) en 's avonds dezelfde portie met nog 0,5kg optiform kruidenspul erbij (tegen de rasp) zo rond 21u30 samen met een laatste plak voordroog (wortels krijgen ze eerst wegens best verteerbaar en anders gaan die gisten in de maag, ook als mens eet je best eerst je fruit en dan pas de rest Knipoog)
Jeuk hebben ze niet, rasp haast ook niet meer (tinkerbell wel meer dan angel) te dik zijn ze niet,...
Angel kreeg eerst beduidend minder (kreeg zo'n 1,5kg) maar die was echt doodop na een minidrafje nu in haar dracht. sinds ze meer krijgt zit ze gewoon veel beter in haar vel. uiteraard gaat de conditie en de energie stilaan achteruit, maar op de portie die ze eerst kreeg was duidelijk dat ze tekort had.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:38

ik vraag me plots iets af: hoe zit het eigenlijk met Chubby haar uier nu??? Verward Schijnheilig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:52

frenia schreef:
nou die kijkt echt wel niet gelukkig met regen Nagelbijten / Gniffelen

marlijn: voor tinkerbell is het zo dat die anders mager wordt Verward tinkers zijn dan een sober ras, hier bij ons is de volbloed het soberste Clown
Nu in de winter lopen ze een hele dag op een modderwei, 's avonds krijgen ze elk een emmer van 10l vol met wortels (penen) en twee dikke plakken voordroog. (volbloed 1 plak)
Ik zou liever overdag ook voordroog kunnen voeren, maar als ze gezamenlijk eten krijgen, wordt er teveel gevochten helaas en beland teveel goed voer door de modder gemixt Verdrietig
Dus 's ochtends krijgen ze (tinkers) iets meer dan 1,5kg voer (gedeeltelijk gewoon, gedeeltelijk geplette gerst, gedeeltelijk eiwitarm) en 's avonds dezelfde portie met nog 0,5kg optiform kruidenspul erbij (tegen de rasp) zo rond 21u30 samen met een laatste plak voordroog (wortels krijgen ze eerst wegens best verteerbaar en anders gaan die gisten in de maag, ook als mens eet je best eerst je fruit en dan pas de rest Knipoog)
Jeuk hebben ze niet, rasp haast ook niet meer (tinkerbell wel meer dan angel) te dik zijn ze niet,...
Angel kreeg eerst beduidend minder (kreeg zo'n 1,5kg) maar die was echt doodop na een minidrafje nu in haar dracht. sinds ze meer krijgt zit ze gewoon veel beter in haar vel. uiteraard gaat de conditie en de energie stilaan achteruit, maar op de portie die ze eerst kreeg was duidelijk dat ze tekort had.

Dat kan natuurlijk Ja Ik vroeg het me gewoon af, als ik dat aan die van mij geef ontploffen ze denk ik.. Dan gaan ze de hele dag achter elkaar aan jagen enzo Rolleyes Maar als die van jou het er goed op doen, waarom zou je het dan veranderen? Is goed dan toch Knipoog Vroeg het me gewoon af. Spirit die stíkt van de jeuk als ze op de brokken gaat Ach gut Zelfs nu zonder brok, maar wel een stuk minder dan. Vind het wel raar, want ze heeft geen aanwijsbare dingen waardoor ze het zou hebben Verward Wel wat mok, maar mag ook geen naam hebben.. Ik heb haar al meerdere keren met sebasil enz behandeld, werkt niet. Is wel zonde voor haar sokken, die moeten er iedere zomer weer aan geloven Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Chubby (en uier) is!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:08

Kan het zijn dat bij een volgende dracht je paard z''n buik harder groeit en dat ze sneller wat langzamer wordt?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:18

ja dat denk ik wel Ja maar is afhankelijk van merrie tot merrie natuurlijk weer...

ik bekijk net m'n rekeningetje: ben boos Boos!
in september koste de merriemengeling nog 8,75 per zak, nu plots 9,40!!! Bloos!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:32

frenia schreef:
ik vraag me plots iets af: hoe zit het eigenlijk met Chubby haar uier nu??? Verward Schijnheilig

Die zit er nog hoor Haha!

Grapje... Tepels worden langzaamaan groter en er is wel wat vulsel, maar er is nog geen sprake van echte "tieten" hoor Haha!
En verder heeft ze er genoeg van.. Ze vindt d'r nieuwe stal nie leuk - helemaal zonder buren en veel licht aan.. Weinig aanspraak ook..
Naja, moet ze dat veulen maar snel uitpoepen, dan is ze niet meer alleen Haha!

Verder wel bijgelezen, leuke foto's gezien, maar weinig tijd om te reageren
Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:36

viewtopic.php?f=59&t=696466
Triest bericht, ik meld me af hier.. Verdrietig
Ik hoop dat jullie merries van prachtige veuli's zullen bevallen en volgend jaar kom ik zeker weer een keer spieken & ik hou jullie op de hoogte........

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:39

ik wens je veel sterkte Ach gut heb ook je topic gelezen Verdrietig

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:58

@ Pauk: beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met je mijlpaal!!

@ Vanneke: wat een apart gekleurde paardjes heb je daar, wel leuk welke kleuren verassingen
daar weer uitkomen Ja

@ Faniek: wat een prachtig stel dames heb je toch!! Lekkere buikjes ook al en zo te zien hebben
ze nog energie genoeg.

@ inowa: wat vreselijk zeg wat er met die merrie is gebeurd...... erg triest.....

@ Faniek: wat een schattige babie-knijntjes Lovers

@ Frenia: gaat ook al aardig opschieten he! Ik wil binnenkort ook gaan starten met de merriebrok.
Vinga krijgt nu op dit moment 2 kilo basisbrok.

@ CubaLibre: Lekker buikje ook al zeg, mooi buikje ook ze is ook totaal niet in overconditie of zo.
Netjes hoor Ja

@ Chubby: arme Chub dat ze het niet leuk vind in de kraamstal, het schiet al op he, tjee de tijd
vliegt echt bij jullie geloof ik Haha!

@ Miirthe: wat verschrikkelijk moet dat zijn..... ik lees hier en daar ook van die berichtjes hier
krijgt er de kriebels van..... heel veel sterkte met dit verlies.

Zo ik ben weer een beetje bij geloof ik.
Met Vinga gaat alles zn gangetje, ze groeit goed. Na al die verhalen hier over verwerping hang
ik elke dag onder dr buik om te kijken of ze geen gevulde uier heeft en kijk ik onder dr staart
of ik geen bloed resten zie.... lijkt me zo vreselijk iets waar je maanden naar uitkijkt op zo'n
manier te moeten zien eingdigen. Maar moeder natuur doet zijn werk en zo'n veulen wordt niet
voor niets afgestoten.... maar toch het blijft iets verschrikkelijks.

Morgen krijgt Vinga dr jaarlijkse entingen en een kleine APK keuring Haha!
Ze heeft 3 maanden geleden een boegblessure gehad en ik wil weten dmv. onderzoek of
dit nu over is zodat ik ze weer eens kan gaan longeren want dit mochten we dus niet.
Ze heeft 3 maanden aan de Glucosamine gestaan want onstekingremmers mocht ze uiteraard niet.
Ik wil ook (als dat kan en betaal baar is) een echo laten maken wat ze via de buikwand doen
dus hoeven ze nergens naar binnen of zo. Maarja dat zal wel veel geld kosten denk ik........

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:28

@ faniek: wouw, sjieke babytjes!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:33

Miirthe, wat verschrikkelijk zeg... Scheve mond Heel veel sterkte, voor jou en je merrie. Ach gut