Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:58

vandaag geweest rijden met mina
na 15 minuten maar terug gekeerd
galop zat er totaal niet in, kort stukje maar
draf met moeite, viel heel de tijd naar stap
maar ze was wel lekker nageeflijk.
maargoed, ik had het gevoel dat ze niet lekker in haar vel zat, dus maar de singel 2 gaten lossen (en ik op een wiebelend zadel), en terug naar huis.
ze heeft het wel voor elkaar gekregen om en volle draf men knie egen een hindernispaal te knotsen
maargoed, terug naar huis geweest
nog eens in men reflectiezetje gezet (vanvoor enkel gele bandjes aan de benen, langsachter met lichtjes in )
en ik ben nu aan het twijfele wat ik zal doen.
als het de volgende keer weer zo is, doorpakken? of haar zin geven en gewoon stappen?
het is toch nog wat vroeg om te stoppen zeker?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:02

ik ken jou probleem dutske, de ene keer wilde hol ook naar stap iedere keer en ik gaf iedere keer toe. ik zou het aankijken hoe ze is.is ze vanaf het begin al lusteloos dan heeft ze echt geen zin. maar de mijne wast nog toppie toen we vertrokken en dan komt het voor haar wel even lekker uit dat ze kan zeggen ik wil naar stap. dan laat ik haar altijd nog even een rondje doordraven, ze moet op MIJN teken stoppen.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:19

ik heb ook nog wat doorgedaan, en dan nog wat stapwerk gedaan.
Maar het zit me niet echt lekker, neem nu dat die bui haar in de weg zit, of dat het veulen net veel beweegt oid, en ik vraag haar door, en doe haar op die manier pijn?
het is geen zon probleem dat ze haar zin krijgt, na de bevalling krijg ik dat er wel weer uit
maar ik wil haar nu nog niet stilzetten, het is gewoon nog te vroeg
ik zal het aankijken hoe ze vrijdag is, dan misschien eens longeren, ofzo

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:29

Honey was vorig jaar na 5 maand dracht al niet meer vooruit te krijgen. Nou is ze al van nature niet gigantisch voorwaarts maar ze wilde altijd alles voor me doen.
Nu ging ze gewoon stilstaan. We konden aan heel haar houding merken dat ze het niet meer wilde. Niet uit verzet, ze was zo volgzaam als maar kan en zocht zekerheid.
Wij hebben toen maar besloten om haar stil te zetten.
Nu is ze weer drachtig en hetzelfde gebeurt....Ze beweegt heel weinig. Uit zichzelf gaat ze niet eens rennen. Ze heeft samen met Ardino 2 maanden op stal gestaan en toen ze weer voor de eerste keer naar buiten mochten, heeft ze echt geen pas gedraafd......
Het kan dus best dat jullie merries ook liever niet meer zo hard willen lopen. Ik kon het wel merken dat het geen onwil om te werken was.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:34

de mijne is juist best heet en heft heel duidelijk een eigen wil. Ze probeert je vaak uit en wil de baas zijn. Dus bij haar is het meestal kijken hoever ze zelf dingen kan bepalen, maar in jullie geval zou ik er echt wel rekening mee houden jah. doe ik zelf ook wel alleen dan net iets anders

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:13

Lisje laat wat dat betreft nog weinig merken, ze geeft wel aan liever zonder dan met zadel weg te gaan en dat doen we dan ook wat vaker, maar verder is ze nog prima. Net zo'n drammertje als altijd.

Hoe vind jouw paardje stapritjes dan? Vorige keer heb ik tot op het einde van de dracht stapritjes door het dorp gemaakt. Komen ze er toch even uit, krijgen ze wat andere beweging en staan ze dus nog niet helemaal stil..

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:58

@Melody: Ooh Ida wat ziet Lenie dr ook heerlijk uit met dat buikje. Gister viel het me al op toen ik dr deken verwisselde, dat ze nu toch wel beste omvang begint te krijgen! Volgens mij moeten we die aan het eind van haar dracht gaan rollen

En @ Dutske: Wat een prachtige belg heb je...en ook die heeft al best buikje!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:43

zijn er ook leuke dikke buiken foto's van lenie beschikbaar? ben dol op dikke buiken foto's

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:43

Jhaaaa ! Wij zitten vandaag op de helft 170 dagen !! Als de 2te helft net zo snel zal gaan als de 1ste tjee dan gaat het veulen er toch snel zijn. De zenuwen beginnen hier hal

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:40

jammer quinzy, eh tweede deel duurt meestal langer!! haha, dat is bij mij in ieder geval wel. schiet toch al lekker op! op de helft zijn....

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:11

stapritjes zijn noggeen probleem, z stapt mooi door.
ik heb zondag (niet afgelopen zondag, de week ervoor) een rit gemaakt van 2 uur
met veel stap, en draf, en regelmatig een stuk galop.
daarna nog een paar buitenritjes gemaakt
afgelopen zondag nog vrij intensief getraind in de piste
veel gedraaf, paar goede stukken galop
en nu, pas 3 dagen later kreeg ik ze amper in draf.
ofwel dat ze het wat beu is, de laatste weken heb ik enkel onder het zadel weggeweest.
misschien vrijdag eens longeren, en dan zaterdag een wandelingetje ofzo, en zondag zien of ze dan wil lopen...

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:16

Quinzy schreef:
Jhaaaa ! Wij zitten vandaag op de helft 170 dagen !! Als de 2te helft net zo snel zal gaan als de 1ste tjee dan gaat het veulen er toch snel zijn. De zenuwen beginnen hier hal

Wat grappig ik las in je onderschrift dat jouw pony ook 12 mei is uitgerekend, maar ik heb afgelopen dinsdag al de 170 dagen gehaald

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:21

misschien telt de één precies de 340 dagen en de andere schat het op 11 maanden? Ach wat maakt het uit, je bent in ieder geval al op de helft, heb zelf toen ook een klein feesie hierzo!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:25

Ik houd het gewoon op 1 juli, met uitloop van 26 juni tot 4 juli.
Ik heb uitgerekend dat als ze net zo lang 'over'draagt als de vorige keer dat ze op m'n verjaardag bevalt

Maar toen was het eind maart en nu eind juni dus dat zal wel niet

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:30

Citaat:
Wat grappig ik las in je onderschrift dat jouw pony ook 12 mei is uitgerekend, maar ik heb afgelopen dinsdag al de 170 dagen gehaald

Ik pak de laatste dekking als begin datum dat was 7 juni. Maar ik heb hier het boek "van veulen tot jaarling" liggen daar staat een dekkings/bevallingstabel in. Daar staat dus als ze op 7 juni gedket is dat het veulen voor 12 mei is volgens het boek. Zo kom ik er dus aan

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:08

@Bella: Lenie begint al lekker rond te worden inderdaad, ben ook benieuwd hoe ze aan het eind van de dracht is.
Ben ook wel beniewd wat voor moeder ze word..
Maar wat leuk dat ook Saskia drachtig is heeft mijn veulen toch nog een speelmaatje... Ben ik wel blij om

A Hollybolly: op de vorige pagina staat een foto van Lenie

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:24

o, heb ik weer s niet goed opgelet

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 00:15

Ik controleer nnu (na het afspenen) 2x per dag het uier van Copper en voor de gein heb ik bij de andere merries ook eens uierfoto's gemaakt

Afbeelding
Macy's uier is al bijna helemaal 'opgedroogd' maar ze begint af en toe al iets vocht vast te houden. Vooral onder haar buik heeft ze soms echte dikke plekken en om het uier zit nu ook wat.
Maar goed, dat heeft ze ieder jaar tijdens de dracht.
Denk dat zo eind volgende maand de boel wel tot leven begint te komen daar, ze is altijd erg vroeg met uierontwikkeling.

Afbeelding
Fleur heeft nog speldeknopjes

Afbeelding
En Kyra heeft scheve tietjes gekregen
Ook is er duidelijk een dikke plek voor het uier te zien, dat heeft ze al bijna de hele dracht.

Zo, dit zijn mooie plaatjes om over een paar maanden te vergelijken als ze erbij lopen als koeien...

Zodra het een beetje goed weer is ga ik maar weer eens buikenfoto's maken

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:27

Ik meld me weer.

Heb vandaag voor het eerst een uierfoto genomen...Hayley zit nu op 292 dagen.

Afbeelding

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:10

Eindelijk een uierfoto van Hayley! Volgen er nu meer?

Enne Marije.. die van jou hebben ook een lekkere harige 'borst'

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:22

Die van mij is nu echt zwanger ze wil niet meer rijden> als ik er een zadel op gooi bijt ze je zo wat in je flikker.
Ze is zuuur met aansingelen. Buiten dat je in de spagaat zit als je er op zit want ze is mega
Doet ze niks. heel langzaam stappen. Maar als ik wil draven. nou geen stap!!! alleen maar zuur in mijn benen bijten
Dus geef wel aan dat het niet meer kan. dus stat ze lekker los en wordt op gejaagd. En lekker af en toe een een lange lijn.

Ze is overigens, nu 7 maanden en 1 dag

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:45

292 dagen al? Dat schiet al op! Het aftellen kan al bijna beginnen, spannend hoor!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:14

Quinzy schreef:
Citaat:

Ik pak de laatste dekking als begin datum dat was 7 juni. Maar ik heb hier het boek "van veulen tot jaarling" liggen daar staat een dekkings/bevallingstabel in. Daar staat dus als ze op 7 juni gedket is dat het veulen voor 12 mei is volgens het boek. Zo kom ik er dus aan

Wat grappig, mijn laatste dekking was 10 juni maar we denken dat het de 6 juni gepakt heeft! Dan klopt het toch wel ongeveer

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:42

292 dagen dus al in januari? dat is heel vroeg, nog 60 dage, ik nog het dubbele!!!! wat een uiers, zal ff kijke hoe die van mijn merrie erbij hangen

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:23

Januari,dat schiet al op Djuno.
@ Marije, die uierfoto`s,echt leuk.Nog even en we zien "dripping milk"

Met Maroes is alles goed,ze gaat mee op vakantie morgen tot volgende week dinsdag.
Het is in Ossendrecht,bij een vriendin die haar paardjes aan huis heeft,maroes kan dan lekker s`nachts op stal en overdag buiten.
Aan de overkant van haar huis grenst het bos.Heb er echt zin in.
Maar ook daar kan ik bokken dus hoef ik niks te missen wat jullie schrijven. Snoopy gaat ook mee,alleen laat ze Fleurtje thuis.