Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:24

petraaken schreef:
Roxette is ook de laatste in een gekke bui vooral bij veel wind loopt ze al bokkend door de wei.

Hoe ver is Roxette?? Misschien hebben ze last van zwangerschapswaanzin Haha! ...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:50

Mooie uierfoto's allemaal. Ik moet daar nog even beetje op oefenen: ze zijn bij mij of heel wazig, of veel te ver weg ....

Rigaud was gisteren ook al in zo'n gekke bui: ik ging haar binnen halen, maar ze had geen oog voor mij, ze was heel hard door de wei aan het rennen en daarbij heel hard aan het hinneken (terwijl de pony er achteraan rende, en de andere ponys gewoon in het weitje er naast stonden). Het leek wel of ze haar "veulen waar ben je" roep aan het oefenen was Verward

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:55

Als ik het onthoud zal ik morgen ook wel ff uierfoto's van Friet maken Lachen

Hebben jullie merries trouwens ook zo'n aparte manier v staan als ze last hebben van het veulen? Friet gaat dan altijd met d'r kont tegen de muur staan, d'r hoofd bijna op haar knieën en maar zuchten Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:18

Mac schreef:
Hoe ver is Roxette?? Misschien hebben ze last van zwangerschapswaanzin Haha! ...

Volgende week 8 maanden. Ik denk erover om alvast merriebrok in te slaan (moet toch om brokken) en binnen een week of 2 beginnen overschakelen naar merriebrok.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:21

Yoline schreef:
Als ik het onthoud zal ik morgen ook wel ff uierfoto's van Friet maken Lachen

Hebben jullie merries trouwens ook zo'n aparte manier v staan als ze last hebben van het veulen? Friet gaat dan altijd met d'r kont tegen de muur staan, d'r hoofd bijna op haar knieën en maar zuchten Haha!

Nee nog niet gemerkt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:40

MarijeR schreef:
Dat begint er al op te lijken!
Heb je van haar vorige dracht ook foto's zodat je kan vergelijken?
Ik pak regelmatig even wat oude foto's erbij om te kijken of er verschil zit in de dracht.

Nee, helaas niet Huilen !! Ik heb toen lang niet zo uitgebreid alles bijgehouden als dit jaar! Nu houd ik op de weblog een dagboek bij, maar ook een uitgebreide persoonlijke in Word op de computer. Ik dacht toen dat ik alles wel zou onthouden... yeah right!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:15

Jeddah, ik dacht ook dat ik alles wel zou onthouden, maar ik ben inmiddels begonnen met een schriftelijk dagboek van Ivanka Knipoog.
Volgens mij heel leuk om straks allemaal terug te lezen !

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:20

Ivanka is trouwens over 170 dagen uitgerekend, yeah Cool !
Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:38

Bijna op de helft dus! Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:39

Dat is inderdaad wel een leuk idee Tinne, denk alleen dat ik er een beetje laat mee ben, hoewel nu ze op 8 maanden zit veranderd er wel een heleboel *idee*.

Nancy stond gisteren in de box vreselijk te gapen toen ik even bij haar zat (en ze gaapt altijd met haar tong he-le-maal uit haar smoeltje, geweldig. En tussendoor ook flemen.
Gisteren met lopen was ze vreselijk druk (ik stap alle dagen een klein rondje met haar, ze moet zich gedeist houden van de DA), en vanavond gaf ze zelfs een bokje *huh Nance Verward*
Maar toen we even moesten wachten bij de stoplichten begon ze weer heel erg te flemen... hmm ze fleemt anders dus echt nooit.
Haar uier is nog niet echt aanwezig, wel meer als dat het was maar om te zeggen van "dat is een uier" nee.. en de banden zijn ook nog gewoon stevig.
Maar toch.. ik merk wel dat ze overduidelijk aan het veranderen is.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:46

Een vraagje voor de fanatiekelingen die al een camera hebben hangen ( Schijnheilig ), hebben jullie merries ook zo'n probleem met liggend slapen?
Macy heeft nu al (9 maanden drachtig) ontzettend veel last van het veulen dat op haar blaas drukt.
Soms kan ze maar een paar minuten liggen en dan moet ze al weer opstaan om te plassen. Ze gaat dan daarna wel weer liggen maar het lijkt me nogal vermoeiend...
Af en toe ligt ze blijkbaar wel goed want dan ligt ze een uur of langer maar dat is echt maar zelden.
Vorig jaar had Macy hier trouwens ook veel last van.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:15

Ik kan aan Famosa haar stal zien of ze 1 keer of meerdere keren heeft gelegen. Tot nu toe kan ik nog niks ontdekken dat ze ergens last van heeft. Haar stal is gewoon 1 gat in het midden, voor de buik, en de rest ligt er omheen.

Ze is nu op 262 dagen. De camera moet nog nagekeken worden ** kijk nu boos naar Henk**. Ik denk dat hij de camera dit weekend na laat kijken op zijn werk. Hij heeft dus weekend dienst Scheve mond .

De uiers zien nog elke dag he zelfde uit. Geen theezakjes maar knopjes Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:20

Ik kwam net op stal en ik had opeens geen paarden meer, alles lag lekker ontspannen en ze blijven ook liggen als ik erbij kom.
Morgen wordt de camera opgehangen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:57

MarijeR schreef:
Een vraagje voor de fanatiekelingen die al een camera hebben hangen ( Schijnheilig ), hebben jullie merries ook zo'n probleem met liggend slapen?
Macy heeft nu al (9 maanden drachtig) ontzettend veel last van het veulen dat op haar blaas drukt.
Soms kan ze maar een paar minuten liggen en dan moet ze al weer opstaan om te plassen. Ze gaat dan daarna wel weer liggen maar het lijkt me nogal vermoeiend...
Af en toe ligt ze blijkbaar wel goed want dan ligt ze een uur of langer maar dat is echt maar zelden.
Vorig jaar had Macy hier trouwens ook veel last van.

Ik zie Sim bijna elke avond tussen 19.00-21.00 ongeveer 3/4 uur liggen, ik heb niet het idee dat zij last van haar blaas heeft, ze gaat ook niet altijd gelijk plassen wanneer ze opstaat. Wat ze snachts doet weet ik niet, ik heb de lamp snachts nog niet aan in de stal, ga ik binnenkort mee beginnen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 03:59

Ik kan niet slapen en zit nu naar Sim te kijken, ik heb het lampje toch maar aangelaten, kan ik haar, nu ik toch niet kan slapen even in de gaten houden, ze ligt nu al 40 minuten! Sim heeft dus echt geen last... Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 08:16

Gelukkig hoef ik niet live te kijken maar slaat de pc om de 20 sec een beeldje op. Die blader ik 's ochtends even door en weet dan precies wat ze heeft uitgespookt die nacht Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:19

haha dat is leuk marije Lachen

Ik merk trouwens niets over dat plassen als ze liggen. Vreya plast zowieso niet meer dan eerst naar mijn idee Lachen

Toen we gister bij de paarden kwamen stond vreya te slapen en het veulen flink te trappen! Echt een grappig gevoel maar ik heb wel wat medelijden met haar Ach gut Later heb ik dr halster omgedaan, gaan poetsen en klaar om uit rijden te gaan. Vreya was toen lekker druk en vrolijk en nu lag het veulen stil Blijkbaar is het veulen rustiger als vreya lekker actief is, hebben jullie merries dat ook?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:25

leuke foto's van die uiers!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:40

vrijalover schreef:
Blijkbaar is het veulen rustiger als vreya lekker actief is, hebben jullie merries dat ook?

Nog zo'n drukke merrie, haha! Weet niet of het veulen stil ligt als de merries actief zijn ... ik zie/voel de laatste dagen sowieso weinig activiteit. Kennelijk ben ik er niet op het juiste moment bij ...

Jongens, nu meen ik het toch serieus hoor: Pepsi heeft nu uitgelubberde theezakjes!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:45

ik heb eerlijk gezegd het veulentje nog niet zien trappen Bloos! ook zeker op het verkeerde moment erbij.
uitgelubberde theezakjes heeft tig nog niet maar ze vind het wel lekker als je er aan zit. ze is ook wat kwaader geworden tegen andere pony's die mogen minder bij der in de buurt Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:53

Mac schreef:
Jongens, nu meen ik het toch serieus hoor: Pepsi heeft nu uitgelubberde theezakjes!

Cheese! Cheese! Cheese!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:09

MarijeR schreef:
*-:) Cheese! Cheese!

Jullie gaan me alsnog uitlachen Schijnheilig ...
Maar het is echt een verschil . Eerst had ze speldeknopjes die je met een vergrootglas moest gaan zoeken !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:17

Juist leuk om dat verschil straks te kunnen zien!
Macy's uier is ook nog bijna niets maar ik maak wel regelmatig foto's.

Overigens had Macy vanmorgen 1 plakkerige speen en wat plakkerig haar om het uier.
Blijkbaar lekt er toch al wat plakkerige, heldere vloeistof uit het uier als ze ligt.
Lekker vroeg... Rolleyes

Afbeelding
Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:46

jaaahh!! Haha! het is wat! Haha! Schijnheilig

en mac, doet die van jou ook zo druk dan?
Bij vreya is het zo verschillend! dan slaapt ze en staat ze met dr neus helemaal op de grond, zielig gewoon Ach gut 5 minuten later is ze zo actief als t maar kan! Gister ging ik ook weer rijden (bijna een week niet gereden! Boos! ) en we waren in het bos en ze begint zomaar te bokken Verward en galloperen het liefst! dus ik zeggen: 'vreya, hou daar mee op!' blijkbaar heeft ze toch niet erg veel last van haar veulen want ze kan superhoog bokken en vind dat ook heel leuk! *LOL*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:00

@Mac: Fotoooooooo's!!!
@MarijeR: Heerlijk dat je niet live hoeft te kijken!! Bij mij staat de camera op de TV aangesloten en moet ik dus op de bank zitten/liggen Knipoog Gelukkig heben we net een nieuwe (2e hands) bank die lekker ligt Haha! !
@Vrijalover: Op Sim rij ik niet dus ik weet ook niet of het veulen er stiller van wordt als ze echt in beweging is, ik weet wel dat wanneer Sim gerold heeft het flink te keer gaat!! Kan me ook wel voorstellen dat ze daar een beetje zee ziek van worden *LOL* !

Verder heeft Sim vanmorgen weer iets meer uier, maar geen groot verschil en is ze eigenlijk nog steeds heel erg comfortabel, ze lijkt nog steeds geen "last" te hebben van haar dract, al is nu wel een stuk groter dan de vorige dracht!