Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Neonlight schreef:Ja, met een TNB van 950 valt dat niet mee, geloof ook niet dat hij een TNB van 950 heeft om eerlijk te zeggen. TNB is Volume x Concentratie (miljoen per ml) x % Bewegende zaadcellen x % Normaal gebouwde zaadcellen. Het is dus niet zo dat omdat een hengst meer merries moet doen en het sperma in porties verdeeld wordt dat het getal dus ook omlaag gaat.
Cynthia82 schreef:Straks lees ik bij, maar veearts is net geweest en het eitje is NU aan het springen![]()
Late eisprong, dus grotere merriekans
Caresse07 schreef:Gelukkig niet te laat, te vroeg zelfsDonderdag weer scannen. Geduld, geduld, geduld
AM_Horses schreef:Een nieuwe merrie voor White Dream was één dag hengstig. Vandaag gescand en al eisprong gehad. Wat is dat dit jaar? Echt heel apart, nu over 18 dagen weer scannen.
Wild Thing is nog steeds niet hengstig, stiekem krijg ik nu toch hoop op dracht. Ze zit nu op 24 dagen 2 juni zullen we het weten.
Kabayo schreef:Verder hou ik het hier niet bijIk ga donderdag weer scannen. Dit keer voor een kloppend hart
Dan is ze dag 29
Wpaard schreef:Mijn merrie gaat zondag naar de hengst voor 3 weken. Spannend
Muronia schreef:Zwarteheks jeetje, slechte zaak! Ik vind het een heel interessant ras, zonde dat de mogelijkheden zo beperkt worden hierdoor.