[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:02

Dank jullie wel! Ik ben gek op kleurtjes. Heb eerder ook een mooi valkje gefokt uit mijn pony met don cremello du bois. Ik duim nu heel erg voor een palomino merrie veulen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:13

Gefeliciteerd Kabayo *\o/* Dubbel is het zeker, maar ga lekker genieten van het begin tot het eind anders wordt het een heel lang jaar voor jou :(:)

Astrid, leuk dat je de merrie nog een keer hebt laten dekken. Jacey is ook zo'n lekker ding <3

Kylah ook gefeliciteerd *\o/* Mooie merrie, helemaal mijn smaak :D Hoe groot is jouw merrie als ik mag vragen?

AZ, wat een ontzettend slechte grap -O- -O- Doe je altijd zo je stinkende best, regelt alles ver van te voren en dan krijg je dit. Ik hoop voor je, maar ik ben bang dat.........

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:36

Dankje wel dames voor de lieve berichtjes :) doet mij goed

Welkom astridklomp! Ik vind joun twenter wel zo'n knap ding!!

Kylah ook welkom. Prachtige merrie zeg.. Lijkt wel wat op mijn overleden pony. Ik duim voor een palomino bij je!

Abby is naar de keuring geweest. Resultaat een rood lint. Ik ben totaal niet thuis in het KWPN maar wat betekend dit? Opgenomen in het stamboek, tweede premie? Ze was net niet ster.
Ze zag er teminste mooi en goed uit en het commentaar klopte zeker :)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 27-06-17 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:53

Wat een hoop positieve berichten! Gefeliciteerd voor de drachtigen!

Wat een kak situatie AZ :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:57

Jayceeeeee!!!!!! <3 <3 <3 <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:34

Gefeliciteerd Kylah :) Ik ben benieuwd wat voor kleurtje daar uit komt!

Jammer Kabayo, geen ster. Maar vaak heb je wel wat aan het commentaar wat betreft je hengstenkeuze :) Rood is inderdaad een 2de premie, dus stamboek. Wat voor punten kreeg ze?

Wij hebben onze drachtige spring merrie gecheckt op dracht, vorig jaar had ze het vruchtje met 3 a 4 maand verworpen. Het zat er nu nog mooi, dus erg blij!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:51

Gefeliciteerd voor alle drachtigen. *\o/* *\o/* *\o/*

Hier zijn er ook twee drachtig. Hopelijk gaat alles goed en heb ik volgend jaar mooie gezonde veulens.
Gaya is vandaag ook gescand. Net een ei weg, maar geen recente hengstigheid gevoeld. Dus zondag wordt ze hengstig gespoten. Ze is nu 34 dagen al moeder. Het wordt tijd voor een goede cyclusritme voor haar. Als het goed is kan ik haar eind volgende week wegbrengen naar de gewonnen dekking. Hopelijk pakt zij ook in 1x. Kunnen de veulens mooi samen opgroeien.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:20

*\o/* toch weer paar met goed nieuws

Az wat erg balen zeg

Astrid was al op de hoogte maar lijkt me zo fijn terug samen in het topic te zitten met dezelfde mensen ook als in dbt 15
Ik duim voor je en eentje net zo knap als jaycee maar dat kan geen probleem zijn.

Als Flo hier ook wat wil meewerken natuurlijk

Vulina goed dat het er nog zit, altijd extra spannend

Kylah wat een knappe merrie, wow echt, heb wel een zwak voor cremetjes :D

Kabayo moest gelijk ook direct aan je denken en je knappe pony.
Hoe gaat het met je?

Stal HD ook al twee drachtig das goed bezig

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:43

Bedankt voor de antwoorden dames, een laat veulen is dus zo erg nog niet wat betreft opfok.

Welkom Kylah! Leuke combi! Zou leuk zijn als daar een palominootje uit komt!

Spannend Astridklomp! Ik heb destijds ook het topic van Jacey gevolgd. Heel leuk dat er een broertje/zusje aan komt!

Gelukkig zit het er nog Vulina!

Gefeliciteerd met de 2e premie Kabayo!

Gefeliciteerd met de twee drachtige stalHD. Hopelijk mag nummer 3 zich daar snel bijvoegen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:58

AZ wat ontzettend balen!

Verder iedereen gefeliciteerd met de drachtige dames, dat wordt weer een gezellig volle kraamstal.

Voor ons wordt het vanmiddag weer spannend al zijn er nu nog geen tekenen van hengstigheid op precies 3 weken na inseminatie. Meestal merk ik dat het beste met rijden en dat gaat niet omdat ik met een bezem gevlogen heb maar de landing ging fout en nu een gekneusde schouder heb.
We zullen het zien, een ei of misschien toch.....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:04

Poe vulina, de punten weet ik zo niet. Wat ze zeiden quq commentaar waren we ons van bewust, wel fijn dat het bevestigd word :) oke dankje , tweede premie stamboek dus :D

Spannend tiwi! Succes :)

Fotsy lief dat je het vraagt . Als ik er niet al te veel over na denk gaat het wel goed. Ik heb het wel klein beetje moeilijk met abby's dracht, had ik niet verwacht :o

Gefeliciteerd stalHD :D

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:15

tiwi1969 schreef:
AZ wat ontzettend balen!

Verder iedereen gefeliciteerd met de drachtige dames, dat wordt weer een gezellig volle kraamstal.

Voor ons wordt het vanmiddag weer spannend al zijn er nu nog geen tekenen van hengstigheid op precies 3 weken na inseminatie. Meestal merk ik dat het beste met rijden en dat gaat niet omdat ik met een bezem gevlogen heb maar de landing ging fout en nu een gekneusde schouder heb.
We zullen het zien, een ei of misschien toch.....

Spannend!!!!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:08

Thanks allemaal!

@Suffie: ze is nu 1.63m maar is nog steeds aan het groeien. Ze is een echt latertje maar daar staat haar vader ook bekend om.

@Kabayo haha graag, hoe meer duimen hoe meer kans :) Mijn merrie is bij het NRPS ingeschreven en gaat dit jaar ook nog naar de keuring. Ik hoop ook op ster. Zou wel heel fijn zijn met het veulentje in der buik. Het veulen kan eventueel ook bij het KWPN ingeschreven worden. Ik denk dat ik alleen palomino's bij het KWPN doe. Dat is dan redelijk uniek. En ook mijn doel. Kleurenfokkerij met goede dressuur lijnen.

@Stal_HD heb niet alles terug gelezen maar van wie heb je een dekking gewonnen?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:30

Ooh spannend Astrid!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:38

LinSa, het is jammer dat je niet weet hoe klein het ei was toen ze gescand is. Bij mijn merrie zat op woensdag een ei van 2,5 cm en op zondag begon ze pas hengstig te worden. Ik duim voor je dat het toch een goed eitje was, maar ik kan er geen antwoord op geven.

kylah welkom en leuke merrie heb je daar! Interessante combinatie ook, dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Gefeliciteerd met de dracht in ieder geval!

Astrid, leuk dat je er ook bent!! Spannend, ik duim voor een goede scan en een knappe Jaycee 2.0 volgend jaar!

Kabayo liet ze zich goed zien op de keuring? Inderdaad, tweede premie en stamboek betekent het. Misschien volgend jaar met veulen aan de voet nog een keer proberen?

Vulina fijn dat het vruchtje nu wel blijft plakken. Kan me voorstellen dat je blij bent!

stal_HD gefeliciteerd met je 2 drachtige merrie's. Hopelijk kan de derde zich snel aansluiten. Wel leuk als je veulens van rond dezelfde leeftijd hebt. Een vriendin van me heeft haar merrie ook laten dekken en zij is 2 weken na Suzie uitgerekend. Die kunnen volgend jaar ook mooi samen de wei op hebben we besloten.

Fotsy wanneer wordt Flo gescand? Deze week toch?

Tineke, ik hoop dat je geluk hebt vanmiddag, dat ze misschien toch iets over het hoofd hebben gezien!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:03

ja murosch dit weekend als het me lukt, normaal morgen maar dan moet de dochter geopereerd worden aan haar gehemelte dus als het me lukt zal het zaterdag zijn dan heb ik wat hulp want een merrie met veulen op de trailer zetten in je eentje is net dat tikkeltje teveel gevraagd. :o

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:15

BernetteO schreef:
Langzaamaan toch wat positieve berichten erbij! Gefeliciteerd!

Ach Tinnie, wat jammer! Maar begrijpelijk dat jullie niet aan blijven klooien om haar toch maar hengstig te krijgen.

Twinklebel, ik kan me goed voorstellen dat je het even zat bent! Maar kop op hoor, ook voor jou zal het toch wel gewoon lukken nu?

Vulina, jij hebt nog een aantal spannende dagen te gaan dus!

Cheytjuh: mooie combinaties hoor! En nu dus duimen dat ze niet op drie maanden verwerpt... Was daar destijds een aanleiding voor gevonden?

Hier ook goed nieuws: onze merrie heeft een CEM test gehad, en ze blijkt mooi schoon! Groen licht om naar de hengst te gaan dus!

Welke hengst wordt het ?

Gefeliciteerd met de dracht Kabayo ! Is je gegund !

Pauk leuk dat je je hier ook meld ! Gefeliciteerd met de eerste drachtige dame ! Hopelijk volgend die andere 2 ook snel !

Jaa het lijkt al heel laat op de een of andere manier ! Terwijl we idd nog maar midden in het seizoen zitten... Ik moet de hoop dus nog niet opgeven O:)

AZ neeeee ! Dat is echt K gewoon ! :n

Welkome Kylah ! En gefeliciteerd !

Welkom Astrid

StalHD Gefelicteerd met de 2 drachtige dames !!

Ohh ik wordt hier vrolijk van jongens !! Eindelijk veel goed nieuwssss *\o/*

Hier nog steeds aan het wachten ! Maandag of dinsdag kunnen we laten scannen om te kijken of de 1e drachtig zou zijn ! +:)+ Duimen maar ! Onze 2e zou over ongeveer een week hengstig moeten zijn (veulen aan de voet) dus die wordt dan hopelijk ook gedekt. Ze staat al bij de hengst en vorig jaar was het in 1 keer raak dus hopelijk nu ook weer ... mag ook wel eens meezitten he :j En de 3e tjaa... nogsteeds vuil... dierenarts komt vandaag langs om te kijken hoe wat er wanneer we er iets aan gaan doen ... pfffff

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:35

Toch nog veel mensen bezig met dekken op het moment. En ik vond dat ik al zo laat was :o Hopelijk allemaal snel drachtig!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:16

Helaas pindakaas geen vruchtje en op links een bloedei. Toch lijkt er op rechts een ei van nu 3,5 cm op te komen en vertoont de baarmoeder de eerste tekenen van hemgstigheid.
Vrijdag scannen we opnieuw om te zien hoe dat ei rechts zich ontwikkeld.
Gelukkig heb ik de bevestiging gekregen dat dit niks met de KI te maken heeft en dat dit ook met een natuurlijke dekking had kunnen gebeuren.

Vanavond lees ik jullie berichten even bij.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:29

He jammer tineke!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:30

Jammer Tiwi...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:31

Balen Tiwi!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:34

Jammer Tiwi!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:19

Tiwi, ahh balen!

Astridklomp, ooohh welkom (terug). Leuk dat je er weer bij bent!! Knappe Jayce is gewoon bekend en berucht op bokt :') hihi! knap ding!! en nee je bent niet erg laat, er zijn er wel meer gewoon nog midden in dekseizoen :j

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:45

Kabayo...Gefeliciteerd! Snap je dubbele gevoel heel goed...

Pauk....Gefeliciteerd alvast met de eerste drachtige...

AZ.....dat is echt k**

Kylah.... Gefeliciteerd!

Astrid...Welkom!

StalHD...Gefeliciteerd!

Tiwi.....Balen joh!

Jeetje, toch eindelijk wat meer positieve berichten! Vind het zelf nog wel meevallen hoe laat je zit ls je nu dekt, zitten er naar mijn mening juist middenin nu.

Wij zijn gisteren weer wezen scannen, zat al een mooi ei maar de baarmoeder toonde nog niet hengstig. Da heeft d'r dus ingespoten en nu vrijdagochtend weer kijken en hopelijk vrijdagavond weer insemineren.

Hoe doen jullie dat met insemineren en rijden/trainen? Gaan jullie gewoon door na het insemineren of toch even poosje vrij?