[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:02

Cynthia82 schreef:
Fi mag nog niet op 1 april, maar ik weet zeker dat we een mooie naam hadden kunnen bedenken. Hebben we eerder gedaan (iets met oranje pion veulens 6 jaar geleden :') )
En ik zit niet vast aan een letter, dus ik kan helemaal los gaan :D

Oja oranje zebra-pion. Goh 6 jaar geleden alweer. Mijn eerstgefokte veulen wordt alweer 7.. Ik wordt oud

Woogy schreef:
Meisjes, meisjes, meisjes...de baby's moeten de naam dragen tot ze sterven he. Weet van een Jemeentehuis.en Jantarenpaal. is mog steeds niet okay om ze zulke namen te geven ;-)
Al vind ik Jos en Joep op m'n werk nou ook niet echt meesterwerken...

Jantarenpaal _O-

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:11

Wat een namen zeg! Nou ik wil echt geen 1 april veulen.. naja oké savonds mag maar zeker niet overdag want dan ben ik met 2 hengsten op de keuring.

Mag ik trouwens de papa van 2 van mijn veulens even showen. Hij zit nu strak in pak en mag 1 april naar de hk :D
Afbeelding

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:17

Dustinlover schreef:
Wat een namen zeg! Nou ik wil echt geen 1 april veulen.. naja oké savonds mag maar zeker niet overdag want dan ben ik met 2 hengsten op de keuring.

Mag ik trouwens de papa van 2 van mijn veulens even showen. Hij zit nu strak in pak en mag 1 april naar de hk :D
[ [url=m/IJeqGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperd!!<3

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:55

Zoooo. Nou ik had 1 dag niet gekeken en meteen 5 pagina's gemist.
Er is een hoop gebeurd, dat zag ik wel!
Mijn merrie is ook precies uitgerekend op 1 april Al verwacht ik het veulen al eerder.
Om er een leuke naam voor te verzinnen ben ik niet creatief genoeg haha. Zie hier wel leuke voorbij komen.

Stipje, wat leuk om de vooruitgang van de uier te zien. Ik had vandaag ook foto's gemaakt maar vind het zo'n vertekend beeld geven bij die van mij ..

Bij mij in de omgeving duwen ze ook allemaal de veulens naar de stroomdraad toe. Ik snap het wel, ben zelf misschien iets te soft want ik kan het ook niet. Zo sneu

Met dit mooie weer in het vooruitzicht verwacht ik wel weer een hoop knappe veulentjes in dit topic!!
Die van mij komt dit weekend. Ik voel t aan mn water :') :')
Vorig jaar was het veulentje er nu al... ik ben zo ongeduldig haha. Morgen alweer dag 329..

Ik weet niet of iemand van jullie dit herkent maar mijn merrie staat sinds een week de hele tijd met haar billen tegen de muur aan te steunen. Ze doet dan haar staart opzij en gaat echt tegen de wand van de stal leunen. Ze eet verder goed en zit goed in haar vel dus denk niet dat het is omdat ze veel pijn heeft ofzo... lijkt meer op ongemakkelijkheid of iets? Iemand dit eerder meegemaakt ?

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:13

Oeps, foutje, morgen zit die van mij al op 330

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:14

Ja de doos van je paard veranderd aan het eind van de dracht dus dat voelt ook anders. Vandaar het schuren

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:15

Wij zeggen ook wel eens dat ze zo het veulen tegenhouden omdat ze nog even rust willen haha

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 03:55

Deed mijn merrie ook Anouk, gewoon normaal gedrag. Niets om je zorgen om te maken.

Woogy; ze draagt nu nog het dekje omdat ze bij ons in een buitenstal staat en altijd bij de deur gaat liggen (zitten 2 deuren in). Ik denk dat dat een "tik" is die ze heeft over gehouden aan de hele situatie. Met dit dekje trekt de kou niet zo in haar lijfje. Ondanks dat ze het goed doet is het een gratenpakhuisje en heeft het niks zelf warm te houden. Het dekje gaat overdag wel paar uurtjes af om lekker te luchten maar daarna weer op. Ook vind ik het zelf fijner dat het haar wat beschermd in geval de merrie haar wat doet; al heb ik dat niet meer gezien. Ze komt regelmatig achter de merrie langs getuft als we komen flessen dus heb niet het idee dat ze bang is nog. Naar buiten samen gaat nog niet, dus ik sjok wat heen en weer ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 07:45

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 07:49

Rustig nachtje voor iedereen zo te zien!
Ga zo je filmpje bekijken dyonne!

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag :) vond het idd lijjen alsof ze het veulen tegen wil houden

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 07:59

suffie schreef:
Weet iemand trouwens hoe het met Inowa gaat? Ze heeft al lange tijd niets van zich laten horen

Ik leef nog hoor! Gewoon ontzettend druk en om dan steeds ego te reageren is ook wat dus lees wel mee maar reageren staat op een laag pitje.

Ik zag dat er een aantal veulens bijgekomen zijn...stuk voor stuk prachtveulens! Gefeliciteerd!

Carmuh heel veel sterkte,ontzettend klote voor jullie.

Nu even een bijleestpost van de laatste 5 pagina's en dan zal ik ook even een update doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:27

Woogy: hij is stoer! Leuk koppie heeft hij

Linda jij ook nog aan het wachten,hoop dat jupi opschiet.

Neonlight zo'n angst kom je helaas ook nooit echt overheen weet ik uit ervaring.

Fotsy uier van elsa ontwikkeld ook mooi door.

Dustinlover spook nog niks? Die mag wel eens gaan opschieten.

Sultan wish ziet er goed uit

Ceasar daar is koetje weer! Lief ding is het toch.

Welkom diva!

Cynthia ik denk dat het zeker wel door de wormenkuur kan komen.
Is het inmiddels weer normaal?

Dustinlover toch nog een race tussen de 2 welshjes hihi

Carmuh gelukkig gaat het weer wat beter met hum maar ook met jou.

Kabayo haha lady is te nieuwsgierig

Diane nu idd veel voller maar dat is vrij logisch nu ze haar 2de veulen krijgt.

Ceasar dat duwen naar de stroomdraad doe ik soms bij een heel hardnekkig veulen maar over het algemeen vinden ze het zelf wel uit.
Al is Estelle wel een harde,die blijft gewoon echt niet goed in de wei.

Siptje ik vind het uier eigenlijk helemaal niet zo vol maar dat kan ook komen door de hoek waarin ze genomen worden.

Dustinlover ik zei het al op Facebook,hij is ontzettend gaaf! Heeft zich goed ontwikkeld

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:27

Goedemorgen allemaal...
pffff wat veel geschreven *D
Effe bij lezen... ik was even afwezig omdat er in mijn prive veel dingen gebeurde die
even prioriteit hadden.. maar ik ga weer proberen het bij te houden.

Met Borsteltje gaat het goed...
En ik heb inmiddels begrepen dat het Dekbewijs onderweg is uit Frankrijk..
dus als ik het goed begrijp krijgt het veulentje als het geboren is straks een vol papier.
Natuurlijk niet echt belangrijk... gezond geboren worden en opgroeien heeft prioriteit.
Maar ik vind het toch leuk :P

Borsteltje schiet inmiddels lekker op.. vind ik die buik maar raar hoor.
Soms staat ze erbij en heeft ze bijna geen veulen buik.. en soms denk ik jeeeeeee
ze knapt uit elkaar... en heeft zelfs al een klein puntje...

Het uitzakken van haar uier vind ik nog wat zuinig... maar haar billen hebben enorme deuken..
en haar staart hangt heel laag.. dus ik hoop dat ze het veulentje toch begin april buiten laat spelen... maar ik heb niet zoveel ervaring met zwangere merries... dus ik vind het ontzettend spannend..

Afbeelding
soms denk ik ach die buik valt nog best mee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en soms denk ik pffff jee wat een buik....

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:33

Oh, Das het filmpje van de dierenkliniek in Merelbeke. De da die de staartbandage aandoet, heeft Flo geïnsemineerd :D . Heb de volledige dvd's vier jaar geleden eens gekregen om te bekijken, zeer interessant.

Knappe hengst DL

Oh inowa tof dat je nog meeleest

Nobje die is zich goed klaar aan het maken, banden zijn ook al slap lijkt zo

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:40

Nu een Estelle update!

Ze doet het goed! Super brutaal en nergens bang voor hihi.

Schoonvader heeft besloten zijn jaarling te verkopen dus Estelle mag lekker met mama en halfzus blijven.
Zo blij mee!

Dus als iemand nog een leuke welsh Mountain zoekt...heb er een te koop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu Estelle de afgelopen dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond,het is net een hond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog leuk om te zien!
Foto 1 Eilinora met 1 week oud vorig jaar
Foto 2 Estelle met 1 week oud dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Eilinora nu als jaarling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:40

Fotsy schreef:
Oh, Das het filmpje van de dierenkliniek in Merelbeke. De da die de staartbandage aandoet, heeft Flo geïnsemineerd :D . Heb de volledige dvd's vier jaar geleden eens gekregen om te bekijken, zeer interessant.

Knappe hengst DL

Oh inowa tof dat je nog meeleest

Nobje die is zich goed klaar aan het maken, banden zijn ook al slap lijkt zo

goedemorgen... ja ik denk ook dat de banden al aardig slap zijn...
ze heeft 2 deuken aan weerszijden van haar billen lopen. En haar staart hangt ook heel laag, een beetje futloos ? alleen laat ze heel veel scheetjes lijkt ze...

En wat leuk dat je de Dvd's hebt waar Flo geïnsemineerd word... en Inowa leuk dat je er ook nog bent... ik moet echt enorm gaan bij lezen <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:48

Wat leuk inowa dat Estelle mag blijven

knappe jaarling ook

Nobje goeiemorgen, ja scheetjes hoort erbij, ze hebben ze ook niet meer zo onder controle en beebje duwt vaak op de darmen. Test je melk ook?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:17

Leuk dat Estelle kan blijven!
En wat een verschil tussen die 2 veulens, Estelle is veel ranker van voren.

En ondanks dat de meeste niet veel te melden hadden moest ik toch verdomd veel pagina's weer bijlezen. :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:43

Ik moet nodig bijlezen enzo :o ga ik vanavond doen :j

Maar Anouk.... Zoiets??

Afbeelding

:') doet mijn merrie nu al paar dagen! Niets om je druk over te maken. Behalve dat het zonde van de staart is ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:32

Ahh knappe estelle!

Nobje flinke buik!

Knappe jupi die baby aan het terug duwen is!

Nou spook mag van mij ook wel opschieten.. Gewoon 3x alarm in 1 uur tijd en dan nog 3x buiten dat uur.. ben alleen zo bang dat ze nog 2 weke over draagt ofzo met dat uier wat ze nu heeft..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:54

Oh jemig Carmuh, wat ongelofelijk triest! Kippenvel... Zolang kijk je er naar uit en begin jij, maar zeker ook wij, te hyperen bij tekenen van een aankomende bevalling en dan dit. Zo erg voor je. Prachtig dat de staleigenaar mee werkt aan een mooi gedenkplekje. En wat mooi en stoer dat je nog wel mee kunt en wilt genieten van de andere veulens hier :(:) Hopelijk vind je ook wat troost bij degenen die meeleven of het zelf mee hebben gemaakt. Wat dat betreft heel mooi geschreven Suffie.
Haha Tinniie, als je het zo naast elkaar zet (326 dagen tegenover 382 dagen dracht) lijkt het nog absurder dan het al was met die megadracht!
Wauw Marit, wat zie je er prachtig uit! Lastig dat de beeb je dwingt tot rustiger aan doen.
Knappe Kaz! <3 En ik zie het helemaal voor me zoals je schrijft hoe Pris dacht over de actie richting veulen _O-
Spook! Wat is ze toch heerlijk rond, haha. I love it!

Caesar, dat koekie-koppie is onbetaalbaar.
Welkom Diva2! Wat een ukken heb jij. Ben wel benieuwd naar foto's.
Kijk DL, dus de twijfel is weg nu? Leuk. Valse alarmen? Minder leuk. En wát een gave hengst!!! Hoe groot is hij?
Diane_Basje, ik zie dat je de namen al klaar hebt O:) Duimen dat ze het mooi op tijd gaat doen en jij nog even kunt genieten.
Wat een chique koppie Inowa! En oef, wat kan je jaarling lekker bewegen...
Hier niet zoveel te melden. Bonneke gaat nu redelijk door met haar uier, dus dan krijg je wel weer goede zin. Candora doet juist in haar kling al redelijk wat, en die is qua we-laten-lekker-niets-zien het gevaarlijkst. Dus die twee maar een beetje extra in de gaten houden.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:12

Dustinlover schreef:

[ [url=m/IJeqGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is mooi !! <3

En wat een geniale namen allemaal :') :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:43

Arianne hij moet nog officieel gemeten worden, maar laatste keer was zo'n 92/93cm

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:10

Foto's plaatsen, even kijken of ik nog weet hoe het moet....

Afbeelding
Chicky, twee weken geleden op weg naar een dagje land. Chick heeft er geen zin in, dat is vast wel duidelijk. De gemiddelde snelheid lag op 2 stoeptegels per uur.

Afbeelding
Saartje, lekker het losse haar eraf aan het rollen.

Afbeelding
Franky, ook wel Pannenkoek genoemd, de papa to be.

Afbeelding
Chicky, een maand of twee geleden en al tonnetje rond.

Afbeelding
Chicky samen met de varkens aan het ontbijt.

Afbeelding
Saartje en Franky

Afbeelding
Big boobs van Chick. Foto is van gisteren, dag 331

Afbeelding
Beertje.

Afbeelding
Een van de 4 ganzen.

Afbeelding
De laatste 2 jaar hebben we biggetjes gehad van Flo. Dit was het toompje van vorig jaar.
Dit jaar krijgen we begin juli biggetjes van Summ, momenteel op date bij Oliver.

Duwen tegen stroomdraad heb ik nog nooit gedaan, hoop altijd wel dat ze snel door hebben dat het niet fijn is om ermee in aanraking te komen.
Helaas is Chicky er een soort immuun voor, Beer ook trouwens. Die bekijken het eens rustig, doen een paar passen naar achter, nemen een aanloop en vliegen er zo doorheen. Sukkels.

Mooie papa DL!

Wat fijn dat Estelle kan blijven!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:41

Inowa ze zijn prachtig!!
Die mountain <3 heb leren rijden op een mountain en heb er altijd een zwak voor gehouden.

Linda...misschien even de muren bij Jupi weghalen, kan de baby er gewoon uit >;)

Nobje, wat een leuk dier, van wat voor hengst is ze drachtig?

Rowan, je kereltje is knap, hele mooie hals

Diva: foto's plaatsen is gelukt :) wat een beestenboel!