[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:44

Jolandje gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*
Wat een plaatje zeg!! 312 dagen inderdaad en dus de strijd van de 2-mei-dekkingen gewonnen :P

Pretty :(:) zegt deze stresskip ook maar even tegen jou; niet teveel stressen! Wel leuke plaatjes van jouw pony's op de berg zeg!
Lies en Roos zijn vanavond de kraamstallen in gegaan en moet zeggen, ze zijn wel mooi ruim geworden hoor!!
Camera's werken, maar hangen helaas nog niet. Ben net weer thuis en hapje gegeten na vanmorgen om 8u de deur uit te zijn gegaan. Al dagen met koorts/pijnlijke spieren en gewrichten en de echte geboortestress moet nog komen... snel slapen dus.

CL, kan me ook voorstellen dat je er doorheen zit! Hopelijk volgt Jill ook snel Camille's voorbeeld!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:46

Nog eens Proficiat Jolandje, ze ziet er echt heel mooi uit en een merrietje voor je *\o/*

suffie schreef:
Crines, wat heb je er een prachtige merrie bijgekocht <3 En ik had ze ook zo bij elkaar gezet hoor. Een paard dat gewend is om in een kudde/groep te staan, "spreekt" heel goed de paardentaal en weet daar snel mee om te gaan. Ze hebben bij jou zo te zien ook de ruimte. Wie is er nu eerder aan de datum, de schimmel of de zwarte?

Dankjewel :D
Inderdaad, ze komen beiden uit een kudde. Imperiosa heeft nu wel bijna een jaar alleen gestaan, (ook bij vorige eigenaar), maar daarvoor kwam ze volgens mij wel uit een kudde (bij een fokker vandaan).
En de schimmel, Sierra, komt recht uit een kudde merries.

Sierra (schimmel) is normaal al 28 maart aan de beurt, Imperiosa (zwart) 23 april. Dus ze schelen bijna een maand.

Noisy: Nee, maar haar buik is erg 'gebobbeld'. Heel oneffen. Dat was al zo in September toen ik haar kocht. Ik denk dat het misschien wel te maken heeft met het feit dat dit al haar 9de veulen wordt.

Voor Sierra is het pas haar 2de veulen (vorige was ene buine merrie in 2009 van een schimmelhengst). Ze is in ieder geval dus heterozygoot voor schimmel :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 02:42

Crines wat een mooie merries.

Pretty en de knappe bolletjes, hen je plaatjes van de grullo in zomertenue?

Jolanda gefeliciteerd met je knappe meisje, ze is heel fraai.

Bianca veel sterkte de komende tijd. Na de verkoop van Arie klapte ik ook flink in, heb nog best vaak het idee gehad dat ik hem terug moest halen. Het slijt of niet, enkel de tijd zal het leren.

Nu ga ik eens slapen. Net thuis van een moddervet concert van muse. Ben gaar en op. Fijne nacht nog nachtbrakers haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:22

KBK, ik hoop toch wel dat je hier en daar de mist in gaat met je gokjes hoor :o :')
(Ik heb Star te koop staan en hoop nu dus wel extra hard op een merrieveulen := )

Jolanda, lekker blijven zweven op die roze wolk hoor :D
we verwachten natuurlijk wel droogfoto's vandaag ;)

CL, niks??

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:28

CL, heeft ze het nog spannend gemaakt vannacht?

Jolanda, ben ook erg benieuwd naar droogfoto's! Volgens mij heb je echt een droom meisje er bij gekregen <3

Als ik de voorspellingen kijkt word het wel prachtig veulenweer de komende dagen! :j Wellicht dat dat een aantal merries aanspoort veulens te laten zien!
Mijn laatste merrie zit vandaag ook op de 300 dagen, dus veilig! En de eerste is over een weekje uitgerekend, spannend :D Ze heeft altijd al wat uier hangen, dus verwacht dat zij opeens volschiet. Laatste dagen ligt ze wel heel veel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:48

Ze is echt heel knap, Jolandje! <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:01

Jolandje gefeliciteerd hier ook nog eens!! *\o/* *\o/* ik vind ze prachtig,zwartbont met meer zwart dan wit,fijn en lange stelten,wat wil je meer! Je hebt er ook wel lang genoeg op gewacht!

Ik droomde vannacht van een grullo overo merrieveulen met meer grijs dan wit. Maar volgens mijn camera staat er nog geen. :')

Woogy ja die heb ik wel. In de zomer is ze donkerder van kleur.
Afbeelding

Hier zie je beide grullos. De donkerste is Karin.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:36

Ik vind grullo zo mooi :j Leuk zo die twee tinten naast elkaar!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:39

Ik vind die grullo donkere kleur ook erg mooi, apart!!

Ik doe het even zo; goedemorgen allen! Afbeelding

Bij Cuba Libre nog niks??

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:40

Ooohja pretty ik vind jou grullo meisjes zo mooi. Ik ben dan ook zo benieuwd de veulentjes :)

Ik denk echt wel dat jolandjes veulentje crème draagt, smoky black of donkere buckskin, ben heel benieuwd naar droogfotos :)

Hier begint crome het toch ook stilaan spannend te maken, ze was niet in haar normale doen vannacht. Heel veel platliggen, vandaag dus wisselen van stal met jade en Chexy zodat ik haar goed in het oog kan houden.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:57

Gefeliciteerd jolandje!! Wat een plaatje

Aniek beterschap!! Ff uitzieken voordat de spannende tijd aan breekt

Crines gefeliciteerd met een nieuwe aanwinst en de hengst is echt gaaf!!

Spannend pandakaas een week is zo voorbij! Ben benieuwd wat het mooie weer jou gaat brengen ;)

Leuke foto Caesar!

En iedereen natuurlijk bedankt voor felicitaties :) gisteren 2 mensen over de vloer gehad om de hengst te bezichtigen en die hebben beiden besloten om er mee te gaan dekken!! Zo gaaf haha
Dus volgend jaar al 4 veulens (1 van mijn merrie, 1 van mijn vriend en 2 nu dus van klanten)

Met Venthe gaat alles goed; dik! Wel zag ik gisteren verschil in haar uieren maar dat vind ik wel heel vroeg... Ze moet nog 91 dagen! Niet dat ze opeens heel erg ontwikkeld zijn ofzo maar ik zie wel duidelijk verschil...

Even te vergelijking
Zo waren ze
Afbeelding

Zo zijn ze nu..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Venthe op 10-03-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:09

Gefeliciteerd! Eindelijk weer een merrie veulen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:12

Jolanda ook hier gefeliciteerd!!!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:40

Gefeliciteerd Jolanda *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:46

Grullo is zoooo mooi <3 (zelf ook helemaal verliefd op mijn grullo meisje, misschien speelt dat wel mee, ik ben bevooroordeeld :D hihi)
Wel gaaf zo die verschillende tinten Pretty! Ik vind het allebei kei mooi!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:49

Linda, star te koop?

Pretty wat een mooie kleurtjes! :j

Venthe wat leuk dat de hengst al gebruikt gaat worden. De uier is inderdaad al wat vroeg, ik zou het gewoon even in de gaten houden.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:49

Gefeliciteerd jolanda! Wat een gaaf en mooi merrietje
Zou gisteren een bijleespost doen maar was zoooo moe.. Vanmiddag maar even alles weer Door lezen :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:51

Klopt Lisanne, interesse? ;) hihi

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:53

Haha nee sorry. Maar het verbaasde me. Ik ga voor je duimen dat het een merrieveulen wordt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:58

Nou het is niet helemaal een verassing voor de mensen die mij goed kennen.
Mijn andere merrie is mijn lust en mijn leven, en met Star heb ik dat gewoon minder.
Ik had steeds al het gevoel dat ik een mindere klik met haar heb. Heel raar eigenlijk want ze is het liefste en makkelijkste paardje wat ik ken of ooit gehad heb (misschien is het juist wel dat ik ze liever iets heter heb). Maar ik bleef twijfelen, ik moest het meer tijd geven van mezelf enzo. Toen kwam het moment dat ze naar haar kraamplekje ging verhuizen en ik merkte dat ik dat eigenlijk niet zo erg vond :o toen heb ik de knoop maar doorgehakt.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik haar maar heel kort te koop laat staan. Als de juiste mensen zich deze maand niet melden, dan laat ik haar opnieuw dekken en mag ze nog een jaar blijven :j en het moet wel een té gek plekje zijn! Ik gun haar het allerbeste :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:00

91 Dagen is 3 maanden. Er moet nog heeeeeel veel veranderen aan haar uier dus geen zorgen maken hooi

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:02

Thanks Woogy dat stelt me gerust! Het is allemaal zo nieuw en het enige wat ik weet is te vroeg uier aanmaken niet goed is :') tis ook een maiden en voor mij de eerst keer dus alles is spannend/eng/nieuw

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:15

Hier nog niets.... Enige voordeel daarvan is dat ik wat slaap in heb kunnen halen ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:20

Linda, wijze beslissing.
Goed dat je het tijd hebt gegeven, zo zie je maar weer dat tijd vaak vanzelf antwoorden geeft.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:22

Gefeliciteerd Jolandje! Erg mooi meisje :)