Ik verbaas mij er ook over want pepper is toch een pony die veel nodig heeft om dikker te worden. ze krijgt geen hooi en krachtvoer en staat op een wei met arm gras. Dus ja best apart dat ze al zo dik is.
hoihoi, het is lekker druk weer hier. hier gaat alles goed ruim twee weken geleden de merries laten scannen op 3 maanden, en ja hoor ZONIE is drachtig van GLOCKS TOTO JR. en uitgerekend op 1 Mei 2015 en DANITA is ook drachtig maar van FELLINI en uitgerekend op 5 Mei 2015 wat gaat de tijd toch weer hard. nog even en de veulens van dit jaar kunnen er weer af. ben blij dat er weer zo veel merries goed drachtig zijn.
Onley, mijn merrie is op het moment ruim 4 maanden drachtig maar zie ook nog niet veel veranderen. Ze lijkt wel ietsjes dikker (volgens andere) maar moeilijk te zeggen als je d'r elke dag ziet Ze is verder niet dunnetjes gelukkig want merriebrok kan ik helaas niet voeren aan haar. Is meer ruwvoer geen optie?
Hannekebosch, wat leuk!! wat voor afstamming heeft de merrie die met Toto Jr. is gedekt? En wat zie je precies op zo'n scan na 3 maanden?? Is het nog steeds een bolletje of zie je er echt een mini paard in? Mijn merrie wordt volgende week gescand, dan zitten we op 4,5 maand
Djoena
Geplaatst: 08-09-14 15:11
Mijn merrie is voor haar doen echt al enorm, maar voor mensen die haar niet kennen is ze nog normaal Ik heb wel een voorbeeld foto van hoe ze normaal is als ze lekker slank is en volop in training staat voor de endurance; Sorry voor de ontzettend lelijke foto (net geschoren, lichtgevende ogen haha!) maar een betere heb ik niet op mijn werkcomputer
Leuk al die buikjes al! Die van mij is ook al flink aan het groeien! Wordt Nog wat als ze straks in de laatste maanden echt gaat groeien Haha
hannekebosch
Geplaatst: 08-09-14 19:02
Hoi mijn merrie die met toto is gedekt is een special D X Jazz dus ben erg benieuwd
Op de 3 maanden scan zagen we bij danita alleen de placenta. Het veulen lag te laag om te kunnen zien. En bij zonie zagen we al echt de beentjes wel heel gaaf om te zien
XshaartjeX
Geplaatst: 09-09-14 10:13
onley schreef:
Ik twijfel soms of ze nog wel of ze dragend is omdat ik vind dat ze niet bijkomt merriebrok kan ik wel halen maar is dat niet al te vroeg?
Dat heb ik ook wel eens maar dan ga ik me heel goed bedenken hoe ze was dan zie ik wel iets verschil. Hebben jullie die angst ook? Ik ben soms best bang dat ze het 'ongemerkt' is verloren en ik straks maar zit te wachten op een veulentje...
Ik wil heel even mij puppy paard spammen! Zo leuk om je eigen fokproduct zo te zien! Trotse paardenmamma
Op bijgaand filmpje is ze voor de 3e keer onder het zadel en voor de eerste keer los van de longeerlijn. Ze is 18 juni 3 jaar geworden en we doen het lekker rustig aan. Ze pakt alles heel braaf op. Ik hoop er binnenkort zelf op te stappen.
hier zelfde angst hoor , zit constant naar haar buik te kijken en dan denk ik nou die is al gegroeid en dag erna oeie die is weer weg . Ga toch boktraad volgen en niet meer scannen, we zullen het hopelijk wel merken, we kunnen er nu toch niks meer aan veranderen. Komt vast goed. Setteli die is prachtig, met krakend zadel of ruiter
Haha ik denk ook telkens "ze lijkt wel iets ronder te worden". Toen ze een paar weken terug toch een keer haar regendeken op moest op de wei had ik bewijs want ik moest de singels langer maken omdat ik ze niet meer dicht kreeg
Luna vandaag op 120 dagen! Hier hoef ik geen schrik te hebben dat het weg is, heb een heel duidelijk drachtige merrie. Hebben haar op andere pulp gezet die voor haar beter zou moeten zijn. Is pulp voor koliekgevoelige paarden en paarden met voedingsproblemen. Of seniores maar dat is ze niet :p IS een donkere foto maar het was al avond.
Setteli
Geplaatst: 09-09-14 18:35
Ja zadel kraakt behoorlijk. Mijn eigen zadel schoof gelijk op de hals. Dit zadel geleend, maar die hing bij haar al jaren te verstoffen. Binnenkort een beetje vet op doen Dit zadel ligt ook niet helemaal lekker, ben nog op zoek naar wat anders.
Fotsy
Geplaatst: 09-09-14 18:44
die heeft al een buikje luna.
denk dat die van mij toch ook al een buikje krijgt dit als ze niet drachtig was, enkel jaren geleden
en nu op 145 dagen
zien jullie het ook of zie ik spoken?
Tinniie
Geplaatst: 09-09-14 20:44
Jaahaa je begint het te zien:) Maar zij zit al bijna half zag ik op mijn 'aftel-apps' op mijn telefoon :p Nog 3 weken en ze zit gewoon al halfweg. Het gaat toch snel he
Aan die van mij nog niks te zien, ze staat samen met 2 andere merries en een ruin en die 3 (inclusief ruin) zien er super drachtig uit, terwijl Jade 125 dagen is en nog niks toont
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-09-14 20:56
Ja, dat wordt al een mooi buikje Fotsy! Ik zie al meerdere mooie, beginnende buikjes voorbij komen.
Aziza momenteel op 182 dagen en je kan het veulen nu soms ook voelen, echt leuk weer
Mausi is heel raar aan het doen, inmiddels al 7 dagen hengstig, maar ze laat zich absoluut niet dekken, terwijl ze zich normaal juist heel makkelijk laat dekken. Als je haar schouwt plast ze, al is het wat te helder naar mijn idee. Maar zodra je de hengst erbij laat, knippert ze alleen nog maar een beetje, gaat er niet voor staan en als hij probeert te springen slaat ze. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is. Wil eigenlijk niet meer laten scannen, dat heb ik de laatste 2 hengstigheden wel gedaan, ook omdat alle drie merries tegelijk hengstig waren, dus dan konden we het wat beter timen qua dekken, maar aangezien dat geen effect had qua drachtige merries, besloten dat nu niet meer te doen. Mijn idee was om deze keer en eventueel hierna nog 1x te proberen, en anders maar het gesprek aan te gaan met de eigenaar van de hengst.. Maar ja, deze keer lijkt dekken uitgesloten te zijn. Iemand van jullie dit weleens mee gemaakt? Ik heb het nog nooit gezien.
al zalwraa: ik heb dit ook gehad met een oudere merrie van ons. veulenhengstigheid super goed ei en hengstig, maar die sla ik altijd over bij haar. Daarna bijna het hele seizoen hetzelfde als jou verhaal hiervoor. baarmoeder en ei bleven ook te hard en werd insemineren dus niets. uiteindelijk in Augustus toch ineens een goede hengstigheid en daarop geinsemineerd en drachtig!
Nou iris mag zo om half 10 naar harry hoevers! alleen heeft ze het spelletje; pak me dan als je kan ondekt... met mijn zus die hoogzwanger is gaat het niet lukken en met opgeven win je de oorlog niet dus... zucht :-p
Hannekebosch, ben heel benieuwd wat er uit komt zeg! Leuk!!
Setteli, wat een leuk puppy paard!! Lijkt me ook te gek zo je eigen fokproduct
Al_Zawraa, het veulen voelen? Wat kick!! Wil ik ooook
sommige hebben echt al een buikje zeg!! Ik vind het zo moeilijk te zeggen, soms denk ik dat ik wel verschil zie, maar soms ben ik bang dat het niet zo is Ik heb dus wel besloten nog een keer te scannen, volgende week woensdag en dan zou ze 145 dagen zijn.
Fotsy, op boktraad besloten niet te scannen? Why not?
Fotsy
Geplaatst: 10-09-14 10:05
az ze is wel al eens gedekt he, dan is ze misschien toch drachtig en lichtjes hengstig, hoor je hier vaker. Vanaf wanneer voel je eigenlijk het veulen want mijn dame heeft heel actieve darmen.
tinniie ja spannend he, wat gaat de tijd snel zeg, heb jij aftel app? op welke datum kom jij uit want krijg overal een andere.
vesceron omdat dit nu wel risico op verwerpen meebrengt en uiteindelijk is het voor mij toch veel te laat geworden in het seizoen om opnieuw te beginnen, zou ze voor haar datum wel eens laten opvoelen als ik het nog niet zeker ben en ze bijvoorbeeld geen uier krijgt. En vervoeren naar de kliniek in dit stadium doe ik nu niet meer graag, ze kan de rust wel gebruiken, mijn schrikmachine.
irishcob heb hier een shetje die dat spelletje heel graag speelt maar lang touw nemen en met twee naar toegaan dan loopt ze recht in het touw af en staat ze vanzelf stil. Of je kan ook een lasso werpen