Thea wat erg, ik duim mee maar inderdaad als je gevoel al niet goed zit...... AZ het zit soms echt niet mee, maar Mauzi stelt het nog goed, dus al half gewonnen.
Al_Zawraa
Geplaatst: 18-09-13 21:33
Ja daar ben ik wel erg blij mee, ben ik in ieder geval niet voor niets dat rot eind naar Zuid-Oost Duitsland gereden
Het wil wel wat he dat drachtig worden, de natuur regelt het toch gewoon op zijn eigen manier. Op zich goed natuurlijk maar soms best heel erg een teleurstelling. Hoop echt dat het goed komt met Aziza en dat de rest van de dames het kleine grut laat zitten waar het zit. Na vanavond ben ik eigenlijk wel overtuigd van het gust zijn van Chinoeck. Ze liet weer serieus narig gedrag zien als voorheen toen ik met haar in de box bezig was met dekens wisselen. Weer lekker achteruit trappen naar alles wat haar irriteert, Hahaah ach ik baal maar het zal een reden hebben gehad denk ik nu maar. Wie weet valt het mee maandag maar dat zou me dan weer verbazen. Volgend jaar nieuwe kansen en dan begin ik gewoon eerder. Nou ja toch maar duimen voor maandag en anders ga ik lekker mee kijken naar jullie mooie kleine grut.
Balen voor iedereen waar het niet lukt of waar de merries verworpen hebben...
Wij gaan tussen 30/9 & 5/10 nog eens opvoelen, dan worden alle paarden geënt, dus mooi meteen mee. Selenya krijgt dan ook haar 1e enting meteen voor ze naar de opfok gaat.
Sjonge Thea, ik duim dat je het mis hebt. Ik heb eerder ook gedacht dat mn merrie verworpen had, achterbenen onder de troep alsof ze verworpen had. Die was nog wel drachtig. Dus hopelijk heb jij datzelfde geluk.
En AZ, hier gaan de duimen weer draaien voor Aziza, het moet een keer lukken!
Ik ga 28 sept terug voor de laatste scan, dan zit ze op 125 dagen ongeveer. Voor allen die de komende tijd nog gaan opvoelen en scannen: Succes!
Ik duim ook mee voor Aziza! Mijn merrie is qua karakter eigenlijk niet veranderd sinds ze drachtig is. Ze is al 3x gescand geweest en was van de eerste keer drachtig dus onze veearts vond het niet nodig om nog eens te scannen zolang we niets verdacht opmerken... Het is onze eerste geplande dracht dus voor ons is alles ook wel spannend
O ik twijfel niet meer of mijn merrie nog drachtig is. En ik durf ook wel met 'zekerheid' te zeggen dat het een merrie wordt. Hahahaha
Ze ging kroelen met een stalgenoot (paard, ruin) En ineens deed ze gillen, met de benen slaan en zelfs een bokje. Nou zullen jullie denken ja normaal merrie gedrag. Is ook zo. Maar niet voor mijn merrie. Die maakt kennis op een 'mannelijke' manier. Ze gilt normaal nooit. Maait niet met de voorbenen. En nu dus duidelijk merrie gedrag.
Dus ik denk dat er een merrie in zit hahahaha Ik hoop het ook zo hard hahahaha
Hier even snel ego postje, net in de weide een afgekomen veulentje gevonden. Denk van lilly ons kleine silverbay merrietje.. Het was een merrieveulen
Kan straks wel een foto uploaden voor mensen die het willen zien.
Yellomofoon
Geplaatst: 19-09-13 16:46
oh balen dustinlover
hoe ver was ze? en ik ben wel geinteresseerd in een foto...
Set_Elkol
Geplaatst: 19-09-13 16:57
Och wat balen DL, heel naar. zelfde vraag als Yellomofoon, was ze al ver? Foto vind ik altijd interessant om van te leren. Ik vind het echt heel naar.. Wel 'fijn' dat je het dan vindt, tenminste beter dan niks weten. Ook iets aan de merrie gemerkt? he bah wat een vervelend bericht.
O wat naar. Ben wel benieuwd naar de foto. Hoe ver was ze? Wel naar dat je niet exact weet welke merrie het was. Maar de natuur heeft het vast niet voor niets gedaan
Ze was nu zo'n 3,5 maand drachtig en het veulen was de grote van de nagel van mijn middelvinger tot aan mijn pols(waar je je horloge hebt zitten).Dus echt een handlengte groot.
Eventjes in linkje want kan als schokkend worden ervaren:
Nee ze reageren allemaal gewoon. Maar ik kan bij Lilly die gelukkig een spierwitte staart heeft als enigste een heeeeeeel klein beetje opgedroogd bloed vinden in de staart en rond de vagina en die lijkt ook wat opgezet.