vlakbij de stal waar Ravina staat is een stagiarewoninkje,als dat nog leeg is volgend jaar tegen die tijd,mag ik daar een paar weken slapen en kan ik heel makkelijk zo de stal inlopen om te kijken
Pauk, dat is pas echt slim! Gewoon even een oog opendoen bij alarm en is er op het beeldscherm niets te zien, lekker nog een keertje omdraaien. Lijkt me ook wel wat....
Sjolvir
Geplaatst: 29-07-10 21:24
Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd.
Ga me hier ook maar eens melden, hoop dat deze poging toch eens een veulen gaat opleveren. (Na bijna dode merrie na mislukte dekking, vervolgens seizoen dekken niet drachtig, jaar niet hengstig gezien, paar jaar niet gedekt en vorig jaar verworpen na 3 maanden, is dit ook echt de allerlaatste poging.)
Goede nieuws, ze is gedekt 19 - 21 -23 april en nu nog drachtig .
@Maseike, dat schermpje heeft inderdaad een poetsbeurt nodig!
@jennyK, ondertussen loopt Sjol weer voor de wagen en onder het zadel. Echter springen etc. gaat niet meer. Sjol gaat dus genieten van het goede leven.
Nou ja, dat heet... Ze gaat voor de wagen starten en een veulen krijgen Met beetje voorzichtig zijn, zou ik nog jaren plezier van Sjol kunnen hebben..
Gefeliciteerd voor degene bij wie de merrie drachtig is gescand.
Horsii & ik gaan onze Pé Pé vanmiddag verhuizen(lopend) en hopen dat ze braaf is na zo lang stil staan. Wennen zal vast wel goed gaan op der nieuwe stal en ik denk dat ook al is me huidige stal weer open dalijk na asbest dat ik haar zoiezo tot na de dracht hier laat staan(hebben er kraamstal) en als ik het naar me zin heb dat ik blijf, elke keer verhuzien is ook niet goed voor der.
Hier is ulf helaas niet drachtig. Enorm balen maar t is niet anders! Gelukkig staat er nog wel een andere merrie op stal die wel mooi drachtig is. (alleen helaas is die niet van mij)
nicole: hopelijk word en blijft doortje nu drachtig!
sjolvir: jammer dat niet meer met haar kunt springen, ze deed dat zo goed op de oefencros in Lunteren! Maar voor de wagen kun je er ook vast plezier mee hebben en ik zag dat voor het springen al een ander paard in opleiding is
Ik kom me ook eens melden, Mijn voormalige spring/wedstrijd pony is gister drachtig gescand!
Ze heeft voordat ik er op kon al 3 veulens gehad, nu is ze 17, in geweldige conditie en het laatste puntje op de taart.
Ze is gedekt op 20 en 23 mei, de dierenarts zei ruim 6 weken, erg ruim denk ik dus, maar ben zo benieuwd! ze is gedekt met Butterfly Effect. (sorry, krijg m niet in een link)
Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd!! Jammer Vanessa dat het niet gelukt is. Dit was de laatste poging toch?
gr_roos
Geplaatst: 31-07-10 13:47
Vanessa, jammer dat het niet gelukt is.
Maseike, leuk zo'n foto. Ik ga dat bij de volgende keer scannen ook proberen.
Merrie krijgt denk ik "last" van de baarmoeder. Ze wil nooit plassen als ze niet in een box of in de wei staat, zelfs op een sgw wedstrijd houdt ze het op en dat zijn som dagen van 13 uur. Ik was vanochtend naar buiten geweest en met afzadelen plastte ze het hele gangpad onder. Niet een klein beetje om de druk eraf te halen, ze kon gewoon niet meer stoppen.
Sjolvir
Geplaatst: 31-07-10 18:53
@Vanessa, wat zonde...
@JennyK, dat is mijn nieuwe dressuur paard... niet mijn springpaard (hij moet natuurlijk uiteindelijk alles kunnen, Lunteren was dit jaar te vroeg voor hem, maar volgend jaar...)
Gefeliciteerd voor de mensen met drachtige merries! Balen voor degenen waarvan de merrie niet drachtig is.
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een camera in de stal te hangen als de merries dicht bij hun bevallingsdatum zitten. Omdat er hier wel enkele mensen met cameras in de stallen zijn vroeg ik me af welke jullie hebben of zouden aanraden, en hoeveel het kost? Ook hoe je het aansluit op een tv-scherm of internet vind ik wel intressant om te weten..