Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:59

ik doe ook mee

ik ben de verzorgster van 3 schatten van paarden,
een 9 jarige belgisch trekpaard (Tina Van 'T Zoute, roepnaam Mina)
2.5 jaar oude fries, Calypso
2.5 jaar oude boulonnais Pascalien.

het oudste paard is dit jaar gedekt
vorig jaar 5 keer geprobeerd zonder resultaat
Dit jaar is ze gedekt op 21 april 2005
van de eerste keer raak!
dus als het goed is bevalt ze op 26 maart 2006

nu is ze inmiddels 7 maand ver, krijgt al een buikje, maar is voor de rest nog lief, behalve bij het aansingelen
ik train dan ook nog vrolijk door, rij gewoon buitenritten en dressuurtrainingen (buiten tot 2 uur, dressuur 10 min instappen, halfuurtje doorrijden, 10 minuten uitstappen)
voorlopig kan ze het nog mooi aan
ik wil ook doortrainen tot op het einde, op het moment is te zien of het nog onder het zadel zal zijn, of ev voor de kar, of gewoon aan de hand.
ze staat dag en nacht op de wei, en wordt binnen gehaalt om op stal te bevallen.
foto's zal ik morgen maken, heb een mooie vergelijkfoto op 1 maand drachtig, en nu op 7 maand

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:52

Zo, nu ook eindelijk weer eens foto`s van Fleur. Ze is nu 182 dagen drachtig, en deze foto`s zijn van Zaterdag, op dag 179. Ze wordt lekker rond, maar is niet veel meer gegroeid. Het lijkt wel alsof ze even stilstaat. Of ik zie het gewoon niet meer!
rechterkant
Afbeelding

Zoek de verschillen, dit was op 3 september! Op dag 103.
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Linkerkant
Afbeelding

Samen met Maroesja
Afbeelding

Maroesja
Afbeelding

En Fleur nog onder het zadel, dan lijkt haar buik echt HUGE!
Afbeelding

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:02

die heeft ook al zo'n mooi rond buikje!!
zal volgende week weer eens foto's maken.. is alweer een tijdje geleden, en bij sterre kun je nou wel weer wat verschil zien, t zal niet veel zijn

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:16

fotoooooos, echt super om te zien, lekkere buikies!!! wil ook een digitale camara, ik ga nog maar een keer zeuren!!:P

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:32

Fleur vind ik echt zo'n leuk beest he!!! Ze ziet er erg goed uit hoor!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:36

ik doe mijn eindwerk over de voortplanting van het paard
normaal ging ik het opvolgen bij men eigen paard, maar doordat het eindwerk eerder moet ingediend worden zal ik niet genoeg beeldmateriaal kunnen verzamelen
dus wat zoek ik:
foto's van de dekking, en foto's die het paard gedurende de dracht opvolgen, en foto's van de bevalling, en als dat ook kan foto's van het veulen gedurende de eerste 6 maanden.
*wel foto's via pc*
ook de naam van de paarden, en indien toegelaten ook uw eigen naam, zodat ik onder de foto de bron kan vermelden, eigen naam is toegelaten, maar niet verplicht, naam van paard zou wel prettig zijn*
ras van het paard/pony is gelijk, gewoon zodat je van de dekking tot het veulen kunt zien
alvast bedankt!!!
foto's liefst via pb of email
*wegens praktische redenen*
indien gewenst stuur ik het eindwerk dan door als het af is...
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 10-05-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:49

sorry, heb geen digitale camara dutske, anders zou ik je graag geholpen hebben.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:11

oh als ik nu zo die foto's zie word ik echt bang dat het met die van mij niet goed zit, die heeft nog helemaal niet zo'n buik volgens mij [ of ik zie dat niet omdat ik haar elke dag zie] vind haar juist steeds magerder worden [ maar dat kan ook komen omdat de gras buik er vanaf gaat] nu valt ze eigenlijk altijd wel wat terug in de winter. ze is trouwens nu 172 dagen dus het kan nog komen [ hoop ik ] en haar eerste veulen.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:34

ik zie ook nog niet veel aan de buik van mina hoor.
ik denk dat dat is omdat je ze iedere dag ziet
neem nu eens een foto, en vergelijk met een oudere foto...

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:50

Hollybolly schreef:
Pauk!! wij zijn bijna hetzelfde qua ddrachtigheids duur!! wil de jouwe nog een beetje doorlopen en heeft tie ook al een lekker buikie? de mijne gaat al lekker in de breedte, en voelen is nog steeds verboden. @ Marije: wat is Macy al ver zeg, voordat hol net zo ver is, moet ik nog 2,5 weken wachten.

Doorlopen? Pauk staat al een maand stil.. Ze wil alleen nog maar stappen en gaat echt geen pas harder meer!
Bovendien is ze echt heeeel erg dik voor haar doen (ze is zo'n superslanke haf waar nu echt niets meer van over is) Voelen is niet verboden.. Pauk blijft gewoon staan.. Die vind het wel gezellig als ik tegen dr sta te kletsen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:01

ja, zo zie je maar dat elke merrie verschillend is! wil ze echt niet meer joh? dat is best lastig. want je moet ze toch een beetje in conditie zien te houden. nouja je kan in ieder geval wel al je verhalen kwijt, als ze dat gezellig vind haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:08

@dutske, ik kan je helaas ook niet helpen. Heb geen foto's van de dekking (was er ook niet bij) en mijn merrie is helemaal laat dit jaar.

@dries: mijn merrie had vorig jaar echt haast geen buik, tot het einde toe niet. Toch kreeg ze een mooi groot veulen. Wij snapten ook niet waar die moest hebben gezeten, maar het komt wel vaker voor!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:22

Tuurlijk kan het nog komen dries. Nu begint je veulen pas echt een beetje te groeien. En niet ieder paard krijgt een mega buik. de mijne krijgt nu pas een beetje buik en zit al op dag 210! en de laatste drie maanden groeien de buiken het hardst dus het komt vast wel goed. gewoon nu een foto maken en bij 200 dagen. er is zeker wel verschil te zien hoor!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:25

Bij Moortje zag ik het zelf ook niet. Toto ik haar regendeken omruilde met de staldeken. Hiervan zijn de banden bijna te kort!

En in het weekeinde hadden een stalgenootje en ik geruild van paard en reed ik achter Moor. Toen zag ik goed dat ze echt dik is in de breedte.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:27

dries schreef:
oh als ik nu zo die foto's zie word ik echt bang dat het met die van mij niet goed zit, die heeft nog helemaal niet zo'n buik volgens mij [ of ik zie dat niet omdat ik haar elke dag zie] vind haar juist steeds magerder worden [ maar dat kan ook komen omdat de gras buik er vanaf gaat] nu valt ze eigenlijk altijd wel wat terug in de winter. ze is trouwens nu 172 dagen dus het kan nog komen [ hoop ik ] en haar eerste veulen.

geen zorgen, bij cheyenne zie je ook nog niets, en die is al een stuk verder.......

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:46

misschien heeft het ene paard wat meer plek van binnen dan het andere paard

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:33

bedankt voor jullie steun, nu krijg ik weer een beetje hoop.
ja had wel een foto willen plaatsen maar helaas heeft mijn digitale camera het pas begeven, dus kan ik even geen foto's meer maken [ snik snik ]. maar ben bijna jarig en dan komen mijn ouders en ik zal vragen of ze hun camera mee nemen om foto's te maken van nymph haar buik.

ze was trouwens niet te genieten gisteren met rijden, super sterk en zodra ik wat ontspande met mijn handen gelijk die kop er weer uit. kan af en toe zo'n monster zijn. ze had gewoon echt geen zin om [netjes] te lopen, maar had wel genoeg energie.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:44

dries:
in mijn onderschrift staat een link naar chey haar web pagina, daar staan ook foto's, kun je zien dat ze niet dik is.....

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:44

Jhaa hier hebben we weer een mijlpaar gehaald ! Morgen zit Sweety op de helft van haar dracht ! Alles verloopt vlotjes ! Via deze link kunnen jullie de foto's zien van sweety haar buik.
viewtopic.php?f=53&t=498454&hilit=
En wat vinden jullie?

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:11

Hier gaat alles ook nog steeds goed. Fly is nu vandaag precies 1 dag over de helft. Het aftellen is begonnen 171 dagen is ze vandaag.

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:56

Leuk hoor al die groeiende buiken
Lenie is vandaag 176 dagen dus al over de helft *o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die van mij die word op dit moment ook niet veel dikker..
maar als ik dit zo allemaal lees hoef ik me daar niet zo druk over te maken

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:04

Mooie foto's quinzy!! ze doet het al aardig in dat tuig!! je hoeft je inderdaad niet druk te maken melodie83, mijn merrie is nu op dag 210 en die buik is net veel groter hoor!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:12

ik heb ook foto's
eventjes wat gegevens:
mina, 9 jaar oud,
verjaart op 26 maart
veulen verwachten we ook rond 26 maart
dus met beetje geluk
hier werd ze gedekt:
Afbeelding

hier was het begin juni, dus iets meer dan een maand drachtig:
Afbeelding

en dit was vandaag,7 maand en 2 dagen:
*let niet op haar hoofd, ze was chagerijnig en wilde ook niet werken*
Afbeelding
voorkant

Afbeelding
linkerkant

Afbeelding
rechterkant

Afbeelding
kikkerperspectief

sorry voor de slechte kwaliteit foto's
met flit waren ze veel te donker, en zonder flits was er een te lange sluitingstijd, waardoor ze schemerig zijn...
meer het geeft een idee.
iemenad ervaring met geboortes vn koudbloeden?

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:45

Hollybolly schreef:
ja, zo zie je maar dat elke merrie verschillend is! wil ze echt niet meer joh? dat is best lastig. want je moet ze toch een beetje in conditie zien te houden. nouja je kan in ieder geval wel al je verhalen kwijt, als ze dat gezellig vind haha

Pauk wil alleen nog maar stappen.. lange ritten stappen.. uurtje anderhalf uur stappen.. Is goed voor dr

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:55

BUITENRITJES!!! haha, proberen zo lang mogelijk vol te houden. Beweging is zeker goed voor dr! al is het maar stap.... veel succes ermee hoor pauk