Ik ben wel klaar met de merries iig Was gelukkig niet de hekkensluiter
moner
Geplaatst: 25-07-23 10:21
Wat een leuke veulens en mooie foto’s Quir, het zijn plaatjes om trots op te zijn Cynthia wat is ze mooie en mooie foto’s Kiki wat een ellende zo’n hoef,wat zal ze pijn hebben, hopelijk snel vooruitgang
Onze Ypke doet het goed,volgende week met hem naar de keuring Beide shetveulens zijn verkocht en blijven samen.
petraaken
Geplaatst: 25-07-23 14:22
Ik kreeg gisteren even een hartstilstand toen ik thuis kwam van mijn werk en zag dat moeder en zoon bij mijn oudste merrie in de wei liepen. Kapotte handvaten en draden op de grond. Gelukkig niet kapot en ook geen kapotte palen. Wat er juist is gebeurd weet ik niet en mijn ouders ook niet want die zaten met bezoek. Wel was mijn vader vergeten de stroom op de afsluiting te zetten.
Ik vermoed dat ons meneerke onder het extra draadje is gekropen en dan nog eens onder de andere draden en dat moeder heeft gepanikeerd of hij omdat hij niet terug kon. Merrie heeft zich wel bezeerd want loopt duidelijk kreupel maar thank god het veulen heeft niets zelfs geen schram. Ik heb echt goed zitten zoeken of beiden geen wondjes hadden maar niks. Enkel de merrie die rechtsvoor kreupel is. Vandaag was dat duidelijk te zien toen ik haar uit de stal haalde. Been zit niet dik misschien zit het in haar schouder want het is vooral in het draaien dat ze zichtbaar kreupel loopt. zal het deze week in de gaten houden en als het niet betert toch maar de DA erbij halen.
Vanmiddag hebben we na een kwartier besloten om iedereen weer samen te laten. Moeders vind het niet leuk dat in het achterste deel van haar stuk wei er teveel dazen zitten en ze stond echt te hunkeren om in het deel te mogen van de andere merrie. Dus dan maar alle draden opengezet zodat iedereen samen kon lopen over de beide delen. Mijn oudste merrie maakte het veulen direct duidelijk dat ze pestgedrag niet waardeerde door haar oren plat te leggen en haar kont naar hem te draaien. Misschien toch wel goed om ze samen te hebben en hij nu leert om ook met andere paarden om te gaan en dat niet iedereen zijn haantjesgedrag verdraagt zoals zijn moeder.
Hij wordt knap die Ypke, benieuwd wat hij doet op de keuring.
Wat enorm schattig die 2 die zo lekker tegen elkaar aan liggen!
Ik zou ook wel naar de veulenkeuring willen, maar deze merrie is niet zo tof op de trailer. Als ze er langer dan een half uur op staat raakt ze volledig gestresst en begint dan te proberen om de klep eruit te trappen. Dan haal ik haar compleet bezweet en in het schuim van de trailer af. Dat is niet zo'n relaxte start van de keuringsdag. Ik vermoed dat de merrie in het verleden iets mee heeft gemaakt. Naast een ander paard houd ze het iets langer vol op de trailer (heb heel veel geoefend hiermee), maar dat lukt niet met het veulen erbij natuurlijk.
Had je bericht gemist Petra, maar dat is echt schrikken als je zo thuis komt.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 25-07-23 17:42
Ik denk dat ik de hekkensluiter had.
Gaan de merrie nu 1x in de veulen hengstigheid insemineren met Dating, maar anders volgend jaar weer. Hoeft niet meer zo laat, veel te lang wachten.
Wat een nare wond Kiki, hopelijk hersteld het goed zonder infectie of iets. King wordt ook groot!
Foto's zijn zo leuk Cynthia! Knappe baby.
Wat een schattige foto's Moner! En knappe Ypke! Succes op de keuring.
Hopelijk valt het mee Petraaken. Altijd wat met die paarden.
Knolselder, hij is waarschijnlijk inderdaad valk met Nd1. Hij heeft wel de aalstreep, zebra strepen en ear bars, maar voor dunskin is hij denk ik niet licht genoeg. Bay dun had nog wel gekund, maar hij is 100% zeker valk.
Zit te twijfelen of ik deze mee naar de keuring neem, de andere vind ik voor nu nog te jong.
En de jongste nu 6 dagen. Cicero
nieky1993
Geplaatst: 25-07-23 19:35
ik was jullie kwijt Ik vond het al zo rustig ineens. Dus maar even een lange bij lees post
knolselder wel handig als je je slechte oor naar je partner kunt leggen als hij snurkt
bussymissy je krijgt toch een beetje een hart verzakking als ze zo tussen de benen liggen te slapen
kiki1976 balen zeg van Bo dr hoef Hopelijk geneest het toch vlot. Wel fijn dat king zich opzich wel afentoe kan uitleven buiten en dat ook doet zonder mama. Blijft Bo dan ook rustig? Wat een stevig en knap veulen is King
Setteli super goed van je dames dat je ze alleen mee kon nemen over de weg enz. Fijn dat je merrie ook weer beter is ondertussen.
baudyh dat is schrikken idd zeg als ze ineens langs lopen en niet staan waar ze horen. Gelukkig is alles gewoon goed afgelopen.
LauraEH Wat een leuke groep zo bijeen, genieten zeg
AM_horse Gelukkige verjaardag Heb je al ondertussen de fotos van de shoot eigenlijk?
Djolo gefeliciteerd met je knappe veulentje
stal_hd dat kan ik mij helemaal voorstellen dat het ineens een leegte is
ennasil92 wat een leuke foto's Die kleine is een echte doerak zo te zien
desi_2409 met de warme dagen waren er ook veel vliegen. Nu valt het mee met het regenweer. Maar ik doe ze nooit iets op eigenlijk Alleen ashley heeft een vliegen masker op omdat die zo blijft zwaaien met haar hoofd, dat ze haar vlecht in haar ogen zwiert met ontstekingen als gevolg
cioccolato Die wordt al flink schimmel zo te zien?
Michelle5418 Gefeliciteerd wat een prachtig veulen
Quir Gefeliciteerd Blijven beide veulens eigenlijk? Blijf vooral spammen hoor
Cynthia82 Prachtige foto's van Fi en Fi
dagmar11 Leuk he als ze zo sociaal en makkelijk zijn
Moner Wat leuk dat de 2 shet veulens bij elkaar blijven. En Ypke is een super mooie en stoere vent geworden
Petraaken oei dat is schrikken zeg Gelukkig lijkt alles wat mee te vallen. Hopelijk loopt je merrie snel terug beter.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 25-07-23 23:01
Ja veulentjes blijven! In principe houden we alles aan tot ze 5/6 jaar zijn. Soms krijg je een bod die je niet kan weigeren, maar in principe willen we ze minimaal FEI klaar hebben zodat ze kinder safe zijn en klaar voor de sport. Hengsten die goedgekeurd worden, blijven in principe langer. En merries om verder mee te fokken natuurlijk ook, maar vooralsnog hebben we een 100% score op hengstveulens.
petra: wat zal jij geschrokken zijn! Hopelijk is de kreupelheid snel over!
quir: hij kan wel heel lekker lopen!
moner: wat schattig die veulentjes samen.
Het veulen van Goldy is al ruim 4 maanden en van de chipper heb ik nog niets gehoord. Nou was het stamboek al traag met de registratie en met chippen dus ook niet heel snel.
stal_HD
Geplaatst: 26-07-23 12:21
Ik ben ook chipper, maar dan van de minis. Nu chip ik dit jaar best vroeg. Normaal start ik pas in augustus. Nu ben ik al beginnen in juli. Dat is best vroeg vind ik. Neem nu ook mee dat het nu vakantieperiode is. Vandaag heb ik weer een rondje. Wordt weer laat vanavond.
Moeder is ook roan, dus ik denk dat Lylou ook roan is. Maar ik kijk nergens meer van op. Alleen Applejack is nog hetzelfde. Daisy is ook helemaal aan het verkleuren.