[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jael89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:11

Even een ego post: mijn merrie is drachtig! Helaas wel van een tweeling dus 1 vruchtje is weggekepen. Zat wel wat ruimte tussen de twee vruchtjes dus hopelijk blijft het andere vruchtje intact/ op zijn plaats.. Morgen weer scannen en dan weet ik het zeker, nog even spannend dus!
Was wel echt tegen verwachting in: maiden merrie, 11 jaar, eerste poging, duurde allemaal wat lang met sperma ophalen/ insemineren, had het niet verwacht! Was ze niet drachtig geweest dan had ik het zeker nog een keer geprobeerd, misschien zelfs 2x. Maar ik heb mijn paarden ook 24/7 buiten staan dus dat scheelt..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:35

Gefeliciteerd jaell! Hopelijk straks gewoon 1tje

Claudia welkom weet terug! Wie word de date??

Noisy jaa das een betere bank

Vulina ah fijn. Geeft geruststelling. Ja ik weet het van Bartele. Zilver haar vader draagt weer het dwerggen. Maar haar moedef en zilver zelf zijn vrij :) Had haar al getest als 2 jarige (na het drama van mijn merrie die een waterhoofd veulen kreeg..)

Bedankt voor de info allemaal.
Nu een andere vraag. Heb je met diepvriessperma meer kans op een merrie?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:58

Jael gefeliciteerd!

Kabayo ik heb geen idee.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:59

Nee, meer op een hengst. Als je de theorieën moet geloven tenminste. De hengstenzwemmers zijn sneller maar overleven korter en omdat je met diepvries zoveel mogelijk op de eisprong insemineerd hebben de mannen dus meer kans om als eerste bij de prijs te zijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:21

Gefeliciteerd Jael! Is het de eerste Sjacour in de maak??

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:50

Woogy schreef:
Gefeliciteerd Jael! Is het de eerste Sjacour in de maak??

Ik geloof het wel ja! Toen ik het sperma ophaalde waren er nog geen merries drachtig geraakt door hem..

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:53

Gefeliciteerd jael.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:38

Ebby wordt zo gescant, warmbloed maandag pas, helaas. MAar ik ben in elk geval reuze benieuwd of het erin zit of niet

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:39

Veearts is nu net weg. Ebby is (helaas) niet drachtig. Alles zag er wel top uit van binnen. Schone baarmoeder en eierstokken. Niet 1 zwart cyste bolletje te zien. Er zat een ei wat bezig was met ontwikkelen en een klein geel lichaampje.
De perforatie kon ze niet zien dus over 2,5-3 weken gaan we terug naar Emmeloord om de vagina weer te scopen en haar genezing in de gaten te houden.

Het voelt een beetje dubbel, alle ellende voor niets, maar tegelijk kan ze nu wel vol voor het herstel gaan.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:51

Even ego tussendoor, mijn merrie staat met flinke buikpijn. Gisteravond amper wat gegeten, in 3 kwart dag hoogstens 5 hopen mest, vanochtend wel wat meer gegeten en vanmiddag met lange tanden en elke keer het eten weer uitspugen. Ze toont ook helemaal niet dr vrolijke zelf :(:) arm ding.
Hopelijk positief teken en doen de vruchtje(s) gewoon even niet lief voor dr.
Maandag 15 dagen scan

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:58

Diertjec mijn merrie had beide keren fikse koliek als het ei nestelde 1 dierenarts verklaarde me voor gek maar jaar later weer rond de nestel periode ziek en dag later niks aan het handje... heeft ze nu niet gehad dus eigenlijk klein beetje domper want vermoed dat het dus niet gepakt heeft...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:07

Vorige ronde had ze idd ook flinke koliek 4 dagen na insemineren. Dierenarts keek me ook wel een beetje raar aan toen ik dat zei. Nu zitten we op dag 12 na insemineren, dus wel een soort laat.
Gelukkig is ze niet de enige merrie die er last van heeft, al is het nu wel heel anders dan vorige ronde. Niet het typische koliek zeg maar

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:31

Even een ego post, DA net geweest en mijn merrie was in ieder geval niet drachtig en er was een beginnende hengstigheid te zien ik de baarmoeder + klein eitje op de eierstokken. Dus hengstig spuiten is gelukkig niet nodig. Baarmoeder was mooi schoon zonder vocht.

DA vond nu ook weer dat de vulva een beetje open stond dus de volgende ronde wordt ze dichtgezet na inseminatie als het eitje weg is. Hopelijk wordt ze dan wel drachtig! We gaan in ieder geval positief de volgende ronde in :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:08

jammer sparky, maar succes volgende ronde.
Diertjec, beterschap voor je merrie. hoop dat het een goed teken is!
vulina, wat jammer dat de hengst drager is. ga je je merries laten testen?
jael, gefeliciteerd!! wel spannend een tweeling, hoop dat het overgebleven vruchtje goed blijft zitten.
woogy, jammer dat ebby niet drachtig is, maar wel heel fijn dat het er goed uit ziet van binnen!

Net weer met Smarti bij de veearts geweest, maar helaas, zelfde verhaal als maandag. geen vruchtje, geen eitjes, geen geel lichaam, geen hengstigheid.. niets te zien. Begin het somber in te zien.
Ik kan maandag terugkomen om nog een keer te scannen, maar ik weet niet zo goed wat ik doe als het dan nog steeds hetzelfde eruit ziet. Hengstig spuiten wil ik niet meer (vorige keer wijd ik de hoefbevangenheid daaraan).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:37

Ik lees iets over een wachtbankje, die sla ik altijd over, ik meld me pas wanneer er zoiets te zien is:

Afbeelding

Vandaag drachtig gescanned, bij de eerste poging (veulenhengstigheid).

De merrie is Vaderhoeve's Sarona, een stermerrie van First Stayerhof's Ramzi H x Avanti.

Afbeelding

Afbeelding

Hengst is Westerhuis Cupido (Steerwoldes VIP x Kielshoop Honeyhill)

Afbeelding

Afbeelding

Uitgerekende datum is 11 mei 2019, uitgegaan van 340 dagen dracht. Eerste dracht 340 dagen, 2de dracht 337 dagen, de voor mij magische 5 mei zou een mogelijkheid zijn. :))

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:03

Proficiat aan degenen die reeds succes hebben. En succes aan degenen die nog proberen.

Ik meld mij ook weer :)

Onze Inka vd Heesbeekhoeve is drachtig gescand van SSF Velvetbuck asa Wish upon a Star.
Ze zal eind maart/ begin april uitgerekend zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<3
Afbeelding

Er staat nog wat gepland, maar nog niet drachtig.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:06

Gefeliciteerd voor de drachtigen!

Merrie gaat nog steeds minder, wel alert, maar bijna niet dr kuil willen eten. En ze stond met opgetrokken flanken zei stalgenootje. Ben benieuwd morgen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:13

Ik zou dat liever niet afwachten en even dierenarts bellen hoor. Als het wel echt koliek is, ben je morgen te laat..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:19

Jeetje wat naar zeg..

Jammer van de niet drachtige merries..

Hier het hartje gezien vanavond. Ze is nu 35 dagen drachtig dus gaat goed. De grootste spanninggehad dus wij gaan haar zadelmak maken rustig aan en voor oktober nog eens laten scannen. En wachten. Heel veel waxhtne.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:34

Gefeliciteerd aan de nieuwe drachtigen!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:12

Vulina schreef:
Ik zou dat liever niet afwachten en even dierenarts bellen hoor. Als het wel echt koliek is, ben je morgen te laat..

Ik snap dat je zo denkt, als ze heel anders had getoond had ik er ook niet zo 'makkelijk' over gedaan. Wat het nu vooral is, is dat ze minder eet, voor de rest wel gewoon alert is en knuffelt met de buren.
Kreeg net een appje van de staleigenaar waaruit ik opmaak dat ze wel wat gegeten heeft vannacht. Zometeen wordt ze weer gecontroleerd door een vriendinnetje van me die haar gisteravond nog gezien heeft en zelf ben ik er vanmiddag weer. Ik kan moeilijk eten naar binnen duwen bij dr _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:22

Cioccolato fijn dat ze nogsteeds drachtig is!

Diertjec voeld ze zich al beter?

Gefeliciteerd knolselder!! Mooie combi

Gefeliciteerd neonlight :) Uitgerekend op mijn verjaardag :j

Juval nog niks -O-

Sparky jammer dat ze niet drachtig is. Wel fijn dat ze hengstig word

Jammer woogy!

Gefeliciteerd jael!!

Noisy oke! Zou jammer zijn :D

Zilver word vandaag weer gedekt. Ik ben bang dat ze van deze ronde niet drachtig word... iemand hier toevallig ervaring met 3x insimineren (in 1 cyclus) ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:46

Kabayo
Ja wij toevallig ook, het ei bleef groeien en was naar de derde keer wel weg. We zitten nu op het wachtbankje hopelijk Goed nieuws volgende maand.

Wel een paar leuke foto's van ons veulen van dit jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben zo trots op ze, moest me alleen met ze redden maar dat ging super gemakkelijk. Zo blij met Noble z'n karakter zo veel bravoure en toch zo mee werkend heerlijk beest <3

Dit was een foto en video dag voor de veiling konden we mooi oefenen voor de keuring volgende maand.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:34

Knap veulen Seven, groot ook!

Ja gaat al iets beter met dr. Ze at dr kuil net toen ik kwam. Halfuurtje op de wei gestaan en dat at ze ook wel makkelijk. En alweer een hoop mest, dus heb het idee dat het alweer wat beter gaat met dr

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:10

Gefeliciteerd met de drachtigen!

Voor diegenen die wachten, succes met scannen

Diertjec, herken het gedrag, maylinn had dat ook en ging snel over erna.

Drachtige muis met ferre. Is hengstveulen van marley dit jaar. Ben zo blij voor haar dat ze drachtig is. Tis z'n lieve merrie
Afbeelding