Kobayo, ik snap dat dat erg lastig is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vulina schreef:Wat balen zeg! Wat ging er mis? Is er in heel Nederland geen geschikte hengst te vinden?
Inscharen in november/december gebeurd hier regelmatig. Er zijn altijd vroege en late veulens, geen probleem
linda2008 schreef:Twinklebel, dat "probleem" heb ik zelf gelukkig niet. Maar November inschalen lijkt mij geen probleem, er zullen er toch wel meer zijn?
Linsa, kan me voorstellen dat je je paardje enorm mistik haal merrie wel op na het dekken en doe thuis scannen. Wel duurder zo alles bij elkaar, maar ik wil ze geen weken missen
Edit; nu is dat bij mini's ook wel gebruikelijker dan bij grote paarden natuurlijk.

Die zal ook blij zijn als ze weer terug is! Al_Zawraa schreef:Even ego hoor..
Er rust echt een vloek op Aziza..
Er gaat hier geen sperma komen morgen![]()
Hadden ze alle papieren in orde, en nu hebben ze een probleem met TNT![]()
Dag hengstigheid![]()
Met mijn andere merrie had ik had jammer gevonden, maar helaas.
Maar met Aziza,die inmiddels 20 jaar is, waarbij de tijd langzaam weg tikt, en waarvan ik nog zo graag een merrie veulen zou krijgen als opvolger, en het al zo vaak mis gegaan is, voelt het toch wel heel kl*te, als het wéér misgaat

maar in Augustus-September-Oktober is het nog geen winter
hihi
Dan maar weer het jaar erop. Maar dan is het bij ons op stal ook gewoon zo dat ze ook in de winter minstens 10 uur per dag op de weide staan en de stallen groot genoeg zijn.
Dat red ik niet hoor, het is echt m'n meisje en ik mis ook het trainen etc gewoon ontzettend met haar. Ze mag echt wel terug komen van mij... Maarja, dan liefst wel met een veulen in de buik. We gaan het zien.
Dat red ik niet hoor, het is echt m'n meisje en ik mis ook het trainen etc gewoon ontzettend met haar. Ze mag echt wel terug komen van mij... Maarja, dan liefst wel met een veulen in de buik. We gaan het zien.[/quote]
We hebben de paarden dan ook echt voor de fokkerij, uitbrengen/rijden etc wordt gedaan door anderen.

Mijn merrie is vorige week gedekt door dezelfde hengst als 3 jaar geleden. Ik heb 3 weken geleden pas besloten om haar nog een keer te dekken met dezelfde hengst. Vorige week dacht ik haar hengstig te zien, laten scannen en ze had al een ei van 4,5 cm. Smiddag's sperma opgehaald en 's avonds geïnsemineerd. De volgende avond zat het ei er nog, is afgespoten en de volgende ochtend is ze weer geïnsemineerd. Vrijdag was het ei weg. En nu wachten tot 10 juli! Het is voor mij de eerste keer dat ik het zo thuis doe, voorheen bracht ik 'r altijd weg.